Για όλα όσα συνέβησαν πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια του συλλαλητηρίου της Αθήνας μίλησε στο Star o Mίκης Θεοδωράκης.
Πηγή ρεπορτάζ: Star
Ο
μεγάλος μουσικοσυνθέτης αναφέρθηκε στις απειλές σε βάρος της ζωής του,
ενώ σχολίασε και την κριτική που ασκήθηκε για την παρουσία της Χρυσής
Αυγής στο Σύνταγμα.
«Το
Σύνταγμα έχει πολύ στενή σχέση μαζί μου. Διαδήλωσα πρώτη φορά το 1943»
δήλωσε o μουσικοσυνθέτης και κεντρικός ομιλητής στο συλλαλητήριο για τη
Μακεδονία στην Αθήνα και πρόσθεσε: «Τότε που οι Γερμανοί θέλησαν να την
δώσουν στους Βούλγαρους. Πρώτη φορά που οι Γερμανοί στην Ευρώπη είχαν
δει δημόσια διαδήλωση. Δεν είχαν δει ποτέ. Αλλά το πληρώσαμε φοβερά με
αίμα».
Όσον αφορά στις απειλές
σε βάρος της ζωής του, ο Μίκης Θεοδωράκης υποστήριξε: «Κι άλλη φορά που
οι Πυρήνες ήθελαν να με σκοτώσουν, βλέπεις εκείνο το παράθυρο εκεί;
Τους είπα “ανοίγω το παράθυρο για ευκολία, παρότι ήταν χειμώνας και θα
πάθαινα γρίπη. “Πηγαίνετε στο ένα μέτρο για να με σκοτώσετε”. Είναι
δειλοί αυτοί όλοι, όλη αυτή η γενιά δεν είναι όπως ήμασταν εμείς.
Πονάγαμε πολύ την πατρίδα μας και σκοτωνόμασταν».
Σχετικά
με την κριτική για την παρουσία της Χρυσής Αυγής, ο Μίκης Θεοδωράκης
διερωτήθηκε: «Η Χρυσή Αυγή ήταν 200-300. Όταν είναι 1 εκατομμύριο ο
κόσμος τι σημασία έχει;». Και επισημαίνει: «Θα μου πείτε… γιατί τη Χρυσή
Αυγή που αγαπούν την πατρίδα; Ναι την αγαπούν αλλά με ένα τρόπο
εριστικό. Είναι η πατρίδα και όλοι οι άλλοι είναι… Εγώ αγαπώ την πατρίδα
μου γιατί αγαπάει όλες τις πατρίδες του κόσμου».
«Ο
ελληνικός λαός είναι πιο υπεύθυνος από όλες τις κυβερνήσεις. Καμία
κυβέρνηση από το 1944 μέχρι το 1992, που πάλι εγώ ως βουλευτής και
υπουργός της Νέας Δημοκρατίας επέβαλα τον όρο “Mακεδονία” κι έγινε μετά
δεκτό και από το συμβούλιο των αρχηγών. Πώς να δεχτούν αυτοί πως ένας
παλιός κομμουνιστής, αριστερός είναι τόσο πατριώτης; Δεν καταλαβαίνουν
όταν εμείς παλεύαμε με τον ΕΛΑΣ (Ελληνικός Λαϊκός Απελευθερωτικός
Στρατός) ήμασταν υπερπατριώτες» καταλήγει ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης.
3 σχόλια:
Ένα μυστήριο πράμα βρε παιδί. Όλοι, ανεξαιρέτως όλοι, του ΚΚΕ τα επιφανή πρόσωπα, ή ηγέτες, που διαθέτουν στοιχειώδη λογική και εντιμότητα, αργά ή γρήγορα από τους ίδιους τους ΚΚΕδες, ανακηρύσσονται "προδότες"! Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί και με το Μίκη. Δεν μου φαίνεται παράξενο.
Το συριζαϊκό ιδεολογικό μόρφωμα, επειδή ακριβώς πρόκειται για ένα "προχωρημένης σήψης" πολιτιστικό μαρξισμό, ξεφεύγει σαφώς ΚΑΙ από τον κομμουνισμό.
Είναι κάτι στο οποίο πραγματικά δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να βρούμε έστω και κάτι θετικό. Υποστηρικτικό όλων των άρρωστων και παράλογων πραγμάτων..
Πολιτιστικός Μαρξισμός
Η ιστορία του πολιτιστικού μαρξισμού πάει πίσω στα 1919. Η κλασική Μαρξιστική θεωρία ήθελε τους εργάτες έτοιμους να ξεσηκωθούν και να διώξουν τους αστούς με το που θα ξεσπάσει πόλεμος στην Ευρώπη. Οι εργάτες όμως, αντιθέτως με τις προβλέψεις του Μαρξ, συντάχθηκαν πίσω από τις σημαίες των χωρών τους και πολέμησαν στον Α’ παγκόσμιο πόλεμο. Στα 1919 ο πόλεμος ήδη είχε τελειώσει και κομμουνιστική επανάσταση υπήρχε μόνο στην Ρωσία, μια χώρα καθυστερημένη και εκτός Μαρξιστικών προβλέψεων…
Αυτό ήταν κάτι που προβλημάτισε έντονα τους Μαρξιστές διανοούμενους. Δύο κυρίως από αυτούς ο Ιταλός Αντόνιο Γκράμσι και ο Ουγγροεβραίος Λούκατς σχημάτισαν την πεποίθηση ότι το κυριότερο εμπόδιο για να κατακτηθεί η εξουσία από την εργατική τάξη ήταν ο Δυτικός πολιτισμός και η χριστιανική θρησκεία.
Για τον Γκράμσι η πορεία προς την εξουσία έπρεπε να είναι μια μακριά πορεία κατάκτησης της κοινωνίας εκ των έσω και άλωσης όλων των θεσμών της, μέσα από την εκπαίδευση κυρίως.
Ο Γκράμσι ήταν στην πραγματικότητα ο εισηγητής της θεωρίας του πολιτιστικού μαρξισμού. Ο Λούκατς όμως έβαλε πρώτος σε εφαρμογή τα σχέδια αυτά.
Έγινε υπουργός πολιτισμού στην κομμουνιστική κυβέρνηση του Μπέλα Κούν στην Ουγγαρία και εφάρμοσε ένα σχέδιο απελευθέρωσης των σεξουαλικών ηθών μέσα από τα σχολεία. Οι Ούγγροι εργάτες όμως δεν βοήθησαν καθόλου τα σχέδια των μαρξιστών και ο Λούκατς κατέφυγε στην Γερμανία. Εκεί, στην Γερμανία, ο Λούκατς μαζί με κάποιον εκατομμυριούχο Γερμανοεβραίο ονόματι Weil δημιουργούν στην Φραγκφούρτη ένα Τhik tank, ένα ινστιτούτο κοινωνικών ερευνών, το οποίο έμελλε να γίνει γνωστό ως ”Η σχολή της Φρανκφούρτης”.
Η σχολή της Φραγκφούρτης κάτω από την διεύθυνση του Χορκχάιμερ ήρθε σε σύγκρουση με παραδοσιακές αντιλήψεις της Μαρξιστικής σκέψης. Ο Χορκχάιμερ είπε ότι το πολιτιστικό εποικοδόμημα είναι ανεξάρτητο και πολύ πιο σημαντικό από ότι πίστευε ο Μάρξ και ότι στο μέλλον οι εργάτες δεν θα είναι αυτοί που θα κάνουν την επανάσταση.
Με τους Χορκχάιμερ, Αντόρνο Φρόμ και Μαρκούζε θεμελιώνεται η αρχική ιδέα του πολιτιστικού Μαρξισμού και μετασχηματίζεται σε θεωρία.
Η θεωρία αυτή λέει ότι όπως οι εργάτες καταπιέζονται στον καπιταλισμό, έτσι όλοι οι άνθρωποι καταπιέζονται κάτω από τον χριστιανικό, πατριαρχικό πολιτισμό της Δύσης. Συνεπώς πρέπει να αποδομηθεί ο δυτικός πολιτισμός για να υπάρξει απελευθέρωση.
Απελευθέρωση θρησκευτική, ηθική, σεξουαλική, κάθε είδους…
https://hellenicns.gr/2017/03/16/πολιτιστικός-μαρξισμός-η-ιστορία-της/
Δημοσίευση σχολίου