Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Άννα Συνοδινού: Το ιερόν τέρας της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας



Πρόσωπα και προσωπεία
Από την εκπομπή Αρχονταρίκι με τον Μητροπολίτη ΔημητριάδοςΙγνάτιο.

Αυτοβιογραφικό χρονικό.
Στοιχεία από την διαδρομή στη ζωή και στο θέατρο, της Αννας Συνοδινού. Πρόσωπα με τα οποία συνεργάστηκε, αγάπησε, στήριξε και στήριξαν, αυτήν την τόσο σημαντική ελληνίδα ηθοποιό, που πρόσφερε τόσα πολλά στο χώρο της τέχνης.Η Άννα Συνοδινού γεννήθηκε στο Λουτράκι το 1927. Κατάγεται από την Αμοργό. Είναι το όγδοο παιδί της οικογένειας. Μεγάλωσε με σπάνια στοργή και αγάπη και έλαβε ορθόδοξη χριστιανική αγωγή. Σπούδασε στην Αθήνα έως το γυμνάσιο και στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου. Αρίστευσε. Έμαθε ραπτική και νοικοκυριό. Σπούδασε μπαλέτο και μουσική. Είχε διδασκάλους τους Ροντήρη, Τερζάκη, Μελά, Καρθαίο, Μυράτ, Χόρν, Μαρίκα Κοτοπούλη. Διέπρεψε τόσο στο κλασικό όσο και στο σύγχρονο δραματολόγιο, ερμηνεύοντας 17 ηρωίδες σε τραγωδίες, κωμωδίες και απειράριθμους χαρακτήρες σε δράματα και κωμωδίες Ελλήνων και ξένων συγγραφέων. Έλαβε μέρος σε περιοδείες στο εξωτερικό, τιμώντας το όνομα της πατρίδας μας. Συμμετείχε σε πρωτοποριακά γεγονότα: στην ίδρυση του πρώτου θεάτρου κήπου, στο πρώτο κυκλικό θέατρο στην Ελλάδα, και δημιούργησε το πρώτο θέατρο βράχων: το Θέατρο Λυκαβηττού. Η Άννα Συνοδινού έχει από ετών δηλώσει πως θα ερμηνεύει στη σκηνή μόνο χαρακτήρες Ελληνίδων ηρωίδων, αποτίοντας έτσι φόρο τιμής στην Ελληνίδα γυναίκα που τόσα προσέφερε στην ιστορία της πατρίδας μας. Για το λόγο αυτό, η Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων εξέδωσε ψήφισμα τιμής και επαίνου για την Άννα Συνοδινού. Το 1998 εκδόθηκε το βιβλίο της Πρόσωπα και Προσωπεία, αυτοβιογραφικό χρονικό (Εκδόσεις Βλάσση), και η Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου της ανέθεσε την καλλιτεχνική επιμέλεια της σειράς «Έργα Ελλήνων Κλασικών» σε CD: 1ο) Διονύσιος Σολωμός, 2ο) Χριστός Κύριος.

πηγή

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Θυμάμαι αυτή την συνεντευξη στό αρχονταρίκι όπου ο Ιγνάτιος εκκολαπτόμενος ή φανερός οικουμενιστής -δέν θυμάμαι ,εξαρτάται από την χρονολογία - της έθεσε την ερώτηση περί της εξελίξεως της πίστης - γνωστή θέση της μεταπατερικής θεολογίας οτι δηλαδή η εξέλιξη της πίστεως είναι συνάρτηση του ιστορικού χωροχρόνου - καί η Άννα Συνοδινου τού έδωσε την πρέπουσα απάντηση οτι τό αναλλοίωτο της πίστεως συμβολίζει την αφθαρσία Αλλά ο Ιγνάτιος ουκ ηδυνήθη συνιέναι ....ασύνετος ών ! Αιωνία η μνήμη στήν Άννα Συνοδινού Μία ΕΛΛΗΝΙΔΑ μέ κεφαλαία κινούμενη μέσα σέ ένα δύσκολο χώρο τόν χώρο της τέχνης Θυμάμαι στού φρουρούς της Αχαΐας ειχαν πέσει κάτι ΄΄γαμ... ΄΄ του Τζώρτζογλου μέ την Ντενίση από τά πρώτα της ελληνικής τηλεόρασης καί αυτό μού φάνηκε σόλοικο για την Συνοδινού Είπαμε δύσκολος ο χώρος του θεάματος αλλά οι αυτοδύναμοι καί ταλαντούχοι καλλιτέχνες δέν είναι ευάλωτοι σέ ευτελείς εξαρτήσεις καί έχουν μία σεμνότητα Χάραξα αυτές τις γραμμές για νά κάνω μνεία της απάντησης της Συνοδινού πρός τόν Ιγνάτιο καί ότι βρόντηξε τά χαρτιά της στά έδρανα της βουλής καί αποχώρησε από τό κοινοβουλιο καί ότι έδινε χριστιανική μαρτυρία φορώντας τον σταυρό της !