Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

«Ουαί το ενί…»

Παπούλη οχι μόνος!
 
 Διακοπή μνημοσύνου επιτρέπεται -προσοχή επιτρέπεται ΔΕΝ επιβάλλεται- πριν συνοδική διαγνώμη ΜΟΝΟΝ αν ο οικείος επίσκοπος κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή αίρεση. 

Ο  Φλωρίνης Θεόκλητος ουδέποτε κήρυξε οικουμενιστική αίρεση. Αντίθετα πολλές φορές καταφέρτηκε εναντίον του Οικουμενισμού και σε συνέντευξή του πριν τη Σύνοδο της Κρήτης έθεσε ορθόδοξα κριτήρια για τη λειτουργία της. Σε ιδιωτικές μάλιστα συνομιλίες δεν κρύβει καθόλου τη δυσφορία του για τα οικουμενιστικά ανοίγματα. Επομένως καμία δικαιολογία δεν ευσταθεί για διακοπή του μνημοσύνου του . 

Η διακοπή του μνημοσύνου δεν γίνεται επειδή δεν μας αρέσει ο επίσκοπος, ούτε επειδή δεν τον θεωρούμε θαρραλέο, ούτε επειδή ανέχεται συνεπισκόπους τους να διατυπώνουν αιρετικές δοξασίες ή να παραβαίνουν τους Ιερούς Κανόνες. 

Ο π.Παίσιος έχει κάθε δικαίωμα να πιστεύει ότι ο  Φλωρίνης πρέπει να διακόψει το μνημόσυνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου αλλά ο ίδιος επ’ ουδενί λόγω δεν νομιμοποιείται να διακόψει το μνημόσυνο του  Φλωρίνης. 

Πολλώ μάλλον δεν νομιμοποιείται κληρικός οποιουδήποτε βαθμού να προσχωρήσει σε σχίσμα. Και προσχωρεί σε σχίσμα ένας κληρικός όταν διακόψει το μνημόσυνο όχι απλά του οικείου ιεράρχη αλλά κάθε επισκόπου που δεν προχωρά σε αποτείχιση...

 Κάνουμε θερμή έκκληση προς τον π. Παίσιο  να αναθεωρήσει την απόφασή του να προσχωρήσει σε σχίσμα !

Τρίβουν τα χέρια από χαρά οι Οικουμενιστές με αυτές τις σχισματικές ενέργειες.  

Μεγαλύτερους συμμάχους από τους σχισματικούς δεν θα μπορούσαν να βρουν. 

Τώρα είναι κολλημένοι στον τοίχο και δέχονται σοβαρή κριτική από παντού για όσα άνομα έπραξε η ψευτο- Σύνοδος της Κρήτης. 

Οι σχισματικοί θα τους δώσουν το δικαίωμα να ζητούν και τα ρέστα. 
πηγή
Ξεκάθαρο πιστεύω μας είναι το πρέπει να γίνει κάτι συντονισμένο και μαζικό για τους πονέσει και την ακούσουν …Είναι τόσο σφικτά συνδεδεμένη 
η δεσποτοκρατία αυτή η «κάστα των εκλεκτών» 
που θα σε διαλύσουν παππούλη ,και το δίκιο σου που συμμεριζόμαστε απόλυτα δεν θα βρεις ,όταν όμως γίνει κάτι συντονισμένα και με πολλούς θα καταλάβουν ότι 
τα περιθώρια της τελείωσαν δεν θα μπορούν να «καθαιρέσουν» όλους τους ιερείς … 
Είναι τόσο θεόστραβοι που επικαλούνται κανόνες
 μόνο όταν θίγονται οι εξουσίες τους ,τους άλλους δεν τους ξέρουν! Πιστεύουμε ότι σε τέτοιες κινήσεις θέλει πολύ διάκριση και υπομονή .

19 σχόλια:

Μαρία Π. είπε...

Έχουμε μπει σε μια περίεργη κατάσταση ήταν εξάλλου αναμενόμενο λόγω της Συνόδου, η οποία εμφανίστηκε ως το καταληκτικό γεγονός ενός περίπου αιώνα από την πατριαρχική εγκύκλιο του 1920 που ξαφνικά με μια στροφή 180 μοιρών ονόμασε τις αιρέσεις "απανταχού εκκλησίες"
και τα γεγονότα που ακολούθησαν
όπως ένταξη στο Π.Σ.Ε. κατά την οποία υπέγραψαν αιρετικά κείμενα της λογικής της απροϋπόθετης ενότητας σε βάρος του δόγματος και της αλήθειας.
Και φυσικά όλα τα υπόλοιπα, την έμπρακτη προσέγγιση με συμπροσευχές και αλληλοαναγνώριση μυστηρίων κτλ..

Η Σύνοδος αυτή θεωρείται ότι "επισημοποίησε" όσα ήδη στη συνείδηση του κόσμου είχαν κατοχυρωθεί ως προς τις σχέσεις όχι μόνο με τον "λοιπόν χριστιανικό κόσμο" αλλά και με τις άλλες θρησκείες, μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης και του γενικού κλίματος κυρίως μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου και την δημιουργία υπερ-εθνικών οντοτήτων όπως ΟΗΕ (παλιότερα), Ε.Ε. κτλ..

Όλο αυτόν τον αιώνα έχουμε δει πολλών ειδών αντιδράσεις. Δημιουργήθηκε το σχίσμα του παλαιοημερολογιτισμού για το οποίο Άγιοι Γέροντες διαρκώς προσευχόταν. Είχαν δει μάλιστα και οράσεις ως απάντηση από το Θεό για το θέμα αυτό.
Και οι ίδιοι διέκοψαν για κάποιο διάστημα την μνημόνευση του Πατριάρχη και πάλι συνέχιζαν παρόλο που δεν υπήρχε αλλαγή πορείας υπό το φόβο του σχίσματος..

Ο κόσμος φοβισμένος από την κατάσταση στο χώρο των παλαιοημερολογιτών μαντρώθηκε κανονικά και έραψε το στόμα του θεωρώντας ότι αυτό απαιτεί η σύνεση.
Σήμερα για διάφορους λόγους και λόγω των τελευταίων δεκαετιών του ευδαιμονισμού και υλισμού είναι σε ένα τεράστιο ποσοστό αποστατημένος και αποστασιοποιημένος από ότι έχει σχέση με Θεό και εκκλησία.

Βλέπουμε τις τελευταίες μέρες να ξεκινούν αντιδράσεις με μετωπική πλέον σύγκρουση εδώ που έφτασαν τα πράγματα. Δεν παραξενευόμαστε.. ήταν αναμενόμενο γιατί το καζάνι (και δικαίως) έβραζε.. Έχουν συσσωρευτεί πολλά.
Κάποιοι κατασκανδάλισαν τον κόσμο και διατάραξαν την εκκλησία για πολλά χρόνια.. και έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ενώπιον Θεού και ανθρώπων.

Όλοι εμείς τώρα δεν έχουμε άλλο τρόπο να αντιδράσουμε πέρα από μια έκφραση διαμαρτυρίας και αυτή στο διαδίκτυο... γιατί στο πραγματικό περιβάλλον δεν κινείται φύλλο..

Εκφράζουμε λοιπόν καταρχήν.. ως βάση.. την συμπαράστασή μας σε όποιον αντιδρά..
ΑΛΛΑ από κει και πέρα.. και ας το ομολογήσουμε όλοι ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΥΦΛΑ ΜΑΣ για το τι μέλλει γενέσθαι..

Χαιρόμαστε με την δυναμική της κάθε αντίδρασης ΑΛΛΑ αντιγράφω από το σχόλιο του Τρελογιάννη

"«Ουαί το ενί…»"
Παπούλη οχι μόνος!
Ξεκάθαρο πιστεύω μας είναι το πρέπει να γίνει κάτι συντονισμένο και μαζικό για τους πονέσει και την ακούσουν
όταν όμως γίνει κάτι συντονισμένα και με πολλούς θα καταλάβουν ότι
τα περιθώρια της τελείωσαν δεν θα μπορούν να «καθαιρέσουν» όλους τους ιερείς …
(συνεχίζεται)

Μαρία Π. είπε...

Το ιδανικό θα ήταν να γίνει κάτι ενιαίο συντονισμένα και όχι μεμονωμένες ενέργειες.
Και πάλι πηγαίνουμε στα τυφλά.. ΔΕΝ γνωρίζουμε που θα οδηγηθεί η κατάσταση.
Πιθανόν θα γινόταν δεύτερο σχίσμα.3
Με τη λογική βέβαια αυτή, της μετακίνησης διαρκώς των ορίων και της κόκκινης γραμμής δεν πρόκειται να αντιδράσουμε ποτέ ακόμα και αν έρθει το κοινό ποτήριο.

Το καταλαβαίνουμε αυτό.. πρέπει να μπει ένα φρένο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.. όμως ας είμαστε ειλικρινείς ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΤΑ ΕΔΑΦΗ.

Να μην συγκρίνουν κάποιοι την εποχή των Πατέρων με τη σημερινή. Ο ελληνικός λαός είναι πλέον αποστατημένος, δεν έχει ορθόδοξο αισθητήριο. Δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα.

Συμφωνώ με το τέλος του σχολίου του Τρελογιάννη "Πιστεύουμε ότι σε τέτοιες κινήσεις θέλει πολύ διάκριση και υπομονή ".

Πιστεύω ότι χρειάζεται τεράστια προσοχή. Είδαμε και με τα πολιτικά γεγονότα που καταλήξαμε.Επί 6 περίπου χρόνια προσπαθούμε υποτίθεται να απαλλαγούμε από την μέγγενη των μνημονίων και βουλιάξαμε σε χειρότερη κατάσταση.Η χώρα καταστράφηκε.

Ο π. Παίσιος, ο π. Σάββας και όσοι θα ακολουθήσουν πρέπει οπωσδήποτε να προσπαθήσουν να συνεργαστούν με όσο γίνεται περισσότερους και να ΑΦΥΠΝΙΣΟΥΝ επίσης όσους μπορούν.
Πρέπει να γίνει ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗ ΒΑΣΗ.
Όπως είπε ο π. Κων/νος Στρατηγόπουλος:μέσα στην εκκλησία και μην τους αφήνετε σε χλωρό κλαρί.Θα φωνάζετε διαρκώς θα διαμαρτύρεστε και δεν θα απομονωθείτε αφήνοντας τους το πεδίο ελεύθερο.
Μια ξερή μεμονωμένη διακοπή μνημοσύνου θα τον απομονώσει και θα οδηγηθεί σε καθαίρεση. "Ένας λιγότερος".. δυστυχώς..


O φίλος Λεωνίδας έγραψε για τον επ. Καντιώτη:

"Γιατί τώρα, μὲ ρωτοῦσαν, ποὺ γίνατε ἐπίσκοπος τῆς Βορείου Ἑλλάδος, δὲν ἐφαρμόζετε ὁ ίδιος τὸν κανόνα καὶ δὲν διακόπτετε τὴν πνευματικὴ σχέσι μὲ τὸν πατριάρχη;

Ἀπάντησις. Ἐξακολουθῶ νὰ πιστεύω ὅ,τι πίστευα καὶ τότε. Δὲν ἐφαρμόζω ὅμως ἀκόμη τὸν κανόνα αὐτόν, ὄχι διότι φοβοῦμαι· διεκινδύνευσα ἤδη τὸ θρόνο κατ᾿ ἐπανάληψιν γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ ἱ. κανόνων. Ἀλλ᾿ ἐνῷ ἔχω τὴν ἀπόφασι νὰ τὸν ἐφαρμόσω,

τρέμω καὶ ἰλιγγιῶ ἐμπρὸς στὴν εὐθύνη ἀπέναντι στὸ Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους γιὰ μία ἐνέργεια ποὺ θὰ ἔχῃ χαρακτῆρα δονήσεως μέσα στὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία."

Εδώ ένας Άγιος Παϊσιος με άνωθεν σοφία και διάκριση ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ..με το θέμα αυτό, και την μια έκοβε το μνημόσυνο την άλλη ξανάρχιζε βλέποντας το φαινόμενο του ζηλωτισμού, και θα ισχυριστούμε εμείς ότι γνωρίζουμε ποιες θα είναι οι επιπτώσεις και πως θα καταλήξει η (οργανωμένη) εκκλησία, (αν αρχίσουν ανεξέλεγκτες διαιρέσεις) η οποία σαν θεσμός είναι απαραίτητη για την διατήρηση της Ορθοδοξίας;

Γι αυτό χρειάζονται μικρά σταδιακά βήματα με αντανακλαστικά στο μέγιστο με πλήρη αντίληψη των επιπτώσεων, υπολογίζοντας διαρκώς τα αποτελέσματα.

Μια σκέτη μετωπική σύγκρουση έχει ξαναγίνει σε διάφορες περιπτώσεις και δεν ωφέλησε. Η πορεία συνεχίστηκε ίδια και απαράλλαχτη και μάλιστα με τη συμπαράσταση του κόσμου.
Γι αυτό είπα ότι είναι πολύ σημαντικό να αφυπνιστεί.
Να κάνουν διαρκώς περιοδείες και ομιλίες όσοι βλέπουν ώστε να βοηθήσουν τον κόσμο να καταλάβει τι συντελείται και που πάμε..
Και για την δική του ασφάλεια ώστε να προστατευτεί από αυτά που έρχονται και κυρίως για την ίδια την πορεία της Ορθοδοξίας.

χαλαρωσε είπε...

κινουνται απο την αισθηση , την εντυπωση και οχι τη γνωση. Ειναι καταδικασμενη εκ των προτερων οποιαδηποτε κινηση. Οι προθεσεις δεν αρκουν. Ο Αγιος ηξερε τι εκανε. Ειδε οτι δεν εχει νοημα κενη καταγγελια χωρις την γνωση.

Μαρία Π. είπε...

Kαλημέρα "χαλάρωσε"

Τα πράγματα είναι πολύ βαθύτερα και το έχω πει πολλές φορές.Αναλωνόμαστε μόνο σε κάποια ας τα πούμε "νομικά" μέτρα απέναντι στη "διοίκηση" της εκκλησίας.
Mε ποιο σκεπτικό; Ότι θα τους τρομάξουμε ώστε να αλλάξουν πορεία.Η ότι θα υπακούσουμε στην ερμηνεία συγκεκριμένων κανόνων και θα είμαστε σωστοί χριστιανοί και με κάποιο μεταφυσικό τρόπο "θα απαλλαγούμε από την αίρεση" και "θα φωτιστεί ο νους μας" ο οποίος τώρα είναι σκοτισμένος εξαιτίας της "κοινωνίας με τους αιρετικούς"..

Δεν ισχύoυν όμως αυτά..
Κανείς δεν τρομάζει γιατί πολύ απλά γνωρίζει ότι εκφράζει την πλειοψηφία των αποστατημένων νεοελλήνων Ορθδόξων.
Οι οποίοι θέλουν μια χαλαρή κοσμική εκκλησία για να κάνουν τις κοινωνικές εκδηλώσεις τους να παντρεύονται με φιέστες να βαπτίζουν τα παιδιά τους να κηδεύουν τους γονείς τους και να πηγαίνουν σε κανένα πανηγύρι να ρίχνουν και κανένα χορό και.. όλα καλά και ωραία.
Ειδικά οι Έλληνες της διασποράς κυρίως στην Αμερική είναι σχεδόν εξ΄ολοκλήρου υλιστές και γι΄αυτό ο Θεός επιτρέπει να έχουν και τέτοιους επισκόπους.

Να θυμηθούμε λίγο τι γινόταν τις τελευταίες δεκαετίες κάθε φορά που τολμούσε κάποιος σωστός επίσκοπος ή ιερέας να πει μια αλήθεια. Τον έπαιρναν με τις πέτρες.
Έλεγαν οι πάντες ότι η εκκλησία πρέπει να μαζευτεί να μην μιλάει να μην ασχολείται με την πολιτική με τους νόμους, με την ελευθερία του τύπου, της έκφρασης, και να περιοριστεί στο αντκείμενό της. Ποιο αντικείμενο; Προφανώς τα διοικητικά θέματα.

ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ για τι διαστρέβλωση μιλάμε; Η πίστη μας μεταλλάχθηκε ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ (ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΕ)
σε μια (θρησκευτική) οργάνωση.. ένα είδος σωματείου αντί να είναι η ίδια η ύπαρξή του (πίστη θεωρία και λατρευτική έκφραση)..
Σταμάτησαν λοιπόν και οι ελάχιστες φωνές αφού πήραν το μήνυμα τι θέλει πλέον η κοινωνία.

Έχω πει πολλές φορές για το αισχρό Corpus Christi.Πιθανόν να γίνομαι βαρετή, ΑΛΛΑ είχα συγκλονιστεί (και δεν μπορώ να το ξεχάσω) από τις αντιδράσεις της τηλεόρασης και του κόσμου.
Πλήρης αδιαφορία ή υποστήριξη με την πρόφαση του σεβασμού της ελευθερίας της έκφρασης..

θεωρίες δημοκρατίας.. μέχρι και στη χούντα έφτανε η συζήτηση για να το υποστηρίξουν..
Και σκεφτόμουνα.. είμαστε εμείς χριστιανοί; αγαπάμε τον Κύριο;
Άλλο σου λέει το "πιστεύω μου" και άλλο τα υπόλοιπα.. Και τι "πιστεύω" είναι αυτό; Διανοητικό; μια ιδεολογία; Oύτε στο επίπεδο της ιδέας δεν είναι πια..
ξέπεσε σε λαϊκά "ήθη και έθιμα" σε φολκλόρ.. λίγο "χρώμα" στην ρουτίνα.

Γιατί όλα αυτά δεν τα βλέπουμε; Ο Κύριος λέει "εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε και μην αγγίζετε ακάθαρτο".. αυτή είναι η σύγχρονη ειδωλολατρεία, το γέμισμα της καρδιάς μας από σκουπίδια. Μας έδωσε την πρώτη και μεγάλη εντολή "Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου.."

(συνεχίζεται)

Μαρία Π. είπε...

Ακούμε ότι "η κοινωνία με τους αιρετικούς σκοτίζει το νου". Σαφώς όταν συναναστρέφεσαι με αιρετικούς θα σκοτιστεί ο νους σου.Τι δουλειά έχει το φως με το σκοτάδι ; όπως λέει ο Απ.Παύλος.
ΑΛΛΑ αν δούμε την ουσία όλο το περιβάλλον μας ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟ. Δεν πιστεύει στον Κύριο, αλλά και όσοι ψευτοπιστεύουν έχουν κόψει και ράψει στα μέτρα τους και όχι μόνο ζει καθένας όπως ακριβώς θέλει και με βάση το ρητό της εποχής "κοίτα να περνάς καλά"..
( τι σημαίνει το "καλά" να προλάβεις "να ζήσεις" γιατί αύριο πεθαίνεις..)
αλλά όλο αυτό έχει γίνει εκτός από πράξη και ιδεολογία, είναι τα "πιστεύω" του.. Το ντύνουν και με επιστημονικό επένδυμα με βάση την βιολογία.. και όλα εντάξει..

Και στον θεολογικό χώρο επικρατεί η δυτική στοχαστική θεολογία τα παιδιά διδάσκονται ένα ακόμα "γνωστικό αντκείμενο".. γίνεται διαλεκτική με άλλες θρησκευτικές οπτικές.. μια σύγχρονη κοινωνική θολοκουλτούρα.. μια πολιτιστική προσέγγιση λαών και θρησκειών του κόσμου..
ΟΛΑ εκτός την ουσία..που αποφεύγεται αλλά και δεν μεταδίδεται μόνο με κάποιες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.

Και η εκκλησιολογία προσαρμοσμένη και αυτή στα νέα δεδομένα μέσα και από τη διαστροφή του δόγματος της Αγίας Τριάδας (που "εξυπηρετεί" παράλληλα και τη γενική συνύπαρξη της πολιτικής ορθότητας) και την θεωρία ότι το πνεύμα όπου θέλει πνει, ότι ο άνθρωπος αγιάζεται απροϋπόθετα μέσω "τελετουργικών πράξεων" σαν να είναι "μαγικές" πράξεις..



Ζούμε στα έσχατα χρόνια.Τι άλλο περιμένουμε να δούμε;Ο Κύριος τα πρείπε.

Εμείς τώρα πανικόβλητοι προσπαθούμε να πολεμήσουμε τον διάβολο χρησιμοποιώντας με νομικό τρόπο τους κανόνες της εκκλησίας
Δηλ. κάποιοι πιστεύουν ότι εφαρμόζοντας κάποιο κανόνα με μια δήλωση αποτείχισης ξέφυγαν από "τον κίνδυνο της αίρεσης" και ότι έτσι θα σώσουν την εκκλησία από όλα αυτά, και κάποιοι άλλοι οι επίσκοποι, επίσης εφαρμόζουν απλά κάποιο άλλο κανόνα και τους καθαιρούν. Εκεί καταντήσαμε. Η αποθέωση του ξεπεσμού.

Νοείται χριστιανός να λειτουργεί με νομικό τρόπο; Ο Απ. Παύλος λέει ότι "δεν έπαψα ημέρα και νύχτα να νουθετώ τον καθένα σας με δάκρυα"..

Βλέπουν τόσο κόσμο σκανδαλισμένο άλλοι από στενοκεφαλιά πιστεύουν ότι τα μυστήρια είναι άκυρα ή μολυσμένα (δηλ. είμαστε όλοι αβάπτιστοι κτλ...), βλέπουν ότι επίκειται σχίσμα, και αντί να ταρακουνηθούν να συνέλθουν προσπαθούν με νομικά μέτρα..
ενώ θα έπρεπε να πονάει η ψυχή τους και με δάκρυα να είναι κάθε μέρα μέσα στα σπίτια "ενός εκάστου" όπως λέει ο Παύλος, για να αφουγκραστούν την κάθε ψυχή που φεύγει δεξιά και αριστερά.
Και να δούμε πως μπορεί να αντιμετωπιστεί ο κοινός εχθρός ο διάβολος που στην "τελευταία του μεταμφίεση" υποδύεται τον ειρηνοποιό, και τον καλής συνύπαρξης σύγχρονο, πολιτισμένο.. με αγάπη για τον Άνθρωπο και το περιβάλλον (είναι και μεγάλος οικολόγος εκτός να υπόλοιπα.. είχε εξάλλου από παλιά μια ..αδυναμία στη λατρεία της φύσης.. και των ..άστρων.. πως να το κάνουμε..)..

(συνεχίζεται)

Μαρία Π. είπε...

Όλα αυτά είναι πολύ λυπηρά.Έρχονται τα χειρότερα.Πεθαίνουν οι παλαιότεροι που είχαν λίγες αντιστάσεις σε κάποια πράγματα, ενώ οι νέοι ελέγχονται εξ΄ολοκλήρου από το πνεύμα της νέας εποχής όπως θεμελιώθηκε από τη θεοσοφία της Μπλαβάτσκι και τον "Ατομικό Νόμο" "Τhe Low" του Άλιστερ Κρόουλι που διαδόθηκε από τους Beatles μέχρι τους Led Zeppelin και τους Black Sabbath.."Kάνε ότι ακριβώς σου λέει το ατομικό σου θέλημα.Αυτός είναι ο Νόμος".

Πρέπει να είναι κανείς τυφλός για να μην βλέπει το πνευματικό παρασκήνιο.Ο πόλεμος ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΣΑΛΕΟΣ και είναι ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ.
Η μάχη δεν είναι απέναντι σε "σάρκα και αίμα" αλλά προς τα πνεύματα της πονηρίας και χρειάζεται ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΟΠΛΑ.
Ο Άγιος Παίσιος έτσι κυρίως πολεμούσε, με προσευχή και νουθεσία του κόσμου, με ενημερωση για τα εσχτολογικά γεγονότα που ζούμε..
Γι αυτό είπα για κατήχηση και αφύπνιση του κόσμου.
Μόνο με "νομική αντιμετώπιση" εκατέρωθεν, οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν ούτε περι τίνος πρόκειται, και άλλοι είναι τελείως μπερδεμένοι και τελικά καταλήγουν να μην ασχολούνται..
Ουχί δια δυνάμεως ουδέ δια ισχύος αλλά δια του Πνεύματος Μου λέγει Κύριος.

Μια ξερή αποτείχιση έστω και μαζική το πολύ πολύ να οδηγήσει σε σχίσμα.Δεν θα αφυπνίσει τον κόσμο ίσως και να τον τρομάξει περισσότερο και να μαζευτεί.. Ας ξεκινήσει τώρα άμεσα η διαφώτιση του κόσμου μήπως πιεστούν τα πράγματα από τη βάση.

Η διαίρεση είναι το έσχατο στάδιο και θα έρθει κάποια στιγμή με "φυσικό τρόπο" αφού οι "φονταμενταλιστές" θα αποβληθούν όχι μόνο από τον θρησκευτικό χώρο (όπως θα έχει καταντήσει η εκκλησία) αλλά και από την κοινωνία της πολιτ.ορθότητας.
Η Αποκάλυψη μιλάει για διωγμό. Με βάση την τελευταία μεταμφίεση του Εωσφόρου, ο διωγμός θα είναι με ειρήνη και αγάπη.
Ετσι "πρέπει" να γίνει, θα περάσουμε δια πυρός και σιδήρου, θα ξεχωρίσει ο σίτος.. ζούμε στα έσχατα χρόνια..ΑΛΛΑ και ο Θεός ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ τρελογιάννη τινος ειναι τό κείμενο δικό σου, του Τελεβάντου ποίου ; Καταλαβαίνω να μιλάς για σύνεση για ΄΄ουαί τω ενί΄΄ για να σώσει κανεις το κεφάλι του Αλλα πρέπει να πέσουν καί μερικά κεφάλια για να δούμε και πόσο ορθόδοξοι είναι οι κατ'εσάς ορθόδοξοι ! Στηρίζετε αυτήν την γραμμή στήν προυπόθεση οτι ο Θεόκλητος ειναι ορθόδοξος ,οτι επιτρέπεται η διακοπή μνημοσύνου επισκόπου γυμνή τη κεφαλή κηρύσσοντος αιρεση Εδώ η αιρεση εινα γυμνή ολόγυμνη ,αποκεκαλυμμένη , ενθρονισμένη σέ λαμπρο θρονο ,συνοδικως κατοχυρωμένη ,όχι σοβουσα ,λανθάνουσα ,κρυφίως υποκαίουσα ώστε να δικαιολογείται η άγνοια καί εμείς μιλάμε ακόμα άν η αίρεση έχει το κεφάλι της γυμνό Τί παρανοήσεις είναι αυτες ! Θανόντος του π.Επιφανίου Θεοδωροπούλου δέν έχουμε στη θέση του τον κ. Τελεβάντο !

Εν τουτοις ας υποθέσουμε οτι ο Θεόκλητος καί ο οποιοσδήποτε άλλος άς πούμε παραδοσιακος επίσκοπος --εις τί συνισταται άραγε η παραδοσιακότητα -- λόγω δειλίας , συναισθηματικής αδυναμίας ή ιδιορρυθμίας χαρακτήρος δεν μιλά ,σιωπά,εφησυχάζει ,αναλίσκεται σέ αβρότητες με τους οικουμενιστάς σύμφωνα μέ μαρτυριες ,όμως έχει μί α αυτομεμψία γι'αυτή την προσωπική του αδυναμία και για την εκκλησιαστική κατάσταση καί ενδόμυχα πονά Τι είναι αυτό που τον υποχρεώνει να παραδώσει τον ιερέα του στό δικαστήριο των Ιουδαίων ; Καταργείται το όνομα του Θεού καί τους νοιάζει το δικό τους όνομα ;

Υ.Γ. Κράτα σέ παρακαλώ τό θέμα σέ επικαιρότητα ,βάλ'το στις δημοφιλείς για να μπορούμε να προσεγγίζουμε εύκολα ,ίσως προκαλέσει το ενδιαφέρον και άλλων αναγνωστων

Λωρίτου Ελένη

Ανώνυμος είπε...

Σύμφωνα με τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά έχουμε τρία είδη αθεΐας Αυτούς που δέν πιστεύουν στην ύπαρξη του Θεού ,τους αιρετικούς καί αυτούς που ενώ έχουμε φανερή αίρεση αυτοι σιωπουν Η σιωπή στην παρούσα εκκλησιαστική κατάσταση καί δή εκ μέρους των επισκόπων ισοδυναμεί μέ αποδοχή της αιρέσεως Αυτά που λέει ο Τελεβάντος ειναι κοπανιστός αέρας ! Υπάρχουν καί αυτοί που την ένοχη σιωπή τους την έχουν αναγάγει σέ μία συνειδητή στάση απέναντι στά εκκλησιαστικά πράγματα ,αυτή που δικαιολογημένα οναμάστηκε ΄΄αιρεση του εφησυχασμού ΄΄

Μαρία Π. είπε...

Eλένη καλησπέρα

Το κείμενο απ΄ότι κατάλαβα είναι του Τελεβάντου.Mιλάει με βάση τους κανόνες της εκκλησίας, ως προς το τυπικό μέρος της υπόθεσης, χωρίς να εξετάζεται η ουσία των πραγμάτων.
Είπα στο προηγούμενο σχόλιο πως οφείλει να είναι ο επίσκοπος σύμφωνα με το υπόδειγμα του Απ. Παύλου.

Θα μου πεις τι σχέση έχει η σημερινή εποχή με την εποχή των πρώτων χριστιανών.
Αν η ιστορική εκκλησία καταλήξει ένα κούφιο οικοδόμημα... που στηρίζεται πλέον σε τύπους.. και μόνο σε εφαρμογή τύπων, μια άκαρπη συκιά που έχει μόνο φύλλα ο Κύριος θα την καταραστεί.

