Δε λέω καταπληκτικό φαγητό. Αλλά με διέλυσε βρε παιδί μου. Πόση ώρα τώρα και ακόμη δε μπορώ να χωνέψω.
Βλέπεις η κοιλιοδουλεία και το πάθος της λαιμαργίας δε λύνεται με την νηστεία.
Πια νηστεία όμως; Δε λύνετε με την νηστεία που εδώ και μερικά χρόνια ζούμε οι σύγχρονοι ας πούμε Νεοέλληνες θρησκευόμενοι .
Ξέρεις εκείνη την νηστεία που αντί για κρέας το τσικάλι γεμίζει με καλαμάρια , σουπιές, καραβιδάκια, αστακομακαρονάδες, σογιο κυμά, σογιομουσακά, σογιοκονινιστά, γαροδοπίλαφα, σουπιοκεφτέδες, πατατοκεφτέδες και… και …και…ο κατάλογος τέρμα δεν έχει.
Είναι τόσο ακόρεστος ο κατάλογος όσο και η λαίμαργη φαντασία μας, που αρνείται την ουσία της νηστείας, ακόμα και όταν φαινομενικά και κατά τύπο την τηρούμε.
Αλλά αυτό καθ άλλο παρά νηστεία είναι.
Διατροφική αλλαγή λόγω ημερών …ναι.
Τσικαλική αλλαγή περιεχομένου…. ναι.
Ψαροταβερνική επιδρομή ναι.
Κατασπαραγμός μαλάκιων, ναι.
Νηστεία όμως όχι, εάν θέλουμε να διατηρήσουμε την σοβαρότητα μας και την εσώτερη αλήθεια μας.
Δε τα κατακρίνω. Δεν έχω διάθεση και δε γουστάρω να κατακρίνω κανένα. Άλλωστε εγώ είμαι χειρότερο από όλους αυτούς.
Απλά τα γράφω ίσως για να εξιλεωθώ υποσυνείδητα και συνειδητά γιατί μου την βιδώνει η τυπολατρία μας. Η αίσθηση αυτοϊκανοποίησης ότι κάτι τρομερό κάνουμε, τι στιγμή μάλιστα που ο Χριστός μας λεει: ότι και αν όλα τα κάνετε (αρετές) να πείτε ότι τίποτα δε κάναμε’’.
Εμείς και τίποτα δε κάνουμε και έχουμε την ψευδαίσθηση ότι τα έχουμε όλα κάνει σπαθί…….
Η νηστεία σαφέστατα είναι εγκράτεια και ασιτία.
Είναι άσκηση του θελήματος, της βούλησης, της θέλησης να κινηθεί σε ρυθμούς ασκητικής προοπτικής.
Είναι και πένθος. Και όταν πενθείς δεν τρως.
Είναι και έρωτας βέβαια, και τα σκυλιά όταν είναι ερωτευμένα νηστεύουν.
Όλα αυτά, βεβαίως και είναι…..
Δεν είναι όμως απλώς και μόνο μια τυπική διατροφική αλλαγή.
Η μια υποκριτική αυτοεπιβαιβεωτική αυταρέσκεια των ικανοτήτων μου.
Διότι παίζει και αυτό… να νηστεύω και να αυτοϊκανοποιούμαι , σαν μ………..ας.
Άλλωστε ο Αγιος Ιωάννης ο Σιναίτης στους λόγους του περί Διακρίσεως τρείς των αριθμώ, – που ο Φρόυντ εάν τους γνώριζε θα έκανε διαρκώς παραπομπές ή και θα αρνούταν να γράψει κάτι που είχε προ πολλού ειπωθεί από έναν Εραστή του Θείου καταμεσής της άγονης και φιλόξενης για τον έρωτα ερήμου- είπε λοιπόν ότι ‘’πολλές φορές τις κακίες μας τις ντύνουμε με αρετές…’’ Πω πω τι είπε ο άνθρωπος……..
Έτσι υπάρχει και αυτή η κατηγορία. Εκείνοι που νηστεύουν φαρισαϊκά και υποκριτικά. Αυτάρεσκα και αυτοικανοποιητικά. Είπαμε υπάρχει και ο πνευματικός αυνανισμός. ……
Έτσι και εγώ ακόμη παλεύω να χωνέψω τις σουπιές που και μάραθα είχαν, και πολύ βεβαίως εγωισμό
πηγή
2 σχόλια:
Οταν αρχιζει η νηστεια δεν μπορουμε να μη πουμε πως ειμαστε σε νηστεια.Ανεξαρτητως εαν τρωει κανεις καβουρια που του τα εφερε καποιος,η χταποδι που το πηρε για να ευχαριστησει τους οικειους του,οι οποιοι δυσκολευονται να περασουν με φιδε κ δεν το διατυμπανιζουν αλλα λενε,''ξερετε,εγω δουλευω νυχτα μερα να τα βγαλω περα,και μου ειναι αδυνατον να περασω με φιδε η με ξερο ψωμι,η με καθολου λαδι,και το ομολογω πως ειμαι αδυνατος''.γιατι δεν προσεχετε τι γαστρονομικες συνταγες εχουν βγαλει οι μοναχοι;Στα τραπεζια των μοναστηριων ,δεν προσεχουμε τι ταξη και τι δεν λειπει επανω,οι μοναχοι ομως σωζονται κατα χιλιαδες μεσα απο την υπακοη που ειναι μια αρετη παραπανω! Δε βλεπουμε τους ασκητες;Την περνανε τρωγοντας παξιμαδια.Ενας ασθενης,μοναχος αλλοιως οικονομειται στο τι θα φαει.
Ο Θεος μετραει τη στερηση αλλα μετραει και την προθεση κ τη βουληση.
Σημερα εφαγες πολυ,αυριο κατι θα συμβει κ δεν θα φας τιποτε,μεθαυριο εξομολογουμενος θα προσπαθησεις παλι,ολοι στο ιδιο καζανι.Αξια εχει να προσπαθεις.Οταν βρισκεσαι σε τραπεζι και ειναι Τεταρτη,αλλα εισαι σε γνωστου τραπεζι που ξερει μπορεις να του πεις''ξεχασες,εχουμε Τεταρτη σημερα,νηστευω,δεν πειραζει θα φαω κατι προχειρο''.Οταν εισαι σε τραπεζι ξενου που δε γνωριζει,θα το πεις''εμεις νηστευουμε,αλλα τωρα αφου βρεθηκαμε εδω,θα φαμε ο,τι εχετε''..Δηλαδη τι σημαινει αυτο πως ο αλλος ειναι κατωτερος ;;; Οπως εγωδεχομαι εσενα κ δε κατηγορω που για τον Α η Β λογο δεν μπορεις,δεν θελεις,,,δεν εισαι ετοιμος τελος παντων,ετσ και εσυ δεν πρεπει να με κατηγορησεις γιατι πρεπει να πεις'' τι με πειραζει εμενα κ αν νηστευει,Ο Θεος ξερει,παμε παρακατω..''.
Εκτιμας τον ανθρωπο απο αυτα που εχει κ προσφερει .Οταν ομως βαλεις λογισμο ''καλα αυτος τι μας κανει τωρα τον οσιο;;'' Εκει ειναι το λαθος διοτι μετεπειτα θα κοιταξεις να τον περασεις απο κοσκινο και επειτα να τον φτυσεις κ αν χρειαστει.Και ο λογισμος πως να τον σουβλισεις δεν ωφελει τη στιγμη που αλλος μπορει να κανει καθε μερα αρχη μετανοιας.Οταν ομως ειναι για θεματα δογματων,δεν γινεται να μη μιλησεις.Θα χρειαστει κ να μη μιλησεις.Εκφραζεις τη γνωμη σου κ ο αλλος τη δικη του.Δεν χρειαζεται να επιμενεις τη στιγμη που ο αλλος δεν συμφωνει.Αλλο ομως δεν συμφωνω,,,,κ αλλο δεν συμφωνω αλλα προκαλω κ ερεθιζω τον αλλον.
Συγχωρηστε με,κ παλι καλο υπολοιπο ,καλη Σαρακοστη και σε αυτους που μπορουν κ σε αυτους που δεν μπορουν!
Αγαπη αδελφοι μου...Αγαπη...ας μη κοιταμε ουτε αυτους που τρωνε Αστακομακαροναδες ουτε αυτους που τρωνε Μπριζολες...ας κοιταμε τον ταλαιπωρο τον εαυτο μας και μονον αυτον...διοτι ουτε η νηστεια θα μας σωσει απο μονη της,ουτε ο ελεγχος στο διπλανο μας...μονο ταπεινωση και αυτομεμψια...Καλον αγωνα και ημαρτον.(Ι.Κ).
Δημοσίευση σχολίου