Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Ό όσιος Άνούβ


Ό Άνούβ ήταν ένας από τούς περίφημους μοναχούς της Αίγυπτου. Υπέφερε πολλά δεινά γιά τήν άληθινή Πίστη. Πριν από τήν κοίμησή του τον επισκέφτηκαν τρεις γέροντες ερημίτες και τούς αποκάλυψε, ώς διορατικός, όλα τα κρυπτά των καρδιών τους. Ό Άνούβ αναπαύτηκε ειρηνικά κατά το δεύτερο ήμισυ τού 5ου αιώνος .
«Άνούβ, σε τρεις μόνο σκοτεινές νύχτες θά μεταβείς στον Θεό γιά να σε κρίνει-
Πες μας λόγο ωφέλιμο!».

Τρεις γέροντες του ζητούσαν λόγο και οι τρεις ομοθυμαδόν.
Ό Άνούβ απάντησε στους γέροντες:
«Χάριν του Τιμίου Σταυρού και της αληθινής Πίστεως εκτέθηκα σε διωγμούς.
Ήθελα να προσφέρω την κεφαλή μου στον Κύριο,
αλλά ό Κύριος με αποστράφηκε-
να μου δώσει το στεφάνι τού μάρτυρα δεν θέλησε.
Μη ζητάμε ποτέ από τον Θεό τα γήινα και φθαρτά!
Ό Θεός απάλυνε τον πόνο μου με κάθε αγαθό τού ουρανού. Λαμπροί, φωτοβόλοι άγγελοι με επισκέφτηκαν- ουράνια τροφή μου έδωσαν.
'Οτιδήποτε και αν ζήτησα άπ’ τον Θεό το έλαβα.
Πολλά άδηλα μυστήρια είδα και κατενόησα.
Είδα τον ουρανό και των αγγέλων τα πρόσωπα.
Αποστόλους, άγιους, μάρτυρες,
πρόσωπα ουράνια, άγια, πανευφρόσυνα
και τον εξαίσιο Παράδεισο, τον θαυμαστό και γλυκύτατο.
Είδα τον Άδη και των αμαρτωλών τα βασανιστήρια- και όλους τούς ζοφερούς, σατανικούς οικοδεσπότες είδα.
Ψέμα ουδέποτε από τα χείλη μου εκστόμισα- όλες τις επίγειες απολαύσεως εγώ τις απαρνήθηκα.
Το πρόσωπο τού Χριστού λάμπει γιά μένα λαμπρότερο και άπ’ τον ήλιο.
Γέροντες, συγχωρέστε με, τον αμαρτωλό Άνούβ!».

Δεν υπάρχουν σχόλια: