Του Αγίου Μαξίμου
Ευεργετινού Δ, σελ 586
Διακόνου λόγον επέχει ο πρός τούς ιερούς αγώνας αλείφων τόν νούν, καί τούς εμπαθείς λογισμούς απελεύνων απ`αυτού. Πρεσβυτέρου δέ ο εις τήν γνώσιν τών όντων φωτίζων. Επισκόπου δέ, ο τώ αγίω μύρω τελειών τής γνώσεως τής προσκυνητής καί Αγίας Τριάδος.
Ερμηνεία
Εκείνος, πού προετοιμάζει τόν νούν του εις πνευματικούς αγώνας καί αποδιώκει από τήν ψυχή του τούς αισχρούς λογισμούς, είναι ως Διάκονος κατά τήν θείαν λατρείαν. Εκείνος, πού διά τής γνώσεως τών όντων φωτίζει τόν νούν του μέ τήν σκέψιν τού Δημιουργού, είναι ώς ο Πρεσβύτερος. Καί τέλος ώς ο Επίσκοπος είναι εκείνος, πού ανάγεται εις τό ύψος τής μυστικής γνώσεως τής προσκυνητής Αγίας Τριάδος, επιστεγάζων ούτω πάσαν γνώσιν καί κατευωδιάζων τήν ψυχήν του μέ τό άγιον μύρον τής τοιαύτης γνώσεως.
ΣΧΟΛΙΟ : Όπως βλέπουμε ο σκοπός κάθε πιστού, χειροτονημένου ή μή, είναι ο ασκητικός δρόμος τής Θεογνωσίας καί τής ενώσεως μέ τόν Κύριο, τής αγιότητος. Οι δωρεές τού Αγίου Πνεύματος είναι τό μοναδικό περιεχόμενο τών πιστών, χειροτονημένων ή μή.
Ο κληρικαλισμός θέλοντας νά εξουσιάσει τήν σύναξη, αρνήθηκε νά πορευτεί τήν οδό τού Κυρίου, υποκρινόμενος ότι η πορεία αυτή εμπεριέχεται στήν χειροτονία, ότι ταυτίζεται η αρχή καί το τέλος τής οδού τής χριστιανικής ζωής. Καί γι αυτό ο κληρικαλισμός αντί γιά τήν ζωή τών αρετών προωθεί τήν εσχατολογία, τόν χιλιασμό. Γι αυτό καί ο οικουμενισμός πού αφανίζει τήν εκκλησία εκφράζεται σάν εσχατολογική χιλιαστική αίρεση. Αυτό τό νόημα έχει η επίκληση τής παγκόσμιας ειρήνης, Βασίζεται στήν χιλιετή βασιλεία τών δικαίων, πραγματοποιημένης όμως από τήν ανθρώπινη θέληση.
Αμέθυστος
Ευεργετινού Δ, σελ 586
Διακόνου λόγον επέχει ο πρός τούς ιερούς αγώνας αλείφων τόν νούν, καί τούς εμπαθείς λογισμούς απελεύνων απ`αυτού. Πρεσβυτέρου δέ ο εις τήν γνώσιν τών όντων φωτίζων. Επισκόπου δέ, ο τώ αγίω μύρω τελειών τής γνώσεως τής προσκυνητής καί Αγίας Τριάδος.
Ερμηνεία
Εκείνος, πού προετοιμάζει τόν νούν του εις πνευματικούς αγώνας καί αποδιώκει από τήν ψυχή του τούς αισχρούς λογισμούς, είναι ως Διάκονος κατά τήν θείαν λατρείαν. Εκείνος, πού διά τής γνώσεως τών όντων φωτίζει τόν νούν του μέ τήν σκέψιν τού Δημιουργού, είναι ώς ο Πρεσβύτερος. Καί τέλος ώς ο Επίσκοπος είναι εκείνος, πού ανάγεται εις τό ύψος τής μυστικής γνώσεως τής προσκυνητής Αγίας Τριάδος, επιστεγάζων ούτω πάσαν γνώσιν καί κατευωδιάζων τήν ψυχήν του μέ τό άγιον μύρον τής τοιαύτης γνώσεως.
ΣΧΟΛΙΟ : Όπως βλέπουμε ο σκοπός κάθε πιστού, χειροτονημένου ή μή, είναι ο ασκητικός δρόμος τής Θεογνωσίας καί τής ενώσεως μέ τόν Κύριο, τής αγιότητος. Οι δωρεές τού Αγίου Πνεύματος είναι τό μοναδικό περιεχόμενο τών πιστών, χειροτονημένων ή μή.
Ο κληρικαλισμός θέλοντας νά εξουσιάσει τήν σύναξη, αρνήθηκε νά πορευτεί τήν οδό τού Κυρίου, υποκρινόμενος ότι η πορεία αυτή εμπεριέχεται στήν χειροτονία, ότι ταυτίζεται η αρχή καί το τέλος τής οδού τής χριστιανικής ζωής. Καί γι αυτό ο κληρικαλισμός αντί γιά τήν ζωή τών αρετών προωθεί τήν εσχατολογία, τόν χιλιασμό. Γι αυτό καί ο οικουμενισμός πού αφανίζει τήν εκκλησία εκφράζεται σάν εσχατολογική χιλιαστική αίρεση. Αυτό τό νόημα έχει η επίκληση τής παγκόσμιας ειρήνης, Βασίζεται στήν χιλιετή βασιλεία τών δικαίων, πραγματοποιημένης όμως από τήν ανθρώπινη θέληση.
Αμέθυστος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου