Το ντοκιμαντέρ των νεόπτωχων
Το φιλμ του Τάκη Μπαρδάκου που καταγράφει την Ελλάδα των νεόπτωχων και των ανέργων, παρουσιάστηκε στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η Ελλάδα των νεόπτωχων, των ανέργων που ανεβαίνουν τον δικό τους Γολγοθά, κατά τη διάρκεια της άνευ προηγουμένου οικονομικής κρίσης. Ιστορίες πολιτών που βιώνουν την κοινωνική ανισότητα και την αδικία, το φαινόμενο των αστέγων, τα συσσίτια, τα συγκλονιστικά ποσοστά ανεργίας και η κατάπτωση μεγάλων κοινωνικών στρωμάτων στην κατηγορία των νεόπτωχων, έχουν μετατρέψει το όνειρο της ευημερίας σε έναν κοινωνικό-οικονομικό εφιάλτη. Το ντοκιμαντέρ αυτό ως καλλιτεχνικό έργο, δεν ακολουθεί τους κανόνες της διαφημιστικής αισθητικής και της τουριστικής απεικόνισης, αλλά είναι σκληρό και αποδομημένο - όσο σκληρή και αδιέξοδη είναι πολλές φορές η ίδια η ζωή - επίκαιρο όμως και αναγκαίο για την κοινωνική αλληλεγγύη, την πολιτισμική συνείδηση και την ανάγκη για διάλογο.
Το φιλμ του Τάκη Μπαρδάκου που καταγράφει την Ελλάδα των νεόπτωχων και των ανέργων, παρουσιάστηκε στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η Ελλάδα των νεόπτωχων, των ανέργων που ανεβαίνουν τον δικό τους Γολγοθά, κατά τη διάρκεια της άνευ προηγουμένου οικονομικής κρίσης. Ιστορίες πολιτών που βιώνουν την κοινωνική ανισότητα και την αδικία, το φαινόμενο των αστέγων, τα συσσίτια, τα συγκλονιστικά ποσοστά ανεργίας και η κατάπτωση μεγάλων κοινωνικών στρωμάτων στην κατηγορία των νεόπτωχων, έχουν μετατρέψει το όνειρο της ευημερίας σε έναν κοινωνικό-οικονομικό εφιάλτη. Το ντοκιμαντέρ αυτό ως καλλιτεχνικό έργο, δεν ακολουθεί τους κανόνες της διαφημιστικής αισθητικής και της τουριστικής απεικόνισης, αλλά είναι σκληρό και αποδομημένο - όσο σκληρή και αδιέξοδη είναι πολλές φορές η ίδια η ζωή - επίκαιρο όμως και αναγκαίο για την κοινωνική αλληλεγγύη, την πολιτισμική συνείδηση και την ανάγκη για διάλογο.
Μια ταινία από τους κάτω για τους κάτω
Η ταινία
χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τους πολίτες και δεν θα μπορούσε να
γίνει διαφορετικά, αφού η ομάδα των βασικών συντελεστών είναι άνεργοι,
όπως και το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων στον οπτικοακουστικό
χώρο, που βιώνουν μια μακροχρόνια ανεργία, σε εξωπραγματικά ποσοστά.
"Ξεκινήσαμε
την καμπάνια οικονομικής εξόρμησης για να γυρίσουμε αυτό το
ντοκιμαντέρ, μέσω των κοινωνικών δικτύων με την δημιουργία Crowd funding
- έρανο όπως λέγαμε παλιά -μέσω της ιστοσελίδας της ταινίας. Η
καμπάνια μας για οικονομική στήριξη εστιάστηκε τόσο στην Ελλάδα όσο και
στο εξωτερικό κι αμέσως είδαμε αρκετό κόσμο να ευαισθητοποιείται, με
δωρεές που ξεκινούσαν από τα 2 ευρώ. Η μ.κ.ο ΠΡΑΚΣΙΣ μας βοήθησε
εντάσσοντας την ταινία στην νεοσύστατη πλατφόρμα Crowd funding One Up,
μέσα από ένα πρόγραμμα στήριξης ανέργων που δημιουργούν μέσα στην
κρίση".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου