Σάββατο, 12 Μαΐου 2018

Ελλαδικό κράτος, ένα μεγάλο πρόβλημα, που κατατρώει τις σάρκες του Ελληνισμού

Σάββας Καλεντερίδης
Το κράτος, που ενσαρκώνει την Εκτελεστική Εξουσία με όρους και νόμους που θεσπίζει η Νομοθετική Εξουσία και επιτηρεί η Δικαστική Εξουσία, είναι ταυτόχρονα ένας μηχανισμός ισχύος. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που επιλέχθηκε η συγκεκριμένη λέξη, αφού κράτος στα αρχαία ελληνικά σημαίνει ισχύς!
Πέραν του κλασικού προβλήματος που χαρακτηρίζει το ελληνικό πολιτικό σύστημα, που είναι η σχεδόν καθολική εκτροπή από την αρχή της διάκρισης των εξουσιών (εκτροπή που επηρεάζει τη λειτουργία του κράτους), υπάρχει και ένα άλλο εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα που σχετίζεται με το θέμα, το οποίο θα προσπαθήσουμε να θίξουμε στο παρόν άρθρο.

Όπως αναφέρει ο ιστορικός Κωνσταντίνος Φωτιάδης, γνωστός για τις έρευνες, τις μελέτες και το συγγραφικό του έργο για τη Γενοκτονία, το φθινόπωρο του 1923, όταν είχε περάσει στην Ελλάδα μεγάλο μέρος του ελληνισμού του Πόντου, της Μικράς Ασίας και της Θράκης, η ηγεσία των προσφύγων της Αθήνας αποφάσισε να κάνει ένα μνημόσυνο για τα θύματα της γενοκτονίας των Ελλήνων από τους Νεότουρκους και τους κεμαλικούς. Την ώρα που είχαν παραθέσει τα κόλλυβα και είχε αρχίσει η θρησκευτική τελετή, παρουσία κόσμου, στη Μητρόπολη των Αθηνών, εισέβαλε η αστυνομία, διέκοψε το μνημόσυνο, υποχρέωσε τον κόσμο να μαζέψει τα κόλλυβα και συνέλαβε τους υπευθύνους, τους οποίους προσήγαγε στο τμήμα με το αιτιολογικό της απόπειρας διατάραξης των σχέσεων της Ελλάδας με ξένη χώρα.
Προφανώς είχε προηγηθεί διάβημα της τουρκικής πρεσβείας, και η ελληνική κυβέρνηση, αποδεχόμενη το περιεχόμενο του διαβήματος, έβαλε το ελληνικό κράτος να κυνηγήσει τους ξεριζωμένους πρόσφυγες που είχαν υποστεί τα πάνδεινα, τα προηγούμενα δέκα χρόνια, από τους μηχανισμούς του τουρκικού κράτους.
Με την πράξη του αυτή το κράτος έδωσε ένα διπλό μήνυμα.
Στους πρόσφυγες το μήνυμα ήταν «δεν έχετε το δικαίωμα ούτε να θυμόσαστε ούτε να μνημονεύετε τα θύματα της τουρκικής βαρβαρότητας», και στην Τουρκία το «σφάξε με πασά μου ν’ αγιάσω», που μεταφράζεται σε «συνεχίστε τις σφαγές σε όσους απέμειναν, κι εμείς είμαστε εδώ. Δεν πρόκειται κανείς να βγάλει τσιμουδιά!».
Γι’ αυτό και το τουρκικό κράτος συνέχισε να βιαιοπραγεί, να αρπάζει και να σφάζει τους Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου, αφού προηγουμένως λεηλάτησε τις ανταλλάξιμες περιουσίες των Ελλήνων με την επαίσχυντη συμφωνία του 1930. Στη λογική αυτή έγιναν τα αίσχη του Βαρλίκ Βεργκισί του 1942, των Σεπτεμβριανών του 1955, οι απελάσεις του 1964.
Το δόγμα «σφάξε με πασά μου ν’ αγιάσω» ήταν σε πλήρη εφαρμογή και το κράτος λειτουργούσε διαχρονικά στον αντίποδα των εθνικών μας συμφερόντων και σε αναντιστοιχία με τη λαϊκή βούληση.
Στις 9 Μαΐου 1956, και ενώ ο αγώνας της ΕΟΚΑ ήταν σε εξέλιξη, οι Άγγλοι αποικιοκράτες αποφάσισαν να απαγχονίσουν τους αγωνιστές της ΕΟΚΑ Μιχαλάκη Καραολή και Ανδρέα Δημητρίου. Την ίδια μέρα έγιναν ογκώδεις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας στην Αθήνα εναντίον της βάρβαρης απόφασης της αγγλικής κυβέρνησης. Τότε η ηγεσία της αστυνομίας, προφανώς φοβούμενη πορεία των διαδηλωτών προς την αγγλική πρεσβεία, έδωσε εντολή και οι αστυνομικές δυνάμεις άνοιξαν πυρ εναντίον των διαδηλωτών. Από τα πυρά έχασαν τη ζωή τους ο 21χρονος Ιωάννης Κωνσταντόπουλος, ο 23χρονος Φραγκίσκος Νικολάου, ο 28χρονος Ευάγγελος Γερόντης και ο αστυφύλακας Κώστας Γιαννακούρης... Η κυβέρνηση την επομένη έριξε την ευθύνη σε «αναρχικά στοιχεία», όμως σημασία έχει ότι το αίμα το έχυσε το ελλαδικό κράτος, την ίδια μέρα που το αγγλικό κράτος απαγχόνιζε τους δυο αγωνιστές στην Κύπρο.
Στη συνέχεια είδαμε και άλλες δράσεις του ελλαδικού κράτους που ήταν σε αναντιστοιχία με τα εθνικά μας συμφέροντα αλλά και με τη βούληση του λαού.
Και ο γράφων είχε την ατυχία να γίνει μάρτυρας τέτοιων δράσεων, στην υπόθεση της παράδοσης του ηγέτη των Κούρδων στους Τούρκους, στο Ναϊρόμπι της Κένυας, αλλά και αργότερα, όταν ο υπουργός Εξωτερικών έκανε τα χατίρια των Τούρκων, προσπαθώντας να ακυρώσει την παρουσίαση του βιβλίου του Μουράτ Καραγιλάν Η ανατομία του πολέμου στο Κουρδιστάν, στο Πολεμικό Μουσείο. Ας είναι καλά ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς που επενέβη και είπε «Δεν θα κάνουν κουμάντο οι Τούρκοι τι θα γίνεται στην Ελλάδα. Ο Σάββας να κάνει την εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο», και η εκδήλωση έγινε....
Ακολούθησε η επιχείρηση αμφισβήτησης και ακύρωσης στην πράξη των νόμων με τους οποίους αναγνωρίστηκε η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας, μέσω πονηρών αναφορών στο «Αντιρατσιστικό», που αποτράπηκε στο παραπέντε μετά από πρωτοβουλία του βουλευτή Σάββα Αναστασιάδη.
Τώρα είναι σε εξέλιξη μια ανάλογου είδους συμπεριφορά της κυβέρνησης και του ελλαδικού κράτους, σε σχέση με το Σκοπιανό. Τη στιγμή που η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων, όπως φάνηκε στις δυο διαδηλώσεις, είναι αντίθετη με οποιαδήποτε συζήτηση γύρω το θέμα της παραχώρησης με οποιονδήποτε τρόπο του ονόματος της Μακεδονίας, η κυβέρνηση και το κράτος κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση και παζαρεύουν τα αδιαπραγμάτευτα.
Το έχουμε ξαναγράψει ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα χωρίς δίχτυ ασφαλείας, με θεσμούς διαβρωμένους, που δίνουν τη δυνατότητα σε πολιτικούς, κυβερνήσεις και ξένες πρεσβείες να κάνουν ανενόχλητοι την ανθελληνική δουλειά τους.
Για όσους θεωρούν ότι στην παραπάνω πρόταση υπάρχει το στοιχείο της υπερβολής, ας ρίξουν μια ματιά στη νεότερη ελληνική ιστορία.
Το μόνο δίχτυ ασφαλείας είναι οι πολίτες, τους οποίους δεν ορρωδεί να πυροβολεί το κράτος, άλλοτε με πραγματικές σφαίρες και άλλοτε με λίβελλους εξωνημένων πολιτικών και δημοσιογράφων. Ορισμένοι έχουμε ακόμα τα σημάδια πάνω μας από αυτές τις σφαίρες και τους λίβελλους.
Αυτή η κατάσταση πρέπει να αλλάξει και η ευθύνη αυτή πέφτει στις πλάτες των πολιτών και κυρίως της νεολαίας.
Ας το προσπαθήσουμε για να σώσουμε την Ελλάδα.

10 σχόλια:

Argiris Milonas είπε...

Το ιδιο εκαναν και στο θεμα των δυο στρατιωτικων που απηχθησαν,σιωπησαν το γεγονος της απαγωγης επειδη ετσι βολευε και απαιτουσαν οι τουρκοι,και τωρα εκβιαζουν τους γονεις να μη μιλησουν.
Απορω δε,πως δεν βλεπει τη συνδεση ο κυριος καλεντεριδης,δεδομενου οτι απο την αρχη υποστηριζει αυτο το κρατος("ελληνικο") και το στρατο του,που"υοθετησαν"την τουρκικη αποψη περι εισβολης των ελληνων στρατιωτικων παραυτα,και την επαυξησανε κιολας δεχομενοι "επι τη εμφανιση"τις σιγουρες "καταθεσεις"των ιδιων ελληνων φυλακισθεντων στα τουρκικα μπουντρουμια.
Μαλιστα στο μπλογ του σε κανει αμεσως μπαν αν μιλησεις αντιθετα προς τις υιοθεσιες του για το θεμα,αφου σε βρισει ως αμυαλο πρωτα.
Μονο ενα θα πω,οταν πρωτοπηγανε οι πατεραδες εκει να δουν τα παιδια,ο ενας εξ αυτων ουτε εμφανιστηκε σε δημοσιογραφο,γιατι η πρωτη ερωτηση φυσικα θα ητανε:τι εγινε πως τους επιασαν;Ο δε αλλος εμφανιστηκε και οταν τον ρωτησε ο μαλλον εκτος γραμμης δημοσιογραφος,ειπε οτι δε ρωτησε το παιδι του τι εγινε γιατι δεν ηθελε να το φορτισει ψυχικα!!!!!!!!!!!!!!

Ευλαλία είπε...

Εχετε δικιο πολύ καλα τα λετε αλλα να προτείνετε συγκεκριμένα πραγματα όχι κυνηγι μαγισων και να ριχνουμε λαδι στην διχονοια μεταξυ βορειων και νοτιων,
προσφυγων και γηγενών γιατι κανουμε μεγαλο κακο πρωτα στην πατριδα μας που είναι μια
και βαλεται από παντου και μετα δηλητηριαζόμαστε μεταξυ μας και ακρη δεν βρίσκουμε.

Λυσεις θελουμε γιατι αυτά τα ντροπιαστικά γεγονότα είναι γνωστα και λυπηρα.

Δεν εχουμε την πολυτελεια να τρωγόμαστε μεταξυ μας γιατι δεν εχουμε μεινει και πολλοι..



Ευλαλία είπε...

διορθωση--βαλλεται

το σχολιο μου αφορα στο εξαιρετικα ευστοχο αρθρο του κ.Καλεντεριδη.

Τακτικη μου να μην σχολιαζω αποψεις σχολιαστων θετικα ή αρνητικα.

maria p. είπε...

Κ. Μυλωνά, δεν θέλω να υποστηρίξω κανένα, αλλά πρέπει να ξέρετε ότι σε αυτά τα θέματα παίζει μεγάλο ρόλο η γενική ατμόσφαιρα και τα μηνύματα που στέλνει όχι μόνο στην Τουρκία αλλά και στους Αλβανούς και Σκοπιανούς, που οι μεν ονειρεύονται την μεγάλη Αλβανία μέχρι την Άρτα, και οι δε την Μακεδονία.
Όταν λοιπόν βγαίνουμε όλοι εμείς και λέμε ότι οι Τούρκοι μπαίνουν και αρπάζουν στρατιώτες με τέτοια ευκολία και δεν κινείται φύλλο, στέλνουμε ένα μήνυμα διάλυσης και κατάρρευσης (που δυστυχώς ισχύει αλλά ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ).
Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβουμε; Ο Καλεντερίδης έχει αφήσει αιχμές ότι πρέπει να προσέξουμε τι λέμε γι αυτόν ακριβώς το λόγο. Για λόγους τακτικής.
Η ψυχολογία είναι εξίσου σημαντική στην Οικονομία όπως και στη Διπλωματία.
Τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης με τους χειρισμούς της σε αυτό το θέμα.
Εμείς τώρα κάνουμε "τα πικρά γλυκά" για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Κάτι παραπάνω ξέρουν όσοι έχουν μια εμπειρία πάνω σε αυτά τα θέματα.

Argiris Milonas είπε...

Μα εαν θελαμε για ψυχολογικους λογους μη πτωσεις του ηθικου να κανουμε κατι,ηταν ακριβως το να μη δεχθουμε οτι οι στρατιωτικοι παραδωθηκαν αμαχητή,και οπως αυτοι λενε και μερα μεσημερι.Πως ανεβαζει δηλαδη το ηθικο εαν παραδωθηξαν μονοι τους;και απονηρευτοι απο οτι ειχε γινει πριν;
Μετα για τι μιλαμε;οι τουρκοι με τις ψυχολογικες επιχειρησεις εξεφτιλιζουν εβδομαδιαιως πλεον το συνολο των ελληνικων ενοπλων δυναμεων,σε αερα,στερια,θαλασσα,λες οι στρατευμενοι να κοροιδευονται αν δεν το συζηταμε εμεις;

maria p. είπε...

Άλλο σας είπα αγαπητέ μου.Δεν μίλησα για "ψυχολογικούς λόγους και καλό δικό μας ηθικό" όπως λέτε, αλλά για το ηθικό των εχθρών μας το οποίο σαφώς ανεβαίνει βλέποντας αυτά τα πράγματα, και εμείς οφείλουμε να μην τους δίνουμε αυτή την ευχαρίστηση, δηλ. την πεποίθηση της κατάρρευσής μας, γιατί αυτό είναι πολύ επικίνδυνο. Τους ωθεί να αποθρασύνονται.
Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι μετά την σύλληψη των 2 στρατιωτών μας, ο Ζάεφ βγήκε και είπε ότι δεν θα κάνει καμιά υποχώρηση στο θέμα της αλλαγής του Σκοπιανού Συντάγματος, ενώ απαιτεί τον όρο Μακεδονία.
Οι στρατιώτες μας επίσης επηρεάζονται από την τούρκική προκλητικότητα (πολύ σωστά το είπατε), και αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος, όσο μπορούμε να κρατάμε μια "αξιοπρέπεια" (ας το πω έτσι).. δηλ. όσο μπορούμε να μην ενισχύουμε την εικόνα, ότι όντως οι Τούρκοι έχουν πια αποθρασυνθεί βλέποντας την δική μας κατάσταση.

maria p. είπε...

Συμπληρωματικά να πω ότι δεχτήκαμε αναγκαστικά την εκδοχή παραβίασης και σύλληψης. Αν δεχόμασταν οτιδήποτε άλλο θα έπρεπε να γίνει πόλεμος. Δείτε παρακαλώ αυτό:
http://dimitriskazakis.blogspot.gr/2018/03/blog-post_6.html

Argiris Milonas είπε...

Δε θα γινοτανε πολεμος,αλλα θα εγειρονταν απαιτησεις,και ερισματα δικαια για την ελληνικη πλευρα,που ετσι της τα αφαιρεσανε ολα!μαλιστα μετα οι τουρκοι θα εμπαιναν και σε κατασταση φοβικης εγρηγορσης(ψυχοτρονικες επιχειρησεις ειναι αυτο) για το φοβο παρομοιας επιχειρησης απο την ελληνικη πλευρα.
Οι πρακτορες ομως των τουρκων(της ελληνικης πλευρας)της το αφαιρεσαν και αυτο

maria p. είπε...

Μάλλον δεν γίνομαι κατανοητή. Επί της ουσίας (δηλ. στο τι έπρεπε να γίνει από την πρώτη στιγμή απ΄την κυβέρνηση) δεν διαφωνούμε.
Είπα ήδη ότι "είναι τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης με τους χειρισμούς της σε αυτό το θέμα". Άργησε πολύ να αντιδράσει δείχνοντας φόβο και ηττοπάθεια, ενώ θα έπρεπε να κινήσει γη και ουρανό όπως λέμε, να προσφύγει παντού, να μιλήσει δυναμικά, να απειλήσει κτλ..
Αντίθετα είδαμε μόνο κάποιες υποτονικές ενέργειες του Καμμένου, και προσπάθεια θαψίματος που συνεχίζεται.

Όμως εμείς, (η κοινή γνώμη), αναγκαζόμαστε τώρα εκ των υστέρων να "υποκρινόμαστε" (προς τους εχθρούς μας, και όχι μεταξύ μας), ότι δεχόμαστε την εκδοχή της παραβίασης και της σύλληψης, γιατί "αν δεχόμασταν οποιαδήποτε άλλη εκδοχή θα έπρεπε να γίνει πόλεμος" όπως είπα.

Δεν είπα ότι ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ (και για αυτό δεν έπρεπε να μιλήσουμε), αλλά ΌΤΙ ΘΑ ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ με βάση τους διεθνείς κανονισμούς, και τα γεγονότα, για τα οποία εξηγεί ο Δ.Καζάκης ότι είναι αιτία casus belli.

Τι σημαίνει αυτό;
Ότι αν μας είχε μείνει λίγη εθνική αξιοπρέπεια, θα μιλούσαμε ξεκάθαρα και θα απαιτούσαμε εδώ και τώρα να μας παραδοθούν άμεσα οι 2 αιχμάλωτοι με βάση τη διεθνή νομιμότητα και τους κανόνες που ισχύουν σε τέτοιες περιπτώσεις σύλληψης στρατιωτών με τα διακριτικά και τη στολή τους σε ώρα υπηρεσία, που τους αναλύει ο Δ.Καζάκης και γι αυτό σας παρέθεσα το άρθρο του (δηλ. τους λόγους για τους οποίους το περιστατικό αποτελεί ακόμα και αιτία πολέμου).

Αφού όμως αυτά δεν έγιναν (και από ποιον να γίνουν; απ΄τον ΣΥΡΙΖΑ;), δεν μπορούμε για εθνικούς λόγους, να παραδεχόμαστε (προς τους έξω), ότι όντως έγινε κάτι τόσο παράνομο (δηλ. απαγωγή ή σύλληψη εν ψυχρώ, και παράνομη κράτηση και φυλάκιση),
και ότι εμείς οι Έλληνες και η κυβέρνησή μας δεν μιλάμε και δεν απαιτούμε να εφαρμοστεί η διεθνής νομιμότητα γιατί φοβόμαστε.Είναι το χειρότερο μήνυμα.

Και έτσι (αφού η κυβέρνηση μας έφερε προ τετελεσμένων γεγονότων, αδράνειας φόβου και ηττοπάθειας) "αναγκαζόμαστε" για να διασώσουμε την εθνική αξιοπρέπεια, και να μην στέλνουμε μηνύματα ότι η κυβέρνηση φοβάται τους Τούρκους, ή ότι η χώρα είναι σε διάλυση, να υποκρινόμαστε ότι οι 2 στρατιώτες εισήλθαν παράνομα και γι αυτό υποτίθεται ότι έγινε η σύλληψη και η φυλάκιση.
Ελπίζω να έγινε κατανοητό..Καλό απόγευμα.

Argiris Milonas είπε...

Αυτο ομως ολο στηριζεται σε υποτιθεμενο αναγκαστικο πολεμο,δεν απεμπολεις το δικιο σου,που αυτο ακριβως σε δικαιωνει στα ματια του κοσμου και σε νομιμοποιει για καθε ενεργεια,απο πολεμο μεχρι και νομικες ενεργειες κ.α.οπως και εσυ παραδεχεσαι.
Απο ολο αυτο εσεις πιανεστε απο ενα σεναριο πολεμου,το οποιο θα εγειροταν για να παιχθει απο τον παικτη που φοβαται τη σκια του και δε θα το επαιζε ποτε,δηλαδη την ελληνικη πλευρα,που σημαινει οτι δεν επρεπε να μπει στο τραπεζι ως δικαιολογια για την λαθος κινηση της(κυβερνησης)και δει απο τον κυριο καζακη.
Δεν επρεπε να το παιανιζετε ως το προσκομα της αθλιας αντιμετωπισης απο τους δοσιλογους,επισης,γιατι αυτα δε γινονται και πουθενα παγκοσμιως,τα εκαναν μαλιστα στα ημια και παλι,και ειναι "δοκιμασμενα"ως σιγουροι δρομοι ηττας και πολεμικης και ηθικης.
Τελος ρωτω,ο εχθρος που ξερει τι εκανε και τι εγινε,δεν καταλαβαινει οτι αντιπαλος θυμα,που και αυτος ξερει,"περι αλλων τυρβαζει"επειδη φοβαται;κοινως δεν ξερει οτι τον εφτυσε και αυτος ειπε στον κοσμο οτι δεν τον φτυσαν αλλα εβρεχει;ε;μικροι αινσταιν;
Ελπιζω εγω να εγινα κατανοητος,καληνυχτα.