Έτσι
τους εικονίζει δίπλα στους αιρετικούς (Άρειο, κλπ) και ανάμεσα στους
άλλους "υπόδικους" που περιμένουν την κρίση κατά τη Δευτέρα Παρουσία, η
οποία καταλαμβάνει σε μια πλήρη ανάπτυξη, το δυτικό μέρος της εκκλησίας.
Ενδιαφέρον
παρουσιάζει ο τρόπος με τον οποίο τους απεικονίζει, τονίζοντας κάποια
στοιχεία, όπως τα χαρακτηριστικά ράσα (εξαίρεση τα "βυζαντινά",
διακοσμημένα επιμάνικα) και τα ξυρισμένα πρόσωπα και κεφαλές
("παπαλήθρα") των ξενόφερτων μοναχών, αντί για τις μεγαλοπρεπείς "ιερές"
γενειάδες των Ορθόδοξων κληρικών. Το τονίζουν ρεαλιστικά και ειρωνικά
με την απόδοση των "αξύριστων" κεφαλιών, που μόλις έχουν αρχίσει να
βγάζουν τρίχες.
Η
αντιμετώπιση των λατίνων κληρικών, αλλά και των Βενετών αρχόντων από
τους αγιογράφους, δείχνει την αρνητική στάση του κλήρου και του λαού της
Κρήτης απέναντί τους, που οδηγεί κατά τους πρώτους αιώνες της
Βενετοκρατίας σε συνεχείς επαναστάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου