Παπαρδέλες
και φληναφήματα έχουν πει όλοι, μηδενός εξαιρουμένου. Και οι
προηγούμενοι. Αλλά το βραβείο της παπαρδέλας το κερδίζει με διαφορά ο
ΣΥΡΙΖΑ. Οι αριστερές παπαρδέλες είναι του αρίστου είδους και για αυτό
βγαίνουν πρώτες. Ειδικεύονται στη συμβολική παπαρδέλα, με λίγο άρωμα
αριστερής διανόησης, με αποσυμβολισμούς υψηλών νοημάτων και με
χωροχρονικές μεταφορές μιας αλληγορικής αμφισημίας, εμβαπτισμένης σε ποιητική διάθεση και σε ταξική αυτογνωσία. Οι δεξιοί είναι βλάκες σε αυτά.
Καθώς δεν υπάρχουν όρια για την αριστερή παπαρδέλα (το απεριόριστο είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμά της), μπορεί να κάνει άλματα υψηλής καπηλείας, ακόμα και στον χώρο της ιστορίας, που κατά βάση αποτελεί το ελληνικό εθνικό αφήγημα, που λίγο της ταιριάζει. Δεν έχει πρόβλημα, όμως, αφού όλα τελικά τα φέρνει στα μέτρα της.
Κάπως έτσι έμπλεξαν στην ιστορία της δήθεν εξόδου, την Ιθάκη, τον Όμηρο, τον Οδυσσέα, την Πηνελόπη, τους μνηστήρες και φυσικά τον Καβάφη. Ο τελευταίος, αξία αναντίρρητη, χρησίμευσε ως το ποιητικό περιτύλιγμα της εξόδου. Κουλτούρα και διάγγελμα στην Ιθάκη και έδεσε η παπαρδέλα.
Και αν ζούσαν όλοι αυτοί, θα διαμαρτύρονταν για την κακοποίηση που τους έκαναν, καθιστώντας τους προσχήματα, έστω και συμβολικά μιας ψεύτικης ιστορίας. Ειδικά ο Καβάφης, του οποίου το ποίημα και το νόημα παραχάραξε το επικοινωνιακό στρατηγείο. Βάλτε τους στίχους του ποιήματος δίπλα σε όσα είπε και όσα κάνει ο πρωθυπουργός και θα καταλάβετε πως τίποτα δεν αντιστοιχεί σε νόημα. Ο Καβάφης θα μπορούσε να ρωτήσει πολλά. "Για ποιο ταξίδι εύχεστε να είναι μακρύς ο δρόμος κύριε;" Των τριών μνημονίων και των 10.000 αυτοκτονιών, των 500.000 ξενητεμένων; Και τους Λαιστρυγόνες τραπεζίτες είδαν και τους Κύκλωπες δανειστές και τον άγριο Ποσειδώνα της δυναστείας σας. Δεν τους κουβανούσαν μέσ΄την ψυχή τους, αλλά εσείς τους φέρατε απ΄έξω. "Για ποια Ιθάκη μιλάς που δεν έχει τίποτα να σου δώσει;" Ποιος ήταν ο σκοπός του ταξιδιού; Ιθάκη είναι η έξοδος της χρεοκοπημένης Ελλάδας σε μια 99χρονη δεσμευτική επιτροπεία; Ναι, είναι φτωχή η Ιθάκη, αλλά ήταν πλούσια σε φιλότιμο και σε ιστορία που εσείς απεχθάνεστε. Μια Ιθάκη της πίστης και της αφοσίωσης στον προορισμό που ξεπερνάει κάθε εμπόδιο. Και πιο σοφοί έγιναν από τον πόνο και τα κτυπήματα στο μακρύ ταξίδι που ακόμα συνεχίζεται, όσοι σας έχουν γνωρίσει
Καθώς δεν υπάρχουν όρια για την αριστερή παπαρδέλα (το απεριόριστο είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμά της), μπορεί να κάνει άλματα υψηλής καπηλείας, ακόμα και στον χώρο της ιστορίας, που κατά βάση αποτελεί το ελληνικό εθνικό αφήγημα, που λίγο της ταιριάζει. Δεν έχει πρόβλημα, όμως, αφού όλα τελικά τα φέρνει στα μέτρα της.
Κάπως έτσι έμπλεξαν στην ιστορία της δήθεν εξόδου, την Ιθάκη, τον Όμηρο, τον Οδυσσέα, την Πηνελόπη, τους μνηστήρες και φυσικά τον Καβάφη. Ο τελευταίος, αξία αναντίρρητη, χρησίμευσε ως το ποιητικό περιτύλιγμα της εξόδου. Κουλτούρα και διάγγελμα στην Ιθάκη και έδεσε η παπαρδέλα.
Και αν ζούσαν όλοι αυτοί, θα διαμαρτύρονταν για την κακοποίηση που τους έκαναν, καθιστώντας τους προσχήματα, έστω και συμβολικά μιας ψεύτικης ιστορίας. Ειδικά ο Καβάφης, του οποίου το ποίημα και το νόημα παραχάραξε το επικοινωνιακό στρατηγείο. Βάλτε τους στίχους του ποιήματος δίπλα σε όσα είπε και όσα κάνει ο πρωθυπουργός και θα καταλάβετε πως τίποτα δεν αντιστοιχεί σε νόημα. Ο Καβάφης θα μπορούσε να ρωτήσει πολλά. "Για ποιο ταξίδι εύχεστε να είναι μακρύς ο δρόμος κύριε;" Των τριών μνημονίων και των 10.000 αυτοκτονιών, των 500.000 ξενητεμένων; Και τους Λαιστρυγόνες τραπεζίτες είδαν και τους Κύκλωπες δανειστές και τον άγριο Ποσειδώνα της δυναστείας σας. Δεν τους κουβανούσαν μέσ΄την ψυχή τους, αλλά εσείς τους φέρατε απ΄έξω. "Για ποια Ιθάκη μιλάς που δεν έχει τίποτα να σου δώσει;" Ποιος ήταν ο σκοπός του ταξιδιού; Ιθάκη είναι η έξοδος της χρεοκοπημένης Ελλάδας σε μια 99χρονη δεσμευτική επιτροπεία; Ναι, είναι φτωχή η Ιθάκη, αλλά ήταν πλούσια σε φιλότιμο και σε ιστορία που εσείς απεχθάνεστε. Μια Ιθάκη της πίστης και της αφοσίωσης στον προορισμό που ξεπερνάει κάθε εμπόδιο. Και πιο σοφοί έγιναν από τον πόνο και τα κτυπήματα στο μακρύ ταξίδι που ακόμα συνεχίζεται, όσοι σας έχουν γνωρίσει
Γ.Γ.Γ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου