Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Ο Διώ(χ)της τί είναι;



   


Λογος α’

 Η ΣΥΝΟΔΟΣ;
 Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ; 
Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ;  
 Ο σύγχρονος " ΕΓΩ ΕΙΜΙ Ο ΩΝ"; 
Ο Βαρθολομαίος τών Παλαιοημερολογιτών πού καθαιρεί καί αγιάζει; 
Μέ πόσο θράσος αποφασίζει ότι ο Σωφρόνιος "Πάντα, σα κακόδοξα, δαιμονοληπτικ κα ξωφρενικ γραψε κα επεν ερομόναχος Σωφρόνιος Σαχάρωφ",  αντιπροσωπεύει τά σκοτάδια, τούς σκορπιούς καί τά φίδια τής καρδιά του!! 
Είναι ο πηδαλιούχος τής εκκλησίας; 
Δέν καταλαβαίνει ο άμοιρος στήν τύφλα του ότι κρατά στά χέρια του μόνο ένα κομμάτι ξύλο μέ τό οποίο προσπαθεί νά τσακίσει καί νά εξουθενώσει τό σώμα Κυρίου, εμποδίζοντας ταυτόχρονα τόν Κύριο νά πάρει τήν θέση Του στό πηδάλιο τής νεοελληνικής εκκλησίας; Αλλοίμονό μας, αδελφοί. Από τούς κόλπους τής εκκλησίας γεννιούνται πλέον μόνο επηρμένα φίδια.

Αμέθυστος 
 
Δεν βρίσκεται  ένας χριστιανός να τον μαζέψει,  που τόχει χαμένο ολότελα;

Για όνοομααα,  επειδή δεν του δίνουν χρήματα για τις εκδόσεις του, να γίνεται αγιομάχος;

Κρίμα τα στερνά του να δείχνουν την ποιότητά του…

Διαβάστε επίσης:Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δε συμμερίζομαι τις θέσεις του π.Ιωάννη για το πρόσωπο του μακαριστού γέροντος Σοφρωνίου αλλά η μονή του Έσσεξ θα πρέπει επιτέλους να παύσει να υφίσταται με τη σημερινή της μορφή που κανένα έρεισμα δε διαθέτει στους ιερούς κανόνες και την ορθόδοξη παράδοση και σκανδαλίζει πολλούς χριστιανούς.

Μαρία Π. είπε...

Η μονή Έσσεξ είναι διπλή και όχι μικτή. Δεν ήταν επιδίωξη του Γέροντα αλλά προέκυψε λόγω ιδιαίτερων συνθηκών εκείνης της εποχής. Το πρόβλημα όμως με τους κάθε είδους κατήγορους και συκοφάντες (και γι΄αυτό τους χαρακτηρίζω έτσι), είναι ότι αντί να μιλήσουν όπως αρμόζει σε χριστιανούς για μια έστω ενόχλησή τους από αυτό, (η οποία μπορεί να είναι θεμιτή), εκτρέπονται σε βλάσφημους χαρακτηρισμούς εναντίον του Γέροντα. Αυτό δείχνει πόσο αλλού βρίσκονται.. δηλαδή σε μια κατάσταση ξένη της Θείας Χάριτος.
Ο Γέροντας είναι μια μεγάλη σύγχρονη άγια μορφή, ένα υπόδειγμα γνήσιας μετάνοιας, με την μεταφυσική της έννοια και όχι την νομική. Η φυσική εξέλιξη της έσχατης απόγνωσης και ταπείνωσης που βίωσε ήταν η "καινή κτίση" του από τον Κύριο και οι πνευματικές καταστάσεις που του δόθηκαν.
Προφανώς ο π. Ι.Διώτης, αντιλαμβάνεται διαφορετικά την χριστιανική κλήση και ζωή. Πιστεύει σε ένα κώδικα με ναι και όχι, ένα φανάρι που ανάβει πράσινο ή κόκκινο. Οι σύγχρονοι ζηλωτές προσπαθώντας να σώσουν την Πίστη από την λαίλαπα του οικουμενισμού, έχουν ως κριτήριο αυθεντικού χριστιανισμού, την τήρηση κάποιων Ιερών Κανόνων. Και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, δεν είμαστε αντίθετοι με τους Κανόνες γιατί θεσπίστηκαν από Αγίους οι οποίοι θέλησαν να προφυλάξουν και να θωρακίσουν την Πίστη. Ο ρόλος τους όμως είναι μόνο αυτός. Δεν είναι το πλήρωμα της χριστιανικής κλήσης και ζωής, το οποίο δεν είναι απλώς κάτι ανώτερο, αλλά κάτι διαφορετικό. Δεν είναι θέμα ποσότητας αλλά ποιότητας. Είναι η εσωτερική αλλοίωση από την Θεία Χάρη (που τόσο εμφανώς δέχτηκε ο Γέροντας), την οποία δεν μπορεί να βρει ο άνθρωπος μόνο με μια τήρηση κανόνων. Αν ήταν έτσι θα έσωζαν όλες οι θρησκείες αλλά ακόμα και όλα τα φιλοσοφικά συστήματα.Δεν υποβιβάζεται η ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (αυτός είναι ο χριστιανισμός) σε μια θρησκεία όπως τόσες άλλες με ένα κώδικα νομικών διατάξεων. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια αντιλαμβανόμαστε τον Λόγο του Κυρίου ότι "το Σάββατο έγινε για τον άνθρωπο, και όχι ο άνθρωπος για το Σάββατο" και ακόμα ότι "ο Υιός του ανθρώπου είναι Κύριος και του Σαββάτου"..
Δυστυχώς όμως διαχρονικά όλοι οι διώκτες ήταν πάντα κάπως έτσι.. Νομικοί τηρητές κανόνων.. άνθρωποι που κατέστρεφαν προσπαθώντας να σώσουν. Το κατ΄εικόνα του ανθρώπου που τον διαχωρίζει από το ζώο ή ακόμα και από ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή ή ένα ρομπότ είναι το Πρόσωπο.. είναι η Ελευθερία..όχι για να πράττει την αμαρτία αλλά για να εξαντλήσει τις πνευματικές δυνατότητες με τις οποίες δημιουργήθηκε.
Οι Κανόνες χρησιμοποιούνται σαν ένα πλαίσιο οριοθέτησης και όχι καταδυνάστευσης. Δεν είναι το "ταβάνι" της χριστιανικής ζωής, και σίγουρα δεν είναι δόγματα. Οι Απόστολοι, οι Πατέρες, οι Μάρτυρες, και όλοι οι Πιστοί του Κυρίου οδηγήθηκαν στην ζωή τους συγκεκριμένα, και με ιδιαίτερο τρόπο δια Πνεύματος Αγίου.. Από τον Ίδιο τον Κύριο.

Ανώνυμος είπε...

Τι θα πει "διπλή" δηλαδή; Δεν έχουν κοινή τράπεζα, κοινή λατρεία, κοινή προσευχή; Δε σκανδαλίζεται ο κόσμος όταν ακούει και βλέπει τέτοια πράγματα; Πού αλλού συμβαίνει κάτι τέτοιο; Και γιατί δε συμβαίνει σε άλλες μονές του εξωτερικού κάτι τέτοιο;
Μόνο και μόνο που κάποιοι σκανδαλίζονται θα πρέπει να κάνει κάποιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Το Οικουμενικό πατριαρχείο κατά πρώτον."Ου μη φάγω κρέα εις τον αιώνα ίνα μη τον αδελφόν μου σκανδαλίσω" μας παραγγέλει ο μέγας Παύλος. Δεν αποτελεί παρονυχίδα ο σκανδαλισμός.

Μαρία Π. είπε...

Ο π. Ι. Διώτης λέει ότι όσα γράφει στο βιβλίο του είναι σωστά και αποδεκτά από ειδήμονες.Θα ήθελα με αγάπη να πω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των Ορθοδόξων (κληρικών και λαϊκών), κυρίως οι νέοι, αγαπούν πολύ και ευλαβούνται τον Γ. Σωφρόνιο, έχουν βοηθηθεί από τα βιβλία του, και "σκανδαλίζονται" όταν ακούνε κατηγορίες ότι ήταν πλανεμένος και όσα έγραψε ήταν "εξωφρενικά" και "δαιμονοληπτικά". Ο Άγιος Γέροντας Πορφύριος αγαπούσε πολύ τον Γ. Σωφρόνιο. Υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη απ΄αυτό για το αν ήταν πλανεμένος ή όχι; Και αν δεν ήταν και εμείς τον χαρακτηρίζουμε έτσι, αυτό δεν είναι συκοφαντία; Δεν είναι βεβήλωση της μνήμης του; Μήπως πρέπει να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε κάτι πριν το χαρακτηρίσουμε; Εν πάση περιπτώση, επειδή όλα αυτά δεν είναι ευχάριστα, θέλω να ζητήσω συγγνώμη από όλους, αν κάτι που είπα είναι λάθος, ή αν δεν έπρεπε κάτι από αυτά να το πω ακόμα και αν ήταν σωστό.Ο Θεός που είναι ο μόνος που γνωρίζει τις σκέψεις μας και τα κίνητρά μας, να μας φωτίσει και να μας συγχωρήσει όλους. Τρελογιάννη, ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Ανώνυμος είπε...

Μαράκι περαστικά !

Ανώνυμος είπε...

Ενίοτε οι γεροντάδες ιδρύουν μοναστήριο σύμφωνα μέ την προσωπική τους αρετή Το ίδιο παρατηρούμε όταν δημιουργούται μοναστήρια μέ ιεραποστολικό χαρακτήρα Οι γεροντάδες όταν μάλιστα είναι άγιοι πασχίζουν για τό καλό καί τό συμφέρον Αλλά .......! Ο εχθρός παραμονεύει είτε εκ δεξιών είτε εξ αριστερών Γενικώς η ζωή του χριστιανού είναι μία σχοινοβασία μέ γνώμονα την διακριση Παράδοξη φάνημε η παρουσία της μονής του Essex στό Bose !

Ανώνυμος είπε...

Τό ΄΄Μαράκι περαστικά ΄΄ αναφέρεται στό σχόλιο της Μαρίας 8.58 που ήταν δημοσιευμένο μέχρι εκείνη την ώρα Καί φυσικά αγάπη μου είπες πολλά φλύαρα καί πλανεμένα ακολουθύντας τον δάσκαλό σου τον μεθυσμένο Η υπεράσπιση του γέροντα Σωφρονίου δέν είναι μία ευκαιρία νά ξιφουλκήσουμε εναντίον των Ιερών Κανόνων τους οποίους δέν συμπαθεί ο εν λόγω ιστογράφος καί είναι δικαίωμά του Μπορεί αυτό νά ωφείλεται καί σέ ψυχικά του τραύματα Η φιλανθρωπία είναι δεδομένη στην ορθοδοξία Δέν μπορούμε όμως νά ακολουθούμε τά ψυχικά τραύματα του αμέθυστου, του Γιανναρά ή καί τά προσωπικά μας καί νά τά διεκδικούμε ως πίστη της εκκλησίας Τουλάχιστον ο τρελογιάννης δέν μας έχει δώσει τέτοια δείγματα τουναντίον είναι ορθοδοξότατος γι'αυτό δέν είναι εδώ χώρος για νά παρουσιάζετε τέτοιες θεωρίες Καί ευτυχώς που εδώ μπορεί κανείς νά αρθρώσει τόν αντίλογό του χωρίς νά δεχθεί τις ύβρεις του φίλου μας του μεθυσμένου καί της παρέας του που μιλάνε σάν γκάγκστερ, ίδιον της πλάνης των Καί σύ Μαράκι μου δέν προσβάλλεσαι από αυτό τό κλίμα ούτε καί ως γυναικα !Ο αμέθυστος έχει χάσει καθε μέτρο καί θά πρέπει νά αντιμετωπίζεται ως πνευματικά ασθενής μέ φιλανθρωπία μέν αλλά μέ κάθε επιφύλαξη γιά όσα λέει εναντίον προσώπων ακόμα καί αγίων (αγίου Θεοδώρου Στουδίτου , Καππαδοκών πατέρων κ.τ.λ.) Αν ο π.Ι.Διώτης λέει όσα αναφέροναι για τόν πατέρα Σωφρόνιο συγγραφέα του βιβλίου ΄΄Γέροντας Σιλουανός΄΄ που στοιχεί στην αγιοπνευματική εμπειρία της εκκλησίας δέν φταίνε οι ιεροί Κανόνες καί άγιοι καί οικουμενικές σύνοδοι που τους εθέσπισαν εν Αγίω Πνεύματι φυσικά ,αλλά αφού καί για τό Άγιο Πνεύμα έχει ράμματα εμείς τί μπορούμε νά πούμε παρά μόνο ΄΄περαστικά ΄΄ !

Μαρία Π. είπε...

11.34
Kαταρχήν θά ήθελα να σε ρωτήσω αν είσαι η Ελένη από Βόλο που είχαμε μιλήσει παλιότερα. Αν είσαι χαίρομαι που μιλάμε και ευχαρίστως θα σου απαντήσω σε όλα με την σειρά που τα αναφέρεις.Αυτά που είπα ήταν φλύαρα γιατί είχα στενοχωρηθεί με τις κατηγορίες απέναντι στον Γέροντα. Τώρα πλανεμένα γιατί ήταν, αυτό θα μπορούσες να μου το διευκρινίσεις σε τι αναφέρεται.Mάλλον στο επόμενο που λες, δηλ. ότι ξυφουλκώ εναντίον των Ι. Κανόνων. Πως βγάζεις αυτό το συμπέρασμα; Το αντίθετο γράφω, ότι δεν είμαι εναντίον των κανόνων γιατί γράφτηκαν από Αγίους. Και γιατί γράφτηκαν; Aκριβώς γιατί έπρεπε να υπάρχει μια καθοδήγηση για κλήρο και λαό. Ένας επιπλέον λόγος ήταν ότι η εκκλησία είχε πια αυξηθεί πολύ και άρχισαν να υπάρχουν (για διάφορους λόγους) και οι λεγόμενοι τυπικοί (μη πνευματικοί) χριστιανοί. Ένας αληθινά πνευματικός άνθρωπος "δεν χρειάζεται" τους κανόνες με την έννοια ότι όχι απλώς τους τηρεί αλλά κάνει και πολύ περισσότερα. Μου κάνει εντύπωση που βγάζεις αυτό το συμπέρασμα.Νομίζω ότι αυτά που έγραψα είναι κατανοητά. Ότι ο Χριστιανισμός δεν είναι μόνο μια τήρηση κανόνων αλλά κάτι πολύ περισσότερο. Αυτό καταργεί τους κανόνες; Το κάθε πράγμα έχει την θέση του.
Eπίσης όταν λεω ότι το Σάββατο έγινε για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για το Σάββατο, αυτό σημαίνει ότι πάνω απ΄όλα είναι το αιώνιο συμφέρον της ψυχής μας. Όταν π.χ. λέει ότι όποιος δεν πάει για 3 Κυριακές στην εκκλησία να καθαιρείται, αυτό τηρείται; Αν τηρηθεί κατά γράμμα θα ωφελήσει; Ο Κύριος είπε ότι το γράμμα σκοτώνει ενώ το πνεύμα ζωοποιεί. Έτσι λοιπόν πρέπει να τηρείται το γράμμα αλλά προσαρμοσμένο στον Άνθρωπο.. Στον Άνθρωπο.. Ένα επιτίμιο μπορεί να ισχύει για κάποια αμαρτία αλλά ο ένας να είναι σκληρός και αμετανόητος και ο άλλος ένα ράκος. Δεν πρέπει ο πνευματικός να έχει διάκριση. Να προσαρμόσει τον Κανόνα στον άνθρωπο που έχει μπροστά του; Θα συνεχίσω σε λίγο..

Μαρία Π. είπε...

Σχετικά με το θέμα της μονής Έσσεξ με εκφράζει απόλυτα το σχόλιο 10.46.Ο Γέροντας κινήθηκε με βάση την δική του πνευματικότητα. Με ποιον άλλο πνευματικό πατέρα θα είχαν ωφεληθεί τόσο οι συγκεκριμένοι άνθρωποι; Τους κράτησε όλους κοντά του σε μια "διπλή" μονή δηλ. χωριστά οι άντρες από τις γυναίκες. Αν διαβάσεις τις ομιλίες του προς τους μοναχούς και μοναχές στο βιβλίο "Οικοδομώντας τον Ναό του Θεού μέσα μας και στους αδελφούς μας" θα καταλάβεις πόσο ανεβασμένο ήταν το πνευματικό επίπεδο στο μοναστήρι. Γι αυτό νομίζω ότι δεν εμποδιζόταν η πνευματική τους ανάπτυξη από την συνάντηση την ώρα της εκκλησίας ή της διδασκαλίας. Όσον αφορά τον "σκανδαλισμό" που λέει ο ανων. (10.13), συμφωνώ ότι θα μπορούσε μετά τον θάνατο του Γέροντα να γίνει γυναικείο ή ανδρικό, καθαρά για τον λόγο αυτό. Είναι δηλαδή όπως το θέμα των ειδωλοθύτων που λέει ο Απ. Παύλος. Αυτό όμως είναι άλλο, (το οποίο όπως είδες είπα από το πρώτο σχόλιο ότι είναι λογικό και ότι είναι θεμιτή η ενόχληση) και άλλο οι κατηγορίες εναντίον του Γέροντα προσωπικά.
Σχετικά με τον Αμέθυστο. ΔΕΝ θα με βάλλει κανείς στην λογική, να απολογηθώ εγώ γι αυτά που λες. Ότι έχεις με τον Αμέθυστο, θα το πεις στον ίδιο. Το έχω πει κι άλλη φορά. Αν διαφωνείς με αυτά που λέει, αν είναι δυσνόητα και αλλοιώνονται, αν έχετε τσακωθεί, ή ανταλλάξει χαρακτηρισμούς (για διάφορους λόγους), δεν θα κάνω εγώ το δικηγόρο. Όπως καταλαβαίνεις δεν είναι λογικό. Εγώ μέσα μου ξέρω σε τι συμφωνώ και σε τι διαφωνώ, είτε με τον Αμέθυστο, είτε με τον Τρελογιάννη κτλ..(όπως ξέρουν και αυτοί ο ένας για τον άλλο), και δεν θα "απολογηθώ" για τίποτα.Μόνο στο Θεό απολογούμαστε όλοι.. και στους αδελφούς μας όταν έχουμε φταίξει.. Όπως ξέρεις αυτό τον ένα περίπου χρόνο, έχουν γίνει συζητήσεις για διάφορα θέματα, στις οποίες συμμετείχαν πολλοί (και γυναίκες).Όλα τα σχόλια είναι σε δημόσια θέα. Από αυτά φαίνεται ΞΕΚΑΘΑΡΑ τι πιστεύει ο καθένας. Μπορείς να δεις λοιπόν και τα δικά μου λόγια. Δεν έχω διαγράψει κανένα από τα σχόλιά μου. Μπορεί μόνο να το εξηγούσα. Προσωπικά βοηθήθηκα, γιατί δημιουργήθηκαν μέσα μου τα ερείσματα (κυρίως από αυτά που έλεγε ο Αμέθυστος) να κατευθυνθώ σε μελέτη συγκεκριμένων θεμάτων, αλλά και να κατανοήσω κάποια άλλα. Αν θέλεις να με ρωτήσεις την γνώμη μου για κάποιο θέμα, να το κάνεις ευθέως, (και ευχαρίστως θα σου απαντήσω), χωρίς να παρεμβάλλονται τα υπόλοιπα. Θα ήθελα να σε ρωτήσω όμως κι εγώ πως βλέπεις τις επιθέσεις που γίνονται εναντίον των Γερόντων, με το πρόσχημα των Κανόνων και αν αυτό το θεωρείς σωστό.

Ανώνυμος είπε...

Να σου πώ Μαρία μου δεν σκοτίζω το μυαλό μου με τέτοιου είδους ερωτήματα Κινούμαι με την γενική αρχή ό,τι είπε η εκκλησία είναι καλώς ειπωμένο και ό,τι έπραξε είναι καλώς πεπραγμένο ,γιατί συμμαρτυρεί και η κατάνυξη που δημιουργούν στην καρδιά του ανθρώπου τα υπό της εκκλησίας πεπραγμένα και ειπωμένα, εφ’όσον είναι θεόπνευστα και φορείς της θείας Χάριτος Η αγωνία μου είναι μήπως είμαι ελλιπής απέναντι σε αυτά που θέσπισε η εκκλησία και όχι μήπως και δεν τά υπερβώ Χωρίζεις τους χριστιανούς σε ΄΄τυπικούς ΄΄ και ΄΄πνευματικούς ΄΄ και εντάσσεις ασφαλώς τον εαυτόν σου πού αλλού ; στους πνευματικούς και σου το εύχομαι με απερίγραπτη χαρά Τι πειράζει λοιπόν η ύπαρξη του Κανόνος σε κάποιον που τον έχει υπερβεί ; Ο κανόνας λέει να πηγαίνουμε κάθε Κυριακή στην εκκλησία αλλά αν εμείς πηγαίνουμε και κάθε μέρα δεν μας το απαγορεύει Ο κανόνας είναι το βίωμα της εκκλησίας κωδικοποιημένο και όχι απλώς ΄΄ ένας κώδικας νομικών διατάξεων΄΄ που υποβιβάζει την εκκλησία ΄΄ σε μια θρησκεία όπως τόσες άλλες΄΄ Οι Ιεροί Κανόνες δεν ήρθαν να επιβάλλουν κάτι καινούργιο ή ΄΄διαφορετικό ΄΄ ή άγνωστο στην εκκλησία- όπως το εννοείς και στό σημείο αυτό συνίσταται η πλάνη σου - αλλά κατέγραψε και κωδικοποίησε αυτό που ήδη η εκκλησία εν Αγίω Πνεύματι βίωνε Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος πολέμησε τον θεσμό των συνεισάκτων γυναικών το οποίο τηρούμε ως μία αυτονόητη επιταγή της πνευματικής ζωής Σε τι μας ενοχλεί η ύπαρξη του Κανόνος ; Φυσικά οι άγιοι κατέκτησαν την απλότητα --χωρίς αυτό να είναι μία κατάσταση άτρεπτος -- αλλά δεν την κατέκτησαν μη όντος του κανόνος ή περιφρονώντας τον κανόνα Αν στο συγκεκριμένο μοναστήρι αυτός ο τρόπος ζωής τους βοηθά πνευματικά είναι ένα θέμα σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και αν αυτό το επισημάνει κάποιος όπως φαντάζομαι ο π. Ιωάννης Διωτης δεν θα έκανε έγκλημα ως προς αυτό Αναφέρθηκα στον φίλο μας τον αμέθυστο διότι θεωρώ ότι όλα αυτά που αναφέρεις είναι ένα μάθημα που εκείνος σου το έμαθε και σύ άκριτα τά υιοθέτησες Ο αμέθυστος άς αναζητήσει αλλού τά αίτια της πνευματικής του δυσπραγίας και όχι στην ύπαρξη των Ιερών Κανόνων για να μην καταντήσει σαν τον Γιανναρά ή σαν αυτούς που νοσταλγούν την προπατερική εποχή Δηλαδή τι εννοείς ότι οι Ιεροί Κανόνες ΄΄ δεν είναι δόγματα΄΄ ,άρα δεν είναι ισόκυροι των δογμάτων ,άρα είναι αμφισβητήσιμοι ; Δεν νομίζεις αυτό τον δρόμο ολέθριο και πλανεμένο ; Οι οικουμενιστές είναι αυτοί οι οποίοι θέτουν θέμα αμφισβήτησης των Ιερών Κανόνων με διάφορες προφάσεις Ο αμέθυστος τελικά σε ποιους ανήκει ; Με πολύ μεγάλη ευκολία αποδομεί κάθε αγωνιζόμενο κληρικό ή θεολόγο --είπε κανείς ότι είναι αλαθητοι ; -- και τους στέλλει στο πύρ το εξώτερο ως αιρετικούς άς πούμε γιατί κάποιος μίλησε για στρατευομένη και θριαμβεύουσα εκκλησία Τόσο μεγάλο έγκλημα ! Άς μάθουμε λοιπόν και εμείς και οι αναγνώστες το σφαλερόν του ανθρώπου Θα πρέπει όλοι να εργαζόμεθα θετικώς για την οικοδομή της εκκλησίας και όχι αποδομητικά

Μαρία Π. είπε...

" Χωρίζεις τους χριστιανούς σε ΄΄τυπικούς ΄΄ και ΄΄πνευματικούς ΄΄ και εντάσσεις ασφαλώς τον εαυτόν σου πού αλλού ; στους πνευματικούς "

Πνευματικός άνθρωπος ήταν ο Γέροντας και όχι εγώ. Με αδικείς με αυτά που γράφεις.Όλη η συζήτηση είναι για τον Γέροντα Σωφρόνιο και τον Κανόνα που δεν τηρήθηκε. Εμείς όλοι αγωνιζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Έχουμε μπει σ΄ένα δρόμο. Όπως σε ένα σχολείο "μαθητές Χριστού". ΄Οπως ξέρεις όμως η μεγάλη πλειοψηφία είναι όπως το είπα. Τυπικοί, τυπικότατοι. Αν τους μιλήσεις πέρα από τα τυπικά, λίγο βαθύτερα σε κοιτάζουν σαν εξωγήινο. Το ξέρουμε όλοι, στην ίδια χώρα ζούμε. Δεν ισχύει λοιπόν αυτό που υπονοείς ότι έχω κάποια ιδιαίτερη ιδέα πνευματικότητας για μένα πέρα από το ενδιαφέρον να μαθαίνω, την αγάπη για τον Θεό, και την προσπάθεια (ανθρωπίνως) να κάνω το σωστό, όπως ακριβώς και εσύ.
Σχετικά με τους κανονες αυτό που είπα είναι ότι ΜΟΝΟΙ τους χωρίς το βίωμα της πνευματικής ζωής, μετατρέπουν την εκκλησία σε θρησκευτικό σύστημα. "Πάντα μοι έξεστιν, αλλά ου πάντα συμφέρει". Υπάρχει η ελευθερία, το ανθρώπινο Πρόσωπο. Ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος λέει πολλά πάνω σε αυτά τα θέματα. Πως χειρίζεται ο Θεός τον άνθρωπο. Πως αναπτύσσεται ο άνθρωπος μέσα από την σχέση του με τον Θεό όπως ένα παιδί από τον πατέρα του, με ιδιαίτερο τρόπο αφού καθένας είναι διαφορετικός.
Οι Κανόνες φυσικά θεσπίστηκαν από Άγιους Πατέρες. Το λέμε συνέχεια. Έγιναν για να οριοθετήσουν την Πίστη μας. Υπάρχουν κανόνες για τις συμπροσευχές, για τις χειροτονίες κτλ.. Είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι πρέπει να τηρούνται. Έχω πει πολλές φορές για τους Προτεστάντες και την ψευτο-θεία κοινωνία που κάνουν. Υπάρχουν όμως και άλλοι κανόνες που έχουν σχέση με επιτίμια κτλ.. Άκουσα μια ομιλία του γ. Νίκωνος και έλεγε για μια οικογένεια με πολλά προβλήματα και άρρωστο παιδί, που μετά την εξομολόγηση διαπίστωσε πολύ βαρειές αμαρτίες. Παρόλα αυτά ήταν τόσο διαλυμένοι οι γονείς ψυχολογικά, που τους είπε να πάνε άμεσα να κοινωνήσουν. Μου έκανε πολλή μεγάλη εντύπωση. Αυτό ήταν μια αλλαγή σε επιτίμιο που όριζε κάποιος κανόνας. Αλλά γιατί να πάμε μακριά. Υπάρχει ανώτερος από τον Κύριο; Δεν απαγόρευσε το διαζύγιο; Γιατί δίνονται διαζύγια; Σου λένε για "οικονομία". Στα πλαίσια αυτά προσαρμόζονται αυτού του είδους οι κανόνες, γι΄αυτό είπα ότι δεν είναι δόγματα, επειδή αλλάζονται από τον πνευματικό (με σωστό τρόπο όταν είναι άξιος).

"Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος πολέμησε τον θεσμό των συνεισάκτων γυναικών το οποίο τηρούμε ως μία αυτονόητη επιταγή της πνευματικής ζωής"

Έχω πει ήδη γι΄αυτό ότι ούτε ο Γέροντας συμφωνούσε αλλά ήταν οι συνθήκες τέτοιες που δεν γινόταν διαφορετικά. Οσον αφορά τον π.Ι.Διώτη, το δικό μου πρόβλημα είναι συγκεκριμένα οι χαρακτηρισμοί για τον Γέροντα και την διδασκαλία του, και όχι τόσο το μοναστήρι.

"Δηλαδή τι εννοείς ότι οι Ιεροί Κανόνες ΄΄ δεν είναι δόγματα΄΄ ,άρα δεν είναι ισόκυροι των δογμάτων ,άρα είναι αμφισβητήσιμοι ;"

Το εξήγησα ήδη. Είναι τα θέματα της χριστιανικής οικονομίας, και της καθημερινής πνευματικής ζωής (νηστεία, συχνή θεία κοινωνία κτλ), και όχι θέματα Αιρέσεων, Χειροτονίας, Μυστηρίων κτλ..

Να απαντήσω και σε κάτι τελευταίο. Είπες ότι "εδώ δεν είναι χώρος να παρουσιάζω τέτοιες θεωρίες.."
Δεν έγραψα για να παρουσιάσω καμιά θεωρία, απλώς απάντησα στο πρώτο σχόλιο. Είχα στενοχωρηθεί με τις κατηγορίες απέναντι στον Γέροντα.
Δεν μ΄ενδιαφέρει να παρουσιάσω τίποτα. Όλες οι συζητήσεις και στον Αμέθυστο έγιναν λόγω διαφόρων θεμάτων που προέκυπταν κάθε φορά. Θα ερχόμουνα εδώ να κάνω "μάθημα";; Kαμία σχέση Ελένη.. Συμμετείχα σε συζητήσεις γιατί (όπως έχω ξαναπεί), στο περιβάλλον όλων μας κυριαρχεί η αθεϊα, και η αποστροφή για όλα αυτά. Ο Αμέθυστος μου φέρθηκε με αξιοπρέπεια και σεβασμό ακόμα και όταν διαφωνούσα. Δεν μπορώ να μην το πω! Τώρα σχετικά με τα υπόλοιπα, έχω να πω ότι είμαστε σαν ένα γήπεδο με διάφορες ομάδες και το ζητούμενο είναι ποιος θα βάλλει γκολ στον άλλο. Δυστυχώς.. Και φυσικά οι κάθε είδους εχθροί, μας αλώνουν όλο και περισσότερο..

Μαρία Π. είπε...

Θέλω να πω και κάτι τελευταίο. Είδα πολύ ζήλο για κάποια πράγματα όπως μια άσχημη συμπεριφορά (στο οποίο δεν διαφωνώ και το έχω ξαναπεί), αλλά ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ.. Πολύ επιλεκτικά.. Και αυτό δεν είναι ωραίο.. Δεν θα γίνουν ξαφνικά όλοι "λευκές περιστερές" βαπτισμένες μέσα στην κολυμβήθρα του "Σιλωάμ"- Αμέθυστου.. με το πρόσχημα του δήθεν καθωσπρεπισμού..
Να πάμε λίγο και στην ουσία. Ο Άγιος Πορφύριος χαρακτηρίστηκε μάγος! O Άγιος Παϊσιος πλανεμένος! Ο Γ. Σωφρόνιος δαιμονισμένος! Γι αυτά δεν έχουμε τίποτα να πούμε; Για την εξύβριση της θείας Χάριτος; Όλο το πρόβλημα είναι μόνο το άσχημο λεξιλόγιο; Δεν μπορεί κάποιος να γίνεται βλάσφημος "με το γάντι;".. Aπλές ερωτήσεις και αυτονόητες στις οποίες συμφωνούν όλοι.

Μαρία Π. είπε...

Μια διευκρίνιση στο σχόλιο 5.22. Έγραψα "..αν είναι δυσνόητα και αλλοιώνονται..". Μπορεί να παρανοηθεί, και να θεωρηθεί ότι είπα ότι αλλοιώνονται από τον Αμέθυστο. Εννοούσα ότι αν κάποια πράγματα από αυτά που λέει είναι δυσνόητα, αν δεν είναι κατανοητά, τότε αλλοιώνονται από τους άλλους.Με λίγα λόγια παρεξηγούνται. Αυτό που ανέφερες για την στρατευμένη και θριαμβεύουσα εκκλησία είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όταν έλεγε δεν υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός κάποιοι το αλλοίωναν μέσα στο μυαλό τους, το παρεξηγούσαν. Ενώ αυτός εννοούσε ακριβώς την ενότητα της εκκλησίας ΗΔΗ, στο παρόν (και όχι στο μέλλον), συνεχώς και αδιαλλείπτως. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί σημαίνει την εκκλησία ως Σώμα Κυρίου, την εκκλησία των Αγίων και όχι την εκκοσμικευμένη, όπως είναι το μεγαλύτερο μέρος του χριστιανικού κόσμου σήμερα στον πλανήτη. Κάπως έτσι πιστεύω ότι έχουν παρεξηγηθεί κάποια πράγματα από αυτά που έχει πει.

Ανώνυμος είπε...

Μαρία είχα σκοπό νά τελειώσω αυτό τον διάλογο εδω αλλά τον συνεχίζεις ! Ο συγκεκριμένος άνθρωπος δέν είναι σέ θέση νά κάνει έναν διαλογο Στήν επικράτειά του αισθάνεται αυτοκράτορας δέν δίνει καμμία απάντηση μόνο βρίζει καί μετά λύπης μου σου λέω οτι ασκεί εξουσία όπου μπορεί νά το κάνει Εκτός της επικρατείας του σέ άφησε ακάλυπτη γιατί απλά δέν έχει επιχειρήματα Ο Πειραιώς δέν είναι δά αιρετικός γιατί αναφέρθηκε σέ στρατευομένη καί θριαμβεύουσα εκκλησία καί κομμάτι δύσκολο νά βγάλεις τόν Ζήση παπικό καί τόν Τρικαμηνά αλήτη καί πάει λέγοντας .....Θά πρέπει νά μαζεύει λίγο τά λόγια του δέν νομίζεις ; Δέν είναι η αισχρολογία που χρησιμοποιεί εις βάρος μιάς γυναίκας την στιγμή που είναι καί επισκέπτριά του (λίγη ευγένεια δέν βλάπτει) αλλά αποδομεί ανθρώπους από τά νώτα την στιγμή που αυτοί προσπαθούν νά συγκροτήσουν ενα ανάχωμα Δέν θά πρέπει νά καταδείξουμε την παθολογία καί τό σφαλερό τού ανθρώπου; Άς μας καταδείξει ο ίδιος την ορθοδοξία καί ορθοπραξία του καί όχι βέβαια μέ την ασφάλεια του γηπέδου του μιά καί αναφέρθηκες σέ γκόλ Εκτός της επικρατείας του τά λεγόμενά του γίνονται χάρτινος πύργος Ομοίως ούτε ο αμέθυστος μπορεί νά βαπτισθεί λευκή περιστερα στή κολυμβήθρα των συγγνωστών καί μή λαθών ή πλανών των άλλων γιατί απλούστατα δεν είναι Δέν πολεμούμε τά λάθη καί τις πλάνες των άλλων για νά εισαγάγουμε άλλες τόσες Μέ τό ίδιο μέτρο που βγάζει τους άλλους αιρετικούς καί πλανεμένους ο ίδιος τί θά έπρεπε νά είναι;

Μαρία Π. είπε...

Δεν συνεχίζω τον διάλογο όπως λες Ελένη, απλώς διευκρίνισα κάποια πράγματα.Εξάλλου εσύ τον άρχισες. Θα απαντήσω και θα τελειώσουμε.

"Ο Πειραιώς δέν είναι δά αιρετικός γιατί αναφέρθηκε σέ στρατευομένη καί θριαμβεύουσα εκκλησία καί κομμάτι δύσκολο νά βγάλεις τόν Ζήση παπικό καί τόν Τρικαμηνά αλήτη καί πάει λέγοντας .....Θά πρέπει νά μαζεύει λίγο τά λόγια του δέν νομίζεις ; "

Το θέμα της "στρατευόμενης κτλ" δεν σε κάνει φυσικά αιρετικό, και δεν το είπα γι΄αυτό. Το ανέφερα σαν παράδειγμα παρανόησης. Όσον αφορά τον Πειραιώς κτλ, έχω πει για το έργο που κάνει και ότι προσπαθεί να υψώσει ένα ανάχωμα όπως και κάποιοι άλλοι. Κανείς δεν είναι τέλειος αλλά με αυτούς που έχουμε προχωράμε (τους λίγους που αντιστέκονται ακόμα).Δεν θα αποκοπούμε από την εκκλησία για πολλούς λόγους αλλά κυρίως για την Θεία Κοινωνία.Εννοείται ότι δεν συμφωνώ με τους ακραίους χαρακτηρισμούς ΠΟΛΛΩΝ εκατέρωθεν ιστολογίων. Όπως βλέπεις στο δεύτερο σχόλιο εδώ, ζήτησα συγγνώμη (χωρίς να έχω πει και τίποτα δηλαδή), σεβόμενη κυρίως την ηλικία κάποιων ανθρώπων, αλλά και για να μην ξεφύγει η κατάσταση, παρόλο που ξέρω μέσα μου πολύ καλά, ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος.
Τα υπόλοιπα είναι μια κριτική που κάνεις στον Αμέθυστο.Να την απευθύνεις στον ίδιο. Όταν μιλάμε για κάποιον πρέπει να είναι εκεί για να απαντήσει. Δεν θα μου άρεσε να συζητούν για μένα, και μάλιστα δημόσια χωρίς να απαντήσω. Δεν θα κάνω υποδείξεις συμπεριφοράς σε κανένα (με ποια ιδιότητα;).. Αν κάτι δεν μας αρέσει, δεν μας το επιβάλλει κανείς..
Πιστεύω ότι επειδή έχει διαβάσει πολλά πάνω σε διάφορα θέματα (κοινωνικά, ψυχολογίας, θρησκευτικά κτλ), το μυαλό του περνάει αμέσως από ακτινογραφία την κάθε κατάσταση. Επειδή είναι ασυμβίβαστος, κατά κάποιο τρόπο "τρελαίνεται".. δεν θέλει να δεχτεί την μετριότητα σε όλα τα επίπεδα.. Αυτό τον οδηγεί πολλές φορές στην απόρριψη (χωρίς να σημαίνει ότι είναι λάθος ή σωστή πάντα)..Είναι πως προσεγγίζει κανείς το κάθε θέμα.. Βέβαια υπάρχει και μια σκληρή πραγματικότητα.. Εγώ προσωπικά βλέποντας διάφορες κριτικές στο ίντερνετ (επώνυμες ή ανώνυμες), σε κάποιες από αυτές δεν ξέρω που ακριβώς είναι τα όρια π.χ. του πνευματικού ελέγχου από την κατάκριση. Γι΄αυτό προτιμώ να μην μιλώ γι΄αυτά τα θέματα. Φοβάμαι μήπως αντί να ωφελήσω, βλάψω. Από την άλλη όμως δεν γίνεται να υπάρχει αφωνία, γιατί η Πίστη αλώνεται. Χρειάζεται όμως διάκριση. Αυτό θα πρέπει να είναι το ζητούμενο από όλους μας.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία λοιπόν ! Αφού βγάζει τόσο επιτυχημένες ακτινογραφίες εδώ είμαστε αυτός νά βγάζει πλάκες καί εμείς νά σπάμε πλάκα .....!

Μαρία Π. είπε...

Αν είναι επιτυχημένες ή όχι (κατά περίπτωση), είναι στην κρίση του καθένα. Όλοι είμαστε ενήλικες και έχουμε μυαλό να κρίνουμε. Με ξεχωριστό και διαφορετικό τρόπο το κάθε θέμα ακόμα και αν προέρχεται από την ίδια πηγή. Εκτός τα εκκλησιαστικά θέματα, υπάρχει πολιτική κοινωνιολογία, ψυχολογία, φιλοσοφία, και το πως συνδέονται αυτά με την πίστη αλλά και την καθημερινότητα. Η ζωή δεν είναι άσπρο-μαύρο, και η σκέψη δεν είναι οδοστρωτήρας, ούτε μπαίνει στον αυτόματο πιλότο. Αλίμονο αν ο άνθρωπος δεν μπορεί να συλλέγει τα θετικά από οτιδήποτε γύρω του. Αλίμονο αν εγκλωβιστεί σε τυποποιημένα σχήματα. Αλίμονο αν από λίγες ή πολλές διαφωνίες οδηγηθεί σε συνολική απόρριψη. Αυτό έπαθαν κάποιοι (όχι όλοι) αποτειχισμένοι και έφτασαν στο σημείο να απορρίπτουν Αγίους έχοντας ως μοναδικό κριτήριο το θέμα της αποτείχισης. Από κει και πέρα ας σκέφτεται καθένας με τον τρόπο που θέλει. Έτσι κι αλλιώς ο μόνος "αλάθητος" σ΄αυτόν τον κόσμο είναι ο Πάπας. Εμείς οι υπόλοιποι παλεύουμε καθημερινά να αποκτήσουμε την Διάκριση.

Μαρία Π. είπε...

Απ΄ ότι βλέπω ο Τρελογιάννης βάζει συχνά αναρτήσεις με συγκεκριμένα προσωπικά σχόλια του Αμέθυστου.. Ασχολίαστο;