Με την ίδια όμως "λογική" του Τελεβάντου, προτείνεται από ορισμένους ανεξέλεγκτη και αδιάκριτη γενική αποτείχιση, πάλι με βάση συγκεκριμένους εκκλησιαστικούς κανόνες.Χωρίς και πάλι να εξετάζονται άλλοι παράγοντες. Δεν άκουσα δηλ. από όσους το προτείνουν να εκφράσουν και κάποιους φόβους όπως τον επ. Καντιώτη.

Που θέλω να καταλήξω;
Υπάρχει αναβρασμός γιατί βγήκαν στην επιφάνεια "αμαρτίες" ενός αιώνα οικουμενικής κίνησης, και "επισημοποιήθηκαν" με τα κείμενα της Συνόδου.
Τι πρέπει όμως να κάνουμε;

Σε ρωτάω απλά.. είσαι σίγουρη για τη συνέχεια;
Δηλ. θεωρείς ότι η λύση στην ανατροπή της πορείας του χριστιανικού κόσμου προς την ολοκλήρωση της παγκόσμιας θρησκείας είναι η αποτείχιση;
ή μήπως ο αγώνας συσπείρωσης και διαφωτισμού του κόσμου;

Θα "ιδρώσει το αυτί" κανενός; Ή θα αρχίσουν οι καθαιρέσεις και υπό το κράτος του αναβρασμού μαντρωθούν οι υπόλοιποι;

Ξέρουμε ότι κάποια στιγμή θα αποβληθούν οι λίγοι πιστοί με "φυσικό τρόπο" ως "ξένο σώμα".. κάποια στιγμή οι δρόμοι μας θα χωρίσουν.. βλέπουμε την προδιαγεγραμμένη πορεία. Ίσως τo όριο είναι αυτό που λέει ο Πειραιώς το "κοινό ποτήριο"..

Εσύ με το χέρι στην καρδιά θεωρείς ότι η στιγμή αυτή έφτασε; Ότι πρέπει να αποκοπούμε;

Και αν αυτή η μεταβατική περίοδος έστω και με συνοδική αποδοχή της ιστορικής ονομασίας των αιρεσεων κρατήσει 10-20 χρόνια τι θα κάνουμε;

Aπό το 1948 είμαστε μέλος του Π.Σ.Ε., άρα από τότε "θεωρούμε" τις αιρέσεις ως ισότιμες ομολογίες. Πέρασαν σχεδόν 70 χρόνια...

Δεν ισχυρίζομαι ότι όλα όσα λέω είναι σωστά, λέω απλά τις σκέψεις μου. Εδώ ένας Άγιος Παίσιος δεν ήταν σίγουρος και άλλαζε τακτική με βάση τα νέα δεδομένα.. πόσο μάλλον εμείς; που είμαστε εμπαθείς άνθρωποι..

Noμίζω ότι πρέπει να έχουμε σαν οδηγό τα λόγια του Κυρίου. Μας είπε ότι είναι ανάγκη να έρθουν τα σκάνδαλα για να φανούν οι δόκιμοι, πλην ουαί σε όποιον σκανδαλίζει.
Μας είπε να προσέξουμε να μην σκανδαλιστούμε,
μας είπε να μην θορυβηθούμε ούτε να πανικοβληθούμε απ΄όσα ακούμε γιατί δεν είναι ευθύς το τέλος..

Τα γεγονότα θα κρατήσουν όσο ζουν άνθρωποι της γενιάς του 1948 που "είδαν" την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ.. μπορεί δηλ. και μέχρι το 2050..
O Kύριος είπε ότι η Ιερουσαλήμ θα είναι πατουμένη υπό εθνών ΚΑΙ όταν (μετά από περίπου 2000 χρόνια) μαζευτούν και πάλι οι Εβραίοι και φτιάξουν κράτος "δεν θα παρέλθει η γενεά αύτη εωσού γίνουν πάντα ταύτα). Έτσι ερμηνεύονται τα εσχατολογικά γεγονότα από πολλούς Αγίους..

μας είπε ότι όταν δούμε το "βδέλυγμα της ερημώσεως εστώς εν τόπω αγίω" τότε να φύγουμε.
Ακόμα τα θυσιαστήρια δεν έχουν μολυνθεί από παπικά ή διαθρησκειακά σύμβολα ή σκεύη και αντικείμενα λατρείας.. ή κοινό ποτήριο κτλ..

Ψυχραιμία λοιπόν να δούμε με νηφαλιότητα τι θα κάνουμε για να μην τα κάνουμε χειρότερα.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Το βασικό κείμενο είναι του τελεβαντου αλλάξαμε τον τίτλο και ομορφύναμε κάποιες γωνίες του…κατω από την πηγή γράψαμε δυο σκέψεις δικες μας .

Ανώνυμος είπε...

Σ'ευχαριστώ Μαρία
Πιστεύω καί εγω στή φυσική πορεία των πραγμάτων Δέν υπάρχει κάποιο προσχεδιασμένο πλάνο σέ κανέναν Ολοι όπως και ο Καντιώτης περνούν ένα συνειδησιακό μαρτύριο γιατί κανείς δέν μπορεί να πάρει το ρίσκο κινήσεων που μπορεί να καταλήξουν στό σχίσμα Εν τέλει θά γίνει αυτο που η εκκλησιαστική συνείδηση επιβάλλει και ο Θεός θα φωτίσει καί θά βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση Το πεπρωμένο της εκκλησίας είναι τό μαρτύριο καί το περιθώριο Ολοι ζητούμε την φώτιση του Θεού Αυτό όμως που σίγουρα ξέρουμε είναι οτι η γενική αφωνία είναι εγκληματική από χρόνια τώρα πόσω μάλλον σήμερα Δέν μπορεί οι επίσκοποι νά κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους ,πίσω απο έναν κανόνα ,πίσω από τό γράμμα ενος κανόνος καί όχι από το πνεύμα του κανόνος Ξέρω οτι γενικώς έχεις ένα θέμα με τους Κανόνες --άς όψεται ο μεθυσμένος Η αίρεση δέν έχει απλώς τό κεφάλι της γυμνό ,αλλά είναι μία πόρνη τσιτσίδι γυμνή που πέρασε μέ κάθε επισημότητα απο τις πλέον επίσημες αίθουσες καί περικαλλείς ναούς της ψάλλαμε πολυχρονίους ,της στρώσαμε κόκκινα χαλιά καί ενθρονίστηκε στόν πλέον επίσημο καί επηρμένο θρονο καί την λατρεύουμε Δέν μπορούμε να ασχολούμαστε άν ο ίδιος ο Θεόκλητος κηρύττει την αίρεση αλλ'όμως την ανέχεται και σιωπά Το πνεύμα του Κανόνος--περί του επισκόπου του γυμνή τη κεφαλή κηρύσσοντος την αίρεση-- είναι να συγκρατήσει παράλογα πράγματα όπως να καθιστούμε υπεύθυνο έναν επίσκοπο επειδή κάποιου άλλου του κάπνισε να κηρύττει ό,τι θέλει Δέν βρισκόμαστε πλεον εδω Η αιρεση είναι η κυρίαρχη θέση μέσα στην εκκλησία και οι επίσκοποι κάθονται καί αγναντεύουν όπως ο Νέρων την πυρκαγία της Ρώμης Εάν εξειδικεύεις το θέμα στον π.Παΐσιο καί τον επίσκοπο Θεόκλητο καί άν ακόμα του αναγνωρίσουμε κάποια ελαφρυντικά του Θεοκλήτου για την αφωνία του όπως π.χ. λόγοι ψυχολογικοί ή ιδιρρυθμίας χαρακτήρος ,δέν υπάρχει τίποτα που να του επιβάλλει την έκδοσή του στο άνομο συμβούλιο της ιεραρχίας ,πλήν οτι θα κακοκαρδίσει κάποιους Διακόπτω τό σχόλιο μήπως δέν με παρει καί συνεχίζω

Ανώνυμος είπε...

Η συνέχεια πρός Μαρία
Σίγουρα και ο π. Παΐσιος πέρασε και περνά το ίδιο συνειδησιακό μαρτύριο που περνάμε όλοι Δέν τον γνωρίζω αλλά κρίνω συμμετέχοντας στόν ίδιο προβληματισμό Όλοι ζητούμε την πληροφορία της συνειδήσεως καί την φώτιση του Θεού και εφ'όσον έγινε λίγο πρίν ή λίγο μετά, τό μονο που αξίζει ειναι η συμπαράστασή μας Μέ ρωτάς για την αποτείχιση άν είναι η λύση Η αποτείχιση ΄δεν είναι κάτι που εκτίθεται προς λατρείαν Ειναι κάτι που πάντα εκτιμάται η χρησιμότητά της και η αναγκαιότητά της Σαφώς καί τιθεται σήμερα θέμα μέ την επικοινωνία μέ την αίρεση ,ποιός είναι αυτος που δέν το νοιώθει που διαθέτει μία στοιχειώδη δογματική συνειδηση ! Το τί θα κάνουμε σαφώς δέν είναι θέμα μόνο ενός ανθρώπου αλλα της συντεταγμένης εκκλησιαστικής συνείδησης Θά πρέπει πάντα να ακούμε την φωνη των ποιμένων όχι από μία υποχρέωση υπακοής ,αλλά απο μία εμπιστοσύνη και απο μία συνείδηση οτι η εκκλησία δέν καταλύθηκε αλλά υπάρχει απλώς μετατοπίστηκε το κέντρο της Ακούμε την φωνή των ποιμένων που αναγνωριζουμε την φωνή τους ως οικεία και είμαστε μέλη μιάς εκκλησίας στην οποία αναπαυόμεθα Εδώ θά ειμαστε να τά λέμε ,ευτυχώς που υπάρχουν καί αυτά τα΄καλά παιδια που κάθονται πίσω από τα ιστολόγια και πιό καλός απ'όλους ο τρελογιαννης ,δεν συμφωνείς ;
Ελένη

Ανώνυμος είπε...

Η συνέχεια πρός Μαρία
Σίγουρα και ο π. Παΐσιος πέρασε και περνά το ίδιο συνειδησιακό μαρτύριο που περνάμε όλοι Δέν τον γνωρίζω αλλά κρίνω συμμετέχοντας στόν ίδιο προβληματισμό Όλοι ζητούμε την πληροφορία της συνειδήσεως καί την φώτιση του Θεού και εφ'όσον έγινε λίγο πρίν ή λίγο μετά, τό μονο που αξίζει ειναι η συμπαράστασή μας Μέ ρωτάς για την αποτείχιση άν είναι η λύση Η αποτείχιση ΄δεν είναι κάτι που εκτίθεται προς λατρείαν Ειναι κάτι που πάντα εκτιμάται η χρησιμότητά της και η αναγκαιότητά της Σαφώς καί τιθεται σήμερα θέμα μέ την επικοινωνία μέ την αίρεση ,ποιός είναι αυτος που δέν το νοιώθει που διαθέτει μία στοιχειώδη δογματική συνειδηση ! Το τί θα κάνουμε σαφώς δέν είναι θέμα μόνο ενός ανθρώπου αλλα της συντεταγμένης εκκλησιαστικής συνείδησης Θά πρέπει πάντα να ακούμε την φωνη των ποιμένων όχι από μία υποχρέωση υπακοής ,αλλά απο μία εμπιστοσύνη και απο μία συνείδηση οτι η εκκλησία δέν καταλύθηκε αλλά υπάρχει απλώς μετατοπίστηκε το κέντρο της Ακούμε την φωνή των ποιμένων που αναγνωριζουμε την φωνή τους ως οικεία και είμαστε μέλη μιάς εκκλησίας στην οποία αναπαυόμεθα Εδώ θά ειμαστε να τά λέμε ,ευτυχώς που υπάρχουν καί αυτά τα΄καλά παιδια που κάθονται πίσω από τα ιστολόγια και πιό καλός απ'όλους ο τρελογιαννης ,δεν συμφωνείς ;
Ελένη

Ανώνυμος είπε...

Η συνέχεια πρός Μαρία
Σίγουρα και ο π. Παΐσιος πέρασε και περνά το ίδιο συνειδησιακό μαρτύριο που περνάμε όλοι Δέν τον γνωρίζω αλλά κρίνω συμμετέχοντας στόν ίδιο προβληματισμό Όλοι ζητούμε την πληροφορία της συνειδήσεως καί την φώτιση του Θεού και εφ'όσον έγινε λίγο πρίν ή λίγο μετά, τό μονο που αξίζει ειναι η συμπαράστασή μας Μέ ρωτάς για την αποτείχιση άν είναι η λύση Η αποτείχιση ΄δεν είναι κάτι που εκτίθεται προς λατρείαν Ειναι κάτι που πάντα εκτιμάται η χρησιμότητά της και η αναγκαιότητά της Σαφώς καί τιθεται σήμερα θέμα μέ την επικοινωνία μέ την αίρεση ,ποιός είναι αυτος που δέν το νοιώθει που διαθέτει μία στοιχειώδη δογματική συνειδηση ! Το τί θα κάνουμε σαφώς δέν είναι θέμα μόνο ενός ανθρώπου αλλα της συντεταγμένης εκκλησιαστικής συνείδησης Θά πρέπει πάντα να ακούμε την φωνη των ποιμένων όχι από μία υποχρέωση υπακοής ,αλλά απο μία εμπιστοσύνη και απο μία συνείδηση οτι η εκκλησία δέν καταλύθηκε αλλά υπάρχει απλώς μετατοπίστηκε το κέντρο της Ακούμε την φωνή των ποιμένων που αναγνωριζουμε την φωνή τους ως οικεία και είμαστε μέλη μιάς εκκλησίας στην οποία αναπαυόμεθα Εδώ θά ειμαστε να τά λέμε ,ευτυχώς που υπάρχουν καί αυτά τα΄καλά παιδια που κάθονται πίσω από τα ιστολόγια και πιό καλός απ'όλους ο τρελογιαννης ,δεν συμφωνείς ;
Ελένη

Μαρία Π. είπε...

Ελένη συμφωνώ στην πρώτη παράγραφο και συμπληρώνω ότι αυτό που είπε ο Απ.Παύλος "πάντες όσοι θέλουν να ζήσουν ευσεβώς θα διωχθούν" ισχύει γενικά.. και μάλιστα ο Κύριος είπε ότι "εχθροί" του ανθρώπου μπορεί να είναι οι "οικιακοί του".. Οι εχθροί μπορεί να είναι φανεροί ή όχι.Μην ξεχνάμε ότι ο διάβολος μπήκε στο φρονιμότερο ζώο τον όφι και έτσι εξαπάτησε την Εύα. Δηλ. ο "εχθρός" σου μπορεί να είναι ο καλύτερός σου φίλος χωρίς και ο ίδιος να το καταλαβαίνει.

Σχετικά με τους Κανόνες δεν έχω κανένα θέμα με την ύπαρξή τους (σέβομαι απόλυτα τους Άγιους Πατέρες, και μάλιστα ένα παραπάνω "φοβάμαι" να πω αυθαίρετα πράγματα.. γιατί κάποιοι από μας δεν βρήκαμε τίποτα έτοιμο και "περιπλανηθήκαμε" ιδεολογικά μέχρι να βρούμε την αλήθεια μέσα σε ένα ευρύτερο περιβάλλον αθεϊας και ορθολογισμού, οπότε "φοβόμαστε" περισσότερο την πλάνη..) παρά μόνο με την κακή χρήση τους.

Ότι δηλ. εξαιτίας της ανθρώπινης ατέλειας και έλλειψης σοφίας μπορεί σε ακατάλληλα χέρια να μετατραπούν σε κανόνια όπως έχεις πει κι εσύ, και όπως έγραψες

"Δέν μπορεί οι επίσκοποι νά κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους ,πίσω απο έναν κανόνα ,πίσω από τό γράμμα ενος κανόνος καί όχι από το πνεύμα του κανόνος"

Θέλω ακόμα να σε παρακαλέσω να μην μου αναφέρεις άλλους αδελφούς με τους οποίους σε άλλα σημεία συμφωνούμε και σε άλλα διαφωνούμε. Και δεν με νοιάζει να πω ότι μέχρι πριν 2-3 περίπου χρόνια δεν ήξερα βασικά πράγματα, δηλ. σε σημείο να μου λέει μία κοπέλα πεντηκοστιανή ότι αυτοί είναι όπως οι πρώτοι χριστιανοί και να μην έχω τα πνευματικά εφόδια να την αντικρούσω.. γιατί όλο το περιεχόμενο της ήταν η ηθικολογία και ο τρόπος ζωής τους..
(συνεχίζεται)

Μαρία Π. είπε...

Δόξα τω Θεώ υπάρχει το διαδίκτυο που αν διαβάσεις προσέχοντας φυσικά τις πηγές αν είναι σύμφωνα με την ερμηνεία των Πατέρων μπορείς να ξεδιαλύνεις σιγά σιγά τα πάντα.
Και εγώ προσωπικά βοηθήθηκα σε πολλά πράγματα
[κυρίως ως προς τη διαφορά της Ορθοδοξίας από την δυτική θεολογία και σκέψη κατά συνέπεια και τις αιρέσεις.. την ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ όχι την τυπική..
όπως και στο πολύ βασικό θέμα της ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ με τον "άλλο" το οποίο ενώ ενστικτωδώς το καταλάβαινα και το βίωνα ότι δηλ. ο Κύριος σε "αποκόβει" ψυχικά με την πνευματική έννοια από τον "κόσμο".. άκουγα αντίθετα (σε ομιλίες θεολόγων) ότι όλο το χριστιανικό ζητούμενο είναι η συνύπαρξη με τον "άλλο".. τον οποιονδήποτε.. (ελπίζω να κατανοούνται αυτά που λέω)..
και ότι όλο αυτό ξεκινάει από τη διαστροφή του δόγματος της Αγίας Τριάδας και την παραγόμενη θεολογία του προσώπου..
αυτά όμως είναι βασικά για τη σωτηρία μας γιατί έχουν να κάνουν με τον τρόπο ύπαρξής μας στον εκκοσμικευμένο πλέον εκκλησιαστικό χώρο, όπου πρέπει να ξεχωρίζεις τους αληθινά (λίγους) πνευματικούς ανθρώπους, τη σχέση μας με τον Κύριο, και τις σχέσεις μας με τον "άλλο" στην κοινωνία ακόμα και στα θέματα της σχέσης με τους αλλόθρησκους]
από το συγκεκριμένο ιστολόγιο άσχετα αν σε κάποια πράγματα διαφωνώ ή τα θεωρώ υπερβολικά. Αλλά το σταματάω εδώ και σε παρακαλώ δεν θέλω να μου αναφέρεις ξανά άλλα πρόσωπα.Δεν είναι και σωστό στο κάτω κάτω να λέμε μόνο μια κουβέντα για οποιοδήποτε πράγμα όταν για να κατανοηθεί χρειάζεται ανάλυση.
Δηλ. εμπίπτουμε και οι ίδιοι στη λογική του γράμματος.. βλέπουμε μόνο τι γράφει κάποιος χωρίς να εξετάζουμε το πνεύμα με το οποίο το γράφει.

Επίσης θέλω να πω ότι πολλές φορές ένας άνθρωπος μπορεί να γίνει υπερβολικός ακόμα και "ζημιογόνος" από ζήλο ή έλλειψη διάκρισης (αυτό ισχύει για τους λεγόμενους "ζηλωτές") αλλά πρέπει να εξετάζουμε και τα κίνητρά του καθώς και τους κυρίως υπαίτιους για τη γενική ταραχή και τον "θυμό" στις καρδιές των χριστιανών, ακόμα και για το γεγονός ότι στην Ελλάδα όχι μόνο αλωνίζουν οι φανερές αιρέσεις αλλά ακόμα και οι θεολογικές σχολές έγιναν "δυτικόφρονες"..

Στην Ορθοδοξία υπάρχει η Θεία Χάρη το βίωμα η αγιότητα η ταπείνωση η συντριβή της καρδιάς και η ανάπλαση ο "έσχατος πάντων".
Στον παπισμό και τις αιρέσεις ο στοχασμός το γράμμα η ηθικολογία η τήρηση κανόνων της ομάδας ή σέκτας και η έπαρση του αλάθητου.. Και το βασικότερο η ερμηνεία κατά το δοκούν..
Λυπάμαι που θα το πω αλλά κάποια τέτοια αιρετικά στοιχεία βλέπω και σε Ορθόδοξους. Την ίδια ορολογία που ακούμε από τους φανερούς αιρετικούς, την ίδια έπαρση και αίσθηση του "μικρού λείματος".Το κοινό στοιχείο και στις δύο περιπτώσεις είναι η αίσθηση ότι τήρησαν επακριβώς κάποια πράγματα.
Θα συνεχίσω σε λίγο.

Ανώνυμος είπε...

Μαρία καλημέρα , θά ήθελα να σέ παρακαλέσω να μήν ξεφευγουμε όσον το δυνατόν από το θέμα Επιγραμματικά θά ήθελα να σου πώ, πως νομίζω οτι καί τά δύο θέματα υπάρχουν καί το θέμα της ΄΄συνυπάρξεως ΄΄ καί το θέμα της απομονώσεως, τολμώ να πώ καί του περιθωρίου, που δέν πρέπει να μας τρομαζει αντίθετα να το θεωρούμε ευλογια Ο καθένας έχει την υποχρέωση ή και το δικαίωμα στην έρημο ,έστω και άν ζει μέσα στην πόλη και μέσα στην οικογένεια Η έρημός μας μας δίνει την κατάλληλη αυτάρκεια μέ την οποια θα αντιμετωπίσουμε τις κοσμικές προκλήσεις που ενίοτε γινονται αναιδείς Η ΄΄συνύπαρξη΄΄θα πρέπει να βασιζεται στην ταπείνωση στο ΄΄εσχατος πάντων ΄΄ όπως λές καί όχι σέ εξουσιαστικές συμπεριφορές ή ελιτίστικες νοοτροπίες Ο κάθε άνθρωπος έιναι ο ελάχιστος αδελφός Θά πρέπει να εμβαθύνουμε στους ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδος που βριθουν του πνέυματος της ταπεινώσεως ΄΄μή κατάρχετε των ελαχιστοτέρων΄΄ , ΄΄ουκ ήλθον διακονηθήναι αλλά διακονήσαι΄΄κ.τ.λ.

Το ΄΄λείμμα ΄΄ υπάρχει καί μας δίνει την ελπίδα να μήν κοιτάζουμε γύρω μας την ερήμωση της αθεΐας ,του ορθολογισμού , την κοσμικοτητος όπως λές Μόνο που δέν αποτελείται απο πνευματοφόρους δυστυχώς ! Υπάρχουν πάθη συνήθως επειδή πολλοί άνθρωποι δέν διεμόρφωσαν τον χαρακτήρα τους μέσα στην εκκλησία αλλά τον έφεραν έτοιμο από τον κοσμο και την νοοτροπία του ,αλλά καί μέσα στην εκκλησία να τον διεμόρφωναν τά πραγματα δέν θα ήταν καί τόσο θεαματικά καλύτερα Χρειάζεται η προσωπική έρημος και ο προσωπικός αγώνας για να μήν κινούμαστε σέ ενα ηθικο επίπεδο αλλά σε ένα οντολογικα πνευματικό επίπεδο και αυτό ειναι καρπος αγώνος καί φυσικα της θείας βοήθειας καί φωτισμού

Σέ συγχαίρω για την αναζήτησή σου και την προκοπή σου σε΄τόσο λίγο χρονικό διαστημα όπως λές και για να μήν μας επιπλήξει ο τρελογιάννης για την ασχετοσύνη μας με την ανάρτηση ,λίγο να τά συνδεσουμε λέγοντας οτι οταν έχουμε όλα αυτά που προαναφέραμε παίρνουμε καί καλύτερες και σωστότερες θέσεις ως προς τά ομολογιακά θέματα γιατί έχουμε σωστό φρονημα και δέν θεωρούμε την εκκλησία έναν χώρο του κοινωνικου μας status και κοινωνικών συμμαχιών ,αλλά ενα χώρο όπου δρά το Άγιο Πνεύμα μεσα στον οποίο αναζητούμε την σωτηρία μας μέ την ταυτόχρονη υποχρέωση να τον σώσουμε Μάς χλευάζουν ως ΄΄αυτοκλητους σωτήρες΄΄ Αυτόκλητοι σωτήρες θά έπρεπε να έιναι όλοι και αυτοι που το λένε και όχι να κοιτάνε πώς να τά γκρεμίσουν όλα αυτά που δέν τους ανήκουν Γι'αυτό ο π.Παΐσιος έχει την αμέριστη συμπαράστασή μας

Ελένη

Μαρία Π. είπε...

Σχετικά με τον επ.Θεόκλητο και τον π.Παϊσιο, δεν γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα.. (απλά διαβάζω σχόλια σε ιστολόγια) και δεν μπορώ να πω κάτι εξειδικευμένο (γιατί δεν γνωρίζω) παρά μόνο μια γενική γνώμη που ήδη είπα στα προηγούμενα:

"Νοείται χριστιανός να λειτουργεί με νομικό τρόπο; Ο Απ. Παύλος λέει ότι "δεν έπαψα ημέρα και νύχτα να νουθετώ τον καθένα σας με δάκρυα"..
Βλέπουν τόσο κόσμο σκανδαλισμένο, βλέπουν ότι επίκειται σχίσμα, και αντί να ταρακουνηθούν να συνέλθουν προσπαθούν με νομικά μέτρα..
ενώ θα έπρεπε να πονάει η ψυχή τους και με δάκρυα να είναι κάθε μέρα μέσα στα σπίτια "ενός εκάστου" όπως λέει ο Παύλος, για να αφουγκραστούν την κάθε ψυχή που φεύγει δεξιά και αριστερά."


Συμφωνώ σε αυτό:
"Δέν μπορούμε να ασχολούμαστε άν ο ίδιος ο Θεόκλητος κηρύττει την αίρεση αλλ'όμως την ανέχεται και σιωπά.. οι επίσκοποι κάθονται καί αγναντεύουν όπως ο Νέρων την πυρκαγία της Ρώμης"

Kαι συμπληρώνω ότι ενώ αυτό είναι το αυτονόητο, δηλ. η ουσία και το θέλημα του Θεού είναι η μάχη για την Αλήθεια.. πάλι επικρατεί ο τύπος, ότι δηλ. πρέπει να υπακούμε (και οι επισκοποι) άνευ όρων στις επιλογές του Οικουμενικού Πατριαρχείου επειδή έτσι επιβάλλει η εκκλησιαστική τάξη..

ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ομως να μην συμπαρασύρει η "λογική" αυτή "τα ξερά με τα χλωρά". Δηλ. όπου πρέπει θα υπακούσουμε (τον σωστό επίσκοπο ή τον σωστό κληρικό)και όπου δεν πρέπει δεν θα υπακούσουμε. Εδώ είναι τώρα που χρειάζεται Νους Χριστού.
Γιατί παρατηρούμε ότι όσοι έχουν αποκοπεί απορρίπτουν αδιάκριτα τους πάντες.

Και θέλω ακόμα να αναφέρω στο σημείο αυτό, ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι των πραγμάτων που είναι τα πρόσωπα του εκκλησιαστικού χώρου που αντιδρούν όπως ο Σ.Πειραιώς, ο κ.Τσελεγγίδης, ο π.Θ.Ζήσης, π.Μεταλληνός κ.α. όπως και διάφοροι γνωστοί μαχητικοί θεολόγοι όπως ο Α.Κυριακού και άλλοι που δεν είναι απαραίτητα θεολόγοι αλλά είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης.
Παρατηρώ ότι κανείς από αυτούς δεν μίλησε για αποκοπή αλλά για αγώνα εκ των έσω μάχη πίεση διαμαρτυρία και αφύπνιση.
Γιατί ισχύει αυτό που έγραψες:

" Ολοι όπως και ο Καντιώτης περνούν ένα συνειδησιακό μαρτύριο γιατί κανείς δέν μπορεί να πάρει το ρίσκο κινήσεων που μπορεί να καταλήξουν στό σχίσμα Εν τέλει θά γίνει αυτο που η εκκλησιαστική συνείδηση επιβάλλει και ο Θεός θα φωτίσει καί θά βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση "

Μαρία Π. είπε...

Τώρα είδα και το τελευταίο σου σχόλιο, συμφωνώ σε όσα λες και είπα ήδη ότι υπάρχει η συμπαράσταση σε όσους αντιδρούν σε συνδυασμό με πόνο και υπευθυνότητα για το καλό της Ορθοδοξίας. Δεν χρειάζεται να με συγχαίρεις για τίποτα.. γιατί η πίστη και η μελέτη υπάρχει αρκετά χρόνια.. τα 2-3 χρόνια ήταν η εξειδικευμένη αναζήτηση.
Το πρόβλημα σήμερα στην Ελλάδα εκτός από την αθεία, είναι ότι έχουμε φτάσει σε μια κατάσταση σύμπνοιας επί της ουσίας με τη δυτική σκέψη και θεολογία και στον τρόπο που βιώνουμε την πίστη μας και κάποια στιγμή επιτρέπει ο Θεός κάποια πράγματα π.χ. να μπερδευτούμε από έναν αιρετικό για να "αναγκαστούμε" να ψάξουμε και μέσα απ΄αυτό να γνωρίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια κάποια πράγματα και να δούμε τα λάθη μας.

Να πω και κάτι ακόμα επειδή η κατάσταση θα αγριέψει πολύ στο άμεσο μέλλον ας προσπαθήσουμε ο λόγος μας προς τους έξω να είναι κατατοπιστικός και διαφωτιστικός και όχι επιθετικός ή απορριπτικός όπως βλέπουμε σε κάποιους αδερφούς. Ο κόσμος είναι πολύ μπερδεμένος και σε σύγχυση.. δεν είναι και λίγα αυτά που ζούμε..και χρειάζεται διαφώτιση και αφύπνιση.. Έρχονται πολλά στο πολιτικό-κοινωνικό-εκκλησιαστικό πεδίο και πρέπει να βοηθήσει ο ένας τον άλλο..με απλότητα και ανθρώπινη κατανόηση..
Καλό απόγευμα..