Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

Περί της επιχειρηματολογίας του π.Βασιλείου Θερμού ,να ισχυρίζεται ότι είναι «ψυχικά ασθενείς όσοι ασχολούνται με τον αντιαιρετικό αγώνα της Εκκλησίας»!

Αποτέλεσμα εικόνας για Βασιλείου Θερμού 
Ι.  Κουντουράς,
Ομ. Καθηγητής ΑΠΘ.

Έλαβα από οικείους φίλους το κείμενο που αφορά στο αναφερόμενο υβριστικό χαρακτηρισμό εκ μέρους του ψυχιάτρου και κληρικού π. Βασιλείου Θερμού. Με την ευκαιρία αυτή ανέτρεξα και σε μια συνέντευξη που έδωσε σχετικά με την ομοφυλοφιλία και με την ιδιότητα ψυχιάτρου (επ. Καθηγητή Ανώτατης Εκλησιαστικής Σχολής Αθηνών) σε εκπομπή της ΕΡΤ (Στα Άκρα).
            Στη συνέντευξή του τόνισε για σχετική βιβλιογραφία, διεθνή έρευνα, πόλωση, γενετική προδιάθεση και άλλους συναφείς επιστημονικούς όρους. Ακολούθως, ανέτρεξα να δω τα επιστημονικά διαπιστευτήρια της επιστημονικής του ταυτότητας .
            Μια απαραίτητη εισαγωγική παρένθεση: Όπως αναφέρω ως εισαγωγικό πρελούδιο στο πρόσφατο κείμενό μου με τίτλο «Η conflict θεώρηση αλλαγής φύλου:  Abnormal condition με βάση τον διεθνή επιστημονικό όρο» (καταχωρήθηκε πρόσφατα  στα sites Ακτίνες και Τράπεζα Ιδεών), ονομάζομαι Ιωάννης Κουντουράς και είμαι ομότιμος καθηγητής του Α.Π.Θ. με γνωστικό αντικείμενο Παθολογία – Γαστρεντερολογία. Φυσικά και δεν ανήκω στη «rétro» κατηγορία. Η πνευματική ζωή και η ζωή της επιστημονικής έρευνας με κύριο σκοπό την πλέον αποτελεσματική προσέγγιση του ασθενούς δεν έχουν συντάξιμα χρόνια. Στον αποδέκτη που θα αμφισβητήσει το τελευταίο (και ορθώς πράττει,  γιατί ό,τι δηλώνει κανείς δεν ισχύει απαραίτητα) υφίσταται ένας ψυχρός, άτεγκτος αλλά αντικειμενικός διεθνής δείκτης που αποκαλύπτει το επιστημονικό διαχρονικό ποιόν του καθενός είτε είναι σοβαρό, είτε επιπολής και ασήμαντο.
            Στον ιατρικό χώρο υφίσταται στο διαδίκτυο το έγκριτο site που λέγεται PubMed (ανάλογα sites υφίστανται για τους άλλους επιστημονικούς χώρους) που ως ψυχρός-κύριος αντικειμενικός δείκτης αποκαλύπτει την επάρκεια ή ανεπάρκεια του καθενός. Εισέρχεσαι στο PubMed, γράφεις με λατινικούς χαρακτήρες το όνομα του ερευνητή (π.χ., Kountouras J) και σε κλάσματα δευτερολέπτου αποκαλύπτεται το επίπεδο της διαχρονικής ή μη επιστημονικής του καταξίωσης ή απουσίας κατεξοχήν στον διεθνή αντικειμενικό χώρο.
            Αυτό που λέει η Αγία Γραφή «οὐ γάρ ἐστι κρυπτὸν ὃ οὐ φανερὸν γενήσεται » έχει σχεδόν πλήρη εφαρμογή, «πέφτει διάνα» στη συγκεκριμένη περίπτωση: πόσες αριθμητικά επιστημονικές μελέτες δημοσιεύονται μετά από ενδελεχή κρίση· σε ποια έγκριτα περιοδικά του εξωτερικού αναφέρονται· ποιος είναι ο δείκτης εμβέλειας των περιοδικών· πόσες αναφορές (citations) λαμβάνουν οι μελέτες του ερευνητή από άλλους συγγραφείς επιστήμονες πάντα του εξωτερικού· πόσες είναι οι αναφορές του, που καταγράφονται στις δημοσιευμένες μελέτες του και οι κριτές επέτρεψαν να καταχωρηθούν κ.ο.κ. (λόγω περιορισμού χώρου δες επιπλέον συναφή στοιχεία στο βιβλίο μου: «Διαμορφούμενα Α, Στο χθες, στο σήμερα, για πάντα. Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσσαλονίκη).
            Συνεπώς, χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά Thermos B ή Thermos V, εισήλθα  στο PubMed και δεν βρήκα ούτε μία επιστημονική δημοσιευμένη μελέτη του. Επειδή δεν θέλω να τον αδικήσω (θα ήταν ανεπίτρεπτό μου drawback), θα επιθυμούσα να με ενημερώσει ποια είναι τα επιστημονικά του διαπιστευτήρια [ως δυνητική grata persona (το εύχομαι!)]. Σε ποια διεθνή περιοδικά της ειδικότητάς του π.χ.,  Am J Psychiatry, Psychol Med, BJPsych, Psychophysiol, Psychoendocrinol ή Psychoneuroendocrinol ή…, δημοσίευσε μετά από κρίση τις δυνητικές μελέτες του ώστε να κατοχυρώνει επιστημονικά αυτά που υποστηρίζει. Αυτά που αποκόμισα από μερικά δεδομένα της συνέντευξής  του και ωσαύτως από την conflict επιχειρηματολογία του ώστε να ισχυρίζεται ότι είναι «ψυχικά ασθενείς όσοι ασχολούνται με τον αντιαιρετικό αγώνα της Εκκλησίας», εφόσον ισχύουν, πιθανόν  υποδηλώνουν, επιεικώς επιπολής επιστημονικό background. Εντούτοις, ειλικρινά θα αισθανθώ ικανοποίηση αν μου επισημάνει το σοβαρό επιστημονικό έργο του με βάση τον objective PubMeD index. Άνευ αυτού, το περιεχόμενο των δεδομένων του μένει μετέωρο και οδεύει προς απόρριψη (rejection!), ανεξάρτητα ή όχι από την αναφορά και καταγραφή λοιπών επιστημονικών δεδομένων που, μεταξύ άλλων παραμέτρων, πιθανόν να ενέχουν και προσωπικό ψυχιατρικό bias.

 

Jannis Kountouras, MD, PhD,
Professor of Medicine,
Gastroenterologist,

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ιδού η Ρόδος ιδού και το πηδημα π.Βασιλειε.

Παναγιώτης Νούνης (Panagiotis Nounis) είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΓΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΟΥ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟΝ ΤΑΥΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΡΑΤΑ.

ΠΕΡΑΝ ΤΟΥΤΟΥ ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ, ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΤΟΝ ΛΟΓΙΣΜΟ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΠΟΙΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ή ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΝΑ ΑΠΟΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΥΦΟΣ ΧΙΛΙΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤ΄ΟΥΣΙΑΝ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΑΥΤΗ Η ΥΠΕΡΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΕΝΗΡΓΗΣΕ Ο π. Β. ΘΕΡΜΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΕΙ ΒΑΘΕΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΠΟΤΕΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Ρωτήσαμε ευθέως τον π.Β.Θερμό στην "ακαδημία θεολογικών σπουδών " του Βόλου άν η ομολογία των αγίων μαρτύρων είναι προιόν ψυχοπαθολογίας καί δέν απάντησε τίποτα Έπί τόσα χρόνια , κουραστήκαμε να τα ακούμε , εξηγεί μέ "επιστημονικά" τεκμήρια , γιατί η ομολογία είναι ψυχοπαθολογία Καμμία όμως φορά δέν εξήγησε γιατί η ομολογία των αγίων δέν είναι ψυχοπαθολογία Επίσης δέν εξήγησε " επιστημονικά" γιατί η θυσία γιά άλλους ευγενείς σκοπούς όπως είναι η πατρίδα ,καλή ώρα η " επιστήμη" δέν είναι επίσης ψυχοπαθολογία Είτε θεωρεί οτι και η ομολογία των αγίων είναι ψυχοπαθολογία , αλλά φοβάται ή ντρέπεται νά το πεί , είτε εκεί ισχύουν άλλα κριτήρια που ακόμα "επιστημονικώς " δέν τά ανακάλυψε , η θεωρία του περί ψυχοπαθολογίας της ομολογίας " επιστημονικά " μπάζει από παντού Συνεπώς κ.Κουντουρά τέτοιες "επιστημονικές " θεωρίες ειναι εδώ για εσωτερική κατανάλωση και όχι για δημοσίευση σέ διεθνή επιστημονικά περιοδικά . Θά είχαμε νά του συστήσουμε νά ξεφράζεται ελεύθερα και νά λέει την " επιστημονική " του άποψη μέ θάρρος δηλαδή οτι ναί και οι άγιοι ήταν άκρως ψυχοπαθολογικές προσωπικότητες Δέν πρόκειται ούτε νά τον κρεμάσουμε ούτε νά τον ρίξουμε στην πυρά Δέν ανακάλυψε δά καί το ηλιακό σύστημα , ώστε νά μιμείται τον Γαλιλαίο . Θα θέλαμε επίσης νά μας πεί η κομπογιαννίτικη αγυρτία "επιστημονικά" πού εντάσσεται , σε ποιά κατηγορία ψυχοπαθολογίας Μετά απο τόσα χρόνια θά έχει πεθάνει και ο καημένος ο πατέρας του που απο ό,τι ο ίδιος μάς είχε πεί δέν ένιωθε καθόλου υπερήφανος για τον "επιστήμονα " γυιό που έβγαλε καί δέν δίσταζε να τον επιπλήττει

Λωρίτου Ελένη είπε...

Όχι τίποτα άλλο τον ακούει και το σχολιαρόπαιδο ο Δημητριάδος καί " χαμογελά " μέ τόση επιείκια στίς εκδηλώσεις ψυχοπαθολογίας εις βάρος του Πάντως αυτουνού ο πατέρας δέν τον μάλωνε καθόλου ! Αντίθετα τον καμάρωνε , έφτιαξε άλλωστε καί περιουσία ο πόθος του κάθε πατέρα Αξιος γυιός !

Λωρίτου Ελένη είπε...

Ά ! Ξέχασα , οι άγιοι μίλησαν για την αγάπη ! Για ποιά αγάπη βρέ μίλησαν , που τους κάνατε αγαπησιάρικα υβρίδια ; Σιγά σιγά θα τους φορέσετε κοστούμια barbie και νταντελένια βρακιά, μέ χείλη κόκκινα σάν της μαιμούς τον κ...

Ανώνυμος είπε...

Αν καταφερω να γραψω και αυτο το σχολιο,καλο θα ειναι.Συνεχως παρεμβασεις πανω στο κειμενο απο καποιον-αν ,δεν ξερω που μου χαρασσει τρεις γραμμες καθετες ,οπερ σημαινει ''κοφτο τωρα!'' Και ετσι δεν μπορω παντα να σχολιαζω.Απο χθες βεβαια δεν μου συνεβη αυτο.Και αυτο επειδη εγραψα καποια πραγματα και ισως με αφησε.Δεν ξερω αν τα βιβλια του π.Βασιλειου ειναι κακοδοξα,δεν εχω ασχοληθει καθολου και ετσι δεν μπορω να βγαλω συμπερασμα.Εμενα μου αρεσει ο λογος Του Θεου να μπαινει στο ταμειον της καρδιας,ετσι ωστε να καταλαβαινει και ο πιστος κατι απο αυτα που μας αφησε κληρονομια ο Θεος.
Οταν ακουμε τον Απ.Παυλο να λεει πως γι'αυτο υπαρχουν μεταξυ σας πολλοι αδυναμοι και αρρωστοι και αρκετοι εχουν πεθανει,επειδη εκεινος που τρωγει απο τον αρτο και πινει απο το ποτηριο με τροπο αναξιο,δεν διακρινει το σωμα Του Κυριου,πως να μην εννοησει ο χριστιανος πως εχει αναγκη του εξαγνισμου στο ιερο εξομολογηταριο ετσι ωστε να θεραπευτει κ με το Αγιο Ποτηριο για να μην αποβει προς ολεθρο της ψυχης κ του σωματος;
Εαν λοιπον θεωρησουμε την Εκκλησια μας ως θεραπευτηριο ο λογος Του Θεου ειναι παρεργο;Οχι βεβαια,ολοι πασχουμε κ εχουμε αναγκη κ αγωνιζομαστε ο καθενας οπως μπορει.
Η επιστημη της ψυχιατρικης δεν γνωριζω τι μπορει να προσφερει.Συλλογιζομαι πως κατι μπορει να βοηθησει στην διαγνωση,επειδη πολλοι χρηζουν νευρολογικης θεραπειας αλλα κ μερικοι εχουν αναγκη να παρουν κ καποιο ηπιο φαρμακι[φαρμακο] ωστε να βοηθηθει αυτος που πασχει ,τρεμει,εχει εμμονες,εχει καταθλιψη κλπΤα λεγω επειδη εχω ατομα που πασχουν απο αυτα κ ο π.Παισιος δεν τα απερρυψε.Επισης ο γερ.ο μακαριστος Ιωσηφ σπηλαιοτης ειχε γραψει σε επιστολη σε μια κυρια να μην στενοχωρειται κ πολλοι ανθρωποι πασχουν απο αυτα.
Κεντρικη θεραπευτικη ομως ειναι τα αγια Μυστηρια!!!
Τωρα αν ο αντιαιρετικος αγωνας ,βγαζει ψυχικα ασθενεις,αυτο εξαρταται.
Μακαρι να ειχαμε την τελεια γνωση,με αγαπη ομως! Ομως αυτο δεν γινεται.
Οταν αμελετω τους αγιους Πατερες και μου τονιζει ο αγιος Κυριλλος Ιεροσολυμων κατι σημαντικο:
- ο δ ι χ α σ μ ο ς της ανθρωπινης π ρ ο α ι ρ ε σ η ς......>η Σ Υ Γ Χ Υ Σ Η ΤΗΣ Β αβυλωνας,επειδη το φρονημα τους ηταν αντιθετο.
Ο διχασμος της ανθρωπινης προαιρεσης...κλπ
Ποσο βαθος εχει αυτη η κουβεντα και την κλοθογυριζω στο νου συνεχως;
Εμεις κοιταμε μηπως επιφανειακα τα πραγματα;
Δεν εννοω τον π.Βασιλειο.Επειδη το ιερατικο σωμα εμαθα να το σεβομαι ,μονο που πολλες φορες εξανισταμαι επειδη δεν ορθοτομειται ο λογος Του Θεου !
Εμεις ,αναζητουμε την ενωση κατω απο κοσμικα κριτηρια και νομιζω πως θα το πληρωσουμε αυτο!
Ο Παπας δεν κοροιδευεται! Γνωριζουμε τι επιδιωκει.
Τωρα τι αλλο να πουμε.Κανουμε υπομονη να δειξει και ο θεος!
Και αφηστε να μιλαει ο κοσμος! Τεκνα της εκκλησιας ειμαστε,ανησυχουμε για την πιστη μας,δεν ειναι κακο.

Ανώνυμος είπε...

Ο κ.Κουντουράς πιστός χριστιανός πάνω απ όλα και καταξιωμένος επιστήμων και διάκονος της Υγείας, εγνωσμένου κύρους και ήθους και με μεγάλη και σημαντική ακαδημαική-εκπαιδευτική προσφορά και συνεισφορά στον τομέα της Παθολογίας και Γαστρεντερολογίας,έθεσε το ζήτημα της επιστημονικής τεκμηριώσεως και βασιμότητος των περί ομοφυλοφιλίας ισχυρισμών, απόψεων και θέσεων του π.Βασιλείου Θερμού προβάλλοντας ουσιώδη, κατά τη γνώμη μου, επιχειρήματα εν προκειμένω.
Κατόπιν τούτου θεωρώ ότι ο π.Βασίλειος θα πρέπει να μην παρέλθη την παρέμβαση του συναδέλφου του αλλά να απαντήση επί του περιεχομένου της.
Υ.Γ.Μιας και περί ομοφυλοφιλίας ο λόγος, θα συνιστούσα στους αγαπητούς φίλους του ιστολογίου σας να προμηθευθούν το εκλεκτό βιβλίο του Κύπριου αρχιμανδρίτη π.Ανδρέα Περδίκη με τίτλο «ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ» και υπότιτλο «Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα για τις έλξεις προς το ίδιο φύλο». Στο εν λόγω πόνημα ο σεβαστός κληρικός έχει συλλέξει μεγάλο όγκο στοιχείων από τη διεθνή ιατρική βιβλιογραφία αναφορικά με την επικινδυνότητα που συνεπάγονται οι ομοφυλοφιλικές σεξουαλικές πρακτικές τόσο για την υγεία των όσων τις μετέρχονται όσο και για τη δημόσια υγεία ευρύτερα (αυξημένη επίπτωση σεξουαλικώς μεταδιδομένων νοσημάτων, καρκίνου, ειδικοί κίνδυνοι για την υγεία των γυναικών με ομοφυλοφιλικές σχέσεις, επικινδυνότητα των επεμβάσεων στο φύλο, ψυχιατρικές διαταραχές, τάσεις αυτοκτονίας και κατάχρηση ουσιών) κ.ο.κ.
Παραθέτει, επιπλέον, πλειάδα στοιχείων αναφορικά με τη συσχέτιση των έλξεων προς το ίδιο φύλο με την παιδική σεξουαλική παρενόχληση, την ανατροφή παιδιών από άτομα με ΣΙΦ (σχέσεις προς το ίδιο φύλο), τη γενετική προδιάθεση για ΣΙΦ, την υπέρβαση των ΣΙΦ, τον ανεξέλεγκτο δικαιωματισμό που προωθεί το ακτιβιστικό ομοφυλοφιλικό κίνημα και οι συνοδοιπόρο και τους παράγοντες που κρύβονται πίσω από τις οργανώσεις των ΛΟΑΤ.
Αποτελείται από 194 σελίδες, εκδίδεται από την «ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ Ο ΚΑΛΟΣ ΠΟΙΜΗΝ», Λευκωσία 2014.
Αξίζει να μελετηθεί επισταμένως από κληρικούς, πνευματικούς πατέρες και μη, κατηχητές και κατηχήτριες, επαγγελματίες του χώρου της υγείας, παιδαγωγούς-εκπαιδευτικούς, φοιτητές-φοιτήτριες, μαθητές-μαθήτριες Λυκείου.
Δίδει ουσιαστικές απαντήσεις στο ζήτημα της ομοφυλοφιλίας υπό το φως της Ορθοδόξου χριστιανικής πίστεως και της επιστήμης.
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς τον παπα-Θερμό τον καλούν κάποιες σχολές γονέων ιερών μητροπόλεων για ομιλίες.
Ελπίζω ότι μετά τα τελευταία γεγονότα δεν θα τον ξανακαλέσουν.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Έχουμε διαβάσει οτι η ψυχιατρική γνωρίζει ελάχιστα απο τον ανθρώπινο εγκέφαλο και το μυστήριο της ψυνής Μόνο σέ βαρειά ψυχιατρικές ασθένειες, προκειμένου ένας άνθρωπος νά μήν κάνει κακό στον εαυτό του ή σέ άλλους, τον άνθρωπο τον καταστέλλουν, δηλαδή τό μή χείρον βέλτιον Δέν θεραπεύουν την κατάθλιψη , διότι η χαρά είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος , δεν απαλλάσσουν το υποσυνείδητο απο ενοχές , τις οποίες προσπαθούν νά διαχειριστούν μέ την γνωστή αποενοχοποίηση Απλώς βλέπουν και παρατηρούν το φαινόμενο της θρησκευτικότητος του ανθρώπου ως ένα οντολογικό φαινόμενο , σύμφωνα μέ τον οντολογικό ορθολογισμό του Decartes , πράγμα που είναι εμφανέστερο στους ψυχικά ασθενείς ανθρώπους , όπου εξασθενούν οι ανώτερες λειτουργίες του εγκεφάλου και αφήνουν να φανεί ο εγκέφαλος ακάλυπτος και γυμνός μέ τον ίδιο τρόπο που ένας ψυχικά ασθενής δέν μπορεί νά διαχειριστεί τα ένστικτά του και απλώς υπακούει σέ αυτά Ο π.Β.Θερμός μας ανάγει στην φυσιοκρατία των φιλοσόφων του διαφωτισμού , οι οποίοι ήταν άθεοι και δεν εδέχοντο την θρησκευτικότητα σέ ανώτερα επίπεδα επεξεργασίας παρά μόνο στό οντολογικό επίπεδο Καί γιατί τότε δέν μας τό λέει ο άνθρωπος οτι είναι ένας άθεος όπως φαίνεται νά είναι όλοι οι οικουμενιστές και μας κάνει το κεφάλι νταούλι μέ τις φιλοσοφίες του Ερμηνεύει όλες της εκδηλώσεις θρησκευτικότητος σέ αυτό το οντολογικό επίπεδο , σάν νά λέμε οτι ο ίδιος και όλοι οι οικουμενιστές "ζευγάρωσαν" --γιατί γάμο μέ ιερολογία δέν το λές--καί έκαναν παιδιά μέ τον ίδιο τρόπο που τό κάνει και το κουνέλι Δέν πιστεύει στην εκκλησία , στό μυστήριο της Θείας Οικονομίας , στην ενανθρώπιση καί Ανάσταση , στην Πεντηκοστή , στό Αγιο Πνεύμα , στην μετοχή του ανθρώπου στα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος , συνεπώς και στό μαρτύριο δηλαδή στην ανάγκη του ανθρώπου νά μαρτυρήσει περί της Αληθείας , η οποία του αποκαλύφθηκε μέσω των μυστηρίων Βρέ είναι άθεοι σας λέω , γι'αυτό η σφηκοφωλιά του Δημητριάδος άρχισε νά μεταδίδει τά φώτα της κάνοντας αρχή από την διακήρυξη των αρχών του διαφωτισμού Ο σεβαστός επιστήμονας της ψυχιατρικής π.Β.Θερμός δέν γνωρίζει άραγε οτι όλα τά πράγματα και τά πλέον ιερά έχουν μία οντολογική κατοχύρωση ,ακόμα και η αγάπη που νιώθει για το παιδί του ; Γιά ποιό λόγο θα πρέπει αυτή του την αγάπη και προστασία πρός το παιδί του νά την θεωρήσουμε απλά ένα ζωώδες ορμέμφυτο για την εκδήλωση του οποίου χρησιμοποιεί την αγριότητα του ζώου ; Τά πάντα έχουν οντολογική κατωχύρωση ακόμα και το θρησκευτικό συναίσθημα Ποιό είναι τό παράξενο ; Δεν κομίζει γλαύκας ! Αν θεωρεί οτι η κάθε εκδήλωση θρησκευτικότητος είναι σέ αυτό το φυσιοκρατικά οντολογικό επίπεδο , πάει νά πεί οτι δεν πιστεύει στά περαιτέρω της πίστεως , στά ανώτερα της πίστεως , στην βίωση των αληθειών της πίστεως , στην Πεντηκοστή , στην Μεταμόρφωση , στην θέωση Αν η προσωπική του πίστη είναι σέ αυτό τό επίπεδο , ας μήν κρίνει εκ των ιδίων τά αλλότρια , μόνο ας συνειδητοποιήσει οτι είναι ένας άθεος φιλόσοφος μαθητής του διαφωτισμού , που δέν έχει καμμία σχέση μέ την βιωματική ορθόδοξη θεολογία Ο π.Ιωάννης Ρωμανίδης χαρακτήρισε την ορθόδοξο πίστη επιστημη που χρησιμοποιεί την επιστημονική μεθοδολογία καί είναι τόσο πραγματιστική , όσο και οι άλλες επιστήμες Δηλαδή η ορθόδοξη πίστη είναι ένα γνωστικό αντικείμενο στό οποίο συμμετέχουν οι αισθήσεις Πώς μπορεί λοιπόν κανείς νά μήν μαρτυρήσει για κάτι που είδε καί γεύτηκε μέ τις αισθήσεις του (νοερές) ; Τό λιγότερο θά ήταν ψεύτης , γιά νά μήν πάμε και στά προσφιλή τους ερωτικά , οτι δηλαδή θά ήταν άρνηση του αγαπωμένου προσώπου Αν οι ερωτευμένοι δείχνουν μιά αυταπάρνηση και αυτό δέν χαρακτηρίστηκε ποτέ ως ψυχοπάθεια τότε ......;

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή κα Λωρίτου, χαίρετε εν Κυρίω!
Ως κάλλιον εμού γνωρίζετε, η "Ακαδημία" της μητροπόλεως Δημητριάδος, ο "ΚΑΙΡΟΣ" και η "ΣΥΝΑΞΗ" αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία διεστραμμένης "θεολογικής" σκέψεως και κατευθύνσεως, τα οποία όζουν συγκρητισμού, λιμπεραλισμού, φεμινισμού, επενδεδυμένου με "θεολογικό" μανδύα, "ερωτοθεολογίας", ζηζιουλισμού, γιανναρισμού,προσληψιολογίας, διεθνισμού, σχετικισμού, οικουμενισμού, "πολιτικής ορθότητας" κ.τ.ο.
Ευλόγως τίθεται, εν προκειμένω, το ζήτημα της ενδεδειγμένης στάσεως της "επισήμου" Εκκλησίας, έναντι των συγκεκριμένων εκφυλιστικών φαινομένων.
Δυστυχώς, η λεγόμενη "επίσημη" ή "διοικούσα" Εκκλησία, "ποιεί την νήσσαν" στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η σφηκοφωλιά του Βόλου, η διασπαστική σέχτα του δυσώνυμου "ΚΑΙΡΟΥ", και οι θεράποντες της θολοκουλτούρας "συναξιακοί" θολολόγοι έχουν καταληφθεί ασύδοτοι προκειμένου να περιφέρουν και λανσάρουν τις ιδεοληψίες τους ως "θεολογικά" θέσφατα εντός της εκκλησιαστικής παρεμβολής, της ηγεσίας της Ελλαδικής Εκκλησίας σιγώσης και σιωπώσης σκανδαλωδώς και ενόχως!
Η ευθύνη του νυν αρχιεπισκόπου για την επώαση και άνδρωση των εκτρωματικών αυτών καταστάσεων τυγχάνει προφανής. Οι "κακιές γλώσσες" υποστηρίζουν ότι οι εκφυλιστικές αυτές καταστάσεις επωάσθηκαν και ανδρώθηκαν, έν τινι μέτρω, στο "θερμοκήπιο" της μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας επί της αρχιερατείας του νυν, "καταλληλότερου", κατά τινα ιεράρχη της Βορείου Ελλάδος, τον Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνο, νυν αρχιεπισκόπου.
Ο νυν αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, σκιά και ασθμαίνων αχθοφόρος του μεγάλου ονόματος του συνονόματού του Ιερωνύμου Κοτσώνη, ελέγχεται όχι μόνο για την προαναφερθείσα επώαση και άνδρωση των εν θέματι καταστάσεων αλλά και για την αδιανήτη αδιαφορία του απέναντί τους καθώς και για τη σκανδαλωδέστατη συγκάλυψή τους.
Το μέγα αίσχος με την περίπτωση του Σ.Γιαγκάζογλου που επί έτη κατείχε τη διαυθυντική θέση του επίσημου εκκλησιαστικού περιοδικού "ΘΕΟΛΟΓΙΑ" μαρτυρά του λόγου το αληθές.
Λ.Ν.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Kύριε Νάνη, χαίρομαι που επιστρέψατε στην σχολιογραφία μάλλον ακμαιότερος ! Δέν πειράζει , όσο δύνασθε μέ δεδομένο το δύσκολο λειτούργημα του ιατρού και μάλιστα νοσοκομιακού Είστε εκεί για να μας γιατρεύετε και αυτό είναι πολύ σημαντικό

Ομολογουμένως δέν είχα συνειδητοποιήσει την σχέση των οικουμενιστών και ειδικά του π.Β.Θερμού μέ την εν λόγω μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας μέ κάτοχο τον νύν αρχιεπίσκοπο Ναί είναι έτσι , όταν ο π.Β.θερμός άρχισε τις σκανδαλώδεις ψυχιατρικές του διαγνώσεις για την ομολογία των αγίων , ναί ήταν εγγεγραμμένος ως κληρικός αυτής της μητροπόλεως Γιατί άραγε ειδικά σέ αυτή την μητρόπολη , διαμένει και δραστηριοποιείται ιερατικώς ή επαγγελματικώς στην Λειβαδιά ή στην Θήβα ; Κατάγεται από εκεί ; Σέ κάθε περίπτωση ή διαμένει εκεί ή είναι απλώς εγγεγραμμένως -- δέν αδειάζει άλλωστε και να διαμένει εκεί αφού συνεχώς είναι απασχολημένος μέ διαλέξεις και συνέδρια --θά έπρεπε αυτεπαγγέλτως ο οικείος του μητροπολιτης , δηλαδή ο νύν αρχιεπίσκοπος , νά τον καλέσει σέ απολογία μετά τις δημόσιες καταγγελίες εις βάρος του Όμως δέν το έκανε, αντίθετα τον προστάτεψε Οταν αργότερα έγινε αρχιεπίσκοπος οι τοιούτοι Γιαγκάζογλοι , Θερμοί και όλο το οικουμενιστικό σύμφυρμα απέκτησαν κραταιά προστασία και καταφύγιο στην αρχιεπισκοπή της εκκλησίας της Ελλάδος Από τά σιγανά ποταμάκια να φοβάται κανείς κατά την λαϊκή ρήση Μέ το χαμηλό προφίλ , νομίζει κανείς οτι δέν μιλά , γιατί δέν είναι σέ θέση νά παρακολουθήσει τά γεγονότα Ο ΄΄πονηροαρβανίτης ΄΄ όχι μόνο τά παρακολουθεί , αλλά τά ενορχηστρώνει κιόλας Πλέον κανείς διαπιστώνει οτι οι επιλογές είναι όλες συνειδητές και προσαρμοσμένες στίς επιταγές της πανθρησκείας σέ άπταιστη συνεργασία μέ την άθεη κυβέρνηση Οι οικουμενιστές επίσκοποι δέν έβγαλαν άχνα για το μάθημα των θρησκευτικών , δέν έβγαλαν άχνα για τον ισλαμικό εποικισμό της φιλτάτης πατρίδος, παρέχοντας στους λαθρο προνόμια που δέν απολαμβάνουν οι Ελληνες συνταξιούχοι και εργαζόμενοι , οδηγώντας την Ελλάδα σέ δημογραφικό θάνατο Τόσο πολύ το συσσωρευμένο μίσος! Ασφαλώς όταν μιλάμε για οικουμενισμό , δέν πρέπει να μιλάμε για μεμονωμένα πρόσωπα ,αλλά για ολοκληρο δίκτυο μέ μυστική οργάνωση Μάς θυμίζει άραγε αυτό κάτι; Κάθε ομοιότης μέ τά μασωνικά πρότυπα είναι συμπτωματική

Μαζί μέ το αντιαιρετικό γραφείο της μητροπόλεως Πειραιώς , θα θέλαμε ο σεβαστος π.Β.Θερμός να μάς πεί οι απηνείς διώξεις των αντιοικουμενιστών κληρικών , μοναχών και λαϊκών από τους οικουμενιστές επισκόπους γίνονται από υπερβάλλουσα ΄΄ αυτοπεποιθηση ΄΄ ή από φόβο ; Από ΄΄αγάπη ΄΄ ή από δυναστική καταστολή ; Οι διώκτες επίσκοποι είναι ψυχοπαθολογικές προσωπικότητες ή όχι ;

Ανώνυμος είπε...

To κύριο ζήτημα δεν ειναι αν ο π.Βασίλειος Θερμός έχει δημοσιεύσεις στο pubmed αλλά εάν αυτά που γράφει και υποστηρίζει συνάδουν με το Ευαγγέλιο και την consensus patrum.
Ο επιστημονικός λόγος συχνά μεταβάλλεται στη ροή του χρόνου και αυταναιρείται. Είναι ασταθής. Ο ευαγγελικός και αγιοπατερικός λόγος μένει εις τον αιώνα και δεν παρέρχεται.
Καλά κάνει ο καθηγητής Κουυντουράς και επικαλείται την επιστήμη αλλά αυτή η επίκληση δεν έχει απόλυτο χαρακτήρα. Σίγουρα ο παπα-Θερμός πρέπει να κατοχυρώσει επιστημονικά τα όσα υποστηρίζει αλλά δεν φθάνει κάτι τέτοιο.
Ο παπα-Θερμός δεν κρίνεται κυρίως με βάση το pubmed αλλά τη συμφωνία των γραφομένων του με το Ευαγγέλιο και τους πατέρες.

Ανώνυμος είπε...

Τό ευαγγέλιο και τους πατέρες ο παπα Θερμός τά έχει γραμμένα ξέτετε πού.....Γιά τον παπα Θερμό και τους ομοίους του είναι παρωχυμένα Δέν κάνω ασφαλώς πλάκα Είναι κάτι που τό λένε Ο παπα Θερμός έρχεται νά μας πεί τά θέσφατα της επιστήμης που ανατρέπουν τους πατέρες και τό ευαγγέλιο Μοιάζει μέ έναν θεολόγο που είχαμε στό σχολείο Στην ώρα των θρησκευτικών μας έλεγε, τά θρησκευτικά θα τά διαβάσετε μόνοι σας στό σπίτι , σιγά το πράγμα Τώρα νά κάνουμε φυσική και μαθηματικά γιά νά μήν χάνετε τό χρόνο σας και έγραφε στόν πίνακα τους τύπους της φυσικής καί των μαθηματικών λάθος