Έζησε τον τρόμο της φωτιάς μέσα στο σπίτι και σώθηκε
-Η συγκλονιστική μαρτυρία κατοίκου στο Μάτι
Περνώντας μέσα από καμένα σπίτια και δέντρα
ενός καλοκαιρινού θέρετρου που πριν από λίγες μέρες έδινε μόνο χαρά,
εύλογες είναι οι απορίες. «Έγινε αυτό που ποτέ δεν θέλαμε να πιστέψουμε ότι θα γίνει.
Χρόνια τώρα αντιμετωπίζουμε πυρκαγιές στην ευρύτερη περιοχή, όμως η
φωτιά ερχόταν πάντα παράλληλα, ποτέ δεν πέρναγε την Μαραθώνος. Αυτό που
έγινε είναι στην ουσία το χρονικό ενός προαναγγελθέντος ατυχήματος,
αυτό πιστεύω. Από το 1986 καίγεται η περιοχή, η Νέα Μάκρη, ο
Βουτζάς, κάποια στιγμή οι κατασκηνώσεις του Αγίου Ανδρέα, το Πανόραμα
Ραφήνας… Όλες αυτές οι φωτιές ήταν τέσσερα πέντε χιλιόμετρα μακριά. Αναρωτιόμασταν όλοι πώς γίνεται να μην έχει συμβεί κάτι εδώ;» μας εξηγεί ο κύριος Κωνσταντινίδης.
Κάποια στιγμή αποπειράθηκα να βγω, όμωςτα τρία μου σκυλιά που τρόμαξαν με σταμάτησαν. Δεν έβγαιναν με τίποτα, οπότε αποφάσισα να μείνω μαζί τους
Κανείς βέβαια δεν μπορούσε να πιστέψει ότι θα έφτανε η φωτιά τόσο χαμηλά
κι άνθρωποι θα καίγονταν με βίαιο τρόπο λίγα μέτρα από τη θάλασσα. Όμως
ο κύριος Κωνσταντινίδης, που γνωρίζει καλά την περιοχή, λέει:
«Κοιτάξτε, αν η φωτιά περάσει την Μαραθώνος, μετά όλη η περιοχή κινδυνεύει. Οι δρόμοι είναι στενοί, υπάρχουν πολλά δέντρα, πεύκα που πιάνουν φωτιά πολύ γρήγορα, οπότε η καταστροφή είναι σίγουρη. Φυσικά δεν υπήρξε σχεδιασμός.
Πιστεύω ότι θα μπορούσε να ανακοπεί η φωτιά, αν είχαν στηθεί μια δυο
γραμμές πυρασφάλειας. Έχω δει και άλλες φωτιές στο παρελθόν, οπότε
σίγουρα υπήρξαν παραλείψεις, λάθος συντονισμός, αλλά η αλήθεια είναι ότι
ήταν σκόπιμο όλο αυτό. Γιατί όταν πιάνει ταυτόχρονα φωτιά στην
Κινέττα και στο Μάτι που είναι αντίθετες περιοχές, διασπάται
το πυροσβεστικό μέτωπο. Η περιοχή στο μεγαλύτερο μέρος της είναι εκτός
σχεδίου, αυτό είναι γνωστό. Οi ξένοι έχουν ενδιαφέρον να αγοράσουν εδώ
σπίτια. Νομίζω ότι θα δούμε πολλά στο μέλλον, θα γίνουν πιο νόμιμες οι
διαδικασίες οικοδόμησης, θα πέσουν οι τιμές...Τέλος, τα περισσότερα
σπίτια είναι εκτός σχεδίου, ειδικά όσα είναι κοντά στη θάλασσα. Οι
ιδιοκτήτες τους για να χτίσουν έκοψαν πενήντα με εξήντα δέντρα ο
καθένας, αυτά λοιπόν τα δεντράκια πήραν την εκδίκησή τους με έναν τρόπο
για τα αδέρφια τους που είχαν κοπεί πριν από τριάντα χρόνια».
Οι κάτοικοι αλλά και οι τουρίστες, άνθρωποι ανυποψίαστοι που
απλώς έκαναν διακοπές, πέρασαν μαρτυρικές στιγμές. «Εγώ ήμουν στο σπίτι
κι ενημερωνόμουν για το τι συμβαίνει από την τηλεόραση», αφηγείται
συγκλονισμένος ο κύριος Κωνσταντινίδης. «Μετά από τις πέντε άρχισε να μυρίζει καπνός. Κάποια στιγμή κόπηκε το ρεύμα, οπότε κατάλαβα ότι η φωτιά έρχεται πολύ κοντά. Κοίταξα έξω για να υπολογίσω την κατάσταση, είδα τον δρόμο φρακαρισμένο.
Πρώτη φορά έβλεπα τόσα αυτοκίνητα έξω από το σπίτι, τα παιδιά φώναζαν,
οι άνθρωποι προσπαθούσαν να δράσουν, έδιναν ο ένας στον άλλον εντολές. Σκέφτηκα να μην βγω από το σπίτι και να δείξω εμπιστοσύνη στα κουφώματα και στα αλουμίνια.
Άκουγα ουρλιαχτά, εκρήξεις, άκουγα τον σπαραγμό, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ το μέγεθος της καταστροφής
Κάποια στιγμή αποπειράθηκα να βγω, όμως τα τρία μου σκυλιά που τρόμαξαν με σταμάτησαν. Δεν έβγαιναν με τίποτα,
οπότε αποφάσισα να μείνω μαζί τους. Έτσι πέρασαν δύο ώρες. Γύρω
καίγονταν αυτοκίνητα, μαζί και το δικό μου. Όταν ο αέρας δυνάμωσε, ήταν
σαν να ερχόταν ένα θερμικό κύμα πάνω στο σπίτι. Άρχισε να μπαίνει και
καπνός, αλλά δεν με ενοχλούσε, γιατί ερχόταν απέξω. Το Μάτι είναι
κατηφορικό, το θερμικό κύμα ερχόταν από πάνω και τα σπίτια που κάηκαν
δεν κάηκαν από επίγεια φωτιά αλλά από αέρος. Δηλαδή οι διώροφες
κατοικίες έχουν πιο πολλές ζημιές, ή κάηκαν ολοσχερώς. Βέβαια υπάρχουν
και ισόγειες καμένες κατοικίες που είναι πιο παλιές, ή φτιαγμένες από
ξύλο κι εύφλεκτα υλικά. Το δικό μου φτιάχτηκε το 2000, οπότε του έδειξα εμπιστοσύνη, κι έτσι σώθηκα. Όταν βγήκα έξω ήξερα ακριβώς πώς να φτάσω στην παραλία, γιατί ξέρω την περιοχή πολύ καλά.
«Εκεί γινόταν πανικός. Στον δρόμο, τα αυτοκίνητα είχαν λιώσει, ήταν πια ένα με την άσφαλτο.
Είχαν αρχίσει να έρχονται τα πρώτα πλοιάρια, ακούγονταν παντού φωνές να
καλούν σε βοήθεια από δέκα διαφορετικές μεριές, σε κάθε βράχο υπήρχαν
άνθρωποι, παιδιά, γονείς, ηλικιωμένοι. Η τραγωδία είναι τα θύματα. Οι
μισοί έφυγαν επειδή δεν ήξεραν πιθανόν καλά το μέρος κι έχασαν τον
προσανατολισμό τους. Νόμιζαν δηλαδή ότι έβλεπαν την παραλία, αλλά βρέθηκαν σε μια άναρχη δόμηση
με μάντρες, αδιέξοδα, ιδιωτικές παραλίες που πρέπει να περάσεις μέσα
από σπίτια ή πολυκατοικίες κι έτσι έπεσαν σε μια παγίδα θανάτου. Οι
άλλοι μισοί ήταν ηλικιωμένοι, που έχουν διάφορα προβλήματα και είναι
πολύ δύσκολο να μετακινηθούν ακόμα και σε νορμάλ συνθήκες. Ήταν ίσως
ταλαιπωρημένοι, άρρωστοι, μόνοι τους, οπότε δεν είχαν βοήθεια, ήταν κι η
ώρα της μεσημεριανής σιέστας, οπότε δεν μπορούσαν να αντιδράσουν
γρήγορα. Οι γείτονές μου κάηκαν και ακόμα δυο άτομα έξω από το σπίτι και άλλα άτομα από την άλλη μεριά. Σε ακτίνα πενήντα μέτρων πρέπει να έχουν καεί δέκα άτομα. Άκουγα ουρλιαχτά, εκρήξεις, άκουγα τον σπαραγμό,
αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ το μέγεθος της καταστροφής, δεν μπορούσα
να το πιστέψω όλα αυτό που είδα μετά. Ξέρετε, ακόμα και το κλάμα σε
τέτοιες στιγμές είναι μια ένδειξη ότι οι άνθρωποι είναι ζωντανοί, δεν
σου έρχεται στο μυαλό το κακό, πάντα διατηρείς μια ελπίδα».
«Σήμερα πλέον το Μάτι μοιάζει με βομβαρδισμένη πόλη. Χωρίς
ρεύμα, χωρίς νερό στα περισσότερες κατοικίες. Οι εθελοντές δείχνουν την
αλληλεγγύη τους, περνούν συνεχώς από τα ελάχιστα σπίτια που δεν έχουν
εγκαταλείψει οι ιδιόκτητές τους και ρωτούν με ενδιαφέρον, τους
προμηθεύουν με νερό και είδη ανάγκης, φροντίζουν τα ζώα, κοινωνικά
παντοπωλεία και κουζίνες έχουν στηθεί. «Οι πολίτες δείχνουν την ανθρωπιά
τους. Παίρνουμε αγάπη, αυτό είναι πολύ συγκινητικό και παρήγορο». Aκόμα το Μάτι δεν είναι μια περιοχή βιώσιμη. Όμως ο κυρίως
Κωνσταντινίδης, όπως οι περισσότεροι μόνιμοι κάτοικοι, δεν θέλει να
φύγει, ούτε σκέφτεται να μετακομίσει. «Εδώ μεγάλωσα, εδώ πέρασα τα
παιδικά μου χρόνια. Εδώ παραθερίζαμε, εδώ περνούσα όλα τα
Σαββατοκύριακα, τα χρόνια της αθωότητας, γι’ αυτό στα 25 μου αποφάσισα
να μείνω εδώ μόνιμα. Πουθενά αλλού δεν νιώθω το ίδιο, εδώ έχω τη ζωή
μου. Κάποια περίοδο έφυγα για το εξωτερικό, αλλά όταν γύρισα το μόνο
μέρος που σκεφτόμουν ήταν το Μάτι. Προβλήματα είχαμε πάντα εδώ, είχαμε
συχνά διακοπές νερού και ρεύματος, κυρίως τον χειμώνα. Τα τελευταία
χρόνια όλο και λιγότερα, αλλά δεν έχει καν υπονόμους η περιοχή, οι
σωλήνες νερού είναι από αμίαντο, όλα αυτά τα ξέρεις όταν έρχεσαι να
μείνεις εδώ και προσαρμόζεσαι. Τώρα έγινε ακόμα λίγο πιο δύσκολο, έτσι
θέλω να το βλέπω. Όλοι οι Ματιώτες λέμε το ίδιο: «ότι θα χτίσουμε το
Μάτι από την αρχή και θα το κάνουμε ακόμα πιο όμορφο». Όσοι έχουν
καταθέσει όχι μόνο τις οικονομίες αλλά και την ψυχή τους, έχουν πείσμα
και θέληση. Δεν θα τα παρατήσουμε. Θα ξαναζωντανέψουμε την περιοχή». πηγή
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου