Τρίτη 21 Ιουνίου 2016

Ετοιμάζεται απόρριψη των τροπολογιών επί των κειμένων της Μεγάλης Συνόδου (;)

sinodos-xania-13 
Η πρώτη πραγματικότητα που θέτει ήδη υπό αμφισβήτηση την εγκυρότητα του τρόπου σύγκλησης
και των αποφάσεων της λεγόμενης Μεγάλης Συνόδου στην Κρήτη είναι η απουσία τεσσάρων Ορθοδόξων Εκκλησιών από τις εργασίες της Συνόδου.
Η θέση των Φαναριωτών ότι και σε άλλες Συνόδους υπήρχαν απουσιάζουσες Εκκλησίες οι οποίες εκ των υστέρων αναγνώρισαν τις αποφάσεις, είναι μεν ιστορικά ορθή, δεν θα έχει όμως εφαρμογή στην προκειμένη περίπτωση.
Και τούτο διότι η Εκκλησία της Ρωσίας, και όχι μόνο αυτή, κρίνει ήδη ως αντικανονική τη σύγκληση της Συνόδου. Οι απουσίες δεν υπάρχουν λόγω ανυπέρβλητων προβλημάτων όπως εμπόδια στη μετακίνηση των Αντιπροσωπειών ή πολιτικά και στρατιωτικά γεγονότα που δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή κάποιων στη Σύνοδο. Οι απουσίες είναι εκούσιες και στηρίζονται σε υπαρκτά προβλήματα τα οποία έπρεπε να έχουν λυθεί, αν όντως επιδίωξη ήταν η Σύνοδος αυτή να αποτελέσει φανέρωση της ενότητας της Εκκλησίας.
Τα προβλήματα υπάρχουν και δεν είναι μικρά, όσο κι αν κάποιοι από τους συμμετέχοντες προσπαθούν να τα υποβαθμίσουν. Αν ήταν τόσο ασήμαντα, τότε θα είχαν επιλυθεί πριν τη σύγκληση της Συνόδου! Αλλά αυτό δεν συνέβη.
Τα δύσκολα ωστόσο για όσους μετέχουν στη Σύνοδο δεν έχουν ακόμη γίνει φανερά. Οι Φαναριώτες, όπως αποκάλυψε ο Μητροπολίτης Γαλλίας μιλώντας στην ΕΡΤ, ερμηνεύουν τον Κανονισμό της Συνόδου και τη δυνατότητα τροποποιήσεων των κειμένων ως εξής: Κάθε τροποποίηση που θα υποβληθεί από μία Εκκλησία για να γίνει αποδεκτή θα πρέπει να έχει το σύνολο των ψήφων των υπολοίπων Εκκλησιών. Αν έστω και μία Εκκλησία δεν υπερψηφίζει την τροπολογία, αυτή θα απορρίπτεται. Αντίθετα τα κείμενα όπως έχουν κατατεθεί στη Μεγάλη Σύνοδο κρίνονται ως πανορθοδόξως συμφωνημένα και οδηγούνται προς τελική έγκριση και υπογραφή με μόνη δυνατότητα αμφισβήτησής ή αλλαγής τους την παραπάνω διαδικασία των τροπολογιών. Από τη Δευτέρα οι αντιπροσωπείες των Εκκλησιών που προσήλθαν στη Σύνοδο προσδοκώντας την ουσιαστική αλλαγή των κειμένων θα βρεθούν ενώπιον μιας διαδικασίας που τουλάχιστον θα τους δημιουργήσει αμηχανία. Το ζητούμενο είναι πως θα αντιδράσουν τελικά στις φαναριώτικες αυτές μεθοδεύσεις…

 Αγία(;;;) Σύνοδος: Απορρίφθηκε η τροπολογία της Εκκλησίας της Ελλάδος
Έντονες αντιπαραθέσεις υπήρξαν κατά τη διάρκεια της απογευματινής συνεδρίας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, η οποία ξεκίνησε τις εργασίες της από σήμερα, Δευτέρα 20 Ιουνίου στην Ορθόδοξη Ακαδημία της Κρήτης στο Κολυμπάρι.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας σύμφωνα με πληροφορίες ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, είχε μια διαφωνία με τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα, όπου γινόταν συζήτηση πάνω στις τροπολογίες της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Αλλοιώνεται τη Θεολογία της Εκκλησίας φέρεται να είπε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου  Ιερόθεος, απευθυνόμενος προς τον Μητροπολίτη Περγάμου, ο οποίος του απάντησε με ψυχραιμία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ρόλο πυροσβέστη είχε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος εξήρε και τους δύο Ιεράρχες για τις θεολογικές τους γνώσεις.

Χαρακτηριστική ήταν η στιγμή όταν ο Μητροπολίτης Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, τάχθηκε υπέρ της απόρριψης της τροπολογίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Σύμφωνα με πληροφορίες η τροπολογία της Εκκλησίας της Ελλάδος που αφορά «την αποστολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο» τελικά απορρίφθηκε από την Ολομέλεια της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

Τη συζήτηση έκλεισε ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας, ο οποίος απέδειξε την ορθότητα του τίτλου του ως "Κριτή της Οικουμένης," επισημαίνοντας ότι τα μέλη της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου δεν είναι φοιτητές για να διδάσκονται θεολογία (;;;) αλλά υπάρχει ανάγκη να ασχοληθούμε με τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα!

Τέλος να σημειωθεί ότι η παρέμβαση του Πάπα και Πατριάρχη Θεοδώρου Β΄, έγινε δεκτή με παρατεταμένα χειροκροτήματα!! 
Επίπεδο επισκόπων...  Κουκουρούκου δηλαδή !!

Ακολουθεί απόσπασμα από το κείμενο της Εκκλησίας της Ελλάδος, προς το χριστεπώνυμο πλήρωμα που αφορούσε την τροπολόγια:

"Η Ιεραρχία τής Εκκλησίας τής Ελλάδος, μέ απόλυτη πίστη στήν διδασκαλία τών Προφητών, τών Αποστόλων καί τών Πατέρων, καί μέ σεβασμό στό Συνοδικό πολίτευμα τής Ορθοδόξου Εκκλησίας, μελέτησε διεξοδικά τίς προτάσεις τής Διαρκούς Συνόδου, μίαν πρός μίαν, καί μέ πνεύμα ομοψυχίας, υπευθυνότητας καί σοβαρότητας, μέ ομοφωνία στά περισσότερα σημεία καί απόλυτη πλειοψηφία σέ άλλα, έκανε τίς διορθώσεις τών τεθέντων κειμένων καί όπου χρειάσθηκε έκανε καί προσθήκες, ώστε αυτές νά είναι οι τελικές αποφάσεις τής Εκκλησίας μας γιά τά κείμενα αυτά.

Οι διορθώσεις καί οι προσθήκες πού είναι ουσιαστικές καί συντονίζονται στήν διαχρονική εμπειρία καί παράδοση τής Εκκλησίας θά κατατεθούν στήν Πανορθόδοξη Γραμματεία τής Αγίας καί Μεγάλης Συνόδου στήν Κρήτη καί θά υποστηριχθούν από τόν Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών καί πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο γιά νά βελτιωθούν τά ήδη επεξεργασθέντα κείμενα από τούς Προκαθημένους τών Ορθοδόξων Εκκλησιών καί έτσι νά δοθεί μιά καλή εκκλησιαστική μαρτυρία πίστεως καί ενότητος στόν σύγχρονο κόσμο, συντονισμένη στήν όλη παράδοση τής Εκκλησίας."
πληροφοριες απο 
vimaorthodoxias. και
romfea.
Απογοήτευση και γι' αυτούς που έτρεφαν μια, τελευταία, ελπίδα! Όμως ο θεός μιλάει τελευταία…

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...


"Καλύφθηκαν πίσω από το ψέμα πως κάθε αναφορά σε «εκκλησία» εννοεί τη «Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία», χρεώνοντας τη Σύνοδο (αλλά και γενεές όλες αγίων και ορθοδόξων θεολόγων) με τη «ρετσινιά» της παράβασης του… δόγματος της ενότητας της Εκκλησίας, όπως θεσπίστηκε από την α’ οικουμενική σύνοδο! Το έωλο της θέσης καθίσταται σαφές, καθώς παραθεωρούν σκοπίμως την γενικευμένη επί αιώνες τεχνική, κυριολεκτική και αρχαιοελληνική χρήση του όρου «Εκκλησία» (terminus technicus) ως «συνάθροιση»."


Το κείμενο από την "Ενότητα πίστεως" που είχες δημοσιεύσει το προηγούμενο Σάββατο, γράφει το φαιδρό (επιεικής χαρακτηρισμός), ότι "εκκλησία" σημαίνει συνάθροιση, όπως λέμε "εκκλησία του δήμου" στην αρχαία Ελλάδα, και ότι είμαστε παράλογοι που διαφωνούμε με τον χαρακτηρισμό των αλλόδοξων ως "εκκλησίες".
Είναι αυτό επιχείρημα; Με αυτή τη λογική, συνάθροιση είναι και οι μουσουλμάνοι στο τζαμί, οι βουδιστές στους δαιμονικούς ναούς τους, ακόμα και οι σατανιστές που είναι επίσημα αναγνωρισμένοι ως θρησκευτική κοινότητα στην Αμερική όπως και η ένωση μαγισσών.. Να τους χαρακτηρίσουμε λοιπόν όλους "εκκλησίες" επειδή είναι συναθροίσεις;
Είναι προφανές ότι δεν χρησιμοποιείται η λέξη "εκκλησία" με την έννοια της συνάθροισης γιατί την περιορίζουν μόνο στον λεγόμενο "χριστιανικό κόσμο".Απλά δίνουν εκκλησιαστικότητα στις αιρέσεις.
Εκκλησία στην δική μας χριστιανική γλώσσα είναι Σώμα Χριστού, είναι "η Γυνή του Εσφαγμένου Αρνίου" την οποία εξαγόρασε με το Αίμα Του. Τίποτα λιγότερο. Όπως ακριβώς ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως, Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική.