Δευτέρα, 3 Απριλίου 2017

Εμείς με ποιον είμαστε; Με όποιον κόβει μνημόσυνο ή με όποιον κάνει και διακοπή κοινωνίας, την λεγόμενη αποτείχιση;

Φωτογραφία του Δημητρης Ροδης.Φωτογραφία του Δημητρης Ροδης.


Είμαστε με τον Δεσπότη Χριστό και είμαστε με όλους όσους δεν αναγνωρίζουν την κακόδοξη σύναξη της Κρήτης. Είτε διαμαρτύρονται χωρίς να κόψουν μνημόσυνο, είτε έκοψαν, είτε έκαναν και διακοπή κοινωνίας. Οι Πατέρες της Εκκλησίας έχουν πράξει με όλους τους τρόπους, διότι γνώριζαν εμπειρικά την ελευθερία του Αγίου Πνεύματος… Δεν υπάρχει «υποχρεωτικό» ενός τρόπου. Ο Θεός δέχεται ακόμα και να τον αρνηθεί ο άνθρωπος. Δεν υποχρεώνει, δεν παραβιάζει το αυτεξούσιο. Είθε Κύριος να δίνει φώτιση στους πατέρες που αγωνίζονται. Αμήν.

14 σχόλια:

Λωρίτου Ελένη είπε...

Αγαπούμε εξ'ίσου και τους δύο εικονιζομένους, καί τον π. θεόδωρο Ζήση και τον σεβαστό και αγαπητό μας π. Σάββα καί όλους του αγιορείτες πατέρες Οι μικροδιαφωνίες χάνονται μέσα στην αγάπη μας για τον Χριστό και την εκκλησία, για την οποία αγωνίζονται και οι ίδιοι ο καθείς με την δική του οπτική....Ακόμα και οι διαφωνίες είναι θεμιτές .....Ευχόμαστε καλή επιτυχία στην ημερίδα και καλή δυναμη να τά βγάλουν πέρα μέ τους αδελφούς του παλαιού ,αφού τους έλαχε ο κλήρος .....

Λωρίτου Ελένη είπε...


Ενα ερώτημα μέ πολλή αγάπη προς τον σεβαστον και αγαπητόν μου π. Σάββα αγιορείτη Τελικά σεβαστέ μου π. Σάββα , η ημερίδα θα γίνει για να καταδικάσει τον οικουμενισμό και την σύνοδο της Κρήτης ή για να καταδικασει τον π. Θεόδωρο Ζήση και τους σύν αυτώ ,τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο και το ΄΄δυνητικό ΄΄της αποτειχίσεως και για να γιορτάσει την επικράτηση και θρίαμβο των επί μέρους απόψεων και στάσεων ;Εάν π. Σάββα η ημερίδα θα είχε ως σκοπό τό πρώτο δηλαδή την καταδίκη της αιρέσεως, θα είμασταν εκεί παρά την αποχή του π. Θεόδωρου Εάν όμως, όπως πολύ φοβάμαι, έχει ως σκοπό την καταδίκη ,τον αφορισμό καί την αρά εναντίον του π. Θεόδωρου ,συγγνώμη δέν θά πάρουμε ,δέν το αντέχουμε Ως λαός ως βάση θέλουμε την ενότητα μέ θυσία των επί μέρους απόψεων ,Θέλουμε να στηρίξουμε την αποτείχιση, άσχετα μέ το πώς ονομάζεται υποχρεωτική ή δυνητική ,θέλουμε να στηρίξουμε την ομολογία οποθενδήποτε προερχόμενη ,από το παλαιό ,από το νέο , από αποτειχισμένους και μή Η ευθύνη του τιμονιού ήταν μία υπόθεση δική σας και φέρετε την αποκλειστική ευθύνη γιατί δέν συγκρατήσατε τις δυνάμεις στήν θέση που τους αναλογούν και επήλθε η ανατροπή Μήν αιτιάσθε ούτε τον π. Θεόδωρο ,ούτε τους σύν αυτώ ,ούτε τά ΄΄υποχρεωτικά ΄΄ ουτε τά ΄΄δυνητικά ΄΄-- στά κομμάτια εν πάση περιπτώσει -- ούτε εμάς που δέν μπορούμε να σας ακολουθήσουμε στήν ανατροπή της ενότητος και στις αρές που θα την ακολουθήσουν Κάντε το μόνοι σας , σας χαρίζουμε και τους αδελφούς του παλαιού, που είναι σέ αυτο μάνες .... Εν πάση περιπτώσει σεβαστέ μου π. Σάββα καταγράφεται ως μία αποτυχία και ελπίζουμε σέ μία μελλοντική επανόρθωση Παράλληλα θα παρακαλούσαμε καί τον π. Νικόλαο Μανώλη και π. θεόδωρο Ζήση οι ανακοινώσεις τους να είναι όσο το δυνατόν ανώδυνες για το λαϊκό μας αίσθημα ,αλλά και φιλάνθρωπες όσον αφορά τά πρόσωπα Καλή είναι η διαφάνεια και η αλήθεια ,αλλά γιατί να μας ΄΄άνατριχιάσει ΄΄ όπως λέει ο π. Νικόλαος με ΄΄ανατριχιαστικές ΄΄ λεπτομέρειες ; Καλύτερα να τις αγνοούμε άν πρόκειται να πληγώσουν το αίσθημά μας Ευχόμαστε μόνο καλή ίαση στις πληγές που είναι αναπόφευκτες .....

maria.p. είπε...

Διαβάσαμε χθες την ανακοίνωση που παρά τη μικρή της έκταση έχει κάποιες λέξεις και φράσεις από τις οποίες καταλάβαμε ότι δεν πρόκειται για απλές διαφωνίες.
Γράφει λοιπόν η ανακοίνωση:

"ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΧΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
Είναι λυπηρό να μην αντιλαμβάνονται κάποιοι αδελφοί τις πραγματικές διαστάσεις των γεγονότων που συμβαίνουν εντός της Εκκλησίας.Ας ακολουθήσουν λοιπόν ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΤΟΥΣ."

O π.Ν.Μανώλης γράφει στην Κατάνυξη:

"Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό και ο πειρασμός πάρα πολύ μεγάλος. Ευχαριστούμε Τον Θεό που μας προφύλαξε από το να παραστούμε στην ημερίδα. Οι λόγοι είναι θεολογικοί και πάρα μα πάρα πολύ σοβαροί που έχουν σχέση με την Σωτηριολογία.
Εμείς στηρίξαμε την ημερίδα και προσωπικά με μεγάλη προσπάθεια, αφού πρωτίστως είχαμε συνάντηση μαζί με τους αγιορείτες και αποφασίσαμε ορισμένα πράγματα και δώσαμε τα χέρια. Όμως σήμερα, εντελώς απρόκλητα άλλαξαν τη συμφωνία και μας έφεραν (τον π. Θεόδωρο Ζήση και μας τους υπόλοιπους) προ τετελεσμένων θεωρώντας πως τελευταία ημέρα και μάλιστα μετά από τόση προετοιμασία, δε θα μπορούσαμε ίσως να κάνουμε πίσω.
Όμως Ο Κύριος μας φώτισε και αντισταθήκαμε. Όλοι όσοι γράφουν και κατηγορούν δεν γνωρίζουν την ανατριχιαστική πραγματικότητα που θα την αναλύσω σε προσεχή μου Ομιλία."


Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν τα πράγματα είναι συγκεκριμένα.Καθένας προσπαθεί να περάσει την δική του άποψη ακόμα και με αθέμιτους τρόπους [αλλαγές της τελευταίας στιγμής].

Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά απ΄ότι μας λέει ο π.Ν.Μανώλης τα πράγματα είναι "πάρα μα πάρα πολύ σοβαρά, ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΑ (!!!).
Τι σημαίνει αυτό;; [Επιδίωξη για νέο σχίσμα;;]
Μας λέει στο τέλος για την "ανατριχιαστική πραγματικότητα" που θα αναλύσει σε προσεχή ομιλία.

Ήδη όμως η ίδια η ανακοίνωση που χαρακτήρισε την ημερίδα "ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΧΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, μας προδιέθεσε για τα υπόλοιπα που ακούμε και θα ακούσουμε.

Κάποιοι άρχισαν τις κατηγορίες για "προδοσία" απέναντι στους πατέρες, ενώ άλλοι λένε ότι δεν έγινε και τίποτα, εμείς τους στηρίζουμε όλους, γιατί "όλοι αγωνίζονται για τον Χριστό", "όλοι είναι μιμητές των Πατέρων", και "υπάρχουν διάφοροι τρόποι και όχι ένας, μέσα στην "ελευθερία του Αγίου Πνεύματος"..

Παρόλο που κατανοώ ότι κάποια πράγματα λέγονται καλοπροαίρετα γιατί όλοι φυσικά θέλουμε να προχωρήσει ο αγώνας ενάντια σε αυτά που συμβαίνουν, ΟΜΩΣ αναρωτιέμαι βρε παιδιά, το ενδεχόμενο να υπάρχουν λάθος ερμηνείες, λάθος πρακτικές, προσωπικοί εγωισμοί, εμμονικές απόψεις, και πλάνες, δεν απασχολεί κανένα;;

Είναι δυνατόν να "βαπτίζουμε" ότι βλέπουμε "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ";;
ΣΕ ΠΟΣΟ ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΣΥΓΧΥΣΗ ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;;
Πραγματικά ΑΠΟΡΩ με αυτά που διαβάζω!

maria.p. είπε...

Λέει ο π.Φ.Βεζύνιας ότι το Άγιο Πνεύμα σε έκτακτες περιπτώσεις δρα με τρόπο "υπέρλογο".
ΠΑΝΤΑ δρα "υπέρλογα", με την έννοια που είπε ο Κύριος ότι "δεν ξέρουμε από που έρχεται και που πηγαίνει", δηλ. πότε και σε ποιον άνθρωπο έρχεται, και ότι έχει τους δικούς Του τρόπους να ενεργεί.Δεν ενεργεί "κατά παραγγελία" όπως νομίζουν κάποιοι.

Τι σχέση έχει όμως αυτό με όλα αυτά που βλέπουμε;;
Θα πάρουμε μια "γενική αλήθεια" και θα την κάνουμε "λάστιχο" για να δικαιολογήσουμε τα πάντα;; Σε πόσο μεγαλύτερη τύφλωση θα φτάσουμε;;

Δηλαδή θα φτάσουμε στο σημείο να βλέπουμε να μάχονται όλοι με όλους και καθένας να τραβάει ένα δικό του δρόμο και να πράττει το ατομικό του θέλημα, και εμείς όλο αυτό θα λέμε ότι είναι "Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ";;
Γίναμε ήδη προτεστάντες και δεν το ξέρουμε;;;

Ακούστε τι λέει η ανακοίνωση: "ας ακολουθήσουν λοιπόν ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΤΟΥΣ".

Παρακαλώ λοιπόν αγαπητοί αδερφοί ας σταματήσουμε τις πολλές συγκρίσεις με τους Αγίους Πατέρες, και να προσέχουμε πολύ όταν μιλάμε για το Πανάγιο Πνεύμα, γιατί άθελά μας (εκτός των υπολοίπων) θα πέσουμε ακόμα και σε βλασφημία.
Και κάτι πιο πρακτικό.Ας δούμε ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ κάποια πράγματα.
Μην προσπαθούμε να τα δικαιολογήσουμε όλα ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ, για να "νομιμοποιήσουμε", τις προσωπικές επιλογές ερμηνείες απόψεις και πλάνες του καθενός.

Δείτε και την τελευταία φράση της ανακοίνωσης:
"Η γραμμή της οικονομίας που επιλέξαμε να ακολουθήσουμε είναι απαράβατη... και είναι η μόνη που μπορεί να φέρει "αποτέλεσμα".

Νομίζω ότι αυτό τα λέει ΟΛΑ.Ο διάβολος διασπείρει πλάνες, και λάθος τρόπους, ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.Ας το καταλάβουμε επιτέλους.

Ανώνυμος είπε...

Σχόλιο επί συμπερασματικού σχολίου του ιστολόγου: Αγαπητέ Τ., με την δήλωσή σου σχετικά με το με ποιόν είσαι, θα πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι αυξάνεις δραματικά την εντροπία του συστήματος με προτάσεις του τύπου: Θέλεις αχλάδιν έπαρε θέλεις κυδώνι πάρε...Η Εκκλησία (Η Μία και Μοναδική) δεν είναι σύστημα υψηλής εντροπίας, έστω και αν προς καιρόν φαίνεται εξωτερικά ως κάτι τέτοιο...Η Αλήθεια ούτε ανατριχίλες προκαλεί ούτε τίποτε...(Κατά τον Κύριό μας τουλάχιστον): Μόνον ελευθερώνει!

maria.p. είπε...

Πολύ μου άρεσε το σχόλιο 9.40 γιατί εμπλέκει και την έννοια της εντροπίας [της "αγαπημένης" μου, επειδή οδηγεί σε μια "επιστημονική" (όπως αναζητούν κάποιοι) απόδειξη της ύπαρξης του Θεού, μια που κατά ΥΠΕΡΛΟΓΟ τρόπο (ενώ ο δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος μας λέει ότι ΠΑΝΤΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ η εντροπία/αταξία στο Σύμπαν), παρατηρούμε ακριβώς το αντίθετο ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (αντίστροφη πορεία προς οργάνωση και τάξη)].
Να συμπληρώσω λοιπόν κι εγώ ότι πρέπει να δούμε λίγο όλοι μας ΚΑΙ την "εντροπία" του μυαλού μας, και να βάλουμε λίγη τάξη στις σκέψεις μας.

Και (για να κάνουμε και λίγο χιούμορ), να πούμε ότι ο άθεος Χώκινγκ θεωρεί ότι η "ανθρώπινη σκέψη" είναι "αποκλειστικό δημιούργημα" της αύξησης της εντροπίας στην οποία υπόκειται ο ανθρώπινος εγκέφαλος σαν ένα ακόμα "υλικό/ενεργειακό σύστημα", στην οποία προσπαθεί να "αντισταθεί" οργανώνοντας την λειτουργία του και παράγοντας "σκέψη".
Λοιπόν κι εμείς ας αρχίσουμε "να παράγουμε σκέψη" έστω και υπό την ώθηση της "δραματικής αύξησης της εντροπίας του συστήματος" (της εκκλησίας), όπως λέει ο αγαπητός σχολιαστής 9.40.

maria.p. είπε...

Αγαπητέ Τρελογιάννη, επίτρεψέ μου να μεταφέρω ένα σχόλιο του Π.Νούνη που διαχωρίζει τα πράγματα ως προς την "διακοπή μνημόνευσης" ΚΑΙ την "αποτείχιση" [αυτό που έκανα κι εγώ το προηγούμενο διάστημα θέλοντας να προλάβω όλα αυτά].
Δεν μπορούμε "ελαφρά τη καρδία" να λέμε "ρομαντικά" "ναι σε όλα" όταν οι επιπτώσεις θα είναι όχι μόνο ανεξέλεγκτες και ζημιογόνες αλλά και τo αποτέλεσμα ΑΤΕΛΕΣΦΟΡΟ.
Φορτικά το λέμε ξανά και ξανά.Μην παρασυρόμαστε αγαπητέ Τρελογιάννη από ανεγκέφαλες "πολεμικές ιαχές" ή από "αγωνιστικούς ρομαντισμούς".
Δεν αμφισβητούμε τις (καλές) προθέσεις κανενός.
ΑΛΛΑ δεν μπορούμε ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ να αγνοούμε την ανθρώπινη φύση που έχει εγωισμό, εμπάθειες, εμμονές, και πέφτει εύκολα σε πλάνες.
Δεν έχουμε ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ του μεγέθους του Αγίου Μαξίμου (που συνέχεια συγκρίνουμε με αυτόν κάποιους μοναχούς ή κληρικούς).
Είμαστε "λίγοι" και με τις 2 έννοιες, όχι μόνο ποσοτικά αλλά κυρίως ποιοτικά. ΑΛΙΜΟΝΟ λοιπόν αν εμπιστευτεί καθένας τον εαυτό του και το "αλάθητό" του!!
Και ακόμα χειρότερα ΑΝ όλο αυτό "βαπτιστεί" "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ".
Πρέπει να προχωρήσουμε με μεγάλη προσοχή, συμβουλευόμενοι ο ένας τον άλλο.


Το σχόλιο του Π.Νούνη:

"Έχουμε ισχυρή εμπιστοσύνη στις καλόδοξες ενέργειες των εν αδίκω δεδιωγμένων Πρωτοπρεσβυτέρων π.Θεόδωρον Ζήση και π. Νικόλαον Μανώλη.
Τό ζήτημα δεν είναι η ημερίδα αλλά η ποιότητα των κατηγόρων και συκοφαντών των εν λόγω Κληρικών.

Απόδειξις ότι η στάσις αμφότερων είναι ορθόδοξη εκκλησιολογικά είναι που κατακρίνονται από τα δύο αιρετικά άκρα, τόσον από τους ΘΕΟΜΠΑΙΚΤΕΣ Οικουμενιστές όσον και από ΗΛΙΘΙΟΥΣ 《Ζηλωτές》...!

Υφίσταται ΠΡΑΓΜΑΤΙ σημαίνουσα διάκριση μεταξύ της ιεράς Αποτείχισις από τήν ανίερον και πεπλανεμένη κακή Αποτείχιση που οδηγεί σε Σχίσμα. Οι Οικουμενιστές και οι αποτυχημένοι ψευδο-Αποτειχισμένοι προσπαθώσι να μας εκτρέψουσι από τον δρόμον της απλανούς Θσοδρομίας.

Ο π. Θ. Ζήσης και ο π. Ν. Μανώλης το εξεκαθάρισαν πρό πολλού ότι δεν επιθυμώσι να δημιουργήσουν Σχίσμα, συνεπώς, με την απόσυρση αμφοτέρων από την ημερίδα ας μας υποψιάσει σε βάθος ποιόν ακριβώς είναι το πρόβλημα.

Τού Παναγιώτη Π. Νούνη

Δημήτρης Ρόδης είπε...

Ο Μεγας Αθανασιος δεν εκοψε μνημοσυνο, ο Αγιος Γρηγοριος ο Θεολογος εκοψε. Μηπως δεν ειναι και οι δυο Αγιοι Πατερες της Εκκλησιας; Αυτη ειναι η ελευθερια του Αγιου Πνευματος, μα πρεπει να σχολασει κανεις τον Θεο, για να μπορεσει τελικως να το κατανοησει...

Ανώνυμος είπε...

Εγὼ είμαι τέκνον γνήσιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας, εκπροσωπουμένης υπὸ των Επισκόπων της. Εὰν δὲ τυχὸν πολλοὶ τούτων είναι αμαρτωλοί, αρμοδία να κρίνει είναι μόνον η Εκκλησία, καὶ μόνον τὸ άπειρον έλεος του Θεού
ημείς πρέπει να επικαλώμεθα.

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

maria.p. είπε...

Δεν είμαστε σε αυτά τα επίπεδα των Πατέρων που αναφέρετε κ.Δ.Ρόδη, στα επίπεδα της ελευθερίας του Πνεύματος υπεράνω του γράμματος, στα επίπεδα της θεοπτίας και της άμεσης επικοινωνίας και οδηγίας από τον Θεό.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ είμαστε στο επίπεδο του γράμματος, που προσπαθούμε εναγωνίως να ερμηνεύσουμε μέσα από θεολογικές-ιστορικές γνώσεις [γι αυτό το λόγο λοιπόν καθένας ερμηνεύει διαφορετικά και όχι γιατί δήθεν έχει "άλλη οδηγία από το Άγιο Πνεύμα" και "κινείται με βάση την ελευθερία του Αγίου Πνεύματος"].
Με την λογική μας και τις θεολογικές γνώσεις μας λοιπόν προχωράμε σήμερα, ελπίζοντας και στον φωτισμό του Θεού.
Ο οποίος όμως για να έρθει χρειάζεται καρδία συντετριμμένη και τεταπεινωμένη. Εμείς έχουμε αναλάβει οι περισσότεροι, μόνο "συνδικαλιστική δράση".

ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΑ.Γιατί η ενότητα είναι αγιοπνευματική κατάσταση, ΚΑΡΠΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.
Το Ένα Πανάγιο Πνεύμα οδηγεί με τον ίδιο τρόπο και φωτίζει με τον ίδιο τρόπο.

Όπου υπάρχουν πολλές αλληλοαντικρουόμενες "υποκειμενικές αλήθειες" κάτι δεν πάει καλά.
Κάπου εμπλέκεται [περισσότερο απ΄όσο πρέπει] το ανθρώπινο στοιχείο, υπάρχει το ΕΓΩ μας αλλά πολλές φορές και πνεύματα πλάνης.
Είναι γνωστά όλα αυτά από τον Κύριο και τους Πατέρες.
Ο Κύριος μας έδωσε ένα μεγάλο όπλο για να ξεχωρίζουμε τα πράγματα.Να βλέπουμε τους καρπούς του δέντρου.
Με αυτό τα [αντικειμενικά αληθινά] δεδομένα λοιπόν, καλύτερα ας προσέξουμε.
Ας εμπιστευτούμε ανθρώπους που θα αποδείξουν εμπράκτως ότι έχουν τουλάχιστον ΔΙΑΚΡΙΣΗ.

Αν όλα ήταν τόσο απλά και εύκολα [καθένας να ενεργεί όπως θέλει γιατί και οι Άγιοι Πατέρες υποτίθεται ότι το ίδιο έκαναν] και να μην κινδυνεύαμε από χίλιες δυο πλάνες, δεν θα είχαμε τόσες μα τόσες αυστηρές οδηγίες από τον Κύριο πρώτα, "να είμαστε ένα", και από τους Αποστόλους και τους Πατέρες που είπαν τόσα πράγματα και έδωσαν και τους Ι.Κ. [δείτε όσους προηγούνται του 15ου, πόσο πολύ αυστηροί είναι].

Σήμερα σαφώς ζούμε σε "ειδικές συνθήκες".Αλλά ακριβώς, η επιδίωξη είναι ο πανικός και ο διασκορπισμός δεξιά-αριστερά, ώστε να "απαλλαγούν" από το υγιές και ζωντανό κομμάτι της Εκκλησίας και να μπορέσουν μετά με μια κίνηση να προχωρήσουν στην ένωση.
Αυτό γίνεται σταδιακά τα τελευταία 100 χρόνια.
Και μάλιστα όλες αυτές οι αποτειχίσεις και τα σχίσματα όχι μόνο δεν έχουν φέρει κανένα μα κανένα αποτέλεσμα, αλλά τα πράγματα χειροτέρεψαν γιατί μειώθηκαν οι αντιστάσεις μέσα στην Εκκλησία αφού κάποιοι έφυγαν για να μην "μολυνθούν". Και έτσι ο οικουμενισμός προχωράει ακάθεκτος.

maria.p. είπε...

Λοιπόν ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, αφυπνίζοντας και τους υπόλοιπους Ορθόδοξους αδερφούς μας θα πολεμήσουμε το τέρας, με πίστη στον Κύριο που Θα πει την τελευταία λέξη και μόνο ότι επιτρέψει Εκείνος θα συμβεί τελικά, με βάση την δική μας μετάνοια και την ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ σε Αυτόν, και όχι με βάση τις δικές μας πανικόβλητες ανθρώπινες κινήσεις.Ξεχνάμε όλοι το πνευματικό παρασκήνιο.
"Ουχί δια δυνάμεως ουδέ δια ισχύος αλλά δια του Πνεύματός Μου λέγει Κύριος"[Π.Διαθήκη]

Στο βιβλίο της Εξόδου και στο Δευτερονόμιο βλέπουμε ΜΕΓΑΛΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.
Ο Κύριος τους έφερνε ΠΑΝΤΑ ΠΡΟ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ, πάντα μπροστά σε ΠΛΗΡΗ ΑΔΙΕΞΟΔΑ.
Μπροστά σε έναν άτεγκτο Φαραώ, σε μια Ερυθρά θάλασσα, σε μια έρημο χωρίς νερό, χωρίς τροφή, ανάμεσα σε εχθρούς.
ΓΙΑΤΙ;;Γιατί έπρεπε ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ.Δοκιμαζόταν άγρια η καρδιά τους αν είχε αληθινή πίστη [ή αν ήταν "πονηρή καρδία απιστίας"]. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο πνευματικό μάθημα. Κανείς μας δεν το γνωρίζει [τουλάχιστον όπως πρέπει].
Πάντα τους διέσωζε την τελευταία στιγμή. Έτσι έπρεπε να γίνει.Όπως έκανε και με το πλοίο που βυθιζόταν ενώ Εκείνος κοιμόταν ανάμεσα στους μαθητές, και διέταξε τη θάλασσα και τους ανέμους να σταματήσουν.

Λοιπόν όλα τα ανθρώπινα, έχουν κάποια όρια. Και οι δικές μας δυνατότητες και παρεμβάσεις αλλά και το αποτέλεσμά τους. Αγωνιζόμαστε γιατί αγαπάμε τον Κύριο και την Αλήθεια που μας άφησε. Γνωρίζουμε όμως και τον Λόγο Του ότι όταν ξανάρθει, μάλλον "δεν θα βρει την Πίστη επί της γης".
Θα κάνουμε ότι μπορούμε με διάκριση, με ταπείνωση, χωρίς την έπαρση των "αλάθητων" και των "σωτήρων", γιατί Ένας είναι ο Σωτήρας, και είναι πάντα μαζί με την Εκκλησία Του [που είναι ανίκητη και ένδοξη σε πνευματικό επίπεδο όσο και αν καταδιώκεται].
Kαι όσο μπορούμε [έχοντας επίγνωση της ανεπάρκειάς μας] σε συνεργασία μεταξύ μας, ιδιαίτερα όταν απαιτείται η λήψη διάφορων δύσκολων αποφάσεων.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Σταματήστε επιτέλους αυτήν τη ανόητη κουβέντα περί ενότητας ,σήμερα ακούγοντας τους πατέρες δεν διακρίναμε τουλάχιστον από την πλευρά τους σημάδια διχασμού τουναντίον μάλιστα…
Επίσης πιστεύουμε οι μελλοντικοί οι ιστορικοί του μέλλοντος θα κρίνουν πόσο μεγάλοι είναι οι πατέρες του παρών!

maria.p. είπε...

Αγαπητέ Τρελογιάννη η "ανόητη κουβέντα περί ενότητας", η "χωρίς λόγο" κατά τη γνώμη σου αφού όπως λες "σήμερα ακούγοντας τους πατέρες δεν διακρίναμε τουλάχιστον από την πλευρά τους σημάδια διχασμού τουναντίον μάλιστα…" [στο οποίο συμφωνώ, στην ημερίδα δεν είδαμε σημεία διχασμού],
έχει λοιπόν ένα πολύ ισχυρό λόγο που γίνεται, και είναι όσα ανακοίνωσαν οι π.Θ.Ζήσης και π.Ν.Μανώλης, όπως και το σχόλιο του π.Ν.Μανώλη στην Κατάνυξη.

Να σου θυμίσω λοιπόν ότι ΕΚΕΙΝΟΙ και όχι εγώ είπαν:

"ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΧΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
Είναι λυπηρό να μην αντιλαμβάνονται κάποιοι αδελφοί τις πραγματικές διαστάσεις των γεγονότων που συμβαίνουν εντός της Εκκλησίας.
Ας ακολουθήσουν λοιπόν ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΤΟΥΣ."

"Ευχαριστούμε Τον Θεό που μας προφύλαξε από το να παραστούμε στην ημερίδα. Οι λόγοι είναι θεολογικοί και πάρα μα πάρα πολύ σοβαροί που έχουν σχέση με την ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΑ.[...]
Όμως Ο Κύριος μας φώτισε και αντισταθήκαμε. Όλοι όσοι γράφουν και κατηγορούν δεν γνωρίζουν την ανατριχιαστική πραγματικότητα που θα την αναλύσω σε προσεχή μου Ομιλία."


Επομένως ή άρχισαν και οι πατέρες την "ανόητη κουβέντα περί ενότητας" όπως κι εγώ, ή κάτι άλλο συμβαίνει.

Τέτοιας βαρύτητας εκφράσεις από τον π.Ζήση ότι "επιδιώκεται διχασμός στην εκκλησία", και από τον π.Μανώλη ότι όσα διαδραματίζονται αγγίζουν την ίδια την ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΑ, μπορούμε να τα προσπεράσουμε έτσι;; Τι είναι οι 2 πατέρες;; Κάποιοι επιπόλαιοι άνθρωποι που παίζουν με τις λέξεις, και τις ψυχές μας;;

Υπομονή λοιπόν μέχρι να μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει.Μέχρι τότε μιλάμε με τα δεδομένα που έχουμε, και είναι ακριβώς αυτά που είπα.

Το αν είναι μεγάλοι ή όχι οι πατέρες, και πόσοι και ποιοί είναι μεγάλοι ή μικροί, θα φανεί από την πορεία τους από δω και πέρα.
Δεν έχουμε λόγο να είμαστε προκατειλημμένοι απέναντι σε κανένα, ξέρεις καλά ότι όλους ανεξαιρέτως τους στηρίξαμε το προηγούμενο διάστημα [ιδιαιτέρως τον π.Σάββα από το καλοκαίρι που έκανε διακοπή μνημόνευσης].
Όμως ακούγοντας αυτά από τους 2 πατέρες Θ.Ζήση και Ν.Μανώλη, καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν πολλά που δεν ξέρουμε [ούτε κι εσύ τα γνωρίζεις], γι΄αυτό καλύτερα ας μην προτρέχουμε.

Καλημέρα αγαπητέ Τρελογιάννη.

maria.p. είπε...

Σχετικά με αυτό που είπες: "σήμερα ακούγοντας τους πατέρες δεν διακρίναμε τουλάχιστον από την πλευρά τους σημάδια διχασμού τουναντίον μάλιστα…" , στο οποίο συμφώνησα έχοντας στο μυαλό μου την αρχική εισήγηση που ο ομιλητής είπε ότι περιμένουν έστω και την τελευταία στιγμή τους πατέρες ώστε να προχωρήσουν ενωμένοι,
παραβλέψαμε τελικά, και εγώ και εσύ, ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ, μένοντας μόνο στις εξωτερικές εντυπώσεις της ημερίδας.
Που είναι μία και συγκεκριμένη, και είναι ο [κύριος ή ένας από κάποιους άλλους] λόγος που δεν συμμετείχαν οι πατέρες.
Είναι η ρητή οδηγία που έδωσαν για γενική απόσχιση και ακοινωνησία.
Οι π.Θ.Ζήσης και Ν.Μανώλης προφανώς διαφωνούν και θεωρούν ότι αυτό θα ήταν αιτία διχασμού, αλλά και ότι είναι θέμα σωτηριολογίας όπως είπε ο π.Ν.Μανώλης.
Υπομονή λοιπόν μέχρι να ακούσουμε τους ίδιους.