Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...
Λόγος δ΄
Ὁ π. Ἰωάννης Διώτης πάλι μᾶς «εὐλόγησε» μέ πολλά
«καλολογικά στοιχεῖα». Τόν εὐχαριστοῦμε.
Πρός ἄρση ὅμως κάθε παρεξηγήσεως ὀφείλουμε νά ποῦμε δυό πράγματα.
Τό π.Ἰωάννη Διώτη δέν τόν γνωρίζουμε προσωπικά. Ἄρα δέν
ἔχουμε κάτι «προσωπικό» μέ τόν ἴδιο.
Ἀκούσαμε παλιά γι’ αὐτόν ὡς ἐκδότη πατερικῶν κειμένων,
πού εἶναι μιά πολύ ἀξιόλογη προσφορά του στήν Ἐκκλησία.
Ξανά μᾶς κέντρισε τό ἐνδιαφέρον ἡ ἐμπλοκή του (δέν
γνωρίζουμε μέ ποιά ἰδιότητα) στά ἔντονα ἐκκλησιολογικά προβλήματα πού
σχετίζονται μέ τό Μοναστῆρι τῆς Μεταμορφώσεως τῆς Ναυπάκτου.
Σέ συνάφεια μέ αὐτή τήν ἐμπλοκή του, μέ ἔκπληξη διαβάσαμε,
μή πιστεύοντας στά ματάκια μας, τά ὅσα φρικώδη καί βλάσφημα ἀναφέρει γιά
τόν σεβαστό μας ἅγιο Γέροντα Σωφρόνιο, καί μάλιστα ἐπανερχόμενος μέ
ἀλλεπάλληλα ὑβριστικά γιά τήν ὁσία μνήμη του κείμενα καί παρεμβάσεις.
Πραγματικά μείναμε ἄφωνοι μέ τήν διαστρέβλωση ἀπόψεων
καί λόγων τοῦ Γέροντα, ἀλλά καί μέ τά θεολογικά κριτήρια τοῦ π.Ἰ.Διώτη.
Ξαναδιαβάσαμε, ποιός ὑπογράφει, μή θέλοντας νά πιστέψουμε
τό πόσο ἄδικος μπορεῖ νά γίνει ἕνας κληρικός καί θεολόγος ἀπέναντι στήν
ἁγιασμένη μορφή καί τόν δυνατό, ἀνακαινιστικό τῶν καρδιῶν, λόγο ἑνός ὁσίως
κεκοιμημένου κληρικοῦ.
Φυσικά, οὔτε μιά στιγμή, παρόλη τήν πρωτοφανῆ
συκοφαντία εἰς βάρος τοῦ Γέροντος Σωφρονίου (ἀπό τά κείμενα τοῦ
ὁποίου λαμβάνουμε διαρκῶς ἐμπνευσμένη καθοδήγηση), δέν σκεφτήκαμε νά
προσφύγουμε στόν «εἰσαγγελέα», ὡς
προσβεβλημένοι ἀπό τά ὅσα φρικώδη καί βλάσφημα γράφει γιά τό πρόσωπο πού καί
κεκοιμημένο ἐμπιστευόμαστε.
Κι αὐτό γιατί πιστεύουμε ὅτι τό
διαδίκτυο εἶναι ἕνας χῶρος προβληματισμοῦ καί ἐλεύθερης ἔκφρασης! Κι
ὅποιος διαφωνεῖ σέ ὅσα γράφουμε, ἤ γράφονται, ἄν ἔχει τά κότσια, ἄς παραθέσει
τούς ἀντιρρητικούς λόγους του, καί ἄς κρίνουν οἱ ἀναγνῶστες...
Σέ ὅσα τερατώδη διαβάσαμε σέ κείμενα τοῦ π.Ἰ.Διώτη,
θελήσαμε, μέ τίς ἐλάχιστες δυνάμεις μας, νά ἀπαντήσουμε θεολογικά καί νά
συμβάλουμε ἔτσι σέ ἕναν, κατά τήν γνώμη μας, ἀπαραίτητο ἀντίλογο. Ὄχι γιατί ἔχει
ἀνάγκη ὁ ἅγιος πατήρ Σωφρόνιος ὑπερασπίσεως, ἀλλά ἐπειδή θέλουμε νά προστατευθοῦν
καλοπροαίρετες ψυχές, πού δέν γνωρίζουν τήν γλώσσα τῆς θεολογίας, οὔτε ἔχουν
τίς προϋποθέσεις νά ἐλέγξουν τήν ὀρθότητα ἤ τήν πλάνη κειμένων πού γράφονται
ἀπό ἕναν γέροντα Ἱερέα.
Ὅσον ἀφορᾶ στήν ἀνωνυμία, δέν συκοφαντοῦμε,
οὔτε ἐκβιάζουμε. Ἀντιπαραθέτουμε ἔντονη κριτική σέ ἐκκλησιαστικά καί θεολογικά
βλάσφημους λόγους.
Ὑπάρχουν ἄλλοι πιό ἔμπειροι ἀπό ἐμᾶς στό
νά ἀποστομώσουν καί νά ἀναιρέσουν ὅσα γράφει ὁ π.Ἰ.Διώτης, γιά τά ὁποῖα ἔχουμε
τήν αἴσθηση ὅτι πολύ χαίρεται ὁ ἐπίβουλος τῆς σωτηρίας μας.
Ἕνα πολύ καλό βιβλίο γιά τίς ἀπόψεις τοῦ
π.Ἰ.Διώτη, τό ὁποῖο εἶναι στά χέρια μας ἀπό τίς ἀρχές τοῦ 2011, εἶναι τοῦ π.Θωμᾶ
Βαμβίνη, τό ὁποῖο θά τό βρεῖτε δημοσιευμένο ἐδῶ!
Δέν εἴμαστε δημοσιογράφοι. Γράφουμε
διατηρώντας τό δικαίωμα τῆς ἀνωνυμίας καί ὑπερασπιζόμαστε τήν «ἀνωνυμία στά μπλόγκ»,
ἡ ὁποία χαρακτηρίζει τούς ἱστότοπους προβληματισμοῦ σ’ ὁλόκληρο τόν
πλανήτη!
Γιά τά ὅσα ἀναφέρονται στόν π.Θωμᾶ Βαμβίνη δέν εἴμαστε ἁρμόδιοι νά ἀπαντήσουμε ἐμεῖς.
Δέν γνωρίζουμε ἄλλωστε τίς προθέσεις του. Ὅταν λάβει γνώση τῶν «καλλιεπῶν» «εὐλογιῶν» πού τοῦ ἀπονέμει ὁ π.Ἰ.Διώτης, ἄν τό κρίνει ἀναγκαῖο πιστεύουμε ὅτι θά ἀπαντήσει ὁ ἴδιος.
τρελογιάννης
15 σχόλια:
ΜΑΛΛΟΝ ΤΑ ΕΧΕΙ ΧΑΜΕΝΑ Ο Π . ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ ΤΑ ΒΑΖΕΙ ΜΕ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΑΛΛΟΣ ΤΟΥ ΦΤΑΙΕΙ ΔΗΛ . Ο ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΑΛΛΟΝ ΧΤΥΠΑΕΙ ΑΓΙΟΥΣ ΚΑΙ ΟΣΙΟΥΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ
Καλά κάνεις και υπερασπίζεσαι τον π. Σωφρόνιο.
Δεν πρέπει όμως να αποκαλείς Διώχτην τον π.Διώτη, παρά τα μεγάλη λάθη στα οποία έχει υποπέσει.
Η "Ομολογία" άνοιξε το θέμα από το πουθενά με πηχυαίους τίτλους, απαξιωτικούς και υποτιμητικούς λες και ήταν ο γέροντας κάποιος "γραφικός τύπος"... "ψευτοάγιος"!.. Η διαμάχη του π. Ιωάννη με τον Ναυπάκτου και η ακατανοησία του απέναντι στον γέροντα Σωφρόνιο, ήταν λίγο πολύ γνωστή.Τι νόημα είχαν αυτές οι δημοσιεύσεις στα ξαφνικά; Για να φτάσουν εδώ τα πράγματα; Σε τελική ανάλυση αυτό είναι αδιακρισία του ιστολογίου, και σκανδαλισμός για όσους εκτιμούν τον γέροντα. Όπως δεν θέλει να κακολογούν τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, έτσι δεν θέλουν και οι άλλοι παρερμηνείες της διδασκαλίας του, και διάφορους χαρακτηρισμούς για το πρόσωπό του.Σεβόμαστε τον π. Ιωάννη σαν άνθρωπο και σαν ιερέα, αλλά διαφωνούμε με τον τρόπο που κατανοεί τον γ. Σωφρόνιο. Δεν έχουμε αυτό το δικαίωμα; Η κριτική του γίνεται πάνω σε μικρά αποσπάσματα που έχουν γραφτεί με συγκεκριμένο νόημα και σε συνάφεια με κάποια άλλα. Για να μην παρερμηνευτούν πρέπει να διαβαστεί ολόκληρο το κείμενο.
Να γίνει συζήτηση ήρεμα για να φανεί το δίκαιο και το άδικο.
Ο π. Διώτης έχει υποπέσει σε μεγάλα λάθη αλλά νομίζουν ότι με αυτά μπορούν να χτυπήσουν τον π. Σωφρόνιο.
Οι Ορθόδοξοι παγκοσμίως αγαπάνε τον Γέροντα. Αν μερικοί τον θεωρούν πλανεμένο είναι δικαίωμά τους.Να σταματήσουν οι τσακωμοί, καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει ότι θέλει.
Φθάνει πια ο θόρυβος που δημιουργήθηκε.Να ησυχάσουν τα πνεύματα.
Δεν είναι τσακωμοί ανώνυμε 8:59 μμ. Είναι υποχρέωση τους να υπερασπίζονται οι πιστοί τον Γέροντα Σωφρόνιο που ήταν ενάρετος άνθρωπος και είχε φήμη αγίου.
Αλλοίμονο αν αφήνουμε τον Γέροντα Σωφρόνιο ανυπεράσπιστο.
Ντροπή στο μπλογκ "ομολογία"!! Ντροπή και αίσχος!
Ευχαριστούμε τρελογιάννη !Αγαπάμε τρελογιάννη όπως είναι μέ εμφάνιση ΄΄τζιχαντική ΄΄ Πάντως μέ μουστακάκι οργανωσιακό δέν τον φαντάζεσαι μέ τίποτα !
Συμφωνώ με τον ανώνυμο 10:55μ.μ.Αλλοίμονο αν σιωπούμε μπρος στην αλήθεια.Μόνο να γίνεται όπως πρέπει, ειδάλλως δεν έχει αποτέλεσμα.
Να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους. Ο Γ. Σωφρόνιος είναι αυτός που είναι. Όποιος θέλει τον γνωρίζει μέσα από τα βιβλία του, τον αγαπάει και ωφελείται από τις διδαχές του.Όποιος δεν θέλει, είναι ελεύθερος να πιστεύει κάτι άλλο.
Ο π. Ι.Διώτης, έχει μια δική του γνώμη, την οποία υποστηρίζει με πάθος και επικαλείται συνεχώς το ιερατικό και θεολογικό του αξίωμα για να μας πείσει ότι δεν πρέπει να υπάρχει αντίρρηση στα λόγια του. Θέλουμε να ρωτήσουμε το εξής. Όλοι οι υπόλοιποι κληρικοί, εκτός τον επ. Ναυπάκτου και τον π. Θ. Β. με τους οποίους υπάρχει διαμάχη, που αγαπούν και τιμούν τον Γέροντα και μελετούν τα βιβλία του, και μας τα προτείνουν, δεν έχουν ιερατικό αξίωμα; Δεν είναι θεολόγοι; Ο ίδιος ο Γ. Σωφρόνιος δεν ήταν κληρικός και θεολόγος; Γιατί αγανακτεί ο π.Διώτης; Μήπως ο ίδιος δεν έχει καταλάβει τον Γέροντα και την διδασκαλία του και χωρίς να θέλει την παρερμηνεύει; Δεν λέμε ότι κάνει κάτι εσκεμμένα. Ίσως θεωρεί τον Γέροντα πλανεμένο και νομίζει ότι με το βιβλίο του θα προστατέψει τον κόσμο.Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι ο Γέροντας έγινε το "μήλο της έριδος".. Όμως δεν είναι το θέμα τι θεωρεί ο ίδιος σωστό, αλλά ποια είναι η αλήθεια.
Η "Ομολογία" λοιπόν πριν ξεκινήσει όλη αυτή την ιστορία καλά θα έκανε να συμβουλευτεί κάποιους θεολόγους για την ορθότητα της κριτικής του π. Διώτη, και τους ακραίους χαρακτηρισμούς περί δαιμονικών θεωριών. Έχει συνεργαζόμενους αποτειχισμένους θεολόγους. Δεν είναι τυχαίο που η Πατερική Παράδοση, διαχώρισε από την αρχή την θέση της, καταλαβαίνοντας το άτοπο και αδιάκριτο όλου αυτού του πράγματος.
Το πρόσωπο του Γ. Σωφρονίου διασύρθηκε με προκλητικό τρόπο. Δεν ήταν ασέβεια μόνο για τον ίδιο, αλλά και για την πλειοψηφία του Ορθόδοξου κόσμου που τον αγαπάει.Προκλήθηκε μεγάλος σκανδαλισμός.Δεν είναι ανάγκη να επαναλάβουμε τους "αχαρακτήριστους" χαρακτηρισμούς.
Αν το θέμα τελικά είναι ποιος θα "υπερισχύσει", δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να ταπεινωθούμε, και να ζητήσουμε και συγγνώμη, αν από την έκπληξη και λύπη που νιώσαμε, είπαμε κάτι που δεν έπρεπε. Από κει και μετά όμως να "συνέλθουμε" όλοι.. γενικώς.. (ιστολόγια και σχολιαστές) και να σκύψουμε λίγο το κεφάλι. Να μην αγγίζουμε τόσο εύκολα πράγματα που μας ξεπερνούν.
Κατηγορούμε και βδελυσσόμαστε τον Πάπα που έχει το "αλάθητο", και με υπεροπτικό τρόπο βγάζει αποφάσεις περί παντός επιστητού.. Εμείς άραγε πως συμπεριφερόμαστε; Όταν μέρα νύχτα κρίνουμε και καταδικάζουμε για την κόλαση τους πάντες; Τι είμαστε, καρδιογνώστες; ή μήπως Θεοί; Βρήκαμε ένα ωραίο άλλοθι, ότι κάνουμε πνευματικό έλεγχο. Και πήραμε με τις πέτρες όλο τον κόσμο.Υπηρετούμε το πάθος της κατάκρισης και της αδικίας.. Έτσι έλεγχαν οι Απόστολοι, και ο Κύριος; Η με αγάπη και ΠΟΝΟ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ του άλλου;Τις ημάς λυτρώσει εκ της μελλούσης οργής;
Mε όλα αυτά στο τέλος θα αναγκαστούμε να κλείσουμε τις οθόνες. Και να "πείσουμε" τον εαυτό μας ότι μπροστά μας έχουμε απλά ένα μέταλλο με κάποιες γραμματοσειρές, όπου ο διάβολος παίζει παιχνίδια με το μυαλό μας.
Σωστά κάνετε και υπερασπίζεστε τον Γέροντα Σωφρόνιο που αδικείται!
Μην σταματήσετε να τον υπερασπίζεστε αλλά και μην λέτε τον π. Διώτη ως Διώχτη.
Ο Γέροντας Σωφρόνιος είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένος! Ακόμα και αν έκανε και κανένα λάθος αυτό δεν τον εξορίζει από το "κάδρο" της αγιότητας. Οι άγιοι δεν είναι αλάθητοι.
Εχω διαβασει ενα μολις βιβλιο του γερ. Σοφρωνιου και δεν μπορω να βγαλω πολλα συμπερασματα δικα μου για το εργο του γεροντος Σοφρωνιου ,για τον οποιον εχω ακουσει πολλα οπως του τυπου ,..
....,,,,,,,,,,,,......,,,,,,,,,,,ο ανθρωπος'' δεν παιζεται''.....εμπειριες ακτιστου φωτος ,και μας επεισε !
........με τη μυστικη θεολογια του που οπως λεμε μικτα γυμνασια ,τωρα θα εχουμε και μικτα μοναστηρια,και μιλαμε για κεκαθαρμενους,αυτους που τα βλεπουν ολα αγγελικα,διοτι ημεις ειμεθα ακαθαρτα μυαλα...Ο θεολογος του ακτιστου φωτος λοιπον και καμμια φορα σκεπτομαι πως αν αγιοποιηθει ο ιδρυτης της μικτης μονης,την αλλη ημερα θα εχουμε επιδημεια γριππης των λοιπων αγιορειτων.....,,,,,,,,,,,,,
Και για τον γεροντα Παισιο πολλα εχουν πει.Χρειαζεται προσοχη για να κρινεις δικαια και ασφαλως καποτε θα κριθουν αυτα απο την εκκλησια μεσω αυθεντικων συνοδων,τοπικων η οικουμενικων.Δεν μπορεις με ακριβεια να σχιματισεις γνωμη .Το κουβαρι του οικουμενισμου εχει ξετυλιχθη μα οχι ολοκληρωτικα να γνωριζει κανεις ποιος ορθοφρωνει ,ποιος κρυβεται και ποιος ειναι αιρετικος κατα 100% και συνακολουθος.Ειναι σιγουρο πως ολον αυτον τον αιωνα τον απαταιωνα που αρχισε η εκκλησια διασυνδεσεις με τους λατινοφρωνες ,ποιος ειναι σιγουρος πως δεν εχουν επηρρεαστει πολλοι ,πως δεν εχει αλλοιωθη ετσω και ελαχιστα το φρονημα το ορθοδοξο κυριως,,,,στο ονομα της οικονομιας και της ακριβειας,δυο λεξεις κλειδια.Δεν αμφισβητω τον γεροντα ,ομως αυτος που κρινει το εργο καποιου πρεπει να ειναι τοσο σιγουρος οσο σιγουρος ειναι για την μαννα του,κ παλι.
Γι αυτο κριτηριο σιγουροτατο ειναι οι αγιοι Πατερες και καθε αιωνα η Ορθοδοξη εκκλησια εχει πατερες οι οποιοι δογματιζουν ορθα ,αλλα και ''πατερες οι οποιοι αποκλεινουν απο αυτη την κατευθυνση και οδοολιγον τι και πολυ.Βλεπετε ο φοβος πανω στο τεντωμενο σχοινι,ωστε ουτε στην αιρεση να γυρει κανεις ουτε στον ζηλωτισμο δημιουργει καποιες μικρες αποκλεισεις.
Στο βιβλιο του γεροντα ''οψομεθα τον Θεον καθως εστι'',δεν παρατηρησα κατι αντ-ορθοδοξο και μαλιστα τονιζει ο γεροντας την πεπατημενη οδο των αγιων πατερων..Οποτε και οι θεσεις μας πανω στο εργο του πρεπει να ειναι προσεκτικες και να γνωριζουμε πολλα πραγματα.Εμεις δεν γνωριζουμε,τον δεχομαστε ,Ο Θεος γνωριζει.
Αυτος ομως που αναλαμβανει εξ ολοκληρου να θιξει τα ευσεβη δογματα του γεροντος,εξ ολοκληρου ομως και θα αναλαβει και την ευθυνη του εναντο Του Θεου και του συλλειτουργου του,ο οποιος θα μπορουσε να ειναι και εν ζωη.Και αυτη η ευθυνη ειναι μεγαλη,διοτι εαν καπου υπαρχει κατι το οποιον δεν ειναι δικαιον,αρχιζουμε και παμε στη συκοφαντια,το μεγαλυτερο θηρειο μετα τον φονο.Γι αυτο θα ελεγα να ερευνησουμε περισσοτερο την υποθεση,η να την αφησουμε ως εχει ,που ειναι και καλυτερη οδος αυτη κατα την ατελη μου γνωμη ,οπου Ο Θεος εχει την κριση στα χερια του και Εκεινος δεικνυει και τα χαρισματα και τα θαυματα !
Δεν πιστευω ποτε πως ανθρωπος μπορει να υπαρξει που να ειναι πιο ακριβοδικαιος ως Ο Κυριος Ημων Ιησους Χριστος!
Προσωπικα αγαπησα τους παλαιους γεροντες,τους ασκητες του Σινα,απο αυτους βγαζει κανεις πολυ ψωμι πνευματικο,ολους τους αγιους Πατερες και τους Μαρτυρες οπου με το μαρτυρικο τελος τους ο καθενας εδωσε και το στιγμα του και τη μαρτυρια του και το παραδειγμα του προς μιμησιν και ετσι ειμαι ησυχη και κοντα στον γεροντα μου .
Καλο απογευμα!π
oodegr.co/oode/pateres1/swfronios/sykofanties_1.htm
Το δηλητήριο κατά του Γέροντα Σωφρόνιου και ο πειρασμός - αμαρτία της αγιομαχίας
Απάντηση σε συκοφαντίες κατά τού Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ
Αναδημοσίευση από: http://syghorisis.blogspot.gr/2013/05/blog-post_28.html
Δημοσίευση σχολίου