Η παλιά καλή φρουρά της ελληνικής μουσικής παράγει ακόμα ωραία έργα
Πριν απο λίγες μέρες παραβρέθηκα στον Ιανό, στην παρουσίαση του
καινούργιου δίσκου του Νότη Μαυρουδή με τίτλο «Στου χρόνου τις
καταπακτές». Εκεί οι παριστάμενοι πήραμε μια γεύση από τα καινούργια
τραγούδια του συνθέτη. Δεν ακούστηκαν όμως και τα δεκαοχτώ(!) τραγούδια
του δίσκου. Ανάμεσα στους ομιλητές της βραδιάς ήταν και ο δημοσιογράφος
Γιώργος Τσάμπρας, ο οποίος, αποφεύγοντας να εκφέρει κρίση για τον υπό
παρουσίαση δίσκο, είπε ότι θεωρεί άδικο να μιλήσει για αυτόν, από τη
στιγμή που δεν του έχει αφιερώσει τον απαιτούμενο χρόνο και την
απαραίτητη προσεκτική ακρόαση. Μου φάνηκε εξαιρετική η τοποθέτησή του.
Αυτή ακριβώς είναι και η δική μου άποψη για τις δισκοκριτικές. Και για
όλες τις κριτικές έργων τέχνης. Είναι άδικο για το δημιουργό ενός
δίσκου, που έχει κοπιάσει για να τον φτιάξει, να κρίνεται από μια – δυο
(στην καλύτερη των περιπτώσεων) βιαστικές ακροάσεις της δουλειάς του.
Σίγουρα οι γρήγοροι ρυθμοί στις ζωές όλων μας δεν επιτρέπουν πολλές
φορές τέτοιου είδους πολυτέλειες, αλλά – κατά τη γνώμη μου – η κριτική
προϋποθέτει υπευθυνότητα, γνώση και επιστήμη. Διαφορετικά είναι – έως –
επικίνδυνη. Βγαίνοντας από την παρουσίαση των «καταπακτών» του
Μαυρουδή με τις καλύτερες εντυπώσεις, αγόρασα το δίσκο. Τον άκουσα πολύ
προσεχτικά, έχοντας τις περισσότερες φορές τους στίχους μπροστά μου. Τον
άκουσα στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, στη δουλειά, τον άκουσα και στο
τρέξιμο. Τον άκουσα και τον ακούω ακόμα. Ο δίσκος αυτός με κέρδισε σε
όλες τις περιστάσεις. Νομίζω ότι ξέρω το λόγο. Οι απλές μελοποιήσεις του
Μαυρουδή μού επέτρεψαν να κατανοήσω πολύ καλά τους στίχους των
στιχουργών (Λίνα Δημοπούλου, Μαίρη Φασουλάκη, Μάρθα Βεκρή, Γιώργος
Κορδέλλας, Χρίστος Παπαδόπουλος, Κώστας Φασουλάς, Άκος Δασκαλόπουλος,
Άλκης Χριστοφέλλης). Οι λιτές, αλλά εξαιρετικές ερμηνείες των
τραγουδιστών (Μίλτος Πασχαλίδης, Γιάννης Χαρούλης, Γιώτα Νέγκα, Μπάμπης
Τσέρτος, Χρήστος Κωνσταντόπουλος, Μελίνα Ασλανίδου, Διονύσης Τσακνής,
Σαββέρια Μαργιολά, Αμαλία Τάτση και η 6χρονη Μάγδα Βιτουλαδίτη) και η
προσεχτική τους άρθρωση επίσης. Στην αρχή «κόλλησα» με το
«Εμπιστευτικόν» (στίχοι: Άλκης Χριστοφέλλης), ένα παλαιότερο τραγούδι
του Νότη Μαυρουδή, σε διασκευή και νέα δυναμική ερμηνεία του Μίλτου
Πασχαλίδη. Μετά με κέρδισαν οι «Παλιές καταπακτές» (στίχοι: Μαίρη
Φασουλάκη) και η συγκινητική Γιώτα Νέγκα. Έπειτα το «Αλλάζω» (στίχοι:
Μάρθα Βεκρή) με το Γιάννη Χαρούλη σε μεγάλα κέφια. Ο Μπάμπης Τσέρτος με
εξέπληξε με τη στόφα του έμπειρου ερμηνευτή στο «Σπας τη βιτρίνα»
(στίχοι: Μαίρη Φασουλάκη) για να με «αποτελειώσει» ο Διονύσης Τσακνής
και η «Σκυτάλη» (στίχοι: Γιώργος Κορδέλλας). Όλα τα τραγούδια του δίσκου
αυτού είναι υψηλής καλλιτεχνικής στάθμης.
Ο
Νότης Μαυρουδής είναι ένας συνθέτης από την παλιά φρουρά. Οι φόρμες του
είναι κλασικές και απλές. Συχνά η τονική μινόρε μετατρέπεται σε έβδομη
ματζόρε για να «λυθεί» στην τέταρτη (για τους μυημένους). Αυτό είναι ένα
πολύ οικείο άκουσμα για τα αυτιά του ελληνικού ακροατηρίου. Δεν είναι
τέχνασμα, ούτε συνταγή επιτυχίας. Αν ήταν έτσι όλοι θα έγραφαν ωραία
τραγούδια. Θέλει μέτρο και γνώση η χρήση του. Και ο Μαυρουδής κατέχει
και τα δύο. Κατάλαβε ο έμπειρος συνθέτης ότι είχε στα χέρια του δυνατούς
στίχους και θέλησε να τους αναδείξει. Δεν φοβήθηκε ότι θα «καπελώσουν»
τις μουσικές του. Στο καλό τραγούδι άλλωστε η μουσική υπηρετεί το στίχο
και τούμπαλιν. Για να το πετύχει εν προκειμένω αυτό ο συνθέτης έφτιαξε
απλές αλλά όμορφες μελωδίες, στιβαρές και επιτυχημένες ενορχηστρώσεις.
Τόσο απλά. Όπως λέει συχνά και ο «σοφός» λαός: τα απλά πράγματα είναι
και τα ωραία. Αυτά κρύβουν πίσω τους την ευτυχία. Δεν υπερβάλω. Ακούστε
«του χρόνου τις καταπακτές» και πιστεύω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου.
Υ.Γ.
Σε κανένα σημείο του δισκογραφικού μου σημειώματος δεν έγραψα για το
καινούργιο «cd» του Νότη Μαυρουδή. Δεν έγινε τυχαία αυτό. Η συγκεκριμένη
δουλειά θυμίζει εποχές βινυλλίου και για αυτό αναφέρθηκα σε αυτή μόνο
με τη λέξη «δίσκος». Καλή ακρόαση. Γιώργος Μυζάλης
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
.
Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...
Η παράγκα μας στο Rutube
ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,ΦΙΛΟΙ
Το facebook της παράγκας
Μη διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ
«Πως είναι δυνατό να γίνει συζήτηση περί `της θέσεως του επίσκοπου Ρώμης στην Εκκλησία`, αφού ο `επίσκοπος-πάπας` Ρώμης δεν βρίσκεται στην Εκκλησία αλλά στην αίρεση, εκτός της Εκκλησίας;
Ως απαραίτητη προϋπόθεση της συζητήσεως περί της θέσεώς του στην Εκκλησία, δεν θα ήτο η επιστροφή του στην Εκκλησία; » Mητροπολίτης Ράσκας π. Αρτέμιος
Η Εκκλησία ως η καινή κτίση
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου