Ο
Ελλογιμότατος Γ. Δημακόπουλος (Καθηγητής στο πανεπιστήμιο Φόρνταμ
των Παπικών και δη των Ιησουιτών της Ν. Υόρκης) στην προπάθειά του να
βγάλει ασπροπρόσωπο τον οικουμενισμό και μάλιστα το «Π.Σ.Ε.» καταφέρεται κατά των παραδοσιακών ορθοδόξων πιστών. (Το άρθρο του στο «Αμήν» μετέφρασε στα ελληνικά ο κ. Ν. Ασπρούλης, συνεργάτης της Θεολογικής Ακαδημίας του Βόλου).
Μεταξύ άλλων ο κ. Καθηγητής θέλει να δικαιώσει πάση θυσία τη «Βαπτισματική Θεολόγια». Προσπαθεί,
εν πρώτοις, να αποπροσανατολίσει μεταφέροντας αλλού τη συζητήση. Μα,
κύριε Καθηγητά, ξέρετε πολύ καλά ότι το πρόβλημά μας δεν είναι πώς θα
δεχθούμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία προσήλυτους από τον Παπισμό, τον
Προτεσταντισμό ή άλλες αιρέσεις (κατά τον ορισμό σας από «άλλες χριστιανικές παραδόσεις»!!!).
Το θέμα είναι άλλο: Η Σύναξη των Προκαθημένων
εισάγει το εντελώς απαράδεκτο γεγονός της αναγνωρίσεως ως εγκύρου του Βαπτίσματος (ραντίσματος) των αιρετικών οι οποίοι παραμένουν
στην αίρεση. Εσείς κι οι όμοιοί σας, θέλετε με το στανιό να μας πείσετε
ότι όσοι βαπτίστηκαν στο όνομα της Αγίας Τριάδος είναι μέλη της
Εκκλησίας!!! ανεξαρτητως της πληθώρας των αιρέσεων τις οποίες
πρεσβεύουν. Φυσικά δεν κάνατε τον κόπο να μας προσκομίσετε κάποια
μαρτυρία Συνόδων ή Αγίων Πατέρων επί τούτου.
Για τον κ. Καθηγητή οι «Ρωμαιοκαθολικοί» και οι Προτεστάντες είναι «αιρέσεις» εντός εισαγωγικών. Άρα αποδέχεται ότι οι Παπικοί κι οι Προτεστάντες ΔΕΝ είναι αιρετικοί!!! Μάταια θα αναζητήσετε το «εις Κύριος, μια πίστις, εν Βάπτισμα» του Αποστόλου Παύλου. Για τον κ. Καθηγητή δεν έχουμε αιρέσεις, αλλά «λάθη της λατινικής θεολογίας» και φέρνει ως παράδειγμα τέτοιου «λάθους» το Filioque, που καταδικάστηκε στην Γ' Οικουμενική και στη Σύνοδο του 879-80.
Φτάνει
επίσης στο σημείο να μας πει ότι ΔΕΝ είναι αντίφαση το σημείο 6 της
Συνάξεως των Προκαθημένων, όπου από την μια δηλώνεται ότι η Ορθόδοξη
Εκκλησία είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία κι από την
άλλη αναγνωρίζεται ότι υπάρχουν «άλλες Χριστιανικές Εκκλησιές και Ομολογίες».
Επιμένει ότι οι Πατέρες αποκαλούν Εκκλησίες τις κοινότητες των
αιρετικών. Τα πραγματα δεν είναι έτσι. Ο Μεγας Βασίλειος λ.χ. μιλά για
την Εκκλησία όπως και για αιρέσεις, σχίσματα και παρασυναγωγές. Όχι για
πολλές Εκκλησίες. Άμα κοιτάξει κανείς σε ποιο πανεπιστήμιο διδάσκετε θα
καταλάβει γιατί μιλάτε όπως μιλάτε Ελλογιμότατε.
Του Ανδρέα Κυριακού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου