Τις τελευταίες ημέρες η μητρόπολη Λεμεσού διαφημίζει την προσεχή
έλευση "πιστού αντιγράφου" της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας από τη
μονή Βατοπεδίου.
Ωραία να τιμήσουμε την Παναγία, αλλά γιατί μας περιφέρουν "πιστά αντίγραφα"; Μπορεί κάποιος να μου το εξηγήσει;
Δηλαδή, αν η συγκεκριμένη εικόνα ήταν μια νέα πρωτότυπη απεικόνιση της Παναγίας θα είχε λιγότερη αξία και τώρα έχει περισσότερη; Ή μήπως, από την άλλη μεριά, νομίζουν ότι αντιγράφοντας την εικόνα μπορούν να αντιγράψουν με το ζόρι και τη χάρη που έχει αυτή η εικόνα;
Ωραία να τιμήσουμε την Παναγία, αλλά γιατί μας περιφέρουν "πιστά αντίγραφα"; Μπορεί κάποιος να μου το εξηγήσει;
Δηλαδή, αν η συγκεκριμένη εικόνα ήταν μια νέα πρωτότυπη απεικόνιση της Παναγίας θα είχε λιγότερη αξία και τώρα έχει περισσότερη; Ή μήπως, από την άλλη μεριά, νομίζουν ότι αντιγράφοντας την εικόνα μπορούν να αντιγράψουν με το ζόρι και τη χάρη που έχει αυτή η εικόνα;
Το να τιμήσω το "πιστό αντίγραφο" τι σημαίνει; Οτι τιμώ την πρωτότυπη
εικόνα; Μα, επιτέλους, ας διαβάσουν τα κείμενα της Ζ' οικουμενικής
συνόδου: μέσα στην εκκλησία ΠΟΤΕ δεν τιμούμε την εικόνα -το ξύλο και τις
μπογιές- αλλά ΠΑΝΤΑ και ΜΟΝΟ το εικονιζόμενο πρόσωπο!!
Τι είναι αυτά τα πράγματα; Κοσμικοί νεωτερισμοί ξένοι προς τη θεολογία της Εκκλησιαστικής Τέχνης και την Εκκλησιαστική μας παράδοση. Ή μήπως νομίζουν οτι οι παλιοί αγιογράφοι δεν μπορούσαν άν ήθελαν να φτιάξουν αντίγραφα; Δεν τους προβληματίζει το γεγονός οτι ουδέποτε το έπραξαν;
(Ή μήπως -λέω εγώ με το πονηρό μου το μυαλό- είναι μια ευκαιρία συλλογής χρημάτων; Λες; Μπα, δεν το πιστεύω...)
Χαρίσης
Τι είναι αυτά τα πράγματα; Κοσμικοί νεωτερισμοί ξένοι προς τη θεολογία της Εκκλησιαστικής Τέχνης και την Εκκλησιαστική μας παράδοση. Ή μήπως νομίζουν οτι οι παλιοί αγιογράφοι δεν μπορούσαν άν ήθελαν να φτιάξουν αντίγραφα; Δεν τους προβληματίζει το γεγονός οτι ουδέποτε το έπραξαν;
(Ή μήπως -λέω εγώ με το πονηρό μου το μυαλό- είναι μια ευκαιρία συλλογής χρημάτων; Λες; Μπα, δεν το πιστεύω...)
Χαρίσης
μας τοστειλε το mail
6 σχόλια:
ειναι σαν τις τσαντες λουι-βιτον που πουλουνε στη τουρκια με την ενδειξη''original copy''
Καλό είναι πριν γράφετε κάποιο κείμενο να σκέφτεστε!
Δεν γράψαμε εμείς το κείμενο μας το στειλαν!
με την ευκαιρία ,σε κάποια σημεία το βρίσκουμε υπερβολικό
σε αλλά συμφωνούμε απόλυτα…ίσως γιατί, η απογοήτευση μας για πρόσωπα που υποστηρίξαμε ολόψυχα κατέρρευσαν ως χάρτινοι πύργοι!
Και μάλιστα έγινε και μεγάλο θέμα όταν χαρίστηκε η Παναγία η Παραμυθία σε ιστορικό μοναστήρι που είχε ήδη μεγάλη και θαυματουργή εικόνα της Παναγίας.!!!
κι όμως καμμιά φορά όση πνευματικότητα κι αν έχει κάποιος μπορεί να ξεφύγει από τις ευλογημένες επιλογές που θα έπρεπε να έχει
Όντως υπάρχει μία απορία από πολλούς ευλαβείς ιερείς γιατί μοιράζεται η Παναγία σε κόπιες;
ο κύριος λοιπόν ανώνυμος μην θεωρεί το κείμενο υπερβολικό γιατί το μέτρο έχει χαθεί.
Τα πιστά αντίγραφα των εικόνων δίνονται, κατόπιν συνεννοήσεως, της Μητροπόλεως και του Ναού που το ζητά με το Μοναστήρι, Μητρόπολη και Ναό που ανήκει και βρίσκεται ΠΡΟΣ ενίσχυση πίστης, δύναμης και κουράγιου του κόσμου που για οποιοδήποτε λόγω δεν μπορεί να μεταβεί στην έδρα της εικόνας προκειμένου να την προσκυνήσει και να λάβει την ευλογία της. Στη προκειμένη περίπτωση μια άκρως ακριτική μητρόπολη σε ένα άκρως πονεμένο για χίλιους λόγους μέρος θα λαμβάνει την ευλογία της συγκεκριμένης εικόνας. Άξια και Άγια κίνηση σε ένα αιματοβαμμένο μέρος.
Αγαπητέ Τρελο-Γιάννη το θέμα σας στο συγκεκριμένο κείμενο δεν είναι η εικόνα, όπως εσείς γράφετε, αλλά το πρόσωπο που όπως λέτε σας απογοήτευσε. Να θυμάστε πως όποιος δεν συμφωνεί μαζί μας ή εκφράζει μια κατάσταση που δεν την έχουμε σκεφτεί δεν σημαίνει ότι δεν είναι ορθόδοξη. Αλλά το αντίθετο! Το να κάνουμε κριτική σε πρόσωπα είναι εύκολο το να υπερβούμε τον εαυτό μας δύσκολο.
Αγαπητέ της 17 Μαΐου 2017 - 4:07 μ.μ.,
τα πρόσωπα για τα οποία δεν κρίνουμε ακόμη σκόπιμο να μιλήσουμε γιατι η ζημιά θαναι μεγαλύτερη από το όφελος αν και ψήγματα έχουν πάρει οι αναγνώστες μας ,έχουν πολυμετωπη παρουσία στην εκκλησία του χριστού ,άλλα κρίνονται θετικά άλλα αρνητικά, όχι βέβαια από ένα ιστολογιο ωσάν την παράγκα μας "αλοπροσσαλο και παλαβό"
Μιλάμε για αγίους γέροντες που όταν ήταν εν Ζωή οι ίδιοι ακούσαμε σχόλια και παρατηρήσεις για την ζημιά που έκαναν άθελα τους _ίσως_ σε τομείς της μοναστικής πολιτείας..
Λοιπόν να χαρείς
Δημοσίευση σχολίου