Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

Ως μη ώφειλε ο Νούσης, χρησιμοποίησε κατά το δοκούν λόγια του Οσίου Πορφυρίου

(Μη ανεχόμενος την Ορθόδοξη κριτική στη θεματολογία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου)




Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Σε κείμενο που δημοσιεύτηκε στην Πύλη Εκκλησιαστικών ειδήσεων amen, που τιτλοφορείται ‘’Η Πανορθόδοξη Σύνοδος και η εμπιστοσύνη στους Επισκόπους’’ του θεολόγου – φιλόλογου Κωνσταντίνου Νούση (31/5/2016), αναφέρονται τα εξής :  «Δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω τον βαρυσήμαντο λόγο του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, αναφορικά με το θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος : να δείξουμε εμπιστοσύνη στους Επισκόπους της εποχής εκείνης.  Αν αυτό ισχύει για εκείνη την εποχή, πόσο μάλλον σήμερα που δεν τίθεται κάποιο δογματικό ή ιδιαίτερο ζήτημα». 


Θα πρέπει να πούμε ότι  ανάλογη στάση  για το θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος είχε και ο Όσιος Παΐσιος, αναφέροντας στο τέλος ότι σημασία έχει τι θα πει η Εκκλησία. Με αυτό το σκεπτικό πιστεύω ανέφερε ο  Όσιος Πορφύριος, ότι πρέπει ‘’να δείξουμε εμπιστοσύνη στους Επισκόπους της εποχής εκείνης’’, εννοώντας την εμπιστοσύνη στην Ποιμαίνουσα Εκκλησία.  Παρατηρούμε μια ταύτιση του εκκλησιολογικού ήθους των δύο αυτών Οσίων. 
Η  μονομέρεια όμως είλκυσε τα λόγια τούτα του Οσίου Πορφυρίου, που αφορούσαν τις έσχατες ημέρες και για το συγκεκριμένο θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος, στις μέρες τούτες που οι στηρίζοντες ολοκληρωτικά τη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης, δεν ανέχονται καμιά αμφισβήτηση. 
Πήρε τα λόγια του Οσίου Πορφυρίου ο κ. Κ. Νούσης αναφορικά με το θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος, με τα οποία ο Όσιος παρηγόρησε τους αγωνιούντες χριστιανούς, λέγοντάς τους ‘’να δείξουν εμπιστοσύνη στους Επισκόπους της εποχής εκείνης’’ και τον χρησιμοποίησε κατά το δοκούν μεταφέροντας τον ως αρμόζοντα και στην περίπτωση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.  Τη διαφορετικότητα του θέματος αυτού που αφορά το θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος, ουδείς την αμφιβάλλει.
Ως μη ώφειλε επιστρατεύει κατά το δοκούν την αναφορά αυτή του Οσίου Πορφυρίου, για να αντιπαλέσει αλλοτρόπως  τις θεολογικές ενστάσεις, όσων με Ορθόδοξη σοβαρότητα εκφράζουν την άποψή τους για συγκεκριμένα θέματα της δημοσιευθείσας απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών. 
Ομιλεί στο κείμενό του που τιτλοφορείται ‘’Η Πανορθόδοξη Σύνοδος και η εμπιστοσύνη στους Επισκόπους’’ ο κ. Κ. Νούσης, για φονταμενταλιστικές φωνές, για ζηλωτισμό ως αρρώστια ψυχική κλπ.   Αντί τούτων έπρεπε να απαντήσει  με Ορθόδοξη σοβαρότητα σε όσους εκφράζουν την άποψή τους για συγκεκριμένα θέματα της δημοσιευθείσας απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, επί της ουσίας των εγειρομένων ενστάσεων. 
Αντί άλλης όμως απάντησης στην επιταγή του κ. Κ. Νούση για τέτοιας μορφής εμπιστοσύνης στους Επισκόπους, στην περίπτωση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, όπου έχουν  εγερθεί τόσες θεολογικές ενστάσεις στη θεματολογία της, θα σημειώσουμε τα λόγια του ιδίου που αναφέρει σε άλλο σημείο του κειμένου και τα οποία είναι εξής :  «Επίσης δεν πρέπει να ξεχνούμε και κάτι άλλο. Οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται από μια Σύνοδο, ελέγχεται από το Σώμα.  Και έτσι ακυρώνεται στην πράξη αν δεν είναι συμβατή με την εκκλησιαστική συνείδηση όπως π.χ. η ψευτοένωση της Φερράρας - Φλωρεντίας».  

 πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια: