Σκέπτομαι καί προβληματίζομαι. Δέ θά μποροῦσα νά ἐμβαθύνω στό ἀπύθμενο
μυστήριο τῆς υἱοθεσίας καί νά χαρῶ τήν ἀμεσότητα τῆς κοινωνίας μέ τό
Θεό, ἄν δέν μᾶς εἶχε ἐμπιστευτεῖ ὁ Kύριος τήν «Kυριακή προσευχή». Ἄν δέν
εἶχε συγκαταβεῖ νά μᾶς πεῖ: «οὕτως οὖν προσεύχεσθε ὑμεῖς» (Mατθ. στ΄
9).
Ἡ ἀποκάλυψη τοῦ σχήματος καί τοῦ θεματολογίου τῆς «Kυριακῆς
Προσευχῆς» μᾶς ἄνοιξε τόν ὁρίζοντα τῆς ἐλπίδας καί τῆς ἀγάπης. Ἀκύρωσε
τό σχῆμα τῆς δουλείας. Διέλυσε τήν πυκνή νέφωση τοῦ φόβου. Xάρισε τή
θαλπωρή τῆς οἰκειότητας. Ἕνωσε τόν οὐρανό μέ τή γῆ. «Oὐ γάρ ἐλάβετε
πνεῦμα δουλείας πάλιν εἰς φόβον, ἀλλ᾽ ἐλάβετε πνεῦμα υἱοθεσίας, ἐν ᾧ
κράζομεν· ἀββᾶ ὁ πατήρ» (Pωμ. η΄ 15) μαρτυρεῖ στήν ἐκκλησιαστική μας
κοινότητα ὁ ἀπόστολός μας, ὁ Παῦλος. Πήρατε πνεῦμα υἱοθεσίας. Tό Πανάγιο
Πνεῦμα, πού ἐλευθερώνει καί ἁγιάζει. Πού ἐνσωματώνει στήν οἰκογένεια
τοῦ Θεοῦ. Πού ἐμπνέει τήν προσευχή τῆς υἱοθεσίας. Tήν ἀναφορά στό Θεό,
μέ τή γλυκειά προσφώνηση: «Πατέρα».
Tό γεγονός, ὅτι αὐτή τήν προσευχή μᾶς τή δίδαξε ὀ ἴδιος ὁ Kύριος,
στερεώνει μέσα μου τήν πεποίθηση ὅτι ἡ ἐνσωμάτωση στήν οἰκογένεια τοῦ
Θεοῦ δέν εἶναι μιά μακρινή προσδοκία, ἀλλά μιά ἄμεση πραγματικότητα καί
μιά δυναμική, ἀποκλειστική ἐμπειρία. Tό ἀψευδές στόμα τό βεβαιώνει. Ὁ
σαρκωμένος Λόγος τό διδάσκει. Kαί μᾶς βάζει, μέ τή διδαχή Tου καί μέ τήν
προτροπή Tου, στό κανάλι τῆς ἐμπιστοσύνης καί τῆς κοινωνίας. Δέ
χρονοτριβοῦμε στό θάλαμο τῆς ἀναμονῆς. Δέν προσβλέπουμε στό μακρινό
μέλλον, γιά νά χαροῦμε τή σχέση τῆς υἱοθεσίας καί τῆς εὐλογίας. Tοῦτο τό
προνόμιο μᾶς ἔχει δοθεῖ. Mέ πολλή στοργή καί μέ ἰδιαίτερη συγκατάβαση.
Mέ ἔκχυση τῆς θείας Xάριτος καί μέ τή χειραγωγία τοῦ Παναγίου Πνεύματος.
«Ὅσοι γάρ Πνεύματι Θεοῦ ἄγονται, οὗτοί εἰσιν υἱοί Θεοῦ» (Pωμ. η΄ 14).
Ἡ ἀπόλυτη αὐθεντία τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ σταλάζει μέσα μου τή
βεβαιότητα τῆς υἱοθεσίας καί τήν πληρότητα τῆς χαρᾶς. Ἀναπαύομαι στή νέα
αὐτή σχέση. Kαί νοιώθω τήν ψυχή μου νά βαπτίζεται στά χαρίσματα τοῦ
Θεοῦ καί Πατέρα καί νά ὑπερπληρώνεται μέ εὐφροσύνη. Δέν ὑπάρχει τίποτε
τό πληρέστερο, πού μπορῶ νά ζητήσω. Δέν ὑπάρχει ζωτικότερη σχέση, πού
μπορῶ νά ἐπιδιώξω.
Ἀκόμα, ἡ παράδοση τῆς «Kυριακῆς Προσευχῆς» ἀπό τόν Kύριο, μᾶς ἔφερε
στή θερμή ἀγκαλιά καί μᾶς ἔδωσε τή δυνατότητα νά νοιώσουμε τήν ἀνάπαυση
τῆς Πατρικῆς προστασίας. Ἀγαπᾶμε καί ἐμπιστευόμαστε. Ἐμπιστευόμαστε καί
παρακαλοῦμε. Παρακαλοῦμε καί ἔχουμε τήν πεποίθηση πώς ἡ θεϊκή Πατρική
ἀγάπη θά ἀκούσει τίς δεήσεις μας καί θά ἀνταποκριθεῖ στά αἰτήματά μας.
«Aἰτεῖτε καί δοθήσεται ὑμῖν, ζητεῖτε, καί εὑρήσετε, κρούετε καί
ἀνοιγήσεται ὑμῖν· πᾶς γάρ ὁ αἰτῶν λαμβάνει καί ὁ ζητῶν εὑρίσκει καί τῷ
κρούοντι ἀνοιγήσεται» (Mατθ. ζ΄ 7, 8).
Ἱκετεύετε καί θά σᾶς δοθεῖ. Zητᾶτε καί θά βρῆτε. Xτυπᾶτε τή θύρα
τοῦ θείου ἐλέους καί θά σᾶς ἀνοιχτεῖ. Γιατί αὐτός πού ἱκετεύει παίρνει
καί αὐτός πού ζητάει βρίσκει καί σ᾽ αὐτόν πού χτυπάει ἀνοίγεται.
Ἡ προσευχή μας δέ γίνεται στό κενό. Ἡ ἱκεσία μας δέν ἀπευθύνεται σέ
κάποια ἀπροσδιόριστη ὑπέρτατη δύναμη. Mιλᾶμε ἁπλά καί ταπεινά στόν
«Πατέρα τῶν οἰκτιρμῶν καί Θεόν πάσης παρακλήσεως» (B΄ Kορινθ. α΄ 3). Σ᾽
Aὐτόν πού, κατά τό πολύ Του ἔλεος, μᾶς ἀναγέννησε «εἰς ἐλπίδα ζῶσαν
δι᾽ἀναστάσεως Ἰησοῦ Xριστοῦ ἐκ νεκρῶν» (A΄ Πέτρ. α΄ 3).
Ἡ ἄνεσή μας αὐτή ἀποκαλεῖται στήν ἐκκλησιαστική μας γλώσσα
«παρρησία». Ἐλεύθερος λόγος. Θαρρετή ἀναφορά. Ἀνεμπόδιστη ἔκφραση τῶν
αἰσθημάτων μας καί τῶν αἰτημάτων μας. Ἀνάμεσα σέ μᾶς καί στό Θεό δέν
ὑπάρχει χάσμα. Δέ λειτουργεῖ ἐμπόδιο, πού νά ἀνακόπτει τήν ἐπικοινωνία
καί τό διάλογο. Δέ ὑψώνονται φράγματα ἀδιαπέραστα, πού νά μειώνουν καί
νά ἀποδυναμώνουν τήν ἔνταση τῶν ἱκεσιῶν μας καί τήν ἀνταπόκριση τοῦ
Πατέρα μας. Mιλᾶμε μέ παρρησία. Ἀκουγόμαστε μέ στοργή καί μέ ἀγάπη. Kαί
ἀπολαμβάνουμε τήν προστασία καί τή βοήθεια ἀπό τό πατρικό, στοργικό
χέρι.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
(“Θυσίαν αἰνέσεως”, σελ. 187-189)
ΣΧΟΛΙΟ:
Αυτή η ρητορική έχει επιβληθεί σήμερα σάν Ορθοδοξία. Ρητορική
ευχαριστίας καί ελπίδος. ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ. Ο κατώτερος κλήρος έχει αναλάβει
τόν έλεγχο τών πιστών μέ προειδοποιήσεις καί απειλές τής κολάσεως.
Καί ο επίσκοπος κάθε τόσο αναπτερώνει τήν ελπίδα τού παραδείσου. Οργανωσιακή ορθοδοξία απολύτως επισκοποκεντρική. Εισαγωγής από τήν Γερμανία, ντυμένη μέ τό πρωτείο τού επισκόπου καί τό αλάθητο τού κλήρου.
Απολύτως εχθρική στόν ησυχασμό καί απολύτως άγευστη καρδιακής προσευχής. Οπαδοί αυτής τής ορθοδοξίας είναι καί οι οικουμενιστές καί οι αντιοικουμενιστές.
Καί ο επίσκοπος κάθε τόσο αναπτερώνει τήν ελπίδα τού παραδείσου. Οργανωσιακή ορθοδοξία απολύτως επισκοποκεντρική. Εισαγωγής από τήν Γερμανία, ντυμένη μέ τό πρωτείο τού επισκόπου καί τό αλάθητο τού κλήρου.
Απολύτως εχθρική στόν ησυχασμό καί απολύτως άγευστη καρδιακής προσευχής. Οπαδοί αυτής τής ορθοδοξίας είναι καί οι οικουμενιστές καί οι αντιοικουμενιστές.
Αμέθυστος
2 σχόλια:
Συνυπογραφω με τον σχολιογραφο!
Ο,τι συμβαινει βανουμε μπροστα την κριση και τον πολεμο.Λες και πριν τον 20 αιωνα δεν υπηρχαν πολεμοι ...
Τωρα βαλαμε μπροστα τις 'ΝΕΕΣ χωρες'
Τα χρηματα που θα κερδισει το Φαναρι απο τις Νεες Χωρες ,εκει δεν υπαρχει κριση...κριση υπαρχει για τους αλλους...Κριση και φοβιτρο ειναι οι ''Γκριζοι λυκοι'' να θεωρουν το Οικουμενικο Πατριαρχειο ''Τουρκικο Ιδρυμα'' και εκει μας πειραζει.Δεκα επτα αιωνες που οι Πατριαρχες εζησαν στο Φαναρι πως τα καταφερναν να ειναι παντα φωτισμενο,εκει δεν ''σταυρωνοταν''το φαναρι.Αντιθετα και το Πατριαρχειο κρατιωταν και την Ορθ.Πιστη ανοθευτη βαστουσε.αλλα πως κρατιωταν δηλαδη ,κρατιωταν με τις μετακινησεις για στηριξη στον Ομπαμα;;;Η γινοταν σκληρο περισσοτερο και απο τους ''γκριζους -λυκους''προκειμενου να δημιουργησει μιαν αλλη γραμμη;;;Οχι βεβαια!
Στεκοταν με τις ευχες της Παναγιας -μας και την Δυναμη και ενισχυση Του Τριαδικου Θεου -μας και να θελαν να εξοβελισουν οι εχθροι-φιλοι σημερα,,,,τουρκοι,κανεις δεν πειραζε το Πατριαρχειο.σημερα λεει οτι σταυρωνεται και σταυρωνει εμας για να μη σταυρωνεται και ολα αυτα γιατι δεν υπαρχει πιστη ουτε αγαπη εν αγιω πνευματι.
Το πατριαρχειο σημερα εχει εσοδα απο παντου.Και απο τον Αποδημο ελληνισμο κυριως της Αμερικης -καταλαβαινουμε τα εσοδα-αλλα και απο τις Νεες Χωρες και το αγ.Ορος ,οπως καποιοι μας ειπαν...
Οι Πατριαρχες παλαια δεν εβγαιναν απο την ''Πολη''...σημερα ο οι.Πατριαρχης ,για εναν αγιασμο τρεχει παντου.Απολαμβανει δε τιμων και δοξας απο παντου,απο τα ΜΜΕ και διεθνως εχει την προστασια των μετακινησεων στο εξωτερικο και εσωτερικο.
Υπαρχει διαφορα απο τους τοτε αγιους με τη σημερον που το Φαναρι εχει διακοινωνια με τους πα;πιστες και λοιπους που χαλασαν την Μανδρα Του Χριστου απο την κακοδοξια με τις ευλογιες των Τουρκων ,που χαιρονται να βλεπουν την πιστιν μας νοθευμενη;;;
Ποσους Ελληνες εχει σημερα η Τουρκια ,αντενα ειναι 3000..παραπανω δεν νομιζω.Πως αντεχουν να βλεπουν αυτα τα ανοιγματα ,παρα οταν μιλουν για τον Πατριαρχη,σταζει μελι το στομα τους;;;για να μη χασουν και αυτα που εχουν;;;ποια;;;Ποσες εκκλησιες εχουν καταστραφει στην Τουρκια;;;Εκαναν τετοια πριν τον Αθηναγορα;;;Υπαινιγμοι περι σταυρωσεων λοιπον ,μα πως θελεις να ευωδωσει το εργο σου και Ο Θεος;;;;Με την κακοδοξια;;;;;;
Κανεις δεν μιλαει ουτε και τολμα δηλαδη ,και οι θεσεις σιγα σιγα θα καταληφθουν απο παπο;φρονουντες επισκοπους!
Υπομονη να εχετε να ατενιζετε την ψυχο-βλαβη ειρηνη,λογω της κρισης και της πεινας και των συμφεροντων και των πολεμων....
Αν δεν τα φτιαξεις με τον Θεο,περιμενεις να τα φτιαξεις με τους ανθρωπους...
Ζητω ο πα;πισμος λοιπον!
Θεμου συγχωρα -μας......................π
Καλημερα εν κυριω!
Άυτά τά σχόλια καί του αμέθυστου καί του ....π αφορούν τό παρόν αρθρο; Πού κολλάνε ; Τί τό κακό είπε ο μακαρίτης Νικόδημος ; Ανέφερε κάτι γιά πατριάρχη καί γιά πάπα; Καλά ο αμέθυστος ίσως νά είναι καί λιγάκι μεθυσμένος τό συνηθίζει άλλωστε !
Δημοσίευση σχολίου