Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΠΑ

ΙΔΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
        
Τό περιβόητο πρωτείο στηρίζεται δογματικά σέ δύο βεβαιότητες.

1ον Ο Πέτρος παρέλαβε από τόν Κύριο τόν τίτλο τού πρίγκηπα τών Αποστόλων μέ τόν διάσημο λόγο : « Εσύ είσαι ο Πέτρος καί πάνω σέ αυτή τήν πέτρα θά θεμελιώσω τήν εκκλησία μου» (Ματθ.16,18).
2ον Ο Πέτρος υπήρξε ο πρώτος επίσκοπος τής Ρώμης καί μετέφερε αυτή τήν εξουσία στούς διαδόχους του.
ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΑΙ   ΗΔΗ   Η   ΠΙΣΤΗ   ΣΑΝ   ΕΞΟΥΣΙΑ.
Από τίς δύο αρχές τού πρωτείου η δεύτερη είναι τό ιστορικό καί θεωρητικό θεμέλιο τής παποσύνης.
Γιατί όμως ο Απόστολος Πέτρος θά δεχόταν νά γίνει διάκονος αφού ήδη είχε διαχωρίσει τή θέση του στίς Πράξεις; Γιατί νά γίνει από δήμαρχος κλητήρας; Διότι ο επίσκοπος είναι διάκονος, υπεύθυνος γιά τήν τράπεζα καί τούς φτωχούς, όπως φανερώνεται καί σήμερα από τόν Ιερώνυμο καί όλη τήν ιεραρχία.
Καί πώς έγινε επίσκοπος; Τόν χειροτόνησε κάποιος; Άν είναι δυνατόν. Η απόδειξη ότι δέν θά δεχόταν ποτέ νά γίνει επίσκοπος καί νά υποβαθμίσει σέ τέτοιο βαθμό τήν οικονομία τού Κυρίου, είναι πώς καί ο πάπας δέν παρέμεινε ένας απλός επίσκοπος. Μείωσε τόν Πέτρο γιά νά πάρει τήν θέση του στήν ιστορία τής Σωτηρίας, Ο   Α Φ Ρ Ω Ν!
Τά απόκρυφα, γνωστικής ως επί τό πλείστον προελεύσεως, στήν αρχή ταύτισαν τόν Σίμωνα τόν μάγο μέ τόν Απόστολο Παύλο γιά νά δώσουν κάποιο ρεαλισμό στήν υποτιθέμενη διαμάχη Πέτρου καί Παύλου. Όταν εγκατελείφθη αυτό το παραμύθι, ένα άλλο πήρε τή θέση του. Ο Σίμων ο μάγος ήλθε στή Ρώμη, όπου κατέφθασε καί  ο Πέτρος, στήν εποχή τού Κλαύδιου, γιά νά τόν κατανικήσει. Έμεινε δέ επίσκοπος μέχρι τήν εποχή τού Νέρωνος, όταν εμαρτύρησε. Είκοσι πέντε χρόνια επίσκοπος Ρώμης (42-67μ.Χ.). Δέν βγαίνουν οι λαγαριασμοί μέ κανένα τρόπο.
Στήν επιστολή πάντως τού Παύλου πρός τούς Ρωμαίους, γραμμένη τό 57μ.Χ., ιδιαιτέρως στό τμήμα όπου ο Παύλος χαιρετίζει τούς φίλους του, ο Πέτρος δέν αναφέρεται.Ο Παύλος συνελήφθη στήν Ιερουσαλήμ καί φυλακίστηκε γιά δύο χρόνια. Στήν συνέχεια μετεφέρθη στή Ρώμη όπου έμεινε γιά άλλα δύο χρόνια υπό επιτήρηση. Στή Ρώμη έγραψε τουλάχιστον δύο επιστολές : προς Φιλιππησίους καί τή δεύτερη πρός Τιμόθεο. Ο Πέτρος ξανά δέν αναφέρεται. Σύμφωνα δέ μέ τίς πράξεις στά χρόνια 49-50 ο Πέτρος βρίσκεται στήν Ιερουσαλήμ.
Μόνον μία ιστορική μαρτυρία κρίνεται ως πιθανή, τήν οποία υπενθυμίζει ο Harnack καί ανάγεται στόν φιλόσοφο Πορφύριο : «Λέγεται από μερικούς, ότι μετά από τήν ενασχόλησή του μέ τό ποίμνιο γιά λίγους μήνες, ο Πέτρος σταυρώθηκε». Μόνον αυτή η μαρτυρία κρίνεται σήμερα ως πιθανή, καμμία άλλη.
Αυτό όμως πού πρέπει νά αποκλειστεί a-priori είναι πώς ο Πέτρος διετέλεσε, γιά λίγο ή γιά πολύ, «επίσκοπος» τής Ρώμης. Διότι καμμία απευθείας σχέση διαδοχής μπορούσε νά υπάρξει ανάμεσα στό χαρισματικό καί καθολικό υπούργημα τού «Αποστόλου τού Κυρίου» καί εκείνο τού τοπικού καί διοικητικού, τού πρεσβυτέρου ή τού επισκόπου. Τίτλοι πού χρησίμευαν σέ κάθε τοπική εκκλησία γιά τούς δικούς της ποιμαντικούς καί διοικητικούς σκοπούς.
Επί πλέον μέχρι τά τέλη τού δευτέρου αιώνος δέν υπάρχει πληροφορία γιά τήν ύπαρξη επισκόπου-μονάρχη. Οι διάφορες εκκλησίες τής Ρώμης καθοδηγούντο από μιά ομάδα πρεσβυτέρων ιδίου βαθμού, μέ συλλογική λειτουργία τήν επιστασία, τήν επαγρύπνηση, τήν ΕΠΙΣΚΟΠΗ ακριβώς.
Τό χάρισμα τού «Αποστόλου τού Κυρίου» ήταν καί είναι στενά δεμένο μέ τήν εμπειρία τής προσωπικής συναντήσεως ή τής αποκαλύψεως τού Χριστού καί επομένως ήταν καί είναι αδύνατον νά μεταφερθεί σέ άλλους. Δέν είναι κάν ορθό νά μιλήσουμε γιά τούς επισκόπους σάν «διαδόχους» τών Αποστόλων.
Οι πρώτοι πού υπερηφανεύτηκαν γιά «αποστολική διαδοχή» υπήρξαν οι γνωστικοί. Οι όροι «αποστολικής παραδόσεως» καί «διαδοχής» εμφανίστηκαν γιά πρώτη φορά γύρω στό 165, σέ γνωστικό κείμενο Βαλεντινιανής επιρροής, στήν επιστολή τού Πτολεμαίου στήν Φλώρα, τό οποίο παρουσιάζεται από τόν Επιφάνιο, στό Πανάρειον, 33,7. Εναντίον τών γνωστικών αυτών άρχισαν νά εμφανίζονται οι γνωστές δηλώσεις, τύπου : «όπου ο επίσκοπος εκεί καί η εκκλησία».
Ο μοναρχικός επισκοπισμός γεννήθηκε στήν Ρώμη, έναν αιώνα περίπου μετά τόν θάνατο τών Αποστόλων καί ανεξαρτήτως απολύτως από τήν θέλησή τους.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δ.ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ, «Είναι οι ετερόδοξοι μέλη της Εκκλησίας»;

Αποστολική πίστη είναι η πίστη, που μας παρέδωσαν ως παρακαταθήκη οι άγιοι ένδοξοι Απόστολοι, την οποία κληρονόμησαν από τον ίδιο τον Θεάνθρωπο Χριστό, ως αυτήκοοι και αυτόπτες του ιδίου του Θεού Λόγου.

Μέ τήν Αποστολική πίστη συνδέεται αδιαίρετα καί η Αποστολική διαδοχή. Η Αποστολική διαδοχή έχει ουσιαστικό περιεχόμενο μόνο μέσα στό Σώμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας καί προϋποθέτει οπωσδήποτε τήν Αποστολική πίστη.

Λέγοντας Αποστολική διαδοχή εννοούμε τήν αδιάκοπη συνέχεια της ηγεσίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας από τους αγίους Αποστόλους. Η συνέχεια αυτή έχει χαρισματικό χαρακτήρα καί διασφαλίζεται μέ τή μετάδοση της πνευματικής εξουσίας των αγίους Αποστόλων στούς Επισκόπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας καί δι’αυτών στούς ιερείς. Ουσιαστικά, λέγοντας Αποστολική διαδοχή εννοούμε πρωτίστως τήν διαδοχή της Αποστολικής πίστεως καί έπειτα τήν διαδοχή των πατριαρχικών, αρχιεπισκοπικών, μητροπολιτικών και επισκοπικών θρόνων καί όχι τήν διαδοχή των θρόνων χωρίς τήν διαδοχή της Αποστολικής πίστεως.

Ο τρόπος μεταδόσεως της πνευματικής, αποστολικής εξουσίας στούς Επισκόπους γίνεται μέ τήν χειροτονία. Αν, επομένως, κάποιος Επίσκοπος έχει λάβει μέ κανονικό, εκκλησιαστικό τρόπο τήν χειροτονία του καί στή συνέχεια βρεθεί εκτός Εκκλησίας, εξαιτίας της εσφαλμένης πίστεώς του, παύει ουσιαστικά νά έχει καί τήν Αποστολική διαδοχή, αφού αυτή έχει νόημα μόνο μέσα στό μυστηριακό Σώμα του Χριστού, τήν Ορθόδοξη Εκκλησία.

Μέ τήν Αποστολική διαδοχή συνδέεται καί η ιερωσύνη. Η ιερωσύνη προϋποθέτει τήν αδιάκοπη συνέχειά της από τούς αγίους Αποστόλους, προϋποθέτει δηλ. τήν Αποστολική διαδοχή. Πρωτίστως, όμως, η ιερωσύνη προϋποθέτει τόν Θεάνθρωπο Χριστό ως ιερουργό στό μυστηριακό Σώμα Του, τήν Ορθόδοξο Εκκλησία. Σέ τελευταία ανάλυση, η ιερωσύνη του Χριστού υφίσταται στήν Ορθόδοξο Εκκλησία καί παρέχεται από τόν ίδιο τόν Χριστό διά της Εκκλησίας Του καί γιά τήν Εκκλησία Του.
Αυτονομημένη ιερωσύνη καί αυτονομημένα από τήν Εκκλησία μυστήρια δέν μπορούν νά υπάρχουν. Η ιερωσύνη, όπως άλλωστε καί όλα τά ιερά μυστήρια, αποτελεί λειτουργική φανέρωση της Εκκλησίας. Η Εκκλησία «σημαίνεται εν τοις μυστηρίοις», κατά τόν άγιο Νικόλαο Καβάσιλα. Αυτό σημαίνει ότι, γιά νά υπάρχουν μυστήρια, πρέπει προηγουμένως νά υπάρχει η Εκκλησία. Τά μυστήρια είναι σάν τά κλαδιά ενός δένδρου. Ζωντανά κλαδιά, πού ανθούν καί καρποφορούν, μπορούν νά υπάρχουν μόνο όταν αυτά είναι οργανική προέκταση του δένδρου, όταν δηλ. είναι οντολογικά συνδεδεμένα μέ τόν κορμό του δένδρου.

Επομένως, είναι θεολογικά ακατανόητο νά υποστηρίζεται από οικουμενιστικούς κύκλους ότι οι αιρετικοί καί οι ετερόδοξοι έχουν έστω καί ένα μυστήριο, π.χ. τό βάπτισμα. Τό θεμελιώδες ερώτημα, που πρέπει νά τίθεται εδώ, είναι : Ποιός ιερούργησε τό μυστήριο; Πού βρήκε τήν ιερωσύνη ο ιερουργός; Ποιός του έδωσε τήν ιερωσύνη, αφού αυτή τήν παρέχει μόνο η Ορθόδοξος Εκκλησία; Πού βρέθηκε η Εκκλησία στούς αιρετικούς καί ετεροδόξους, αφού αυτοί, λόγω της εσφαλμένης δογματικής πίστεώς τους, εξέπεσαν από τήν Ορθόδοξο Εκκλησία»;

Εν κατακλείδι, αυτό, πού πρέπει νά μείνει στό νου μας καί πρέπει νά τονίσουμε, είναι τό εξής˙ ότι μόνο η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι η Μία, Αγία, Καθολική καί Αποστολική Εκκλησία καί ότι μόνο αυτή κατέχει τόσο τήν Αποστολική πίστη, όσο καί τήν Αποστολική διαδοχή, όπως επίσης καί τήν ιερωσύνη καί τά ιερά μυστήρια. Οι αιρετικοί καί οι ετερόδοξοι, λόγω παραχάραξης της πίστεως, δέν κατέχουν ούτε τήν Αποστολική πίστη, ούτε τήν Αποστολική διαδοχή καί ακολούθως ούτε ιερωσύνη ούτε μυστήρια έχουν.

Ανώνυμος είπε...

Όλοι θέλουμε πραγματικά πνευματικούς ανθρώπους στην τέλεση των Μυστηρίων και την λειτουργία της εκκλησίας.
Λέει σε μια ομιλία του ο π. Σάββας Αγιορείτης:

http://hristospanagia3.blogspot.gr/2016/12/11.html

"Λέγαμε τήν προηγούμενη φορά ὅτι γύρω στά 1000 μ.Χ. -δηλαδή 200 χρόνια πρίν ἔρθουν οἱ Φράγκοι- ὁ Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος ἔκανε μιά ἐπανάσταση, ὄχι μέ τά ὅπλα, ἀλλά πνευματική ἐπανάσταση. Μίλησε γιά τήν ἐκτροπή πού ἐπικρατοῦσε στήν Ἐκκλησία, τήν ἐκκοσμίκευση, τήν ἀλλοτρίωση καί τό γεγονός ὅτι ἐκλέγονταν Ἐπίσκοποι ἀκατάλληλοι, καθώς καί ὅτι ὑπῆρχαν Πνευματικοί χωρίς Ἅγιο Πνεῦμα.
Ἐπεκράτησε ἡ διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Συμεών καί «καθιερώθηκε οἱ ἐπίσκοποι τῆς Ἐκκλησίας νά λαμβάνωνται ἀπό τούς μοναχούς τῆς Ἡσυχαστικῆς παραδόσεως, τῆς καθάρσεως, τοῦ φωτισμοῦ καί τῆς θεώσεως», νά εἶναι δηλαδή θεραπευμένοι πνευματικά καί νά ἔχουν φτάσει ἐκεῖ πού πρέπει γιά νά ἐκλεγοῦν ἐπίσκοποι. Τό ‘ἐκεῖ πού πρέπει’ βέβαια, μᾶς τό λένε οἱ Πατέρες καί εἶναι ἡ θέωση. «Αὐτή ἡ γραμμή διατηρήθηκε σ’ ὅλη τήν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας καί κατά τήν Φραγκοκρατία». Δηλαδή παρ’ ὅλους τούς διωγμούς καί παρ’ ὅλες τίς ἀντιξοότητες ἄρχισαν νά ἐκλέγονται οἱ Ἐπίσκοποι ἀπό τούς μοναχούς.."

Μακάρι να ήταν έτσι και σήμερα.ΟΜΩΣ το ότι δεν είναι δεν μπορεί να μας κάνει να απορρίψουμε την χειροτονία (ακόμα και ανθρώπων που μπορεί να έγιναν κληρικοί "κατά λάθος" ή για να εξασφαλιστούν επαγγελματικά όπως ορισμένοι ιερείς) γιατί θα μπούμε σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.Ο Άγιος Παϊσιος έλεγε ότι ακόμα και αν η βρύση είναι σκουριασμένη το νερό που βγάζει είναι καθαρό! Ο Κύριος είναι ο Ιερουργός των Μυστηρίων όπως λέει ο κ.Τσελεγγίδης και Εκείνος τα τελειοποιεί όλα. «Ἡ θεία χάρις ἡ πάντοτε τὰ ἀσθενῆ θεραπεύουσα καὶ τὰ ἐλλείποντα ἀναπληροῦσα» έρχεται από τον ίδιο τον Κύριο μέσω (και) των Μυστηρίων που τελούνται με τα χέρια του χειροτονημένου Ορθόδοξου ιερέα. Και αυτό το όρισαν οι Άγιοι Πατέρες για να διασφαλίζονται κάποια πράγματα. Αλλιώς πέφτουμε στη λογική του οικουμενισμού περί "αόρατης εκκλησίας" και της δικαιολογίας ότι "το πνεύμα όπου θέλει πνει", άρα όλοι είμαστε ισότιμοι πνευματικά.

Ανώνυμος είπε...



ΣΧΟΛΙΟ: "οι οποίοι απαιτούν την εκκλησιαστική αποκλειστικότητα και τον χαρισματικό αποκλεισμό και δεν αντέχουν την ευρύτητα της χάριτος του Θεού και για άλλους’’.
Αυτό είναι τό σημερινό πρόβλημα. Η ερύτητα τής χάριτος αφορά τίς άκτιστες ενέργειες καί η εκκλησία τού Κυρίου αφορά τήν υπόσταση τού Υιού τού Θεού τού ζώντος, δέν αφορά τίς άκτιστες ενέργειες.

Αμέθυστος



Γιά όνομα του Θεού ! Πρόσεχε γιατί τά χνωτα σου αρχίζουν να μυρίζουν μεθύσι και ενέργειές σου τρικλίζουν ! Σέ σένα τά λέω ΄΄αγαπημένε ΄΄ !

Ανώνυμος είπε...

Aν δεν δούμε αυτά τα θέματα με την προοπτική και οπτική του κ. Τσελεγγίδη (δηλ. των Πατέρων), ότι δηλ. τις ελλείψεις τις αναπληρώνει ο Κύριος που είναι και ο Ιερουργός των Μυστηρίων, τότε θα πέσουμε στη λογική των παλαιο-ημερολογιτών που λένε ότι τα Μυστήρια των νεο-ημερολογιτών είναι άκυρα και επαναλαμβάνουν το Χρίσμα ή ακόμα και το Βάπτισμα.
Τα Μυστήρια δεν είναι "μαγικές τελετουργίες", αλλά φοβερά πνευματικά γεγονότα. Φυσικά πρέπει να γίνονται σωστά π.χ. να γίνεται το Βάπτισμα κανονικά με βύθισμα όλου του ανθρώπου στο νερό, (και εννοείται από Ορθόδοξο), αλλά από κει και πέρα δεν θα αρχίσουμε να ψάχνουμε αν ο παπάς που μας βάπτισε το έκανε ακριβώς έτσι και να προβληματιζόμαστε αν ήταν έγκυρο ή όχι! Αλίμονο αν επηρεάζεται η Σωτηρία του ανθρώπου από την ατέλεια του παπά (ή ακόμα και αν είναι όντως πνευματικός άνθρωπος). Μπορεί να επηρεαστεί αν ο ίδιος εκούσια δεχτεί λάθος διδασκαλίες αλλά όχι από πράγματα που σε τελική ανάλυση ανήκουν στον ίδιο τον Κύριο. Ακούμε φρικτά πράγματα ακόμα και από ιερείς! Έλεγε κάποιος σ΄ένα κήρυγμα ότι τα έμβρυα των αποβολών και εκτρώσεων δεν μπαίνουν στην Βασιλεία του Θεού γιατί είναι αβάπτιστα!Αντί να πει ότι δεν θα μπουν οι γονείς και οι γιατροί αν δεν μετανοήσουν για τα εγκλήματα! Καταντήσαμε τα Μυστήρια "μαγικές τελετουργίες"!

Ανώνυμος είπε...

Μια διευκρίνιση στο σχόλιο 3.58 στη φράση "άρα όλοι είμαστε ισότιμοι πνευματικά;;" εννοούσα Ορθόδοξοι και αιρετικοί (δεν ισχύει).

Ανώνυμος είπε...

Έδωσε κάποιος σε άλλη ανάρτηση αυτό το βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=0bbEeIQlBjo

Ανεξάρτητα από το πως βλέπει καθένας την αποτείχιση αυτή η συζήτηση ξεκαθαρίζει πολλά πράγματα για εκκλησιολογικά θέματα που δεν γνωρίζουμε.
Λέει για το θέμα των Μυστηρίων ότι τελούνται από το Άγιο Πνεύμα (με την έννοια της Κοινής Ενέργειας της Αγίας Τριαδας) και είναι φυσικά έγκυρα αλλιώς "θα ήμασταν όλοι αβάπτιστοι" κτλ.. αφού αυτή η ιστορία διαρκεί 114 χρόνια.

Λέει για το θέμα των επισκόπων και του πρωτείου:
Στην Ορθοδοξία υπάρχουν μόνο τοπικοί επίσκοποι, μόνο στον παπισμό υπάρχει παγκόσμιος Πάπας.
Tα σημερινά δυτικά στοιχεία ξεκίνησαν να έρχονται όταν στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας οι Έλληνες θεολόγοι σπούδαζαν στην Ιταλία ή στην ευαγγελική σχολή της Σμύρνης.Σήμερα η εκκλησιολογία μας είναι δυτικής προελεύσεως, και η θεολογία που διδάσκεται είναι η ζηζιουλική.

Λέει για την ζηζιούλεια θεολογία από το 45ο λεπτό στην οποία υπάρχει αιρετική Τριαδολογία δηλ. η μοναρχία του Πατρός και ο Επίσκοπος εικόνα του Πατρός, η εκκλησία εικόνα της Αγίας Τριάδας υπό την υποθετική μοναρχία του Πατρός(!!!)

Το έχει συζητήσει όπως λέει και με τον π.Θ.Ζήση και του είπε ότι πρόκειται για ΔΑΙΜΟΝΙΩΔΗ ΖΗΖΙΟΥΛΕΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑ!

Λέει ότι του είπε ο π.Ζήσης:" O Ζηζιούλας τα έχει "κάνει μπίλιες" έχει προσχωρήσει σε μια νεο-Ευνομιανική θεολογία σε μια επαναφορά της αίρεσης του Ευνομίου ο οποίος ήταν Αρειανιστής!!! Που λέει ότι το κάθε Πρόσωπο δρα ανεξάρτητα!"
Εξ ου και το γνωστό "το πνεύμα όπου θέλει πνει"!
Ενώ ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς κλειδώνει το θέμα (που έχει ήδη κλειδώσει επί Μεγάλου Βασιλείου), λέγοντας ότι όπου λέμε Άγιο Πνεύμα εννοούμε την κοινή Αγιοτριαδική ενέργεια και όχι την Υπόσταση του Αγίου Πνεύματος.

Ο Οικουμενισμός λοιπόν είναι μια αιρετική Τριαδολογία!
Δεν είναι απλά μια εκκλησιολογική αίρεση (με συμπροσευχές και συλλείτουργα) αλλά Τριαδολογική αίρεση!
Η αιρετική ζηζιούλεια θεολογία διαδάσκεται σήμερα σε όλες τις Θεολογικές σχολές όλων των Ορθοδόξων χωρών!!!

Θέλω να πω μετά από αυτά που άκουσα

ΝΑ ΒΓΕΙ Ο Π.Θ. ΖΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ!! ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΟΣΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
Μπορεί να μην είμαστε θεολόγοι αλλά πέντε απλά πράγματα τα καταλαβαίνει και ο τελευταίος άνθρωπος!!!
Δεν μπορεί να υπάρχει η εντύπωση ότι ο Οικουμενισμός είναι μόνο ο συγκρητισμός και η εξίσωση τις αλήθειας με το ψεύδος, ως μία ακόμα υποκειμενική αλήθεια σύμφωνα και με το γενικό κλίμα της νέας εποχής περί "ατομικής αλήθειας".

ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΤΙ ΕΔΩ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΡΙΑΔΟΛΟΓΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ!!!
ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!!
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ!!