Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

Υπεράνω των ρούχων!

 

Με αφορμή τη γιορτή των μεγάλων γυμνών αγίων Ονουφρίου του Αιγυπτίου και Πέτρου του Αθωνίτη (του πρώτου Αγιορείτη),Με την ευκαιρία, θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο για το γυμνισμό. Συγχωρέστε με, αν σας σκανδαλίσω άθελά μου, λόγω της αφροσύνης μου, αδελφοί μπλογκοναύτες, είτε διερχόμενοι είτε ναυαγήσαντες στη μπλογκονησίδα μας.
Ο γυμνισμός είναι ένα επαναστατικό αίτημα υπέρβασης των κοινωνικών συμβάσεων και του υποκριτικού ηθικισμού - δηλ. της δήθεν σεμνότητας, που όμως κρύβει από κάτω σκληρότητα και άλλα πάθη. Επομένως, ως βάση είναι σωστός. Επίσης είναι απόλυτα κατανοητή η επιθυμία των ανθρώπων να μη χρειάζονται πλέον τα ρούχα: ας μην ξεχνάμε ότι, κατά την Αγία Γραφή, στον παράδεισο οι άνθρωποι "ήταν γυμνοί και δεν ντρέπονταν", όχι γιατί ήταν ανόητοι, αλλά γιατί ήταν πνευματικά αγνοί. Η ντροπή ήρθε με το προπατορικό αμάρτημα και σημαίνει την απώλεια της εμπιστοσύνης και της αγάπης μεταξύ μας. 
 
Εικ.: Ο Θεός (με τη μορφή του Χριστού, γιατί δε μπορούμε να Τον ζωγραφίσουμε αλλιώς) ευλογεί τον άνθρωπο-εικόνα Του, πρόσωπο προς πρόσωπο (από το βιβλίο Θρησκευτικών της Β΄ Λυκείου).

Για να έχει όμως και σωστά αποτελέσματα η πρακτική αυτή, θα έπρεπε οι άνθρωποι να είναι άγιοι, δηλ. να μη βλέπουν το διπλανό τους και τον ίδιο τον εαυτό τους με σεξισμό και η στάση τους να μην οδηγεί σε σεξουαλική ελευθεριότητα, για την οποία παραπέμπω εδώ.

Ο άνθρωπος, ιστορικά, δεν είναι ο πρωτόπλαστος πριν την πτώση, αλλά ο εαυτός μας όπως τον ξέρουμε, μετά την πτώση και με μια ζωή γεμάτη πτώσεις. Αν βλέπεις το γυμνό συνάνθρωπό σου με αγάπη, χωρίς σεξισμό, αν δεν έχεις την ιδέα ότι είναι καλό και σωστό να "πηγαίνουν όλοι με όλες" ή "με όλους" χωρίς φραγμούς, ή κι αν έχεις αυτή την ιδέα γιατί νομίζεις πως τους φραγμούς τους έθεσαν κάτι κομπλεξαρισμένοι ανέραστοι τύποι ή παπάδες, τότε, φίλε μου / φίλη μου, έχω να σε προσκαλέσω στην Ορθοδοξία.

Βέβαια - άλλο ένα θέμα, που οφείλεται στα συνεχή στραβοπατήματα του δυτικού αιρετικού χριστιανισμού, αλλά και σε άστοχες επιρροές που δεχτήκαμε εμείς τα τελευταία χρόνια, αγνοώντας κάπως τις πνευματικές μας ρίζες - ένας γυμνιστής, όπως κι ένας χίπις κι ένας αναρχικός και μια φεμινίστρια κ.τ.λ., πιθανόν έχει αποκηρύξει και τη θρησκεία και το Θεό, αγνώντας φυσικά ότι η Ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία κι ότι υπάρχει άμεση γνώση του Θεού (άρα και βεβαιότητα για την ύπαρξή Του) και μια ορθόδοξη παράδοση χωρίς ηθικισμό. Το "θεό" που έχει αποκηρύξει αυτός δεν τον πιστεύουμε ούτε εμείς!Σ' αυτό τον πνευματικό δρόμο καλώ κάθε ανατρεπτική ψυχή, κάθε επανασταστημένο αδελφό μου άνθρωπο. Αληθινά, δεν υπάρχει πιο επαναστατημένος άνθρωπος από έναν πραγματικό ορθόδοξο χριστιανό, ιδιαίτερα από έναν άγιο.

Το ότι γιορτάζουμε γυμνούς αγίους και αγίους που έζησαν ως τρελοί στο περιθώριο της κοινωνίας το αποδεικνύει, νομίζω. Ναι ή όχι;

πηγή

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο άνθρωπος ο γυμνός συμβολίζει τόν άνθρωπο τόν γυμνό της θείας χάριτος !

Ανώνυμος είπε...

1) Οι πνευματικοί πατέρες, τα ζητήματα αυτά που αναφέρθηκαν και αφορούν στην σεξουαλική ζωή των εφήβων, τα γνωρίζουν πολύ καλά. Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι εκείνοι πρέπει να αποφαίνονται, αφού έχουν διάκριση, κι όχι εμείς. Ας συμβουλεύονται λοιπόν τους πνευματικούς τους (γονείς ή παιδιά ή και οι δύο), διότι για κάθε μία ψυχή τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ε ν ν ο ε ί τ α ι ότι ο Χριστός θέλει την μετάνοιά μας κι όχι τον "ευσεβισμό" μας!! Το δύσκολο όμως είναι ότι γίνονται πολύ πιο δύσκολα τα πράγματα στην ζωή των εφήβων, αφού δεν έχουν ευλογία να κοινωνήσουν Σώμα και Αίμα Χριστού..και γίνονται τα γνωστά ζικ ζακ (όλοι μας τα ξέρουμε και από προσωπική εμπειρία) για να τους (μας) φέρει ο Θεός κοντά Του.
2) Στο θέμα της γύμνιας, ναι υπάρχουν οι ασκητές Άγιοι που αναπαριστώται μη ενδεδυμένοι.Πάλι όμως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Η Ταρσώ η κατά Χριστόν σαλή, σε κάποια φάση ήταν έξω ξαπλωμένη γυμνή και τις κούφανε τις αδερφές που την είδαν έτσι. Ήταν άρρωστη και χρειαζόταν ήλιο.
Αλλά και μιας κι έγινε αναφορά στην μεγάλη αυτή Αγία, την Οσία Μαρία την Αιγυπτία, που τόσο την τίμησε η Εκκλησία που της αφιέρωσε ολόκληρη Κυριακή μέσα στην Σαρακοστή, (για την βαθιά μετάνοιά της και την απίστευτη άσκησή της, όχι για τον πρότερο βίο της) όταν την πλησίασε ο άγιος Ζωσιμάς, ο βιογράφος της εντέλει, της πέταξε από μακριά το ράσο του,για να σκεπάσει την γύμνια της η Αγία.
Πώς μπορούμε εμείς να κάνουμε τα ολόιδια; Κι αυτό γιατί παραείμαστε μεταπτωτικοί άνθρωποι...όλοι ανεξαιρέτως!
Αλήθεια, ποιός από εμάς θα μπορούσε ή θα τολμούσε να καθήσει στον Παράδεισο, κοντά σε κάποιον από όλους αυτούς τους αγίους;;;

Ανώνυμος είπε...

1) Οι πνευματικοί πατέρες, τα ζητήματα αυτά που αναφέρθηκαν και αφορούν στην σεξουαλική ζωή των εφήβων, τα γνωρίζουν πολύ καλά. Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι εκείνοι πρέπει να αποφαίνονται, αφού έχουν διάκριση, κι όχι εμείς. Ας συμβουλεύονται λοιπόν τους πνευματικούς τους (γονείς ή παιδιά ή και οι δύο), διότι για κάθε μία ψυχή τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ε ν ν ο ε ί τ α ι ότι ο Χριστός θέλει την μετάνοιά μας κι όχι τον "ευσεβισμό" μας!! Το δύσκολο όμως είναι ότι γίνονται πολύ πιο δύσκολα τα πράγματα στην ζωή των εφήβων, αφού δεν έχουν ευλογία να κοινωνήσουν Σώμα και Αίμα Χριστού..και γίνονται τα γνωστά ζικ ζακ (όλοι μας τα ξέρουμε και από προσωπική εμπειρία) για να τους (μας) φέρει ο Θεός κοντά Του.
2) Στο θέμα της γύμνιας, ναι υπάρχουν οι ασκητές Άγιοι που αναπαριστώται μη ενδεδυμένοι.Πάλι όμως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Η Ταρσώ η κατά Χριστόν σαλή, σε κάποια φάση ήταν έξω ξαπλωμένη γυμνή και τις κούφανε τις αδερφές που την είδαν έτσι. Ήταν άρρωστη και χρειαζόταν ήλιο.
Αλλά και μιας κι έγινε αναφορά στην μεγάλη αυτή Αγία, την Οσία Μαρία την Αιγυπτία, που τόσο την τίμησε η Εκκλησία που της αφιέρωσε ολόκληρη Κυριακή μέσα στην Σαρακοστή, (για την βαθιά μετάνοιά της και την απίστευτη άσκησή της, όχι για τον πρότερο βίο της) όταν την πλησίασε ο άγιος Ζωσιμάς, ο βιογράφος της εντέλει, της πέταξε από μακριά το ράσο του,για να σκεπάσει την γύμνια της η Αγία.
Πώς μπορούμε εμείς να κάνουμε τα ολόιδια; Κι αυτό γιατί παραείμαστε μεταπτωτικοί άνθρωποι...όλοι ανεξαιρέτως!
Αλήθεια, ποιός από εμάς θα μπορούσε ή θα τολμούσε να καθήσει στον Παράδεισο, κοντά σε κάποιον από όλους αυτούς τους αγίους;;;

Ανώνυμος είπε...

Το κίνημα των γυμνιστών είχε ως επίφαση τον αντισυμβατισμό και την υποκρισία της ηθικής της κοινωνίας. Ουσιαστικά ήταν προωθημένο από τη Ν.Τ.Π., παράλληλα με κινήματα φεμινισμού, ομοφυλοφιλίας, αναρχίας, χίπις κτλ.. για τους γνωστούς λόγους διάβρωσης και μαζικού ελέγχου.. Όλα προβεβλημένα ελεγχόμενα και προωθημένα μέσω βιομηχανίας της μουσικής και μόδας, και αδρά χρηματοδοτούμενα. Όποιος θέλει ας το ψάξει.
Διαχωρίζουμε φυσικά τα εσωτερικά κίνητρα ενός ανθρώπου που νιώθει αγανάκτηση για την αδικία και γίνεται αναρχικός, ή σιχαίνεται την υποκρισία και θεωρεί ότι αν συμπεριφερθεί αντισυμβατικά, φτύνει κατάμουτρα όλα τα "δήθεν". Τέτοιους ανθρώπους που είχαν χάσει το δρόμο τους, αγκάλιασαν όλοι οι Άγιοι και πρώτος ο Κύριος.
Ο Άγιος Πορφύριος όπως και άλλοι δέχτηκαν πολλές φορές "αλήτες", παραβατικούς τύπους, ναρκομανείς, αναρχικούς, χίπις κτλ.. γιατί έβλεπαν την ψυχή τους, ότι δεν μπορούσαν να δεχτούν την αδικία του κόσμου και προσπαθούσαν να δείξουν την απόρριψή τους με ανατρεπτική συμπεριφορά.Τους βοήθησαν να δουν καθαρά και να βρουν το δρόμο τους. Είναι διαφορετικό όμως αυτό.΄
"Έχουμε τα ενδύματα για το ψύχος και την αιδώ", έτσι έλεγαν οι Πατέρες. Όλοι είμαστε παιδιά της εποχής μας, δεν κυκλοφορούμε με μπούργκα, πηγαίνουμε στην παραλία με μαγιό κτλ..
Όμως δεν μπορούμε να μην κατανοούμε την πνευματική όψη των γεγονότων. Υπάρχουν εμπόδια στην εξέλιξη των ψυχών ένα από τα οποία είναι και ο "σκανδαλισμός" των άλλων σύμφωνα με τον Κύριο.. Αλλά και για τον ίδιο τον εαυτό μας ο Άγιος Νικόδημος λέει ότι ο εσωτερικός άνθρωπος συσχηματίζεται σύμφωνα με τον εξωτερικό, τον τρόπο που ντύνεται μιλάει κινείται συμπεριφέρεται. Δηλ. παίζει μεγάλο ρόλο να αποκτήσει καποιος επίγνωση του τι κάνει και διάκριση καταστάσεων. Αν έχει αδιακρισία και αλογία τότε δεν κατανοεί ούτε ελέγχει πρώτα απ΄όλα τις κινήσεις της καρδιάς του.
Η λέξη σεμνότητα , δεν είναι σεμνοτυφία, δεν έχει την στενή έννοια του ντυσίματος, αλλά είναι αυτό που λέμε για κάποιον που παρόλο που είναι πολύ πνευματικός (ή επιτυχημένος) είναι ταπεινός, είναι δηλ. σεμνός άνθρωπος. Μιλάμε λοιπόν για ένα σύνολο ολοκληρωμένο που ουσιαστικά συμπυκνώνεται στην κατά Θεόν σοφία που μπορεί ο άνθρωπος σιγά σιγά να αποκτήσει παραμένοντας κοντά στον Θεό και τον Λόγο Του.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί δεν διαγράφετε ένα σχόλιο από δύο όμοια;

Ανώνυμος είπε...

Τώρα, συγχωρέστε με για τον ΑΝΤΙλογο: Τα ιστολόγια διαμορφώνουν άποψη στο κοινό που τα διαβάζει. Κατανοητά αυτά που διαβάσαμε και πριν και τώρα και η ανάλυση επίσης. Η ένστασή είναι ότι κάτι θυμίζει από την δημοσιογραφία, όπου, αρκετές, για να μη πω τις περισσότερες φορές, οι συντάκτες ειδήσεων θέλουν να βγαίνει μπροστά το "πιασάρικο", για την γνωστή θεαματικότητα ή ακροαματικότητα. Από πνευματικής απόψεως όμως δεν μπορούμε να χειραγωγούμε το σκέπτεσθαι του κόσμου! Για φανταστείτε, να γινόταν ένα meeting των αναγνωστών του παρόντος μπλοκ, και να ήμασταν όλοι τσιτσίδι, ε, δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα με αγκάλιαζαν με πνευματική αγάπη οι υπόλοιποι, και δεν θα πήγαινε αλλού ο νους! Πειράματα θα κάνουμε;
Τα παιδιά είναι παιδιά, και καταλαβαίνουμε απολύτως τί κάνουν, γιατί έχουμε ευθύνη για την πορεία τους όλοι. Μια χαρά είναι τα παιδιά! Μια χαρά! Εμείς δεν είμαστε (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου, ούτε ταπεινολογώ, από την καρδιά μου βγαίνει). Και γουστάρω που αντιδρούν. Έτσι ήμουν κι εγώ. Μέχρι να καταλάβω.
Βοήθειά μας ο άγιος Ονούφριος και οι 318 της Α'Οικουμενικής!

Ανώνυμος είπε...

Παρ'όλα αυτά τρελογιάννη μου εσύ έχε την άδεια της ελευθεριότητάς σου ,γιατί ουσιαστικά είσαι σεμνός καί αυτό είναι κάτι τό πηγαίο καί εσωτερικό Κάποιοι που καί πού θέλουν νά σέ στριμώξουν αλλά μην δίνεις σημασία Μακρυά από εμάς τά θεούσικα ιστολόγια --δέν κατακρίνουμε ,άς έχουν τό χαρακτήρα τους -- που προσπαθούν νά σου επιβάλουν ένα συγκεκριμένο πρότυπο λόγου καί σκέψεως Μακρυά ,μακρυά , μακρυά ! Την ελευθερία που μας χάρισε ο Θεός δέν την δωρίζουμε σέ κανένα πατερναλιστή Τό δώρο δέν δωρίζεται ! Δέν είμαστε υπέρ του γυμνισμού σαφώς ,αλλά υπάρχουν κάποια είδη γυμνισμού μεταξύ αυτών καί η τέχνη (όχι η βέβηλη ) ,που δέν γίνονται για τον γυμνισμό Καί η χριστιανική ενδυμασία είναι μία ομολογία καί μία αντισυμβατικότητα ,αλλά πώς μπορεί αυτή, δηλαδή η αντισυμβατικότητα, νά περιορίζεται μόνο στην ενδυμασία καί νά μήν αφορά καί την προσωπικότητα του ανθρώπου ; Όλα αυτά τά σχήματα της ευλάβειας θά πρέπει νά προυποθέτουν την ελεύρερη αποδοχή ,νά γίνονται εν ελευθερία Χριστού Τέλος καμμία ενδυμασία ούτε η χριστιανικώς νοούμενη σεμνή ούτε ο γυμνισμός μπορούν νά εξασφαλίσουν στόν άνθρωπο την αντισυμβατικότητα ,ούτε κάν τόν ερωτισμό

Ανώνυμος είπε...

Σωστά τρελογιάννη θέτεις τό θέμα του γυμνισμού δέν είναι ένα θέμα αμελητέο ,είναι μάλλον ένα αίτημα της θέσης του χριστιανού μέσα στόν κόσμο για το πώς θά κινηθεί μέσα σέ αυτόν Αποτελεί άν θέλεις καί ένα θέμα τό οποίο ταλανίζει πολλές ψυχές παιδιων, γονιών κ.τ.λ.οι δέ οικουμενιστές φέρουν μία δική τους πρόταση επί του θέματος

Ανώνυμος είπε...

6.16

Δέν νομίζω οτι ως σχολιαστές θέλαμε νά συνηγορήσουμε υπέρ του τσιτσιδώματος ,τό αντίθετο μάλιστα Ο γυμνισμός αποτελεί καί μία δημόσια εικόνα παρακμής Τέλος έχει σημασία η πρακτική της ορθοδοξίας το τί εφαρμόζουν οι σύγχρονοι άγιοι καί πατέρες μας Ειναι γνωστή τουλάχιστον στούς παλαιότερους η αποστροφή των πατέρων μας για το παντελόνι των γυναικών καί ρωτάμε άν υπάρχει ευαγγελική κατοχύρωση γι'αυτό Δέν θά ασχοληθώ άν υπάρχει ,αλλά αυτή καί μόνο η παραίνεση των πατέρων μας είναι αρκετή για την συνείδησή μας ,είναι αρκετή για νά δημιουργήσουν ενα status

Ανώνυμος είπε...

Για τον ανώνυμο που γράφει ότι η Γερόντισσα Ταρσώ ήταν γυμνή κάποια στιγμή, αμφιβάλλω για να μην πω ότι τον διαψεύδω.
Τον προκαλώ να δώσει την σελίδα του βιβλίου που διάβασε.
Εγώ διάβασα το βιβλίο του καθηγητή Ι. Κορναράκη και πουθενά δεν το έχω δει.
Μήπως δεν το πρόσεξα;

Ανέστης

Ανώνυμος είπε...

Για 8:48 μμ
Υπάρχει στην Παλαιά Διαθήκη απαγόρευση σε κάθε φύλο να φοράει ρούχα του αντίθετου φύλου. Ολες οι εντολές της Παλαιάς Διαθήκης δεν καταργήθηκαν.

Ανέστης