«Το Σάββατο του Παραγωγού», μια πρωτοβουλία με στόχο την ανάδειξη
των τοπικών αγροτικών προϊόντων, την ενημέρωση για τις ιδιαιτερότητες
της γεωργικής παραγωγής και την προβολή της Μεσογειακής ∆ιατροφής ως
σύγχρονου τρόπου υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, συνεχίζεται και
το 2019, για 4η χρονιά στο φιλόξενο σπίτι της Ελληνικής Εταιρείας στη
Πλάκα!
Το μεσημέρι του Σαββάτου 16 Φεβρουαρίου στο φιλόξενο σπίτι της
Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στην Πλάκα (Τριπόδων
28) διοργανώνεται μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση με θέμα τα Ευπαθή Τυριά των
Κυκλάδων Κυκλάδων (διαδικασία παραγωγής, στοιχεία λαογραφίας, νομοθετικό
πλαίσιο κ.α).
Πιο αναλυτικά, την όλη εκδήλωση θα προλογίσει και θα συντονίσει η κυρία
Αντωνία Τριχοπούλου , πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Υγείας & του
Συμβουλίου Ποιότητας Ζωής της Ελληνικής Εταιρείας , που θα δώσει την
σκυτάλη στο φιλόλογο και λαογράφο κ. Αντώνη Τζιώτη για να παρουσιάσει
πτυχές απο την ναξιακή βουκολική ιστορία που σχετίζονται με τη
δημιουργία και ανάπτυξη της κυκλαδίτικης τυροκομίας.
Σύμφωνα με τον κ. Τζιώτη, τα ναξιακά τυροκομικά προϊόντα (κεφαλοτύρι ή
αρσενικό, ανθότυρο, τουλουμοτύρι κοκ) συνεπιφέρουν πέρα από τις
γευστικές γευστικές απολαύσεις απολαύσεις, και συναισθηματικές
συναισθηματικές συγκινήσεις συγκινήσεις ως προϊόντα προϊόντα –
δημιουργήματα περιοχών και εποχών με ιδιάζον το στοιχείο της απουσίας
του σύγχρονου πολιτισμού.
Στη συνέχεια, ο κ. Χρήστος Αποστολόπουλος με την ιδιότητα του ως
Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Γαλακτομικών Προϊόντων, θα αναδείξει
τα προβλήματα και τους κινδύνους που σχετίζονται με ορισμένα ευαίσθητα
τυριά των Κυκλάδων και πως αυτά τα προβλήματα έχουν αρχίσει να γίνονται
συγκριτικά τους πλεονεκτήματα. Εργαλεία για τη μεταμόρφωση αυτή είναι η
επιστήμη μαζί με την ορθή νομοθέτηση και εφαρμογή κανόνων και
προδιαγραφών.
Την 1η ενότητα της συνάντησης μας θα κλείσει η κυρία Έφη Τσακαλίδου από
το Εργαστήριο Γαλακτοκομίας του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, η οποία
θα μας μιλήσει για τις βασικές αρχές της τυροκόμησης δίνοντας έμφαση
στους μικροοργανισμούς που μετατρέπουν τα συστατικά του γάλακτος σε
σύνθετες ενώσεις, αυξάνουν τον χρόνο ζωής του τυριού, και διαμορφώνουν
τη διατροφική του αξία. Ξεχωριστή αναφορά θα γίνει σε 2 σπάνια είδη
γαλακτοβακίλλων, τον Lactobacillus acidipiscis και τον Lactobacillus
rennini που δίνουν την χαρακτηριστική, πικάντικη γεύση στην Κοπανιστή
της Τήνου και οι οποίοι εντοπίστηκαν στο Εργαστήριο Γαλακτοκομίας στο
πλαίσιο της διερεύνησης της αυτόχθονης μικροχλωρίδας των Ελληνικών
παραδοσιακών τυριών.
Στην 2η ενότητα οι συμμετέχοντας στη σειρά των εκδηλώσεων « Το Σάββατο
του Παραγωγού» θα γνωρίσουμε τους παραγωγούς Ν. Φρατζέσκαρο, Λ. Βλαβιανό
και Μ. Μπαμπούνη, σύγχρονους τυροκόμους/ παραγωγούς οι οποίοι
προέρχονται απο παλιές κτηνοτροφικές οικογένειες και έγιναν αιτία να
γίνουν γνωστά κάποια εξαιρετικά τυριά βάζοντας το μεράκι και την
τεχνογνωσία τους πλάι στην εμπειρία των παλαιότερων. Καθένα απο τα
σπάνιας νοστιμιάς παραδοσιακά κυκλαδίτικα τυριά, με μικρές ή μεγάλες
διαφοροποιήσεις, αποτυπώνει την κουλτούρα και τις ιδιαιτερότητες του
κάθε νησιού.
Ο κ. Νίκος Φρατζέσκαρος παρέλαβε την τέχνη της τυροκομίας από τον πατέρα
του ο οποίος είχε μια μικρή έκταση που στις αρχες τροφοδοτούσε
αποκλειστικά την οικογενειακή ταβέρνα «Τσικάλι» στο Βαθύ της Σίφνου. Τα
τελευταία χρόνια το κτήμα μεγάλωσε ώστε να μπορεί να τροφοδοτεί επαρκώς
την ταβέρνα αλλά και να παράγει μεγαλύτερες ποσότητες για πώληση εντός
και εκτός Σίφνου. Το κτήμα, έκτασης 100 στρεμμάτων, στεγάζει και μια
τυροκομική μονάδα και παρασκευάζει παραδοσιακά τυριά του νησιού, όπως
Μανούρα, Χλωρομανούρα, Ξινοτύρι, Τυροβόλι κ.α..
Ο κ. Λεωνίδας Βλαβιανός συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση της
τυροκομίας που διδάχθηκε από τον πατέρα του και τον παππού του. Σκοπός
της επιχείρησης είναι να συνδυάσει την παράδοση με την σύγχρονη
παραγωγική διαδικασία την οποία ο κ. Βλαβιανός διδάχθηκε στην Σχολή
Γαλακτοκομίας στα Ιωάννινα όπου σπούδασε. Το τυροκομείο τους βρίσκεται
στα Κατάπολα και παράγει παραδοσιακά τυριά όπως Αμοργιανό (όμοιο με το
Αρσενικό Νάξου), Ανθότυρο, Ξινομυζήθρα κα.
Ολοκληρώνοντας, ο κ. Μανώλης Μπαμπούνης απο την ομώνυμη παραδοσιακή
επιχείρηση τυροκομίας θα μιλήσει για τη μονάδα παραγωγής που βρίσκεται
στην περιοχή Αγιασσό στη Νάξο, για το πως είναι να είσαι τυροκόμος 4η
γενιάς καθώς και για το πως έχουν καταφέρει να κρατήσουν ατόφιο τον
οικογενειακό χαρακτήρα του τυροκομείου.
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ
Η Εκκλησία ως η καινή κτίση
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου