Πώς η ανθρώπινη φύση τού
Χριστού έγινε πηγή τής Ακτίστου Χάριτος
π. Ιωάννη Ρωμανίδη
Όσοι συμμετέχουν στην θεία Λειτουργία ωφελούνται ανάλογα με την πνευματική τους
κατάσταση.
«Γι'
αυτό η θεία Λειτουργία είναι λογική λατρεία. Αλλά η λογική λατρεία δεν ωφελεί
τον άνθρωπο, εάν δεν έχει και νοερά λατρεία. Διότι ο άνθρωπος δεν είναι μόνο
λογική, είναι και νοερά ενέργεια. Γι' αυτό ο άνθρωπος δεν πρέπει να προσεύχεται
μόνο με την λογική, πρέπει να έχει και την προσευχή του Αγίου Πνεύματος μέσα
στην καρδιά του, η οποία είναι η αδιάλειπτη προσευχή κλπ. Λοιπόν, κατά τους
Πατέρες της Εκκλησίας, αυτοί είναι μέλη της Εκκλησίας, όσοι βρίσκονται σε αυτήν
την κατάσταση».
Γνωρίζουμε ότι η άκτιστη ενέργεια του Θεού «μερίζεται αμερίστως εν μεριστοίς και
πολλαπλασιάζεται απολλαπλασιάστως εν πολλοίς». Μετά την ενανθρώπιση του Χριστού,
κατά την οποία η θεία φύση ενώθηκε με την ανθρώπινη φύση αδιαιρέτως, ατρέπτως,
αμερίστως, ασυγχύτως, και η ανθρώπινη φύση του Χριστού έγινε πηγή τής ακτίστου
ενεργείας του Θεού.
«Ο
τρόπος της παρουσίας και φανερώσεως του Θεού στον άνθρωπο είναι και δια της
ανθρώπινης φύσεως του Χριστού, η οποία και αυτή τώρα μερίζεται αμερίστως εν
μεριστοίς και πολλαπλασιάζεται απολλαπλασιάστως εν πολλοίς».
Αυτό το
λέγει ο ιερεύς, όταν τεμαχίζη τον Άγιο Άρτο σε πολλούς μαργαρίτας: «Μελίζεται
και διαμερίζεται ο αμνός του Θεού ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε
εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων».
«Όταν κοινωνούμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού,
δεν παίρνουμε μόνο ένα κομματάκι του Χριστού μέσα μας, αλλά ο καθένας που
κοινωνεί παίρνει ολόκληρο τον Χριστό μέσα του. Όμως εξ αιτίας αυτού δεν υπάρχουν
πολλοί Χριστοί. Ένας είναι ο Χριστός και αυτός ο Χριστός, που είναι ένας,
βρίσκεται ολόκληρος μέσα σε κάθε πιστό που κοινώνησε των Άχράντων Μυστηρίων.
Επάνω, δηλαδή, στο Άγιο Δισκάριο, εκεί που κομματιάζεται ο Αμνός από τον Ιερέα,
δεν κομματιάζεται ο Χριστός, αλλά πολλαπλασιάζεται απολλαπλασιάστως εις τους
πολλούς. Υπάρχει, δηλαδή, ολόκληρος ο Χριστός σε κάθε τεμάχιο του Θείου Άρτου
(μαργαρίτη). Αυτό είναι το Μυστήριο της παρουσίας του Θεού στον άνθρωπο».
Πηγή:
"Εμπειρική Δογματική τής
Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις τού π.
Ι. Ρωμανίδη" Τόμος Β΄. Τού σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου και αγ.
Βλασίου Ιεροθέου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου