Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017

Το παν συνταράσσεται και οι Αγιορείτες αποφαίνονται: «Δεν υπάρχει λόγος ταραχής»!


 Ἡ Ἔκτακτη Διπλῆ Ἱερὰ Σύναξη τοῦ Ἁγίου Ὅρους, καὶ ἐνῶ κάθε Ὀρθόδοξος ψυχὴ συνταράσσεται οἱ Ἁγιορεῖτες δίνουν τὸ Οἰκουμενιστικὸ μήνυμα: «Δεν υπάρχει λόγος ταραχής, εφ’ όσον ευρίσκεται μεθ’ ημών ο Αναστάς Κύριος.
 Η Σύνοδος έγινε μετά από πολυχρόνιον προετοιμασίαν»!!!!!!!!! Ὡσὰν οἱ Ἅγιοι ποὺ πολέμησαν ὁμολογιακὰ τὶς αἱρέσεις, νὰ εὑρίσκοντο ὑπὸ ταραχήν! 
 Καὶ ὡσὰν ἡ πολυχρόνιος προετοιμασία, νὰ προφυλάσσει μιὰ Σύνοδος ἀπὸ τὸ νὰ ἀποφασίσει κακόδοξα! Τι ἄλλο θὰ ἀκούσουμε καὶ θὰ δοῦμε!!!

 
 
σχόλιο
ΑΓΑΘΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΑΞΗΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ ΣΤΟ ΣΤΟΧΟ
________

Η Ανακοίνωση της Διπλής Ιεράς Σύναξης του Αγίου Όρους έχει προφανώς αγαθά κίνητρα. Προσπαθεί να καθησυχάσει το πλήρωμα της Εκκλησίας, να του αναπτερώσει την ελπίδα ότι ο Χριστός δεν θα αφήσει την Εκκλησία Του να πλανεθεί, αλλά και να προλάβει τη δημιουργία σχισμάτων.

Και ενώ τα κίνητρα της Ανακοίνωσης της Ιεράς Σύναξης είναι αγαθά δυστυχώς κάθε άλλο παρά κατορθώνει να καθησυχάσει τις ανησυχίες των πιστών. Παράλληλα αφήνει κάποια πράγματα ασαφή ώστε να προστίθεται μεγαλύτερη ανησυχία στη συνείδηση των πιστών.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΡΗΤΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ;
_________

Καταρχήν για ποιο λόγο η Ιερά Σύναξις δεν καταδικάζει ρητά και κατηγορηματικά τα αντορθόδοξα σημεία των κειμένων της Συνόδου της Κρήτης τα οποία επεσήμανε ήδη η Ιεροκοινοτική Επιτροπή που διορίστηκε για να εξετάσει τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης; 

Αφού το Άγιον Όρος αναγνωρίζει ότι υπάρχουν κακοδοξίες στα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης γιατί δεν τις επισημαίνει ώστε να ενθαρρύνει τους πιστούς να πιστέψουν ότι οι Αγιορείτες Πατέρες παρακολουθούν άγρυπνοι τις εξελίξεις;

ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ;
___________

Τι εννοεί η Ιερά Σύναξις όταν λέγει ότι η Εκκλησία θα αποβάλει -συν τω χρόνω- όσα οθνεία στοιχεία παρεισέφρησαν; Ασφαλώς και θα συμβεί αυτό! Αλίμονον αν πιστεύαμε  ότι ο Χριστός θα αφήσει την Εκκλησία Του να πλανεθεί. Γιατί, όμως, δεν πρότεινε η Ιερά Σύναξις συγκεκριμένους τρόπους που θα γίνει αυτό κατορθωτό αναφορικά με τις πλάνες που διατύπωσε η Σύνοδος της Κρήτης;

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος λ.χ. πρότεινε η Σύνοδος της Κρήτης να θεωρηθεί σαν πρώτη φάση των Συνοδικών διεργασιών που θα ακολουθήσουν ώστε να δοθεί, σε μελλοντική Πανορθόδοξη Σύνοδο, η ευκαιρία να διατυπωθούν τα κείμενα με ορθοδοξη ακρίβεια. Γιατί δεν υιοθέτησε την ίδια πρόταση ή κάποια παρεμφερή η Ιερά Σύναξις

Το ουσιαστικό ερώτημα είναι: Αφού στόχος της Ιεράς Σύναξης ήταν να καθησυχάσει τις σκαδαλισμένες συνειδήσεις των Ορθοδόξων πανορθοδόξως γιατί δεν κάνει συγκεκριμένη πρόταση διόρθωσης των κειμένων ώστε να δώσει ελπίδα σε όσους ανησυχούν και να τους δείξει ότι υπάρχει τρόπος να αλλάξουν τα συνοδικά κείμενα χωρίς να καταφύγουμε σε ριζοσπαστικά μέτρα;

ΑΛΛΟ ΣΧΙΣΜΑ ΑΛΛΟ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
__________

Η Ιερά Σύναξις μιλά για τον κίνδυνο σχισμάτων και αναφέρεται βασικά στις αποτειχίσεις που έγιναν. Και ότι βέβαια το Άγιον Όρος έχει -και πρέπει να έχει- αντίρρηση για τη δημιουργία σχισμάτων ουδείς αντιλέγει. Πλην, όμως, η Ανακοίνωση της Ιεράς Σύναξης -από σκοπού ή από παραδρομή- δεν κάνει τη διάκριση μεταξύ αποτείχισης και σχίσματος και αφήνει να νοηθεί ότι η αποτείχιση συνιστά σχίσμα.

Αλλά πώς η αποτείχιση σημαίνει σχίσμα αφού είναι απολύτως κατοχυρωμένο δικαίωμα των πιστών όταν ο οικείος επίσκοπος κηρύσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση; Είναι δυνατόν να δεχτούμε ότι η Εκκλησία εν Συνόδω επιτρέπει ή προτρέπει πιστούς να δημιουργήσουν σχίσμα; 

Αν η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου αιρετίζοντος ιεράρχη συνιστά σχίσμα σημαίνει ότι ήταν σχισματική η πλειοψηφία των Μονών του Αγίου Όρους τη δεκαετία του 1970 που διέκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα, όπως είχαν κάνει άλλωστε και οι τρεις Μητροπολίτες των Νέων Χωρών και ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς. Είναι δυνατόν η Ανακοίνωση του Αγίου Όρους να αφήνει σκιά υποψίας ότι είναι σχισματικοί ένας Άγιος της ολκής του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς, οι τρεις Ομολογητές ιεράρχες και η πλειοψηφία των Μονών του Αγίου Όρους;

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΥΙΚΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΑΞΗ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ
________ 

Η Ανακοίνωση της Ιεράς Σύναξης, όχι μόνον δεν βοήθησε να απαντηθούν οι ανησυχίες του πληρώματος της Εκκλησίας, αλλά αντιθέτως δημιούργησε περισσότερες αμφιβολίες και προβληματισμούς. 

Ποτέ δεν είναι αργά να επανέλθει η Ιερά Σύναξις και να προτείνει συγκεκριμένη πρόταση υπέρβασης των προβλημάτων που δημιούργησε η Σύνοδος της Κρήτης ώστε να εμπεδωθεί στο πλήρωμα της Εκκλησίας η πεποίθηση ότι οι φύλακες αγρυπνούν και ότι υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση υπέρβασης της κρίσης χωρίς την καταφυγή σε ριζοσπαστικά μέτρα.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το απο-καρδιωτικό αυτό κείμενο αποφεύγει να ψηλαφήσει την οδυνηρή πληγή που επήνεγκε στο εκκλησιαστικό Σώμα η ζηζιουλείου εμπνεύσεως και προδιαγραφής ψευδοσύνοδος του Κολυμβαρίου αλλά τεχνηέντως (και ουχί άνευ σκοπιμότητος;;;) την προσπερνά. Αντί η ηγεσία του Αγιου Όρους, πάλαι ποτέ θεματοφύλακος και παλλαδίου της Ορθοδοξίας, να καταδείξει με σαφήνεια και ενάργεια την επικινδυνότητα που συνεπάγεται για το πλήρωμα της Εκκλησίας η υιοθέτηση των στρεβλών και αποβλήτων από πλευράς Ορθοδόξου Δόγματος και Ήθους τελικών κειμένων-αποφάσεών της, να τις καταδικάσει και απορρίψει, να στιγματίσει και καταγγείλει ενώπιον του εντίμου κλήρου και του πιστού λαού τους εμπνευστές, πρωτουργούς, διαμορφωτές των τελικών κειμένων της, υποστηρικτές και στυλοβάτες του σαθρού οικοδομήματός της καθώς και όσους εκκλησιαστικούς παράγοντες μετέβαλλαν άρδην στάση κατά τρόπο σκανδαλώδη εν σχέσει προς τα υπ αυτών των ιδίων προγενεστέρως αποφασισθέντα αυτή και να ωθήσει το πλήρωμα της Εκκλησίας στη μη αποδοχή και απόρριψη των ψευδο-συνοδικών θέσεων αυτή, διά του εν θέματι ατυχεστάτου κειμένου, μαραίνει και ψύχει τον ιερό ζήλο των πιστών, καλλιεργεί τον εφησυχασμό παρά τα περί του αντιθέτου γραφόμενα, απογοητεύει, θλίβει και σκανδαλίζει το υγιώς φρονούν πλήρωμα της Εκκλησίας που ανέμενε διαφορετική εν προκειμένω στάση, και του οποίου την αγανάκτηση πυροδοτεί, διαταράσσει και υπονομεύει την εν Αγίω Όρει αλλά και την εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία ενότητα γενικότερα.
Η γραπτή, εν προκειμένω, παρέμβαση των Αγιορειτών Πατέρων επ ουδενί δύναται να πείσει όσους αποδοκιμάζουν την εν Κρήτη φαιδρά πανήγυρι ότι στη σύνταξη και διατύπωση της δεν πρυτάνευσε η αρχή της σκοπιμότητος που τόσο μα τόσο ξένη τυγχάνει προς το πνεύμα του Ευαγγελίου, χωρία του οποίου, κατά τα άλλα, παρατέθηκαν στο επίμαχο κείμενο...
Υ.Γ. Η ηγεσία του Αγίου Όρους για μία ακόμη φορά απογοήτευσε και πίκρανε το ορθοφρονούν ποίμνιο, για λόγους σκοπιμότητος και κακώς εννοουμένης διπλωματίας προφανώς. Ουδείς δύναται να λησμονήσει και να προσπεράσει το θλιβερό γεγονός της στάσεως των εκπροσώπων του αγιορειτικού μοναχισμού απέναντι στο γνωστό και μη εξαιρετέο δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Μία στάση που τόσο μα τόσο σκανδαλισμό προκάλεσε, όπως και εκείνη της στάσεως του πατριάρχη Βαρθολομαίου απεναντι στον προαναφερθέντα τοπάρχη. Νέα απογοήτευση και πικρία προστέθηκε τώρα. Δυτσυχώς γαι την αγιορείτικη ηγεσία η όλη συμπεριφορά της απέναντι στους σκανδαλοποιούς πρωτεργάτες του οικουμενισμού που διά τας αμαρτίας μας κατέχουν ηγετικούς θώκους τοπικών Εκκλησιών δικαιώνει πανηγυρικά το μακαριστό, πανεπιστημιακό καθηγητή της Θεολογίας Ιωάννη Κορναράκη που έγραψε για "αποσαθρωμένο οπωροφυλάκιο Ορθοδοξίας"...
Λ.Ν.

maria.p. είπε...

Το κείμενο του Αγίου Όρους σε κάποια σημεία του είναι στο πνεύμα των λόγων του Αγίου Πορφυρίου. Δεν νοείται Χριστιανός που δεν έχει έντονη την αίσθηση της παντοδυναμίας του Κυρίου, και της διαρκούς παρουσίας Του ανάμεσά μας. Εκείνος θα πει την τελευταία λέξη για όλα. Είναι "ο περιπατών εν μέσω των επτά λυχνιών των χρυσών" [αι λυχνίαι αι επτά, επτά εκκλησίαι εισίν]. Δεν μπορούν να είναι θεωρητικά αυτά γιατί διαφορετικά δεν μπορούμε να σταθούμε πνευματικά. Θα καταποντιστούμε από την ολιγοπιστία και τον πανικό.
Όταν όμως ο Δαβίδ έλεγε "Εθεώρουν τον Κύριον ενώπιον μου δια παντός, ότι εκ δεξιών μου έστιν, ίνα μη σαλευθώ." αυτό αναφερόταν στις "μάχες του Κυρίου" που έδινε με Αρχιστράτηγο τον Κύριο.Ο αόρατος πνευματικός πόλεμος περιλαμβάνει την λατρεία και την προσευχή αφού "δεν είναι εναντίον σάρκας και αίματος αλλά ενάντια στα πονηρά πνεύματα", περιλαμβάνει και την Ομολογία ενώπιον των ανθρώπων "για να μας ομολογήσει και ο Κύριος ενώπιον των αγγέλων και του Πατρός Του", περιλαμβάνει και όποιον άλλο τρόπο θα βοηθήσει στην εξάπλωση της αλήθειας ώστε να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες αιώνιες ψυχές (αυτό σημαίνει "εργάτης στον αμπελώνα του Κυρίου").
Οι Αγιορείτες ζουν "στην σκηνή του Θεού μετά των ανθρώπων" όπως γράφουν,(που είναι η Εκκλησία) και απολαμβάνουν την Χάρη του Αγίου Πνεύματος μέσα στις κατανυκτικές ακολουθίες. [Ευχαριστούμε και εμείς τον Θεό για την ανεκτίμητη Δωρεά Του την Εκκλησία Του που γεννήθηκε από τον Ίδιο με τη θυσία Του, από τη ματωμένη πλευρά Του, όπως η Ευα από την πλευρά του Αδάμ, και είναι "σάρκα εκ της Σαρκός Του".]
Όμως "εκεί έξω" υπάρχουν πλέον τα κατάλοιπα μιας "χριστιανικής"(;) κοινωνίας..
Το παν συνταράσσεται, (αυτή η φράση τα λέει όλα)..
Τι άλλο πρέπει να γίνει για να ακουστεί μια δυνατή φωνή αντίστασης από σύσσωμο το Άγιο όρος; Δεν βλέπουν το λυσσαλέο πόλεμο και την κατεδάφιση σε οτιδήποτε έχει μείνει να θυμίζει Ελλάδα και Ορθοδοξία; Δεν βλέπουν την ταραχή του κόσμου με όσα συμβαίνουν;
Ο Κύριος όταν "είδε τον όχλο", "ἐσπλαγχνίσθη ἐπ' αὐτοὺς ὅτι ἦσαν ὡς πρόβατα μὴ ἔχοντα ποιμένα, καὶ ἤρξατο διδάσκειν αὐτοὺς". Ας κάνουν και αυτοί το ίδιο. Να βγουν μπροστά να καθοδηγήσουν τους πιστούς που απέμειναν. Να ελέγξουν όλες τις κακοδοξίες με καθαρό αγιοπνευματικό λόγο. Ο λόγος του Θεού είναι "ναι και αμήν". Εσχατολογικό χρέος και καθήκον όλων από δω και πέρα είναι η μαρτυρική ομολογία. Περιμένουμε τη φωνή του Αγίου Όρους! Τώρα είναι η ώρα να δείξουμε όλοι το "έργο"μας. Χωρίς να αποβλέπει κανείς σε "πρόσωπο ανθρώπου", σε "συμφέροντα" (έστω και αν είναι "καλώς εννοούμενα" για συντήρηση μοναστηριών ή δεν ξέρω τι άλλο, αυτό που μετράει είναι η σωτηρία αιώνιων ψυχών).Στη φωτιά δοκιμάζεται το χρυσάφι, το καμίνι των δοκιμασιών θα αποδείξει τους αληθινούς "πιστούς και αγαθούς δούλους" του Κυρίου.

Ανώνυμος είπε...

Είναι προφανές στο κείμενο ότι υπάρχει μία τάση αναθεωρητισμού και σχετικιστικής θεώρησης εκ μέρους του Αγίου Όρους ως προς την διαβόητη πλέον "Αγία και Μεγάλη Σύνοδο" (στο εξής στο κείμενό μας: "Σύναξη του Κολυμπαρίου"). Από την άποψη αυτή, η ανακοίνωση του Αγίου Όρους έχει θετικό πρόσημο (την περίμενα χειρότερη, να μιλήσω ειλικρινώς). Θα λέγαμε ότι το κείμενο των Αγιορειτών κλείνει το μάτι προς τους διαφωνούντες, λέγοντάς τους ψυθιριστά "εντάξει, η Σύναξη του Κολυμπαρίου δεν μας πολυαρέσει, δεν είναι ό,τι το καλύτερο, αλλά αφήστε την, θα ξεχαστεί, και άλλες τέτοιες ήλθαν και παρήλθαν, μην κάνετε έτσι".

Το κείμενο είναι δοξολογικού χαρακτήρα (!) και όντως θυμίζει περιέργως πασχαλινή εγκύκλιο κατακαλόκαιρο. Διαφαίνεται σε αυτό μία διελκυστίνδα μεταξύ μονών που είναι άγαν πατριαρχικές (μέχρι σημείου λιποθυμίας), με πρώτες και καλύτερες την Ξενοφώντος και τη Σιμωνόπετρα, και από την άλλη μονές που διατηρούν μία κριτική στάση έναντι του Φαναρίου, όπως η Γρηγορίου και οι τέσσερεις λεγόμενες "φιλοθεϊτικες μονές". Οπότε, το προϊόν αυτής της διελκυστίνδας είναι ένα κείμενο συμβιβασμού, ήξεις αφήξεις, που όλο γύρω από το θέμα πηγαίνει, αλλά δεν μπαίνει στο ζουμί. Δεν καταπιάνεται με την ουσία, που είναι η "θεωρία των κλάδων". Βέβαια, η Σύναξη του Κολυμπαρίου τη θεωρία αυτή ούτε την επιβεβαίωσε, ούτε την καταδίκασε. Θα ήθελε πολύ ο αυταρχικός εμπνευστής της να επικύρωνε η Σύνοδος τη θεωρία των κλάδων (την οποία ο ίδιος και το περιβάλλον του ασπάζονται), αλλά δεν του έκατσε...Τουλάχιστον, δεν του έκατσε όσο το επιθυμούσε...

Συμπεράσματα: 1. Η εν Κολυμπαρίω Σύναξη πάει ολοταχώς για τα αζήτητα, αλλά συντηρείται με τεχνητά μέσα (αυλοκόλακες, συνέδρια, κλπ) όσο ζει ο εμπνευστής της, για τον οποίο απέκτησε η Σύναξη στο γήρας του λόγο προσωπικής υπάρξεως και αυτοεπιβεβαιώσεως. Με το να πει ο Χριστουπόλεως Μακάριος ότι η Σύναξη μπορεί να αποτελέσει επαναλαμβανόμενο θεσμό, υποδηλώνει την ατέλειά της: Μία πραγματικά Μεγάλη Σύνοδος δεν αποτελεί κάτι που επαναλαμβάνεται, συνέρχεται άπαξ για συγκεκριμένο θέμα. 2. Το Άγιον Όρος δεν τολμάει πλέον να καταφερθεί τόσο ανοιχτά κατά του Φαναρίου, όσο το έκανε στο παρελθόν. Ο δημοσιοσχεσίτικος μηχανισμός του ιδιότυπου βυζαντινο-οθωμανικού αυτού θεσμού (εννοώ το Φανάρι), σε συνδυασμό με τον σκληρό μηχανισμό καταστολής (ακοινωνησίες, αφορισμοί, κλπ) στον οποίο διαπρέπει ο νυν προκαθήμενος, έχει φέρει τους καρπούς του. Πολλοί ηγούμενοι παίρνουν απευθείας γραμμή από το κατ' ευφημισμό "σεπτό κέντρο".

Και φυσικά οι τερατολογίες της αλμπάνικης παπο-αρειανιστικής ψευδοθεολογίας του αγίου Γέροντος Περγαμόντου του Πρωτομανούς παραμένουν αναπάντητες από τους αγιορείτες πατέρες. Ενώ, κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι σημαντικότερο θέμα από μία απλή αναφορά των Δυτικών ως "ετερόδοξη εκκλησία" με τη σχετική έννοια του όρου...Δεν γίνεται τόση ανοησία, η οποία τείνει μάλιστα να δημιουργήσει σχολή, να παραμένει στο απυρόβλητο...Σε μία άλλη εποχή, ο αυτουργός αυτής της ανοητολογίας θα είχε παρασταθεί ενώπιον Συνόδου απολογούμενος, με την ποινή της καθαίρεσης να επικρέμαται, καθότι σκοτώνει με ένα σμπάρο τριαδολογία και εκκλησιολογία. Ο Άρειος μπροστά του ήταν απλά γατάκι... Και όμως, ο άγιος Γέρων Περγαμόντου ο Πρωτομανής διαφημίζεται ως "ο κορυφαίος ορθόδοξος θεολόγος της εποχής μας". Έλεος!!!...

Η ανακοίνωση της Διπλής Συνάξεως είναι, επομένως, σαν ποικιλία σε μεζεδοπωλείο. Ο καθένας παίρνει ό,τι θέλει...Είναι η λογική του σούπερ μάρκετ, που έχει επεκταθεί στις μέρες μας και στην Εκκλησία...Τι να κάνουμε; Αυτή η στάνη, πλέον, τέτοιο γάλα βγάζει...

Mishaz

Ανώνυμος είπε...

Δινουμε εξετασεις στον Χριστο καθημερινα.Δεν θελω να πιστευω επ'ουδενι πως η αγιορειτικη συναξη ειναι ελλεπης ως προς την γνωση,και την εμπειρια.Ο λαος μπορει να εβγαλε ντελαλι στα βουνα και στις πιο δυσβατες σπηλιες,οτι κατι δεν παει καλα με ολο αυτο το συνασπισμο των θρησκειων,παρ'ολα αυτα οι αγιοι Πατερες παντοτε ηταν υπερ της ειρηνικης διευθετησεως,,παρα την οργη των αντιτιθεμενων,οι οποιοι γινοντουσαν παραβατικοι του αισχυστου ειδους..να μετραμε πισω απο μια απαντηση,ποιο ειναι το κερδος η η ζημια που θα προκυψει.φυσικα ουτε δουλος ουτε ομως κ προδοτης μπορεις να καταληξεις,οταν το φερνουν οι συγκυριες .οπως λεγει κ ο εκκλησιαστης,υπαρχει ορισμενος καιρος,ορισμενη περισταση,καταλληλος καιρος και περιστασεις,καιρος καταλληλος για καθε πραγμα και εχει ορισθη καιρος για καθε εργο.Σεν ξερω εαν εδω οι Πατερες μας θυμιζουν το των παροιμιων ρηθεν ''ο μακροθυμος ειναι καλυτερος απο τον μ α χ η τ η και αυτος που εξουσιαζει το θυμο του ειναι καλυτερος απο αυτον που κυριευει την πολη.Μια φορα μεταξυ χαλαρωσης και αυστηροτητας πρεπει να υπαρχει ισορροπια τετοια που να προλαβαινουμε την υπερβαση ποτε απο τη μια κ ποτε απο την αλλη οταν εχουμε εναν σκληρο αντιπαλο ,τα δαιμονια της πλανης.Οποτε τιποτα δεν γινεται αδιακριτα,ανεξαρτητως εαν ο λαοςεχει τις ενστασεις του κ καλα κανει.
Ο διαβολος επεσε οταν ειπε''θα ανεβω πανω απο τα συννεφα κ με Τον Υψιστο θα ειμαι ισος Ησ 14,14]
Τοτε εγινε ψευτης κ δεν μπορεσε λεγει ο ευαγγελιστης της αγαπης Ιωαννης και δεν μπορεσε να σταθει μεσα στην αληθεια Ιωαν 7.44].
Ας μη βιαζομαστε να βγαλουμε συμπερασματα .εχω κατα νου αυτα που προφητευσε ο οσιος Παισιος ,που επεμενε οταν τον ρωτουσαν οι μοναχοι για τη διακοπη μνημοσυνου,εκεινος ελεγε ''να φωτισει ο Θεος τους εις τα ανωτερα ιερατικα αξιωματα να ορθοτομουν τον λογο της αληθειας.Το ιδιο ειχε πει και ο ηγουμενος Π.Γεωργιος Καψανης.Και μαλιστα στην εμβαθυνση της ορθοδοξου θεολογιας.
Φυσικα και ο πιστος λαος ανησυχει,οχι μονον για τα γεγονοτα της Κρητης αλλα και για ενδεχομενη αλλη συνοδο οικουμενιστικου χαρακτηρα,οπως ειχε πει καποιος Μητροπολιτης.
Στην Ιστορια της εκκλησιας δεν υπαρχουν τεχνικοι οροι.Ολες οι συνοδοι συνεστηθηκαν εχοντας εναν συγκεκριμενο σκοπο και ολοι οι οροι ηταν σαφεις,διοτι ετσι διεφυλατταν την ορθοδοξη πιστη.
Δυστυχως,δυστυχια μας,ξεκινησε ο Οικουμενισμος ως κινηση για να δειξουμε το στιγμα μας το Ορθοδοξο.
Με ολες αυτες τις κινησεις κατελιξε σε συνοδο και αν ρωτησεις τους οικουμενιστες θα σου πουν παλι''ε,να δειξουμε το στιγμα μας παμε,μαρτυρια ορθ.πιστεως κανουμε''..
Ποιο στιγμα δεν κατανοησα ακομα,το παλιο η το νεοφανες...
Η αγιορειτικη ιερα συναξη,τροφοδοτησε ευκαιριες οχι ως συνεπεια αιωνιου θανατου παντως!
Κραταμε την αληθινη Ορθ Πιστη της Αγιας Γραφης και καμμια πλανη των απιστων βασει αυτης να μας εξαπατησει!! Αυτο εξελαβα απο το μηνυμα.
Ο Θεος εις την βοηθεια μου προσχες!

Ανώνυμος είπε...

Πλήρης ψευδών και αναληθειών η ανακοίνωσις της διπλής συνάξεως. Τα προσυνοδικά κείμενα ήταν απόρρητα ουχί μόνον δια τον Πιστόν Ορθόδοξον Λαόν, αλλά και δια τους πλείστους των κληρικών και ουδέποτε ζητήθηκε η διατύπωσις της απόψεώς του (ποίος είναι άλλωστε ο Ορθόδοξος Λαός δια να αιτηθώμεν την γνώμη του;)

Το κείμενον μας λέγη δια ετέρων λόγων: Η ψευδοσύνοδος του Κολυμβαρίου απεφάσισε όπως καλούνται οι παπικοί και οι προτεσταντικαί θρησκευτικαί ομάδες του ΠΣΕ ως "εκκλησίαι", ισότιμαι και ισάξιαι με την Μιάν, Αγίαν Καθολικήν, Αποστολικήν (και Πατερικήν) Ορθόδοξον Εκκλησίαν, αλλά ουδείς λόγος ανησυχίας υφίσταται! Απεφάσισε εις τα μέρη εκείνα (ποία άραγε;) εις τα οποία οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δυσκολεύονται όπως εύρουν νηστισίμους τροφάς όπως οικονομίσουν τον κανόνα της νηστείας. Η "δημιουργική ασάφεια" είναι τόσο ευρεία εις αυτήν την άκρως δολίαν απόφασιν, ώστε κατ΄ουσίαν εισάγεται η απόλυτος κατάργησις των κανόνων των Ιερών και Αγίων Οικουμενικών Συνόδων περί νηστείας, αλλά και πάλιν ουδείς λόγος ανησυχίας υπάρχει...

Τέλος καλεί τους ανά την οικουμένην Ορθοδόξους Χριστιανούς όπως έλθουν εις γάμου κοινωνίαν με ετεροδόξους κάτι που απαγορεύουν σαφώς οι κανόνες των Ιερών και Αγίων Οικουμενικών Συνόδων, αλλά ουδείς φόβος και ανησυχία και πάλιν! Όλα βαίνουν καλώς!

Ένα είναι το πρόβλημα της Ορθοδόξου Εκκλησίας: οι αποτειχίσεις! Ούτε το Κολυμβάριον, ούτε οι συμπροσευχαί, ούτε τα κοράνια, ούτε οι συναγωγαί, ούτε αι μαγικαί κρυστάλλινες σφαίρες, ούτε ο τεκτονισμός, ούτε αι στοαί αποτελούν "πρόβλημα" δια τους συναχθέντας εις την διπλήν σύναξιν, αλλά η υποχρεωτικότης της μνημονεύσεως του ονόματος του οικείου μητροπολίτου!

Μάλιστα! Τότε δια ποίον λόγον πατέρες εορτάζετε τους εκ των λατίνων αναιρεθέντας πατέρας εν ταις Καρυαίς, εν τη Ι. Μ. Ζωγράφου, εν τη Ι. Μ. Ιβήρων και αλλού; Διατί δεν τους κατακρίνετε επειδή δεν "είχον εμπιστοσύνην" εις τας καλάς προθέσεις του τότε πατριάρχου Βέκκου και των ακολούθων του, αρνούμενοι την εκκλησιαστικήν κοινωνίαν με αυτούς;

Αγαπητοί πατέρες τα ευρωπαϊκά κονδύλια απεδείχθησαν πολυτιμότερα της Αγίας ημών Ορθοδόξου Πίστεως. Τα πράγματα πλέον είναι ξεκάθαρα. Το Άγιον Όρος, ο Άσειστος Πύργος της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ος άντεξε πειρατάς, λατίνους και ουνίτας και πέντε αιώνων τουρκική λεηλασία και κακοπάθεια, αλώθη εκ των ευρωπαϊκών κονδυλίων! Άνευ πολέμου, στρατού και όπλων!

Δε μένει παρά και η επισφράγισις της αλώσεως αυτής δια της επισκέψεως εις το Περιβόλαιον της Αγίας ημών Δεσποίνης και Θεοτόκου, του "αδελφού" υμών πάπα. Και τότε δε θα συντρέχει "ουδείς λόγος ανησυχίας". "Ως απλός επισκέπτης αφίχθη και οφείλωμεν όπως παράσχομεν εις αυτόν την αγιορείτικην φιλοξενείαν"! Αδελφοί, φεύγετε τους οικουμενιστάς, φιλοοικουμενιστάς, κρυφοοικουμενιστάς και κολυμπαριστάς ως τις φεύγη εκ του όφεως, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...