Του θεολόγου Ανδρέα Κυριακού
Σε
πρόσφατή του διάλεξη στη Θεολογική Σχολή του ΕΚΠΑ ο ομότιμος Καθηγητής
κ. Βλ. Φειδάς είπε πολλά για τη Σύναξη του Κολυμβαρίου.
Από
τα λεχθέντα στην εν λόγω διάλεξη εντοπίζουμε πρώτα την προσπάθεια να
μετατοπισθεί το κέντρο βάρους από τις Αποφάσεις του Κολυμβαρίου στην
Εγκύκλιο. Αυτό βολεύει τους οικουμενιστικούς κύκλους, αλλά και εν ταυτώ
αποκαλύπτει την απαράδεκτή τους διγλωσσία. Από τη μια λ.χ. στις Αποφάσεις (άρθρο 6) όλοι συλλήβδην οι αιρετικοί μεταποιούνται σε «ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες»
κι από την άλλη επαινούνται στην Εγκύκλιο οι Πατέρες της Συνόδου της
συνελθούσης επί Φωτίου του Μεγάλου οι καταδικάσαντες την αίρεση του
Φιλιόκβε!!! Χωλαίνουν τοιουτοτρόπως αμφοτέραις ταις ιγνύαις.
Μαθαίνουμε
πίσης ότι ο Ελλογιμώτατος κ. Φειδάς ήταν ο εισηγητής της αλήστου μνήμης
ρήτρας του 24+1, όπου παρίσταντο 24 μεν επίσκοποι από κάθε Εκκλησία
ΑΛΛΑ ψήφιζαν ΜΟΝΟ οι Προκαθήμενοι!
Άφωνοι και φιμωμένοι οι εις τύπον και τόπον Χριστού επίσκοποι και απόλυτοι κυρίαρχοι οι Προκαθήμενοι! Κι έπειτα διαμαρτύρονται μερικοί όταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Μπάτσκας κ. Ειρηναίος μιλά περί συλλογικού Πάπα.
Άφωνοι και φιμωμένοι οι εις τύπον και τόπον Χριστού επίσκοποι και απόλυτοι κυρίαρχοι οι Προκαθήμενοι! Κι έπειτα διαμαρτύρονται μερικοί όταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Μπάτσκας κ. Ειρηναίος μιλά περί συλλογικού Πάπα.
Ο
κ. Καθηγητής επαναλαμβάνει το χιλιοειπωμένο, πλην όμως έωλο επιχείρημα,
ότι ΟΛΟΙ είχαν συμφωνήσει (πλήν της Αντιοχείας, που επέμενε στο θέμα
του Κατάρ) στη Σύναξη των Προκαθημένων στη Γενεύη τον Ιανουάριο του
2016. ΟΜΩΣ δεν μας διαφεύγει ποσώς ότι ο Προκαθήμενος είναι πρώτος
μεταξύ ίσων επισκόπων (primus inter pares) και ότι ανώτατο όργανο κάθε
τοπικής Εκκλησίας είναι ΟΧΙ ο Πρόεδρος της Συνόδου αλλά αύτη ταύτη η
Σύνοδος των επισκόπων.
Και
μια ερώτηση, με όλο το σέβας, προς τον πολιό μας διδάσκαλο: Ποιαν
αίρεση κατεδίκασαν, Ελλογιμώτατε, οι συνελθόντες στο Κολυμβάριο Χανίων
τον περασμένο Ιούνιο;
1 σχόλιο:
Σωστά όσα λέει ο κ.Κυριακού.Μην απορούμε ούτε με την διγλωσσία ούτε με την διπλωματία των κειμένων όπως είπε και ο μ.Ναυπάκτου, ούτε με τις διφορούμενες εκφράσεις. Είμαστε ακριβώς στην μεταβατική περίοδο προς την γνωστή κατάληξη, μάλιστα ο ρυθμός εξέλιξης είναι ακριβώς ο ίδιος με τον βαθμό της αποστασίας (για να βλέπουμε λίγο και το παρασκήνιο).
Είναι δεδομένο ότι πιστεύουν στην εκκλησιαστικότητα των ετεροδόξων, το λένε ανοιχτά, έχουν συγχρωτιστεί και "ενωθεί" θεολογικά μαζί τους λόγω σπουδών ή διαμονής σε χώρες του Δυτικού κόσμου κτλ... και θέλουν την ενοποίηση του "χριστιανικού κόσμου". Θα κρατήσει καθένας τα δόγματά του και θα έχουμε μια κοινή εκκλησιολογία δηλ. τα τυπικά των Μυστηρίων και της λειτουργικής τελετουργίας.
Είναι η γνωστή θεωρία περί ατομικής αλήθειας του συγκρητισμού έστω και αν είναι ακόμα σε αρχικά στάδια [στην πορεία θα γίνει το ίδιο με τις δύο μονοθεϊστικές θρησκείες, όσο για τον βουδισμό δεν υπάρχει πρόβλημα αφού δέχεται τα πάντα].
Μάλιστα πιστεύουν ότι προσφέρουν και υπηρεσία στην "διαιρεμένη" λόγω του σχίσματος εκκλησία..
Είναι προφανές ότι η διπλωματία υπήρξε για να αντιμετωπιστούν οι αντιδράσεις όσων θεωρούν φονταμενταλιστές και σκληροπυρηνικούς, οι "διαφωτιστές" του θρησκευτικού χώρου. Και έπεται συνέχεια..
Δημοσίευση σχολίου