Ἀρχιμανδρίτης Ἐπιφάνιος Ἰ. Θεοδωρόπουλος:
Παναγιώτατε,
μυριάκις προτιμότερον νὰ ἐκριζωθῇ ὁ ἱστορικὸς τῆς Κωνσταντινουπόλεως
Θρόνος καὶ νὰ μεταφυτευθῇ εἴς τινα ἔρημον νησίδα τοῦ Πελάγους, ἀκόμη δὲ
καὶ νὰ καταποντισθῇ εἰς τὰ βάθη τοῦ Βοσπόρου, ἢ νὰ ἐπιχειρηθῇ ἔστω καὶ ἡ
ἐλαχίστη παρέκκλισις ἀπὸ τῆς χρυσῆς τῶν Πατέρων γραμμῆς, ὁμοφώνως
βοώντων: «Οὐ χωρεῖ συγκατάβασις εἰς τὰ τῆς Πίστεως». Αἱ ἑπτὰ λυχνίαι τῆς
Ἀποκαλύψεως, διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν,
ἐσβέσθησαν πρὸ πολλοῦ. Ἑπτὰ Ἐκκλησίαι ἀποστολικαί, Ἐκκλησίαι σχοῦσαι τὴν
ὑψίστην τιμὴν νὰ λάβωσιν, εἰδικῶς αὗται, Γράμματα ἐξ Οὐρανοῦ μέσῳ τοῦ
θεοπνεύστου τῆς Πάτμου Ὁραματιστοῦ, ἐξέλιπον ἐκ τῆς ἐπιφανείας τῆς γῆς
καὶ ἐκεῖ, ἔνθα ἄλλοτε ἐτελεῖτο ἡ φρικωδεστάτη Θυσία καὶ ὁ Τριαδικὸς
ἀνεμέλπετο Ὕμνος, σήμερον ἴσως κρώζουν νυκτικόρακες ἢ «ὀρχοῦνται
ὀνοκένταυροι». Καὶ ὅμως ἡ Νύμφη τοῦ Κυρίου δὲν ἀπέθανεν. Ἡ Ἐκκλησία τοῦ
Χριστοῦ δὲν ἐξηφανίσθη. Συνεχίζει, τετραυματισμένη καὶ καθῃμαγμένη ὡς ὁ
Ἱδρυτὴς αὐτῆς, ἀλλ᾿ ἀείζωος καὶ ἀκατάβλητος, τὴν διὰ μέσου τῶν αἰώνων
πορείαν αὐτῆς, φωτίζουσα, θάλπουσα, ζωογονοῦσα, σῴζουσα. Δὲν θὰ ἀποθάνῃ
λοιπὸν αὕτη καὶ ἂν μετακινηθῇ ἢ καὶ ἀποθάνῃ ὁ Οἰκουμενικὸς Θρόνος.
Οὐδεὶς Ὀρθόδοξος εὔχεται τὴν μετακίνησιν ἢ τὸν θάνατον τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Θρόνου. Μὴ γένοιτο! Ἀλλὰ καὶ οὐδεὶς θὰ θυσιάσῃ χάριν αὐτοῦ ἰῶτα ἓν ἢ
μίαν κεραίαν ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως. Ἀγωνίσασθε ὑπὲρ αὐτοῦ πάσῃ
δυνάμει. Ὄχι ἁπλῶς ἔχετε δικαίωμα, ἀλλ᾿ ὀφείλετε νὰ στηρίξητε αὐτόν, τὸ
καθ᾿ Ὑμᾶς. Θυσιάσατε χάριν αὐτοῦ ὁτιδήποτε: χρήματα, κτήματα, τιμάς,
δόξας, πολύτιμα κειμήλια, Διακόνους, Πρεσβυτέρους, Ἐπισκόπους· ἀκόμη καὶ
τὸν Πατριάρχην Ἀθηναγόραν! Ἓν μόνον κρατήσατε, ἓν φυλάξατε, ἑνὸς
φείσασθε, ἓν μὴ θυσιάσητε: τὴν Ὀρθόδοξον Πίστιν! Ὁ Οἰκουμενικὸς Θρόνος
ἔχει ἀξίαν καὶ χρησιμότητα μόνον καὶ μόνον ὅταν ἐκπέμπῃ ἀπανταχοῦ τῆς
γῆς τὸ γλυκὺ καὶ ἀνέσπερον τῆς Ὀρθοδοξίας Φῶς. Οἱ Φάροι εἶνε χρήσιμοι
ἐὰν καὶ ἐφ᾿ ὅσον φωτίζωσι τοὺς ναυτιλλομένους, ἵνα ἀποφεύγωσι τοὺς
σκοπέλους. Ὅταν τὸ φῶς αὐτῶν σβεσθῇ, τότε δὲν εἶνε μόνον ἄχρηστοι, ἀλλὰ
καὶ ἐπιβλαβεῖς, διότι μεταβάλλονται καὶ αὐτοὶ εἰς σκοπέλους...
"Τὰ Δύο Ἄκρα - Οἰκουμενισμὸς & Ζηλωτισμός"
Ἔκδοσις Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζῆνος
Ἔκδοσις Γ΄ , 2008
σελίδες 17-18
καὶ "Οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι", φύλλον Δεκεμβρίου 1965)
"Τὰ Δύο Ἄκρα - Οἰκουμενισμὸς & Ζηλωτισμός"
Ἔκδοσις Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζῆνος
Ἔκδοσις Γ΄ , 2008
σελίδες 17-18
καὶ "Οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι", φύλλον Δεκεμβρίου 1965)
8 σχόλια:
Ο π.Ε.Θεοδωρόπουλος ζώντας και αυτός σε αυτόν τον προφητευμένο από τον Ίδιο τον Κύριο εσχατολογικό αιώνα της αποστασίας και της πλάνης, και βασανιζόμενος από όσα συνέβαιναν, έχει μιλήσει με σοφία Θεού για όλα σχεδόν τα θέματα, και τα λόγια του είναι πολύτιμα όπως και άλλων γερόντων της Ορθοδοξίας για τη δική μας στάση και πνευματική πορεία.
Η μεγάλη διαφορά των αγίων και γενικότερα των φωτισμένων γερόντων που αγωνίστηκαν για τα θέματα της πίστης είναι ότι έβλεπαν την "συνολική εικόνα", και αν ακόμα την έπιαναν από μια άκρη, και έδιναν εκεί τη μεγαλύτερη βαρύτητα, πάλι δεν έχαναν το σύνολο.
Και ακριβώς γι΄αυτό δεν ερχόταν σε αντίθεση ο ένας με τον άλλο ακόμα και αν υπήρχε φαινομενική διάσταση ως προς τον τρόπο που έβλεπαν τα πράγματα (όπως ο άγιος Πορφύριος με τον άγιο Παϊσιο), αλλά συμπλήρωναν ο ένας τον άλλο αφού η βάση στην οποία στηριζόταν όλο το οικοδόμημα της διδασκαλίας τους ήταν κοινή.
Και ήταν η ίδια η σωτηρία ως "αγιότητα" ως "απόκτηση του Αγίου Πνεύματος" που έχει σαν φυσικό χαρακτηριστικό και την ομολογία.Ο λόγος τους ήταν σοφός και οδηγούσε σε σωστή πνευματική στάση.
Σήμερα ζούμε τον ξεπεσμό και την εκκοσμίκευση της Εκκλησίας (μας θυμίζει παραδείγματα εκκλησιών που αναφέρει ο Κύριος στην Αποκάλυψη), την αποστασία των πιστών και την ανεπάρκεια-εγκληματική αμέλεια έως και προδοσία πολλών εκκλησιαστικών προσώπων.
Πραγματικά η κατάσταση θυμίζει εποχές και μέρες κατάρρευσης (θα λέγαμε μεγέθους πολιτισμών), και μετάβασης σε κάτι άλλο. Οι ευθύνες είναι τεράστιες.
Κάποιοι άνθρωποι βρίσκονται τοποθετημένοι σε κάποιες θέσεις για ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΝ ΑΝΕΠΑΦΑ ΟΣΑ ΠΑΡΕΛΑΒΑΝ. Δεν τους ανήκει ούτε το "πανδοχείο" (η Εκκλησία) ούτε οι ψυχές των "ημιθανών από τους ληστές".Το έργο τους είναι να επιμεληθούν και να διαφυλάξουν. Σε οποιεσδήποτε συνθήκες δεν μπορεί να υπάρξει υποχώρηση ή αλλαγή σε ένα γιώτα ή μια κεραία.
Από την άλλη όμως υπάρχει μια πραγματικότητα που κάνουμε ότι δεν βλέπουμε. Ας βγει κάποιος στο δρόμο και ας ρωτήσει 100 ανθρώπους (ιδιαίτερα νέων ηλικιών) για όλα αυτά τα θέματα. Σχεδόν κανείς δεν ασχολείται, δεν γνωρίζει για σύνοδο, για να μην πω ότι οι περισσότεροι νέοι δεν ξέρουν ούτε ποιος είναι ο Πατριάρχης.
Λέμε ότι τα υψηλά ιστάμενα εκκλησιαστικά πρόσωπα κάνουν αυτά που κάνουν εφαρμόζοντας τη δική τους εκκοσμικευμένη αντίληψη γιατί δεν έχουν αντίπαλο. Φυσικά δεν υπάρχει πνευματικό μέτωπο. Όσοι έχουν ακόμα Ορθόδοξη Πίστη είναι ελάχιστοι.
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι σε κατάσταση χλιαρότητας ή αναζήτησης και ο Θεός προσπαθεί με διάφορους τρόπους να τους φέρει πιο κοντά Του. Όμως άνθρωποι με ολοκληρωμένη Ορθή Πίστη είναι πολύ λίγοι. Και αν θέλουμε να προχωρήσουμε κι άλλο, άνθρωποι με Ορθοδοξία και ορθοπραξία είναι ακόμα πιο λίγοι.Οι εκκλησίες έχουν ερημώσει. Κάποιοι ηλικιωμένοι πηγαίνουν (και μάλιστα ορισμένοι από συνήθεια χωρίς "πολλά-πολλά"), και ελάχιστοι νεότεροι.Παρακμή πλήρης. Ξαναλέω ότι μπορεί να υπάρχει μια θολή απροσδιόριστη πίστη σε πολλούς αλλά καμία σχέση με τους πιστούς άλλων εποχών που είχαν τα πνευματικά εφόδια να αντιλαμβάνονται και να αντιδρούν.
(συνεχίζεται)
Λοιπόν εδώ που φτάσαμε να βαδίζουμε πάνω σε τεντωμένο σκοινί, πρέπει να προσέξουμε πως αντιμετωπίζουμε τα πράγματα.
Δεν θα βάζουμε τη σκέψη μας στον "αυτόματο πιλότο", ούτε θα αναμασούμε ένα ετοιματζίδικο λόγο "δια πάσαν νόσον".. Ένα λόγο τυποποιημένο ξύλινο εμπαθή άτεγκτο, ένα λόγο copy-paste, που δεν δεν διαφοροποιείται (αυτό είναι η προσωποποίηση της αδιακρισίας).
Αλλιώς θα αντιμετωπιστούν τα "κορυφαία" εκκλησιαστικά πρόσωπα (έχουν την κύρια ευθύνη), αλλιώς όσοι ψελλίζουν έστω κάτι, αλλιώς όσοι αγωνίζονται, αλλιώς οι χιλιάδες ιερείς, αλλιώς οι πιστοί που γνωρίζουν, αλλιώς όσοι δεν γνωρίζουν.
Ο ισοπεδωτικός λόγος είναι αυτή τη στιγμή ότι χειρότερο. Και η αιτία είναι ο πανικός.
Ας ερευνήσει όμως καθένας το εσωτερικό της ψυχής του.
Γιατί έχει πανικό;;
Γιατί φτάνει στο σημείο να βρίζει κάποιους αγωνιστές ιερείς και γενικότερα όσους δεν συμφωνούν μαζί του και λένε ότι ο Κύριος δεν στερεί από τους εναπομείναντες πιστούς (όπου και αν βρίσκονται) την θεία Χάρη;; Μήπως τελικά δεν έχει αρκετή Πίστη;; Μήπως δεν εμπιστεύεται τον Κύριο που ανοίγει και ουδείς κλείνει;; Που ελέγχει και κρατάει τα πάντα στο δυνατό Του χέρι;;
Μήπως νομίζουμε ότι Πίστη σημαίνει μόνο μια εγκεφαλική γνώση κάποιων πραγμάτων;;
Τι μας λέει η Εκκλησία μας;;Ποιό είναι το ζητούμενο;;
Η ΕΝΌΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
Το Άγιο Πνεύμα μεταμορφώνει τον άνθρωπο.Φοβάμαι μήπως κάποιοι είμαστε στερημένοι από την Θεία Χάρη όσο και αν "ομολογούμε".Ο Θεός δεν θέλει οπαδούς αλλά υιούς που είναι παραδομένοι σε Αυτόν με πλήρη εμπιστοσύνη. Ας μετανοήσουμε λοιπόν όλοι μας.
Τὰ ἔγραψα καὶ τὰ τόνισα
ὅλ᾽ αὐτὰ ποὺ συμβαίνουν στὸ στρατόπεδο τῶν "ἀκραιφνῶν" καὶ ποὺ σᾶς στεναχωροῦν.
Αὐτὴν τὴν δουλειὰ ἔκανα ὅλο τὸ πρῶτο ἑξάμηνο τῆς φετεινῆς χρονιᾶς,
κι ἐδῶ καὶ σ᾽ ἄλλα fora.
Πολλὴ προσευχὴ θέλει τὸ πρᾶγμα, ποὺ ἡ ὀρθὴ σειρὰ προτεραιότητας τῶν αἰτημάτων της εἶναι
ΠΡΩΤΑ
τὸ "μὴ εἰσενέγκης ἡμᾶς εἰς πειρασμὸν"
ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕΤΑ ΑΠ῾ΑΥΤΟ
τὸ "πρόσθες ἡμῖν πίστιν" ...
Γειά σας κύριε Παπαδόπουλε. Έχουμε μιλήσει κι άλλη φορά γι΄αυτά τα θέματα, και με σας και με άλλους αδερφούς. Φυσικά η κατάσταση είναι αδιέξοδη.. Ότι και αν πούμε από όποια πλευρά και αν το πιάσουμε άκρη δεν βγάζουμε..
Όπως γράψατε κι εσείς, έτσι έχω γράψει κι εγώ για αρκετό διάστημα, όχι για να πείσω κανένα, αλλά περισσότερο για να δουν κάποιοι άνθρωποι τι αντίκτυπο έχουν όσα λένε και πως μπορούν να βελτιωθούν κάποια πράγματα... και έχω πει φορτικά, ότι ο αδιάκριτος λόγος λειτουργεί "τρομοκρατικά" και "παραλυτικά" για τις αντιδράσεις του "μέσου" πιστού..
Μπορώ να πω πολλά, αλλά δεν ξέρω αν έχει νόημα..
Έτσι κι αλλιώς κανείς δεν ακούει κανένα, καθένας μιλάει και αντιδρά στα γεγονότα, ανάλογα με τις εμπειρίες του, και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τα πράγματα..
Απλώς να πω ότι σαφώς υπάρχουν τεράστιες ευθύνες του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τις ενέργειες που κάνει τα τελευταία 100 χρόνια, που έχουμε φτάσει σήμερα εδώ, και επιμέρους ευθύνες των "ακραιφνών" όπως είπατε που έχουν επιδοθεί σε ένα εμφύλιο ("όλοι εναντίον όλων") λόγω πανικού.
Αυτός ο πανικός διασπείρεται εδώ και 100 χρόνια από τον ίδιο τον Εωσφόρο, καθώς διαδραματίζονται τα προφητευμένα από τον Κύριο εσχατολογικά γεγονότα, (οι 2 Παγκόσμιοι πόλεμοι, η ατομική βόμβα, η ίδρυση του κράτους του Ισραήλ του ΟΗΕ και του ΠΣΕ, τον ίδιο ακριβώς χρόνο (1948) η δυνατότητα ηλεκτρονικής ταυτοποίησης και ελέγχου του ανθρώπου) δημιουργώντας μια πανσπερμία εσχατολογικών αιρέσεων που όλες έχουν ως πεμπτουσία της διδασκαλίας τους τον "Αρμαγεδώνα" που "θα αποφύγει" όποιος γίνει μέλος τους (είναι οι ψευδοπροφήτες που μας είπε ο Κύριος ότι θα γεμίσει η γη).
Ας μου επιτρέψει ο Τρελογιάννης (ελπίζω να μην υπάρχει πρόβλημα), να μεταφέρω 3 χαρακτηριστικά σχόλια για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, από μια άλλη ανάρτηση:
"Οι πατέρες της Ρουμάνικης Σκήτης του Τιμίου Προδρόμου στη περιοχή Βίγλας στο Άγιον Όρος διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου."
Ανώνυμος είπε...
Αν γίνει σχίσμα αδελφοί ποιος θα δώσει λόγο;;;;
Σταματήστε τώρα!!! ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΣΧΙΣΜΑ !!!!
ΠΑΥΣΑΤΕ ΠΥΡ!!!!
Αφήστε επιτέλους την αντιοικουμενιστική μανιέρα και ασχοληθείτε με την οικοδομή και όχι το γκρέμισμα!!!
ΘΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΕΙΤΕ και; θα μαζέψετε καμπόσους ανθρώπους κοντά σας και; θα μαλώνουν οι άνθρωποι μεταξύ τους , θα χωρίσουν ζευγάρια, θα σκανδαλιστεί ο κόσμος , θα χαρεί ο πολέμιος.... και ΘΑ ΕΚΠΛΗΡΩΘΕΙ Η ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΕΙΜΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ.
ΣΥΓΧΩΡΕΣΤΕ ΜΕ ! ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΕΑΘΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΙΜΑ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ!
ΠΑΥΣΑΤΕ ΠΥΡ ΤΩΡΑ
ΕΧΕΤΕ ΜΥΑΛΟ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΝΟΗΤΟΙ ΚΑΝΩ ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ!
ΑΓ.ΑΛ
ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...
Αυτοί που καταπατουν τα ιερά και τα όσια ανόητε ,αυτοί που είναι λύκοι βαρύς αντί ποιμένες αυτοί θα δώσουν λόγο ! Τι δεν καταλαβαίνεις;;;
πόσο τυφλός είσαι;;
αρνήσε στους μοναχούς αυτό που η παράδοση της πίστης μας διδάσκει, χιλιάδες έδωσαν και τη ζωή τους γιαυτη την πίστη ανόητε, δεν τα διαβάζουμε στα συναξάρια μας ,στην τελική αν οι μοναχοί δεν είναι μπροστά τότε ποιοι θα είναι;;;
για όνομα κατεβα από το συναίσθημα σου και άκου τι λένε οι αγιοί μας !
Ανώνυμος είπε...
Αδελφέ χρόνια πολλά!
Αν σήμερα του Αγίου Ιωάννη εορτάζεις. Να σε φυλάγει ο Θεός.
[....]
Παρότι ειλικρινά σας αγαπώ γι αυτό και γράφω αλλιώς τι ζόρι θα τράβαγα να ασχοληθώ μαζί σας;;
ΔΕΝ ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΟΝ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ αλλά δεν είναι αλάθητοι....μπορεί να κάναν και λάθος...
ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΖΗΜΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ...
ΣΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΣΧΙΣΜΑ ΜΕΧΡΙ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΧΩΡΗΣΑΝ ....
Το ξέρω είναι γοητευτικός ο θρησκευτικός λαικισμός .... Συναρπάζει τις μάζες... αναζωπυρώνει τους φόβους και θρέφει την αμάθεια. Φανατίζει !!!
και τότε ανοίγει ο δρόμος για την συνομοσιολογία ... τρέφεται η αυταπάτη του πολεμικού δρόμου της σύγκρουσης ως μοναδική οδό σωτηρίας....
Η ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗ ενός ανθρώπου που λέγεται Πάπας και στο φινάλε δεν μας πειράζει και δεν τον πειράζουμε.
Η δημιουργία εχθρών, η στοχοποίηση ανθρώπων, η εξύβριση τους με λαϊκιστικό τρόπο η εμφάνιση τους ως αποδιοπομπαίων τράγων είναι ο πυρήνας του φαντασιακού σεναρίου.
Μπορώ να πω και άλλα πολλά θα σταματήσω ! Δεν θέλω να σας κουράσω!
Δεν είμαι ανόητος που ασχολούμαι μαζί σας ! ΑΔΕΛΦΟΣ ΕΙΜΑΙ
ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ !!!!
Σας ασπάζομαι με πολύ αγάπη
ΑΓ.ΑΛ.
Επί της ουσίας ο Τρελογιάννης έχει δίκιο. Σαφώς αυτό το έσχατο μέσο το χρησιμοποίησαν και άγιοι γέροντες όπως ο Άγιος Παϊσιος,και οι υπόλοιποι αγιορείτες όταν διέκοψαν τη μνημόνευση του Πατριάρχη.
[Σήμερα μάλιστα, έχουμε επιπλέον και το γεγονός μιας συνόδου, που "εξαφάνισε" τη λέξη "αίρεση" από την ορολογία της Εκκλησίας, και προσέλαβε την ιστορική ονομασία "εκκλησίες" για τους ετερόδοξους, στα πλαίσια των "καλών δημοσίων σχέσεων"..]
Είχαν όμως τη διάκριση να μην αγγίζουν πράγματα που ανήκουν στον Θεό, όπως η Θεία Χάρη και ο αγιασμός, ούτε μίλησαν ποτέ για "μολυσμό" των Αγίων Μυστηρίων, ή ακόμα για αβάπτιστους, και διάφορα άλλα που ακούμε..
Αν δούμε όμως και το τελευταίο σχόλιο του ανώνυμου (ΑΓ.ΑΛ.), καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία που όλοι ξέρουμε ότι είναι αληθινά.
Να σας πω όμως κάτι τελευταίο για να μην κουράζω άλλο. ΄Δεν πιστεύω ότι μπορεί ν΄αλλάξει τίποτα με την περιβόητη "αποτείχιση".
Τα πράγματα είναι δρομολογημένα σε παγκόσμια κλίμακα και μάλιστα τόσο σε υλικό όσο και σε πνευματικό επίπεδο.
Καθόμαστε και "ψειρίζουμε" τα καθημερινά γεγονότα, ποιος επίσκοπος πήγε εκεί, ποιος συμπροσευχήθηκε αλλού, ποιος είπε αυτό, ποιος έκανε εκείνο..
Και δεν βλέπουμε ότι ολόκληρος ο Δυτικός κόσμος έχει κάνει ένα τεράστιο "αλμα", μια μετάβαση προς κάτι άλλο. Όλες οι χώρες έχουν φύγει απ΄την παράδοσή τους τα τελευταία 30-40 χρόνια.
Εθελοτυφλούμε, νομίζουμε ότι αν σταματήσει να αναφέρεται το όνομα ενός επισκόπου στη Θεία Λειτουργία, ξαφνικά θα διασώσουμε την Εκκλησία. Η Εκκλησία δεν είναι κάτι αφηρημένο. Αποτελείται από ανθρώπους (φορείς της αλήθειας). Σήμερα πολύ απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ οι πιστοί "άλλων εποχών" γι αυτό ακριβώς και ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ η Ορθοδοξία "άλλων εποχών".
Και αν θέλουμε να πάμε παραπέρα δείτε τα σημερινά παιδιά, έφηβους και νέους, τους "πολιτικά ορθούς" τους εθισμένους (σε απόλυτο βαθμό) από την τεχνολογία, τους παγκοσμιοποιημένους "πολίτες του κόσμου"..
Είμαστε στην προφητευμένη εποχή της ανόδου του κακού και κανείς δεν μπορεί να το σταματήσει.
Η "Ορθοδοξία" εντός ολίγου, "θα διασωθεί", μόνο μέσα στις καρδιές ελάχιστων που θα καταδιωχθούν. Τα πάντα πρόκειται να τα σαρώσει η Νέα Εποχή.
ΕΔΟΘΗ στο θηρίο να νικήσει.
Επειδή λοιπόν δεν έχει ξαναζήσει η ανθρωπότητα ποτέ κάτι παρόμοιο, επειδή είναι πολύ ιδιαίτερες οι καταστάσεις, γι αυτό επιμένω συνεχώς να λέω, ότι χρειάζεται ΔΙΑΚΡΙΣΗ.
Ο Θεός σήμερα μαζεύει "τα απομεινάρια".. "χωλούς, τυφλούς" (από τους "φραγμούς των οδών") και κάθε είδους "κάλαμον συντετριμένον" και "λινάριον καπνίζον"... δηλ. "ότι έχει απομείνει".. αυτό που ίσα-ίσα έχει ακόμα λίγη πίστη και αγάπη προς τον Κύριο.
Με διάφορους τρόπους, καθώς όλα καταρρέουν.. ακόμα και στις πιο απίθανες συνθήκες.. ώστε να σώσει όσο το δυνατόν περισσότερους..
Πως μπορώ τώρα εγώ να "τρομοκρατώ" ή να "απειλώ" οποιαδήποτε ψυχή με ανυπόστατα πράγματα;; Μια ψυχή που δεν ξέρω σε τι καταστάσεις αγωνίζεται;;
Ειλικρινά καταλαβαίνω ότι σχεδόν όλοι έχουμε καλές προθέσεις, υπάρχει ζήλος, υπάρχει πόνος για τον θησαυρό της Ορθοδοξίας που χάνεται.. Είχα μιλήσει πριν από 2-3 χρόνια με κάποιον νέο αδερφό γύρω στα 30, που αποτειχίστηκε (από αυτόν άκουσα για πρώτη φορά τη λέξη "αποτείχιση"), και (άσχετα αν σε κάποια πράγματα διαφωνούσα), θαύμασα το ήθος του, την ακεραιότητά του, την πίστη του. Θαύμασα την διάκριση που είχε απέναντι στα θέματα της Θείας Κοινωνίας και των άλλων Μυστηρίων. Θαύμασα πως ένα νέο παλικάρι ζούσε σαν "μοναχός στον κόσμο", με νηστεία και προσευχή (2 ώρες κάθε μέρα), μέσα στη σημερινή εποχή που ξέρουμε τι γίνεται.Υπάρχουν διαμάντια (το λέω με κάθε επίγνωση), καρδιές που φλέγονται για τον Κύριο.
Αλλά αδελφοί μου ο διάβολος έχει λυσσάξει να μας διασκορπίσει όπως ο λύκος τα πρόβατα. Να μας στρέψει τον ένα εναντίον του άλλου. Μας θέλει "μαλλιά κουβάρια", σκανδαλισμένους, μέσα σε πνευματική σύγχυση ώστε να μας κατασπαράξει πιο εύκολα.Μπαίνουμε σε ακόμα πιο σκοτεινές εποχές..Σε περιόδους κρίσεως οι χριστιανοί προσκολλώνται στον Κύριό και Θεό Τους.
Όπως είπατε:
"Πολλὴ προσευχὴ θέλει τὸ πρᾶγμα" και "πρόσθες ἡμῖν πίστιν" .
@ maria.p
Νά ᾽στε καλά!
Εὐχαριστῶ.
Κι ἐγὼ μὲ πολὺ πόνο τὰ γράφω (κάποτε σκληρὰ) τὰ σχόλιά μου στὸ διαδίκτυο.
Δὲν διεκδικῶ τὸ ἀλάθητο οὔτε στὶς ἐκτιμήσεις μου γιὰ διάφορες καταστάσεις οὔτε στὶς γνώσεις μου καὶ τὴν πληροφόρησή μου οὔτε -πολλῷ μᾶλλον- στὶς προβλέψεις μου.
Συμφωνῶ μαζί σας, ὅτι ἡ Ἱστορία ἐπιταχύνεται (ἀκόμα κι αὐστηρῶς ὀρθολογικὰ νὰ τὸ δῆ κανείς) καὶ συνεπῶς κάθε χρονιὰ μᾶς φέρνει ἀναγκαίως πλησιέστερα πρὸς τὰ ἔσχατα.
Ἄρα, πλησιέστερα στοὺς χρόνους, ὅπου "ψυγήσεται ἡ ἀγάπη τῶν πολλῶν".
Τοῦτο δέ, τὸ τελευταῖο, εἶναι τὸ κυριώτερο πρόβλημα γιὰ τὴν στρατευομένην Ἐκκλησία τοῦ 2017 μ. Χ. Αὐτό, καὶ ὄχι τόσο ἡ σύγχυση (καὶ δὴ ἡ σύγχυση μεταξὺ τῶν πιὸ συνειδητῶν πιστῶν Της).Ὑπὸ διαφορετικὲς ἱστορικὲς & πολιτιστικὲς συνθῆκες, διαφορετικὰ θ᾽ἀντιδροῦσε τὸ ποίμνιο στὶς δρομολογούμενες ἐξελίξεις.
Ἔχω, ὅμως, τὴν αἴσθηση, τὴν μύχια πεποίθηση, πὼς κι ἔτσι ἀκόμα,
"Πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν Αὐτῆς".
Ἐμένα μοῦ ἀρκεῖ :
1) ἡ προσευχὴ γιὰ τὴν οἰκοδομὴ τοῦ Σώματός Της (μὲ τὴν ἱεράρχηση τῶν προτεραιοτήτων, τὴν ὁποίαν ἀνέφερα στὸ προηγούμενο post) καὶ
2) τὸ νὰ γίνομαι ἐνοχλητικὸς σὰν τὸ κουνούπι στοὺς Ποιμένες μας, ἐμβάλλοντάς τους συνεχῶς τὴν "καλὴν ἀνησυχία" καὶ διαταράσσοντας τὸν ἐφησυχασμό τους, ὁσάκις αὐτοὶ τσιλιπουρδοῦν σὲ ζητήματα -ἀποκλειστικῶς καὶ μόνο- πίστεως
[κι ὄχι ἐπιθετικὸς σὰν τὴν σφῆκα,
ὅπως παραστατικώτατα μᾶς ἀντιδιέστειλε τὶς δύο αὐτὲς τακτικὲς ἀντίδρασης στὸ πρόβλημα, κάποια χρόνια πρίν, ὁ Πνευματικός μου
(ἕνας ἁγιασμένος στάρετς τοῦ Λεκανοπεδίου, μὲ πολλὲς δημόσιες παρεμβάσεις, σᾶς διαβεβαιῶ, καταγγελτικὲς τῆς "πλαγιολισθήσεως" καὶ τοῦ στρογγυλέματος τῆς διδασκαλίας σὲ διάφορα πεδία)].
"Πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν Αὐτῆς".
Η Εκκλησία-Νυμφη Χριστού είναι η γυνή η περιβεβλημένη τον ήλιο, η Εκκλησία των πρωτοτόκων, το σύνολο των σωσμένων ζώντων και κεκοιμημένων.Αυτοί είναι το κατοικητήριο του Θεού και της αλήθειας. Αυτό το Σώμα είναι ανίκητο, σε πνευματικό επίπεδο.
Όταν λέμε όμως ότι "ΕΔΟΘΗ στο θηρίο να νικήσει", εννοούμε αυτό ακριβώς που λέει η Αποκάλυψη όπως και ο προφήτης Δανιήλ:
"10 και εμεγαλύνθη έως του στρατεύματος του ουρανού· και έρριψεν εις την γην μέρος εκ της στρατιάς και εκ των αστέρων και κατεπάτησεν αυτά·
11 μάλιστα εμεγαλύνθη έως κατά του άρχοντος του στρατεύματος· και αφήρεσεν απ' αυτού την παντοτεινήν θυσίαν, και το άγιον κατοικητήριον αυτού κατεβλήθη·
12 και το στράτευμα παρεδόθη εις αυτόν μετά της παντοτεινής θυσίας εξ αιτίας της παραβάσεως, και έρριψε κατά γης την αλήθειαν· και έπραξε και ευωδώθη.(...) και θέλει σηκωθή κατά του Άρχοντος των αρχόντων· πλην θέλει συντριφθή άνευ χειρός.
Σήμερα αναβιώνει η εποχή του πύργου της Βαβέλ."Και ήτο πάσα η γη μιας γλώσσης και μιας φωνής. Και είπε Κύριος ιδού ΕΙΣ ΛΑΟΣ, και πάντες έχουσι ΜΙΑΝ ΓΛΩΣΣΑΝ και ήρχισαν να κάνουν τούτο..".. ["ΓΕΝΝΗΘΗΤΩ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΜΟΥ"..]
Όταν λέμε "ΜΙΑΝ ΓΛΩΣΣΑΝ" δεν εννοούμε μόνο μια κοινή γλώσσα όπως π.χ. τα αγγλικά (που είναι σήμερα μια παγκόσμια γλώσσα), αλλά κάτι βαθύτερο.
Ο ουμανισμός που έχει κατακλύσει τα πάντα (σχολική εκπαίδευση, κοινωνικές αντιλήψεις, επιστήμες..), είναι η "εκθρόνιση του Θεού και η θεοποίηση του ανθρώπου"..
Η Νέα Εποχή είναι η εποχή του "πεφωτισμένου ανθρώπου".Όλοι "μιλούν την ίδια γλώσσα" ως προς την αποστασία, ως προς το "ιδιον θέλημα".Τα πράγματα είναι πολύ βαθύτερα απ΄όσο νομίζουμε.
Δεν πρόκειται μόνο για την παγκοσμιοποίηση ή για την επιβολή "άνωθεν" κάποιας ένωσης με τους παπικούς ή την επιβολή μιας παγκόσμιας πανθρησκείας. Ο Θεός μιλάει για πολύ βαθύτερα πράγματα που διαδραματίζονται στην ανθρώπινη ψυχή.
Ο Απόστολος Παύλος μας μιλάει για μια "μεγάλη Αποστασία". Η Αποκάλυψη αναφέρεται στο ίδιο γεγονός λέγοντας ότι το θηρίο που είχε την πληγήν της μαχαιρας, ξαναέζησε. Δηλ. ο Σατανάς που "κατεβλήθη" από την Θυσία του Κυρίου, ανακτά την δύναμή του ("θα λυθεί ολίγον") εξαιτίας της μεγάλης Αποστασίας του ανθρώπου (αυτή που διαδραματίζεται σήμερα στο λεγόμενο χριστιανικό κόσμο). Της αυτοθέωσής του.
Και δεν μιλάμε μόνο για τις νεοεποχίτικες θεωρίες "θεοποίησης του ανθρώπου" της θεοσοφίας, ούτε μόνο για την αθεϊα. Μιλάμε για τον "Ορθόδοξο Χριστιανό" του σήμερα, τον εκκοσμικευμένο με τις σπουδές του τις αντιλήψεις του τη γνώμη του και το ΕΓΩ του.Τα υπόλοιπα είναι εικόνα αυτού.
"Εκβάλεται εκ μέσου Ο ΚΑΤΕΧΩΝ", Αυτός που πρέπει ΝΑ ΚΑΤΕΧΕΙ την ανθρώπινη καρδιά, Αυτός που πρέπει να είναι "ΚΥΡΙΟΣ" (κυρίαρχος) που του λέμε "Γεννηθήτω το θέλημά Σου".Το Άγιο Πνεύμα είναι Πνεύμα σοφιας και συνεσεως, πνευμα βουλης και δυναμεως, πνευμα γνωσεως και φοβου του Κυριου·
Όταν αντιπαραβάλλεται η γυνή η περιβεβλημένη τον ήλιο με την πόρνη που κάθεται πάνω στα πολλά ύδατα λαών εθνών και γλωσσών, αυτό είναι κυρίως μια εσωτερική εικόνα της ανθρώπινης ψυχής.
Φυσικά όλα αυτά που είπα δεν απαλλάσσουν καθόλου την ηγεσία της Εκκλησίας από τις φοβερές ευθύνες ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Γιατί ακόμα και 5 να απομείνουν (ώστε να έρθει η καταστροφή), θα πρέπει να υπάρχει (να επιβιώσει), ανόθευτη η δογματική αλήθεια.
Και να κηρύσσεται αυτή η αλήθεια "εάν τε ακούσωσιν εαν τε απειθήσωσιν".
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός όπως και άλλοι έχει μιλήσει για τον ξεπεσμό των ποιμένων των εσχάτων.
Δημοσίευση σχολίου