Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

Προτιμώ το ξεσκέπαστο τσουκάλι…

grigorios_arxipelagitis_7 (1).jpg
Γέροντας Γρηγόριος Καθηγούμενος της Ι.Μ. Δοχειαρίου Αγίου όρους

Από τα παλιά-παλιά τα χρόνια οι ανυπόγραφες επιστολές, τα ψευδεπίγραφα και τα απόκρυφα υπήρξαν μεγάλη τυράγνια για την ανθρωπότητα. Τουλάχιστον παλιά ήταν γραμμένα με το χέρι και από τον γραφικό χαρακτήρα μπορούσες να γνωρίσης και το πρόσωπο.

Τώρα, αραδιασμένα τα γράμματα στις μηχανές, που να μαντέψης τον συντάκτη; Έπειτα, τα παλιά τα χρόνια λίγοι βαστούσανε κοντυλοφόρο. Τώρα και οι κότες αραδιάζουν γράμματα στις περγαμηνές.
Μου γράφει ένας άγνωστος: «Με τα αποτελέσματα της Μεγάλης Συνόδου διώκονται απηνώς οι αντιφρονούντες μοναχοί. Πηγαίνει ο κρατών στο κελί του μοναχού που δεν μνημονεύει με τον χωροφύλακα.
− Φύγε από το κελί
− Δεν φεύγω. Κοπίασα να το στήσω, στερήθηκα να το ανακαινίσω.
Και ο κρατών στον χωροφύλακα:
− Βαλ᾽ του χειροπέδες.»
Καθόλου δεν με αναπαύη ο τρόπος αυτός. Από εμάς που διακηρύττουμε ότι ο Χριστός μας ελευθέρωσε κι ο άνθρωπος απολαμβάνει αυτήν την εν Χριστώ ελευθερία, είναι κρίμα και μεγάλο να διώκονται απηνώς μοναχοί και οι μουσουλμάνοι να απολαμβάνουν κάθε ελευθερία και προστασία και μάλιστα υπερπροστασία από τους ταγούς και του κράτους και της Εκκλησίας.
Οι μουσουλμάνοι είναι «αδελφοί μας» και οι μοναχοί παλιόσκυλα, που πρέπει να τους σύρουμε χειροδέσμιους έξω στους δρόμους!
Αυτά έκαναν και οι κρατούντες στην Εκκλησία τα χρόνια της αλλαγής του ημερολογίου και δημιουργήθηκε το μέγα και δυσεπίλυτο πρόβλημα του παλαιοημερολογιτισμού, το οποίο θα διαιωνίζεται μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας, γιατί οι επιτήδειοι, κοντά στο ημερολόγιο ανασκάλεψαν και τις κινήσεις του οικουμενισμού εκ μέρους της κρατούσας Εκκλησίας. Η κομματιασμένη αυτή «Εκκλησία» των Παλαιοημερολογιτών απορρόφησε τους ευλαβείς χριστιανούς και τους δηλητηρίασε με τα πιο σύγχρονα και παλιά φαρμάκια. Και δυστυχώς και η Πολιτεία τους ανέχεται περισσότερο από την κρατούσα Εκκλησία για λόγους ψηφοθηρίας. Σαν τους κοπρομανίτες φυτρώνουν κάθε μέρα παρατάξεις για ασήμαντες και γελοίες αιτιολογίες. Και κατήντησαν το αντάρτικο μέσα στην Ορθόδοξη Ελλαδική Εκκλησία. Το ότι τράβηξαν την ευσεβή μερίδα του λαού το έζησα τα χρόνια της διακονίας μου στην Μονή Προυσού. Οι νεοημερολογίτες προσέρχονταν στην Παναγία σαν να ήθελαν να επισκεφθούν τα ακρογιάλια και τα ορειβατικά καταφύγια. Ο παλιοημερολογίτης όμως ερχότανε σεμνά ενδεδυμένος, με το ζυμωτό πρόσφορό του και τα δώρα του στην Παναγία.
Δεν είμαι «ζηλωτής», αλλ᾽ ούτε και οικουμενιστής. Δεν αναπαύομαι καθόλου να βλέπω τον Πατριάρχη να προσεύχεται και να φωτογραφίζεται με τον πάπα και τους ετεροδόξους και ετεροθρήσκους. Και περίμενα η Σύνοδος αυτή να στηλιτεύση τον οικουμενισμό και όχι να τον εδραιώση και συνοδικώς. Από αυτούς τους διαλόγους τίποτε δεν κέρδισε η Ορθόδοξη Εκκλησία. Μάλλον σύγχυση επέφεραν στον κόσμο και άλγος στους αληθινά ευσεβείς χριστιανούς.
Ως μαθητής της Πατμιάδος Εκκλησιαστικής Σχολής, ρώτησα τον νεροκουβαλητή του πατριάρχη Αθηναγόρα, αφού μας έκανε μακρά ομιλία γι᾽ αυτήν την κίνηση, που δεν θέλω να την χαρακτηρίσω ούτε εκκλησιαστική ούτε θεολογική, περισσότερο θα την ονομάσω πολιτική,
− Και πότε, σεβασμιώτατε, βλέπετε αυτήν την ένωση των Εκκλησιών;
Και μου απαντά:
− Παιδί μου, αυτό είναι εσχατολογικό πρόβλημα. (!)
Άρα ούτε ο ίδιος δεν πίστευε σε αυτά που έκανε.
Το μνημόσυνο του επισκόπου μου δεν το σταματώ, παρά μόνον αν τον δικάση Σύνοδος. Δεν θέλω να σχίζω την Εκκλησία. Θεωρώ ότι αυτή είναι η μεγαλύτερη αμαρτία που μπορεί να διαπράξη κανείς μέσα στην Εκκλησία. Όχι. Δεν πιστεύω σ᾽ αυτές τις κινήσεις, αλλά δεν κόβω και το μνημόσυνο. Άλλωστε, κανένας κανόνας της Εκκλησίας δεν μου επιβάλλει να το κάνω. Δεν συμφωνώ με δοξασίες όπως αυτήν ότι η εκκλησία είναι εικών της Αγίας Τριάδος, και άλλες πολλές, ων ουκ έστιν αριθμός, που δεν μαρτυρούνται και δεν κατοχυρώνονται ούτε από την Γραφή ούτε από την Παράδοση. Μένω εν τη Εκκλησία και με σκυμμένο το κεφάλι και πόνο ψυχής λέγω στην μάννα μου:
− Μάννα Εκκλησία, δεν βρίσκω ανάπαυση στα λόγια σου. Βοήθησέ με. Μη με αφήνης να τυραννιέμαι σε δρόμους στενωπούς και αδιέξοδους.
Η ορθόδοξη ομολογία είναι δύσκολη. Δεν βαστιέται όμως με εξάρσεις και εκρήξεις, αλλά με φόβο Θεού και βαθειά πίστη ότι η Εκκλησία είναι το μυστικό σώμα του Χριστού. Αυτός είναι κεφαλή και εμείς ο,τι θέση και να κρατάμε, πρώτου, δεύτερου, τρίτου, είμαστε μέλη της Εκκλησίας ισότιμα και υπεύθυνα, και συνειδητά πιστεύουμε ότι πύλαι άδου, που είναι οι αιρέσεις, δεν θα καταλύσουν την Εκκλησία. Πιστεύουμε και ομολογούμε σε κάθε σύναξη ότι είναι μία η Εκκλησία, καθολική και αγία, και άθελά μας όλοι κάνουμε τον σταυρό μας στο άκουσμα αυτής της ομολογίας, χωρίς να μας το έχη διδάξει κανένας. Σε ουδεμία άλλη «εκκλησία» πιστεύουμε, είτε κρατά ίχνη αλήθειας είτε διακυβεύει την αλήθεια.
Ο Χριστός να κρατάη την Εκκλησία του, γιατί άμα χάσουμε την πίστη στην μία Εκκλησία, την αγία, τότε όλα τα άλλα θα πάνε περίπατο. Δεν είναι η Εκκλησία μία σφαίρα που κυλά μέσα στον χρόνο και προσκολλάται πάνω της κάθε εξυπνάδα εκκοσμικεύσεως, είτε αυτή είναι θεολογική είτε ηθική, αλλά παραμένει πάντοτε καθαρή από προσμίξεις και μπαρούφες της ακαδημαικής θεολογίας. Εμείς δεν έχουμε ακαδημαική θεολογία, έχουμε ασκητική θεολογία και μαρτυρική θεολογία. Ασκήτεψε πρώτα, ομολόγησε, νήστεψε, αγρύπνησε, προσευχήσου, για να πιστέψω ότι ο λόγος σου είναι αληθινός. Τις γνώμες σου τις υπερήφανες κράτησέ τες για τον εαυτό σου και τους δικούς σου, και τα κάλπικα «νομίσματά» σου, απ᾽ όπου και να τα μοιράζης, ας είναι προς εξαφάνισή σου. Αμήν.
Γρηγόριος ο Αρχιπελαγίτης

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τι μας λεει τώρα αυτός? Αν είναι δυνατόν να δεχτούμε τα πτερωτά του και ανεμοσκορπισματα του.ΚΡΙΜΑ την καλογερική του.

Αργύρης μυλωνας είπε...

Ναι γεροντα,αλλα πρεπει να ξακαθαρισεις αν αυτο που συμβαινει σημερα στην εκκλησια ειναι κατασταση που απαιτει μαρτυρια.Γιατι αν ειναι η κατασταση για την οποια ο χριστος ζητει μαρτυρια απο τους ανθρωπους του,ισως οχι μονο χασετε την ευκαιρια της ζωης σας να το κανετε,αλλα ισως να μεινετε και αμαρτυροι υπερ Του.Οταν ο Κυριος ζητεισε να τον μαρτυρησουμε εναντι των ανθρωπων εννοουσε μονο εναντι των ανιδεων αντιχριστων καθε εποχης;ή και εναντι του καθε αντιθετου σε Αυτον ή στην εκκλησια που ιδρυσε;Ο μεγας βασιλειος οταν παρακινουσε τον γρηγοριο το θεολογο σε αγωνα γιατι κινδυνευε η πίστη δεν ηξερε οτι "πυλαι αδου ου κατισχυσουσιν αυτης".Και στο τελος τελος ποιος θα κατισχυσει του Κυριου;Κανεις,τοτε γιατι ζηταει μαρτυρια υπερ Του;

Ανώνυμος είπε...

"Η κομματιασμένη αυτή «Εκκλησία» των Παλαιοημερολογιτών απορρόφησε τους ευλαβείς χριστιανούς και τους δηλητηρίασε με τα πιο σύγχρονα και παλιά φαρμάκια. Και δυστυχώς και η Πολιτεία τους ανέχεται περισσότερο από την κρατούσα Εκκλησία για λόγους ψηφοθηρίας." είπε ο γέροντας.

Δικό μου σχολιάκι: ΄Με όλο το σεβασμό, άρες μάρες κουκουνάρες!
Και στα καπάκια σε στενοχωρεί γεροντάκι μου που η Πολιτεία δεν πλακώνει ΠΙΑ στο ξύλο τους παλαιοημερολογίτες, για να ευχαριστηθείς. Λοιπόν! Εγώ προτιμώ μια Πολιτεία που ΑΝΕΧΕΤΑΙ και τους ...νταντελωτούς, παρά μια Πολιτεία που ΔΕΡΝΕΙ με τους Μπάτσους της τους κρυφούς και τους φανερούς, τους Παραδοσιακούς Ορθόδοξους έτσι ώστε να ευχαριστηθούνε οι νεροξεβγαλμένοι Ορθόδοξοι σαν και του λόγου σας. Με όλο το σεβασμό, αλλά...το παρατραβάτε! Αμετανόητοι παραμένετε. Και κατασκανδαλίζετε τους κακόμοιρους λαικούς που ΑΚΟΜΗ βαστάνε..
Ού!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο κακός δαίμονας του Πατριαρχείου τις τελευταίες δεκαετίες (πριν υπήρχαν άλλοι, αλλά τούτος εδώ είναι ο πλέον ισχυρός και δόλιος) λέγεται άγιος Γέρων Περγαμόντου. Απέθαντος και αειθαλής, αλλά με άνθη που μυρίζουν τόσο άσχημα όσο ωραία φαίνονται. Δύο είναι τα συστήματά του, ή μάλλον τα εδέσματα που κατασκεύασε για το ταλαίπωρο Πατριαρχείο της Πόλης μας.

Το πρώτο έδεσμα είναι για να γίνεται δεκτό στα διεθνή πολύ καθώς πρέπει σαλόνια. Μπορούμε να το ονομάσουμε και "οικοθεολογία", μείγμα οικολογίας και θεολογίας for dummies. Η "Κτίση" είναι ιερή, πρέπει να τη βλέπουμε "ευχαριστιακά" και διάφορα τέτοια, και στο βάθος ταξίδια σε πρώτη θέση αεροπλάνου, δεξιώσεις, ξενοδοχεία και "σώστε τις φάλαινες του Αμαζονίου". Πώς δηλαδή ζούσε την Κτίση ασκητικά ο γέροντας Θεόδωρος-Νείλος του Αγιοφάραγγου; Ε, καμία σχέση.
Το πρώτο αυτό έδεσμα είναι σαχλό και άνοστο, αλλά δεν είναι δηλητηριώδες. Είναι μπαρουφολογία, που λέει ο παπα Γρηγόρης ο Δοχειαρίτης, αλλά δεν πεθαίνεις άμα το φας.\

Το δεύτερο έδεσμα του αγίου Γέροντος Περγαμόντου είναι επικίνδυνο, είναι φαρμάκι. Άμα το φας, παύεις να είσαι Ορθόδοξος ακόμα και αν είσαι τυπικά μέλος της Εκκλησίας του Χριστού.
Το δεύτερο έδεσμα λέγεται "αρειανο-παπισμός". Δεν αφήνει τίποτα όρθιο, πειράζει Τριαδολογία και Εκκλησιολογία ταυτόχρονα. Η συνταγή είναι τόσο απλή, που κανείς, μα κανείς αιρετικός μέχρι στιγμής δεν την είχε βρει, ο άγιος Γέρων ήταν ο πρώτος. Γι΄αυτό και δεν είναι απλά αιρετικός, είναι ο Μέγας Αιρετικός, είναι Παναιρετικός. Και τι λέει η συνταγή: 1. Ο Άγιος Θεός, η Αγία Τριάδα είναι μοναρχία του Πατρός. Εχει έναν Πρώτο. Ο Υιός και το Άγιον Πνεύμα είναι υποταγμένα στον Πατέρα. Ολα για τον Πατέρα γίνονται... 2. Η Εκκλησία είναι εικόνα της Αγίας Τριάδας. 3. Εφ' όσον η Αγία Τριάδα έχει έναν Πρώτο, και η Εκκλησία έχει έναν Πρώτο. Αυτός είναι ο Πάπας και για όσο διάστημα ακόμα δεν έχουμε ενωθεί με τον Πάπα, τον αντικαθιστά στην Ανατολή ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Οι δύο πρώτες προτάσεις είναι άκυρες ως δόγματα, η πρώτη είναι κατάφωρα αιρετική, η δεύτερη ένα απλό θεολογούμενο στην καλύτερη περίπτωση. Έπεται, ότι και η τρίτη πρόταση είναι άκυρη, και μάλιστα ψευδέστατη και αιρετικότατη. Αυτό είναι το δεύτερο έδεσμα που παρασκεύασε ο άγιος Γέρων Περγαμόντου στο σατανοκίνητο εργαστήρι του...

Γιατί σατανοκίνητο; Τί είπε ο διάβολος στον όσιο ασκητή Θεόδωρο-Νείλο του Αγιοφάραγγου τη Μεγάλη Τρίτη του 2016, δύο ημέρες προ της κοιμήσεώς του, Μεγάλη Πέμπτη (μαρτυρία πατρός Αντωνίου Φραγκάκη); Είπε "ΤΟ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΣΑΣ (=τη διδασκαλία σας) ΘΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΩ"...
Εγώ, αδελφοί, μόλις το διάβασα, αμέσως το μυαλό μου πήγε στον άγιο Γέροντα Περγαμόντου. Αμέσως όμως...

Τώρα, νομίζω ότι ετοιμάζεται και τρίτο έδεσμα, με χρηματοδότηση από τον πάμπλουτο "Ορθόδοξο" γκέι ακτιβιστή Huffington: Την αποδοχή της ομοφυλοφιλίας, ως πράξης, από την Εκκλησία....

Ανώνυμος είπε...

Μέ το συμπάθιο μπαρούφες σέ ένα ωραίο λογοτεχνικό περιτύλιγμα ! Τώρα το γιατί πρώτον βαριέμαι να το αναλύσω ,δεύτερον βαριούνται και οι αναγνώστες να διαβάζουν μακροσκελή σχολια ,τρίτον είναι προφανή τά στρεβλά που μας λέει ο σεβαστός γέροντας , τέταρτον λίγο πολύ τά είπαν οι προλαλήσαντες , τέταρτον άν κάποιος επιμένει εδώ είμαστε

Αργύρης μυλωνας είπε...

Νομιζω κινηθηκες μεσα στο θεμα

dminoglou@gmail.com είπε...

Πάτερ Γρηγοριε και όλοι όσοι συμφωνείτε και συμπρατετε μαζί του μας λυπειτε αφάνταστα
Με τις απόψεις σας! Άραγε σε τι σας οφελησε η άσκηση που επικαλείστε? Ο Τριαδικος Θεος βλασφημειται απο τον παναιρετικο πατριάρχη Ο οποίος με την σύνοδο της Κρήτης κατοχυρώνει την αίρεση και τις όλες τις πλανεμενες ενέργειες του! Για ποια εκκλησία μιλάτε? Η επίσημη εκκλησία είναι αιχμάλωτη στην αίρεση του Οικουμενισμού.τι λέει η ιστορία της εκκλησίας τι έκαναν οι Αγιορείτες? Να μην ρωτήσω δε από ποτέ έχετε να ανοίξετε να διαβάσετε θεολογικό πατερικο σύγγραμμα....Εσείς είστε παλιότερος και σοφότερος εκείνων? Ώρα ημάς εκ ύπνου εγερθειναι!

hpt300@gmail.com είπε...

Μέ το συμπάθιο μπαρούφες σέ ένα ωραίο λογοτεχνικό περιτύλιγμα

Ανώνυμος είπε...

Κι όμως όσοι ενοχλήθηκαν ξύδιιιι
Δεν φεύγεις από το σπίτι σου την Εκκλησία όταν κάτι δεν πάει καλά
το βρώμικο πρέπει να αποκοπεί όχι το καθαρό
Προσεύχεσαι νηστεύεις ειδικά όταν είσαι καλόγερος
Όσοι σηκώνουν μπαϊράκι και φεύγουν δεν έχουν ιδέα γιατί φόρεσαν το ράσο
Έτσι ξεκινάνε τα σχίσματα
Όσοι αναζητάτε επαναστάσεις μέσα στην Εκκλησία καλό είναι να ξεκινήσετε να μελετάτε καλά καλά τους πατέρες της Εκκλησίας μας ΟΧΙ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΜΕΛΕΤΗ!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Γενικά υπό τον μανδύα της ΄΄σύνεσης ΄΄ της ΄΄πνευματικότητας ΄΄ , της ΄΄προσευχής΄΄ ,της ΄΄μεγαλοσχημίας ΄΄ είπαμε ως λαός , ως εκκλησία , ως κλήρος τις πιό μεγάλες μπαρούφες Κουρνιάσαμε κάτω από το πάπλωμα της ΄΄σύνεσης΄΄ Το να καθιστά κανείς το ΄΄χουζούρεμά΄΄του ιδεολογία και πίστη της εκκλησίας είναι και αυτό εξ'ίσου αίρεση Η εκκλησία κανέναν δέν εκβιάζει , σου αφήνει την ελευθερία συνειδήσεως ,εσύ γιατί ζητάς να της άλλάξεις τά φώτα , να της αλλάξεις την πίστη Κανένας Κανόνας δέν σε υποχρεώνει παππούλη να ΄΄βγείς από την εκκλησία ΄΄ έγκειται όμως στο δικό σου φιλότιμο Κανένας δέν σέ εξεβίασε να ΄΄ασκητέψεις ΄΄ το έκανες από φιλότιμο ,άν δέν κάνω λάθος Καμμία ομολογία δέν είναι υποχρεωτική ,κανείς δέν υποχρέωσε την αμαρτωλή γυναίκα να προβεί σέ μία τόσο αντισυμβατική πράξη ,να λύσει τους πλοκάμους των μαλλιών της, αλλα η πράξη της γέμισε τον οίκο με ευωδία ! Εσύ με το λογοτεχνικό σου χάρισμα μπορείς να πείς περισσότερα και ωραιότερα, αλλά μήν μας λές τώρα κοτσάνες..... Γι'αυτό η ορθοδοξία δέν μπορεί ποτέ να γίνει μία συστηματική εκκλησία ,γιατί σου επιτρέπει να παίξεις μέ τά όριά της .....