Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

Από ξένο τόπο



Παραδοσιακό τραγούδι της Σμύρνης και γενικότερα της Μικράς Ασίας σε ρυθμό 2/4 (δίσημο). Πρόκειται για τραγούδι της αγάπης και χορεύεται ως συρτός ή και μπάλος. Πρόκειται για τραγούδι το οποίο σε πολλές και διαφορετικές παραλλαγές εντοπίζεται σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο (Ελλάδα, Τουρκία, Αίγυπτος κλπ). Στις ελληνικές παραλλαγές εμφανίζεται σε αρκετά διαφορετικά τραγούδια, όπως το "Έχασα μαντήλι" ή του "Εσκούταρι". Τραγουδάει ο Κώστας Κοντός. Περιλαμβάνεται στον δίσκο: Η Ελληνική Ανατολή / Η Μικρασιάτικη Μουσική Παράδοση.


Aπό ξένο τόπο κι απ’ αλαργινό
ήρθ’ ένα κορίτσι, φως μου, δώδεκα χρονώ

Ούτε στην πόρτα βγαίνει ούτε στο στενό
ούτε στο παραθύρι φως μου, δυο λόγια να της πω

Έχει μαύρα μάτια και σγουρά μαλλιά
και στο μάγουλό του, φως μου, έχει μιαν ελιά

Δε μου τη δανείζεις δε μου την πουλάς
την ελίτσα που `χεις, φως μου, και με τυραννάς

Δε σου τη δανείζω, δε σου την πουλώ
μόν’ να τη χαρίσω θέλω σε κείνον π’ αγαπώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: