Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

Ένα φέρι μόνο για ποδήλατα

Ένα φέρι μόνο για ποδήλαταΑπό το ερχόμενο καλοκαίρι εγκαινιάζεται μία θαλάσσια γραμμή μεταξύ Σουηδίας και Δανίας που θα εξυπηρετεί κατά βάση ποδηλάτες

Η λατρεία που έχουν οι λαοί της βορειοδυτικής Ευρώπης για το ποδήλατο είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, τα φανάρια που δίνουν προτεταιότητα στους ποδηλάτες, αλλά και η άρτια οδηγική συμπεριφορά εκ μέρους των ποδηλατών αποτελούν πρότυπο για όσες χώρες θέλουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Τώρα, δύο χώρες, η Σουηδία και η Δανία, κάνουν ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός στο συγκεκριμένο πεδίο.

Ξεκινώντας από το ερχόμενο καλοκαίρι, ένα φέρι θα ενώσει την Κοπεγχάγη με το Μάλμε, μεταφέροντας αποκλειστικά ποδηλάτες και τα δίκυκλά τους. Πρόκειται για την πρώτη διεθνή θαλάσσια διαδρομή στον κόσμο που απευθύνεται αποκλειστικά σε ποδηλάτες (ή και σε επιβάτες χωρίς κάποιο όχημα) και θα παρέχει μία μοναδική διευκόλυνση στις μετακινήσεις ανάμεσα στις δύο πόλεις. Η Κοπεγχάγη συνδέθηκε με το Μάλμε με τη γέφυρα Έρεσουντ το 2000 (μία γέφυρα με σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο διπλής κατεύθυνσης που έχει συνολικό μήκος σχεδόν 8 χλμ. και είναι η μεγαλύτερη του είδους της), όμως οι ποδηλάτες έμειναν πίσω, και αυτό γιατί η γραμμή φέρι μεταξύ των δύο πόλεων καταργήθηκε, τη στιγμή που δεν επιτρέπεται η ποδηλασία πάνω στη γέφυρα.

Το φέρι αποτελεί ένα μετασκευασμένο αλιευτικό, το M/S Elefanten (κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1940) και θα πλέει παράλληλα με τη γέφυρα. Δεδομένου ότι η διαδρομή για έναν ποδηλάτη δεν είναι και πολύ βολική (ιδιαίτερα εάν λάβεις υπόψη τις δυνατότητες που προσφέρει η γέφυρα), δεν ενδείκνυται για καθημερινή μετακίνηση από το σπίτι στη δουλειά, παρά μόνο για λόγους ψυχαγωγίας.

Μπορεί η ιδέα ενός πλοίου που απευθύνεται κυρίως σε ποδηλάτες να ακούγεται παράδοξη, όμως αντίστοιχες υπηρεσίες έχουν ήδη αναπτυχθεί στη Σκανδιναβία. Για παράδειγμα, υπάρχει ήδη μία γραμμή που ενώνει το νησί Έλαντ με την ηπειρωτική Σουηδία. Ξεκίνησε, μάλιστα, όταν μία γέφυρα προς το νησί οδήγησε στην ακύρωση της γραμμής φέρι που λειτουργούσε έως τότε. Αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρουν η Φινλανδία και η Δανία. Η τελευταία, μάλιστα, σχεδιάζει άλλη μία διεθνή γραμμή, η οποία θα την ενώνει με τη Γερμανία κάθετα στο φιορδ Φλένσμπουργκ.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: