Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Νέοι Ελληνες επιχειρηματίες που έχουν «καταλάβει» τον κόσμο

Όλα άρχισαν από μια ιδέα. Όχι μια τρελή ιδέα, αλλά απόλυτα λογική καθώς προερχόταν από την ελληνική γη. Τα αδέρφια Δούζη (Θωμάς και Γιώργος) το 2007 αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν τις ελιές που έρχονται από την Κρητή και την Καλαμάτα. Στόχος τους, όμως, δεν ήταν η εσωτερική αγορά αλλά το εξωτερικό.
Μοιάζει με ιστορία από κινηματογραφική ταινία, επειδή διαθέτει όλα τα στοιχεία της επιτυχίας. Ισως γι' αυτό και το CNN ασχολήθηκε ενδελεχώς με την περίπτωση των δύο αδερφών από τη Θεσσαλονίκη που έχουν πλέον κατακτήσει όλον τον κόσμο. Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο, μάλιστα, δεν φείδεται διθυράμβων για τα επιχειρηματικά επιτεύγματά τους.

Ο παππούς των αδερφών Δούζη διατηρούσε μπακάλικο στη Θεσσαλονίκη 

Υπάρχει μακρά ιστορία στην οικογένεια Δούζη, σημειώνει το άρθρο. Ο παππούς τους είχε ένα μπακάλικο στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο πατέρας τους εργαζόταν σε εταιρεία διανομής τροφίμων. Έτσι οι αδερφοί Δούζη μεγάλωσαν μέσα στις ελληνικές νοστιμιές, αλλά μεγαλώνοντας κατάλαβαν πως αυτή η εικόνα δεν έφτανε το εξωτερικό.
Το λάδι ήταν η πρώτη τους σκέψη, καθώς στο εξωτερικό προτιμούσαν την παραγωγή της Ιταλίας και της Ισπανίας, έναντι της Ελλάδας. Τα αδέρφια Δούζη πόνταραν σε ανεξάρτητους παραγωγούς που θα μπορούσαν να εγγυηθούν την ποιότητα των προϊόντων και έτσι βγήκαν στα... ανοιχτά πουλώντας λάδι, μέλι και άλλα τοπικά εδέσματα.

Η δημιουργία της Ergon
Για την εταιρεία τους επέλεξαν την ονομασία Ergon που σημαίνει βεβαίως «έργο» και το... έργο τους αρχίζει σε μια δύσκολη περίοδο, καθώς η Ελλάδα είχε βγει από την ευφορία των Ολυμπιακών Αγώνων και έμπαινε στα πρώτα χρόνια της ύφεσης.

Αυτή η κατάσταση, όμως, αντί να τους απογοητεύσει τους έβαλε στη διαδικασία να σκεφτούν πως δεν έχουν να χάσουν τίποτα. Ετσι το 2010 η Ergon έγινε καθιερωμένο εμπορικό σήμα πουλώντας κονσερβοποιημένα ψάρια, φασόλια, μανιτάρια και άγρια τρούφα. Έγιναν, έτσι οι σημαιοφόροι μιας νέας επιχειρηματικής αντίληψης που περιελάμβανε παραδοσιακά προϊόντα.
Σαν και τα αδέρφια Δούζη, κάμποσοι άλλοι Έλληνες που αναγκάστηκαν να αφήσουν τα πάτρια εδάφη προωθούν τα ελληνικά προϊόντα ως μετανάστες.
Μια τέτοια περίπτωση είναι ο Μάρκος Κιοσέογλου που έστησε την εταιρεία Reload που βοηθάει τους Έλληνες μεταπράτες να βρίσκουν καλύτερες ευκαιρίες στην αγορά. Υποστηρικτής αυτής της εταιρείας φυσικά είναι και τα αδέρφια Δούζη, καθώς το όλο πρότζεκτ βασίζεται στη σύνδεση της Ελλάδα με τις ελληνικές κοινότητες ανά τον κόσμο.

Ελληνική Αναγέννηση
Μια άλλη περίπτωση... ελληνικής αναγέννησης (όπως σημειώνει το άρθρο) είναι ο Μάνος Σηφάκης που ξεκίνησε μια εταιρείας μάρκετινγκ και πολυμέσων. Στην αρχή το έκανε part time, αλλά σύντομα βρέθηκε να έχει πελάτες μεγάλου βεληνεκούς (Johnson & Johnson, η ING και η Exxon Mobile).

Ο Μάνος Σηφάκης 

Πλέον ο Μάνος Σηφάκης έχει έδρα τη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ όπου ζει με την Αμερικανίδα γυναίκα του, αν και οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους του είναι Ελληνες και μάλιστα από τη Λάρισα που είναι ο γενέθλιος τόπος του.
Τα παραδείγματα είναι πολλά περισσότερα και δείχνουν την εξωστρεφή εικόνα της Ελλάδας που δεν... σκιάζεται από τη μιζέρια της κρίσης και της ύφεσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: