Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Κύθνος (Θερμιά) - Σεμινάριο χορού


Αποσπάσματα από το 1ο σεμινάριο χορού του ΚΕΠΕΜ για το εκπαιδευτικό έτος 2012-2013, που πραγματοποιήθηκε στις 23 Νοεμβρίου 2012. Χορούς από τα Θερμιά (Κύθνο) των Κυκλάδων δίδαξε ο Μάκης Πιρπινιάς.

Στο σεμινάριο έπαιξε ζωντανά η αγαπημένη θερμιώτικη ζυγιά του Φραγκίσκου Τζιωτάκη, στενού συνεργάτη του Σίμωνα Καρά:

Βιολί-τσαμπούνα-τραγούδι: Φραγκίσκος Τζιωτάκης
Λαούτο-τραγούδι: Γιώργος Παπαϊωάννου

Τους συνόδευσε στο τουμπί ο συντονιστής του σεμιναρίου Βασίλειος Ι. Οικονόμου.

Ο Ηγούμενος της Ι.Μ. Βατοπαιδίου, Γέροντας Εφραίμ, θα μιλήσει στην Αθήνα

Απ΄ ότι πληροφορούμαστε ο Γέροντας Εφραίμ Καθηγούμενος της Ιεράς  Μονής Βατοπαιδίου ο οποίος θα μεταβεί στην Αθήνα για ιατρικούς λόγους τη Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013 θα πραγματοποιήσει πνευματικού περιεχομένου ομιλία στις 8.00 μ.μ. στο χώρο τέχνης και φιλοξενίας «Ελαιών Loft», οδός Α/Τ Βέλους 3 & Ναυτικού 17 παρά τη Λεωφόρο Αθηνών (Στάση Μετρό «Στάση Ελαιώνας»)

Η "Κλίμαξ" του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου


Διαβάστε παρακάτω όλο το ψυχωφελές βιβλίο "ΚΛΙΜΑΞ" του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου
Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε κεφάλαια για την δική σας ευκολία.


  1. Περί αποταγής
  2. Περί απροσπαθείας
  3. Περί ξενιτείας
  4. Περί υπακοής
  5. Περί μετανοίας
  6. Περί μνήμηςθανάτου
  7. Περί του χαροποιούπένθους
  8. Περίαοργησίας
  9. Περί μνησικακίας
  10. Περί καταλαλιάς
  11. Περίπολυλογίας και σιωπής
  12. Περί ψεύδους
  13. Περί ακηδίας
  14. Περί γαστριμαργίας
  15. Περί αγνείας
  16. Περί φιλαργυρίας
  17. Περί αναισθησίας
  18. Περί ύπνου καιπροσευχής
  19. Περί αγρυπνίας
  20. Περί δειλίας
  21. Περί κενοδοξίας
  22. Περί υπερηφανείας
  23. Περίλογισμών βλασφημίας
  24. Περίπραότητος και απλότητος
  25. Περί ταπεινοφροσύνης
  26. Περίδιακρίσεως λογισμών και παθών και αρετών
  27. Περί διακρίσεωςευδιακρίτου
  28. Περίδιακρίσεως - Σύντομος ανακεφαλαίωσις των προηγουμένων
  29. Περίησυχίας - Διά την ιεράν «ησυχίαν», την σωματικήν και την ψυχικήν
  30. Περίησυχίας - Περί διαφοράς και διακρίσεως ησυχιών
  31. Περί προσευχής
  32. Περί απαθείας
  33. Περί αγάπης,ελπίδος και πίστεως
  34. Λόγος έτερος - Είςτόν Ποιμένα

SPIEGEL ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ:"Η πιο μισητή πολιτική φιγούρα της Ευρώπης"

Συνεχίζοντας να υπερασπίζεται, σχεδόν εμμονικά, τη λιτότητα ως τη μόνη διέξοδο από την κρίση για τις προβληματικές χώρες της Ευρωζώνης, η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ φαίνεται να ακολουθεί διαφορετική «συνταγή» εντός της Γερμανίας, αυξάνοντας ολοένα την ευρωπαϊκή δυσαρέσκεια στο πρόσωπό της.
Δεν θα ήταν υπερβολή να υποστηρίξει κανείς, πως η Καγκελάριος αποτελεί σήμερα την πιο μισητή πολιτική φιγούρα στην Ευρώπη, εκτός βέβαια της Γερμανίας, όπως αναφέρει το Spiegel.
Είναι αυτή που ,σχεδόν δεσποτικά, επιβάλλει την αποδοχή σκληρών μέτρων λιτότητας στα προβληματικά κράτη-μέλη της ευρωζώνης, οδηγώντας τα συχνά, στα πρόθυρα της οικονομικής και κοινωνικής κατάρρευσης.
Με τις αποφάσεις της, σημειώνει το γερμανικό περιοδικό, αναγκάζει την Ελλάδα και τη Κύπρο να λάβουν ακραία μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής αλλά ακόμα και αυτό δεν μπορεί να επανορθώσει στη συνείδησή της τις οικονομικές ατασθαλίες των δύο χωρών. Τί θα γινόταν όμως αν η Καγκελάριος ζητούσε παρόμοια μέτρα και από τους Γερμανούς ψηφοφόρους της; Εύκολο να το φανταστεί κανείς.
Το εάν η Άνγκελα Μέρκελ ακολουθεί όντως τη σωστή πολιτική για την έξοδο της Ευρωζώνης από τη κρίση ή αν απλά οδηγεί τα κράτη-μέλη της στην εξαθλίωση είναι νωρίς για να μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα και τεκμηριωμένα από τον οποιονδήποτε.
Όπως τονίζει το Spiegel, αυτό όμως, που είναι εξόφθαλμο για να μπορεί να αμφισβητηθεί είναι η διγλωσσία της Καγκελαρίου όσον αφορά στην Γερμανία και την «υπόλοιπη Ευρώπη» όπου εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά, υπέρ, φυσικά, των πρώτων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η στάση της στο θέμα των αποταμιευτών στις τράπεζες. Όταν το 2008, με την δαμόκλειο σπάθη της οικονομικής κρίσης να βρίσκεται πάνω από το κεφάλι της Γερμανίας, η Άνγκελα Μέρκελ στάθηκε μπροστά στις κάμερες παρουσία του ,τότε, Υπουργού Οικονομικών Πηρ Στάινμπρουκ, δήλωσε ρητά πως δεν υπήρχε καμία περίπτωση να ‘’πειραχτούν’’ οι καταθέσεις των Γερμανών.
Αυτό δεν ίσχυσε βέβαια και στην περίπτωση της Κύπρου, όπου επαναλήφθηκε το ίδιο σκηνικό με Υπουργό Οικονομικών ,αυτή τη φορά, τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Μπορεί τελικά να μην «κουρεύτηκαν» καταθέσεις κάτω των 100.000 ευρώ αλλά είναι γνωστό πως τόσο η Μέρκελ όσο και ο Σόιμπλε θα επιθυμούσαν τη συμβολή και των μικροκαταθετών στη διάσωση των τραπεζών, παρά το γεγονός ότι και οι δύο ισχυρίζονται το αντίθετο.
Άλλο παράδειγμα, η διαχείριση των προγραμμάτων οικονομικής τόνωσης από τη Γερμανίδα Καγκελάριο. Όταν στον απόηχο της κατάρρευσης της Lehman Brothers η οικονομική κρίση απειλούσε τη Γερμανία η Άνγκελα Μέρκελ διέθεσε περί το 1,5 δις ευρώ σε ένα σχέδιο απόσυρσης και καταστροφής αυτοκινήτων ώστε να μην επιτρέψει στη τη Νο1 βιομηχανία της χώρας να «κολλήσει» στην ύφεση.
Τότε, περισσότερα από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα συνθλίφτηκαν στις μάντρες και περίπου 600.000 καινούρια αγοράστηκαν το καθένα επιδοτούμενο κατά 2.500ευρώ από το κρατικό κορβανά. Το μέτρο θεωρήθηκε επιτυχημένο, παρά το γεγονός ότι όλο αυτό το πλεόνασμα των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν εκείνη τη περίοδο οδήγησε σε κορεσμό την αγορά κάνοντας πλέον ανήσυχες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Παράλληλα με αυτό, η Άνγκελα Μέρκελ ενέκρινε πρόγραμμα ύψους 50 δις ευρώ για τη στήριξη επενδύσεων στη κατασκευή δρόμων, κτηρίων και πληθώρας άλλων κατασκευών, πολλές από τις οποίες συνεχίζουν και, μεσούσης της κρίσης, καλοπληρώνουν τους Γερμανούς οικοδόμους.
Από την άλλη, όταν γίνεται λόγος για τα άλλα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης, τότε οι αιματηρές περικοπές και η περιστολή των κοινωνικών δαπανών μέχρις εσχάτων, συνιστούν τον μόνο σίγουρο δρόμο, τονίζει το Spiegel και προσθέτει:
Μπορεί λοιπόν ο Πωλ Κρούγκμαν να υποστηρίζει πως «οι ανώτεροι Γερμανοί αξιωματούχοι ζουν σε μια Νεφελοκοκκυγία» και το εβδομαδιαίο βρετανικό The Economist σε ένα από καλύτερα εξώφυλλά του τα τελευταία χρόνια, να παρουσιάζει την «Παγκόσμια Οικονομία» σαν δεξαμενόπλοιο υπό βύθιση με μια λεζάντα να αναδύεται γράφοντας «Παρακαλώ, μπορούμε να ανάψουμε τώρα τις μηχανές, κυρία Μέρκελ;».
Το ζήτημα όμως βρίσκεται στο εάν είναι δικαιολογημένη οργή των χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου, στις πολιτικές επιλογές της Άνγκελα Μέρκελ, ειδικά όταν αυτές φαίνονται, μάλλον, εσφαλμένες, καταλήγει. 

πηγή

ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ!

να ' ρχονται οι Άνοιξες ... και συ να λείπεις ....


deadbabyafrica.jpg

«Γειτονιές του Κόσμου» του Γ. Ρίτσου (Απόσπασμα )

Κι εσύ να λείπεις ....

Σκέψου η ζωή να τραβάει το δρόμο της,
και συ να λείπεις,
να ' ρχονται οι Άνοιξες με πολλά διάπλατα παράθυρα,
και συ να λείπεις,
να ' ρχονται τα κορίτσια στα παγκάκια του κήπου με χρωματιστά φορέματα,
και συ να λείπεις,
οι νέοι να κολυμπάνε το μεσημέρι,
και συ να λείπεις,
Ενα ανθισμένο δέντρο να σκύβει στο νερό,
πολλές σημαίες ν' ανεμίζουν στα μπαλκόνια,
και συ να λείπεις,
Κι ύστερα ένα κλειδί να στρίβει
η κάμαρα να ' ναι σκοτεινή,
δυο στόματα να φιλιούνται στον ίσκιο,
και συ να λείπεις,
Σκέψου δυο χέρια να σφίγγονται,
και σένανε να σου λείπουν τα χέρια,
δυο κορμιά να παίρνονται,
και συ να κοιμάσαι κάτου απ' το χώμα,
και τα κουμπιά του σακακιού σου ν" αντέχουν πιότερο από σένα
κάτου απ' το χώμα,
κι η σφαίρα η σφηνωμένη στην καρδιά σου να μη λιώνει
Οταν η καρδιά σου,
που τόσο αγάπησε τον κόσμο,
θα'χει λιώσει.
Να λείπεις- δεν είναι τίποτα να λείπεις.
Αν έχεις λείψει για ό,τι πρέπει,
θα 'σαι για πάντα μέσα σ' όλα εκείνα που γι αυτά έχεις λείψει,
θα 'σαι για πάντα μέσα σ' όλο τον κόσμο ...

Love Language

Γι’ αυτό το βίντεο δεν νομίζουμε να χρειάζεται να πούμε πολλά, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να το παρακολουθήσετε, γιατί σίγουρα θα σας “αγγίξει”!
Το μόνο που αξίζει να μάθετε πριν δείτε το κλιπάκι, είναι πως πρόκειται για μια ιστορία αγάπης!Μην χάσετε το τέλος…

ΠΟΥ ΞΑΠΟΣΤΑΙΝΕ ΣΤ’ ΑΚΡΟΡΥΑΚΟ



                                                           
Του Βασίλη Χαραλάμπους

Τον ίδιο ντορβά στον ώμο τόσα χρόνια
ν’ αργοδιαβαίνει στο ίδιο μονοπάτι
ολομόναχος ο αθωνίτης γέροντας
για το Καρακαλλινό κελί Τιμίου Σταυρού
με το μεγάλο κομπόσχοινο
κατά τη μεριά που η θάλασσα
τρικυμίζει πιο πολύ.
Ξαπόσταμα για λίγο σε τόπο ανήλιο
από του ήλιου το καύμα
κι έμεινε να ορμηνεύει* στο καλογέρι
που ξαπόσταινε σιμά στ’ ακρορύακο
για  της ψυχής τη κατάντια
που προβοδίζει το θρύλημα**
στην μακρινή πολίχνη.
*ορμηνεύει - συμβουλεύει
**θρύλημα - φήμη
(Από την ποιητική συλλογή «Άθωνος δίκηρον»)

Το δάκρυ στο… διάστημα

 Τι θα συνέβαινε αν δακρύζαμε στο διάστημα; Στο ερώτημα αυτό μας δίνει την απάντηση, μέσω βίντεο, ο Καναδός κοσμοναύτης Κρις Χάντφιλντ. Ο Χάντφιλντ είναι γνωστός για τα εκπαιδευτικά βίντεο που ανεβάζει στο Youtube, για τον κόσμο που ενδιαφέρεται να μάθει πως είναι να ζεις στο διάστημα σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας.
Στο τελευταίο του βίντεο παρουσιάζει τι συμβαίνει όταν δακρύζεις στο διάστημα. Αντί λοιπόν το δάκρυ να «πέφτει», αυτό μένει στο πρόσωπο και απλώνεται.

ποια χαρά ....

Ένας δόκιμος μοναχός στο μοναστήρι τού Αγ.Παντελεήμονος συνήθισε να προσεύχεται αδιαλείπτως να του συγχωρέση ο Θεός τίς αμαρτίες. Κι άρχισε να συλλογίζεται για την Ουράνια Βασιλεία και σκεφτόταν: «εγώ ίσως θα σωθώ αν παρακαλώ θερμά τον Θεό να συγχωρέση τις αμαρτίες μου, αν όμως δεν δω στον Παράδεισο τους γονείς μου τότε θα στενοχωριέμαι γι αυτούς γιατί τούς αγαπώ.Ποιά χαρά λοιπόν μπορώ να έχω στον παράδεισο αν θα στενοχωριέμαι για τους αγαπημένους μου που θα βρίσκονται ίσως στον Άδη;»
Αυτός ο αμαρτωλός υποτακτικός σκεφτόταν για την Βασιλεία τού Θεού «όπως στη γη αν απουσιάζουν οι γονείς ή οι συγγενείς, δεν υπάρχει γιορτή χαρμόσυνη, έτσι και στον παράδεισο θα στενοχωρούμαι αν δεν βλέπω τους αγαπημένους μου συγγενείς»
Έτσι σκεφτόταν για έξι μήνες. Και να , μια μέρα την ώρα του εσπερινού ο υποτακτικός εκείνος κύτταξε την εικόνα του Σωτήρα και είπε την προσευχή «Κύριε Ιησού Χριστε , ελέησον με τον αμαρτωλόν» και βλέπει πως η εικόνα έγινε ο ζωντανός Σωτήρας και γέμισε η ψυχή και το σώμα του υποτακτικού από άφατη γλυκύτητα, κι η ψυχή του γνώρισε τον Κύριο μας Ιησού Χριστό και πως ο Κύριος έχει άρρητο κάλλος και κατάλαβε η ψυχή πως όταν είναι γεμάτη από τη Θεία αγάπη, δεν μπορεί να θυμάται τίποτε άλλο, κι από τότε καίγεται η ψυχή του από την φλόγα τής αγάπης για τον Κύριο.
Γέροντα  Σωφρονίου, ο γέροντας Σιλουανός , έκδοση δεύτερη, μτφ απο τα ρωσικά, 1978, σελ 497) 

πηγή 

Στρούντελ κολοκύθας



Στρούντελ κολοκύθας

εκτέλεση συνταγών: Βίκυ Κουμάντου
Σπύρος Αρτελάρης

 
 
Η κανέλα δεν ταιριάζει µόνο µε το µήλο και αυτό είναι ένα γλυκό που το αποδεικνύει περίτρανα. Απλό στην εκτέλεσή του, όσο και χορταστικό, είναι καλύτερο όταν σερβίρεται την ηµέρα που φτιάχνεται.
Tips: Με την ίδια δόση μπορείτε να φτιάξετε έναν μεγάλο και τρεις μικρούς κορμούς. Αντί της κολοκύθας χρησιμοποιήστε μήλα Γκόλντεν.
Υλικά  (για 2 κορµούς ή 10 άτοµα)
  •  8 φύλλα κρούστας
  • 50 γρ. φυτικό βούτυρο, λιωµένο
  • 300 γρ. γλυκιά κολοκύθα, κοµµένη σε κύβους
  • 160 γρ. καστανή ζάχαρη
  • 15 γρ. κανέλα, σε σκόνη
  • 50 γρ. ξανθές σταφίδες
  • 100 γρ. καρύδια, χονδροτριµµένα
  • (περίπου 100 γρ.) ζάχαρη άχνη, για το πασπάλισµα
Εκτέλεση
Απλώνουµε τα φύλλα στον πάγκο εργασίας και τα βουτυρώνουµε ένα ένα. Τα τοποθετούµε το ένα επάνω στο άλλο ανά 4. Σε µεγάλο µπολ ανακατεύουµε τα υπόλοιπα υλικά µαζί.
Προθερµαίνουµε τον φούρνο στους 180°C. Στρώνουµε τη µισή γέµιση κατά µήκος της µεγάλης πλευράς του ενός τετραπλού φύλλου, αφήνοντας ωστόσο κάποιο περιθώριο, και ρολάρουµε, ώστε να σχηµατίσουµε έναν κορµό. Επαναλαµβάνουµε τη διαδικασία µε το άλλο τετραπλό φύλλο και την υπόλοιπη γέµιση. Τοποθετούµε τους κορµούς σε ταψί, που έχουµε προηγουµένως στρώσει µε αντικολλητικό χαρτί, και ψήνουµε µέχρι να αποκτήσουν χρυσαφί χρώµα. Αφήνουµε να κρυώσουν ελαφρώς και πασπαλίζουµε µε ζάχαρη άχνη. 
πηγή

΄Ενα θαυμαστό γεγονός που συμβαίνει στην Σκήτη της Αγίας Άννης στο Άγιον Όρος.


Σκεπτικοί είναι πολλοί Αγιορείτες τις τελευταίες 48 ώρες, με το θαυμαστό γεγονός που συμβαίνει στην Σκήτη της Αγίας Άννης στο Άγιον Όρος.

Σε επικοινωνία που είχε μοναχός της Σκήτης με την Romfea  ενημέρωσε, πως εδώ και δύο μέρες το καντήλι που βρίσκεται ενώπιον της ωραίας Πύλης στο Καθολικό της Αγίας Άννης κουνιέται σταυροειδώς.

Σε ερώτηση αν αυτή την στιγμή συμβαίνει το φαινόμενο αυτό, τόνισε: "Δεν μπορώ να το εξηγήσω άλλα αν το δείτε είναι συγκλονιστικό."

Ανάστατο το Άγιο Όρος και οι Άγιοι Πατέρες.

Το καντήλι που βρίσκεται μπροστά από την εικόνα του Αγίου Μανδηλίου του Καθολικού στον Ι.Ν. Αγίας Άννης κουνιέται μόνο του από χθες στις 9.00 το πρωί.



Η παράδοση αναφέρει, αλλά και όπως έχει αποδειχθεί με τα γεγονότα, ότι όταν το καντήλι κινείται στις εορτές προμηνύει ευχάριστα γεγονότα, ενώ αντιθέτως όταν κινείται στις καθημερινές ημέρες πιστεύεται ότι αυτό το γεγονός είναι ένα προμήνυμα για δυσμενή γεγονότα.

Λάθος ανθρώπους φοβόταν η γιαγιά…


  
 του Πέτρου Κατσάκου

Ακόμη θυμάμαι τον εφιάλτη της μακαρίτισσας της γιαγιάς μου που μπολιασμένη από την μετεμφυλιακή προπαγάνδα έτρεμε τους «κομμουνιστές που αν έρθουν στα πράγματα θα μας πάρουν τα σπίτια».

Τα χρόνια πέρασαν, οι κομμουνιστές δεν ήρθαν στα πράγματα, η γιαγιά έφυγε για το μεγάλο ταξίδι και αυτοί που μας έσωσαν από τον κομμουνισμό ετοιμάζουν το μεγάλο πλιάτσικο.


Κοίτα να δεις που θα έρθουν μια μέρα οι κομμουνιστές στην εξουσία και δεν…θα βρουν τίποτα να μας πάρουν.

Οι εκπρόσωποι των δανειστών και η κυβέρνηση των δανεικών ετοιμάζουν το νέο μεγάλο χτύπημα εναντίον της στέγης των πολιτών, θέτοντας από κοινού ζήτημα – ότι και να λένε τα μισθωτά παπαγαλάκια τους – να μην υπάρξει ρύθμιση για τα «κόκκινα δάνεια».

Το κράτος των δανεικών και οι μηχανισμοί του που αδυνατούν να πάρουν έστω και μισό ευρώ από τους επαγγελματίες φοροφυγάδες και τους ανεπάγγελτους εκατομμυριούχους της «νύχτας» και του «κοτραμπάντου» έρχονται τώρα σαν κοινοί τοκογλύφοι να ξεσπιτώσουν τα θύματα της άγριας πολιτικής τους.

Έτσι λοιπόν το σπίτι της γιαγιάς που γλίτωσε από τα χέρια των «κομμουνιστών» θα το κατασπαράξει ο ιδεολογικός αχταρμάς των κρατικών τοκογλύφων στο όνομα της σωτηρίας μας από την χρεοκοπία και της ομοουσίου πίστης μας στο ευρώ της κυρίας Μέρκελ.

Με άλλα λόγια θα αρχίσουν να τσακίζουν και την πρώτη κατοικία, ανοίγοντας τις πύλες της κοινωνικής κόλασης και αν δεν υψωθεί ένα ύστατο ανάχωμα προστασίας από την ληστρική επίθεση ας ετοιμαστούμε να ζήσουμε ατομικές ενέργειες και αντιδράσεις που όμοιές τους δεν θα έχουμε ζήσει ποτέ στο παρελθόν.

 πηγή

Για ιδές περβόλιν έμορφο


Για δες περβόλι ν-έμορφο, για δες κατάκρυα βρύση
κι όσα δέντρα 'μπεψεν ο Θιός μέσα 'ναι φυτεμένα
κι όσα πουλιά πετούμενα μέσα 'ναι φωλεμένα.
Μέσα σε 'κείνα ντα πουλιά ευρέθει ένα παγώνι
και χτίζει τη φωλίτσα του σε μιας μηλιάς κλωνάρι..



Δόμνα Σαμίου 
Ριζίτικο τραγούδι από την Κρήτη. Το κατέγραψε η Δόμνα Σαμίου στους Λάκκους Χανίων από τον Χαρίδημο Μαναρόλη, το 1965.
Αποσπάσματα από τις εκπομπές «Παρασκήνιο» ΕΡΤ, 1980 και «Σύγχρονη Εύα» ΕΡΤ, 1981 με τον Παναγιώτη Μπαγάνη και τη συναυλία «Περνά περνά η μέλισσα» που πραγματοποιήθηκε στο Ηρώδειο, το 2001, με την Στεφανία Σαμακοβίτη.

Ἡ ψυχή ποὺ πρόδωσε, τὸ κάθε ἀπρόοπτο τὸ ἑρμηνεύει σὰν ἀφετηρία τῆς τιμωρίας.

Φ. Ἰσκαντέρ

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Ποια είναι η μεταφυσική θεώρησις της Θεολογίας

Образ Казанской Богородицы  
Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)
Μέρος Πρώτον: Στοιχεία Ορθοδόξου ανθρωπολογίας και Θεολογίας

33. Ποια είναι η μεταφυσική θεώρησις της Θεολογίας
Έχομε ήδη αναφέρει ότι μεταξύ Θεού και κτισμάτων ουδεμία ομοιότης υπάρχει. Και, εφ’ όσον ουδεμία ομοιότης υπάρχη, σημαίνει ότι δεν υπάρχει ουδεμία αναλογία μεταξύ κτιστού και ακτίστου.

Τώρα η μεταφυσική θεώρησις68 της θεολογίας ποια είναι; Για να υπάρχη μεταφυσική ή οντολογία στην Θεολογία, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχη κάποια αναλογία μεταξύ κτιστού και ακτίστου.

Στην φιλοσοφική και θεολογική παράδοσι της Δύσεως υπάρχουν δύο αναλογίες, δηλαδή δύο διαφορετικές συσχετίσεις. Στην Ορθόδοξη Θεολογία αντιθέτως δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα. Γιατί; Απλούστατα, διότι οι Πατέρες τονίζουν ότι μεταξύ κτιστού και ακτίστου ή μεταξύ κτισμάτων και Θεού ουδεμία ομοιότης υπάρχει. Αυτό σημαίνει επίσης ότι δεν υπάρχει καμμία αναλογία μεταξύ τους, δηλαδή συσχέτισις ή σύγκρισις· που σημαίνει ότι δεν μπορούμε μέσω των κτισμάτων να γνωρίσωμε το άκτιστο, δηλαδή τον Θεόν, Αυτόν ή την ενέργειά Του.

Στην Δυτική παράδοσι η αναλογία, που έχουν δεχθή οι Δυτικοί ότι υπάρχει, έχει δύο μορφές: Είναι η αναλογία του όντος (analogia entis) και η αναλογία της πίστεως (analogia fidei).

Η αναλογία του όντος υποστηρίχθηκε από όσους ακολούθησαν τον Αυγουστίνο. Στον Αυγουστίνο όμως υπάρχουν και οι δύο αναλογίες και γίνεται σ’ αυτόν μία σύγχυσις μεταξύ τής φιλοσοφικής μεθόδου ερεύνης των δογμάτων της Εκκλησίας και της αγιογραφικής ερεύνης. Χρησιμοποιεί δηλαδή στην έρευνά του εκτός από την Αγία Γραφή, και την λογική μέθοδο και τον φιλοσοφικό στοχασμό.

Για την ιστορική εξέλιξι της Δυτικής θεολογίας έχει επίσης μεγάλη σημασία η συμβολή του Γουλιέλμου Όκκαμ (Ockham), ο οποίος είναι ο πατέρας του Νομιναλισμού και ο οποίος έκανε μία γενική επίθεσι εναντίον της αναλογίας του όντος. Οι νομιναλισταί απορρίπτουν κάθε είδος διακρίσεως μεταξύ θείας ουσίας και θείων ιδιοτήτων μεταξύ δηλαδή θείας ουσίας και ενεργείας και ισχυρίζονται ότι η διάκρισις είναι μόνο κατ’ όνομα (εξ ου και νομιναλισταί).

Εξ αιτίας του Γουλιέλμου Όκκαμ δημιουργήθηκε μία παράδοσις, που δεν εδέχετο την αναλογία του όντος, μεταξύ κτιστού και ακτίστου. Έλεγε δηλαδή ότι από την φιλοσοφία δεν μπορούμε να ανιχνεύσωμε κάποια γνώσι περί Θεού. Αυτός έκανε μία γενική επίθεσι εναντίον των αρχετύπων του Πλάτωνος, εναντίον δηλαδή των καθ’ όλου (Universalia) της Πλατωνικής παραδόσεως με πολύ γερά φιλοσοφικά επιχειρήματα, και σχεδόν κατήργησε τους προηγούμενους Πλατωνικούς της Δυτικής παραδόσεως, προκαλώντας έτσι μία μεγάλη κρίσι στην Δυτική Θεολογία.

Αυτό για την Ορθόδοξη παράδοσι έχει πολύ μεγάλη σημασία, εφ’ όσον η διδασκαλία περί αρχετύπων του Πλάτωνος και των Νεοπλατωνικών επίσημα καταδικάσθηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Στο «Συνοδικόν της Ορθοδοξίας» που διαβάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας υπάρχει η επίσημος καταδίκη αυτής της διδασκαλίας του Πλάτωνος και τών Νεοπλατωνικών και αναθεματίζονται από την Ορθόδοξη Εκκλησία επίσημα πλέον, όσοι παραδέχονται αυτήν την διδασκαλία περί αρχετύπων του Πλάτωνος. Και τούτο διότι η Πλατωνική αντίληψις περί Θεού είναι καθαρά ανθρωπομορφική.

Η περί των αρχετύπων ειδών στον νουν του Θεού διδασκαλία αυτή καταργεί ουσιαστικά την Θεία ελευθερία και αποτελεί την όλη γνωσιολογική βάσι της λεγομένης Σχολαστικής θεολογίας και φιλοσοφικής παραδόσεως, δηλαδή της θεολογίας των Παπικών, κατά την οποία πιστεύουν ότι υπάρχει μία αναλογία του όντος και μία αναλογία της πίστεως μεταξύ των κτιστών ουσιών και των ακτίστων αρχετύπων ειδών ή ιδεών ή λόγων, που υποτίθεται ότι υπάρχουν μέσα στον νουν του Θεού. Έτσι κατ’ αυτούς μπορεί κανείς να εξιχνιάση τα περί της Θεία ουσίας, εάν διεισδύση εις την ουσίαν και εις την καθ’ όλου έννοιαν των όντων μέσω της ανθρωπίνης λογικής.

Αυτή όμως η διδασκαλία, όπως είπαμε, καταδικάσθηκε από την Ανατολική Ορθόδοξο Εκκλησία κατά την Εβδόμη Οικουμενική Σύνοδο. Κατ’ αυτόν τον τρόπον καθιερώνεται και κατοχυρώνεται η Πατερική άποψις ότι μεταξύ κτιστών και ακτίστου, δηλαδή μεταξύ κτισμάτων και Θεού ουδεμία ομοιότης υπάρχει.

Την ως άνω Πλατωνική αντίληψι περί Θεού ακολούθησε ο Αυγουστίνος και ολόκληρη η Δυτική παράδοσις. Ο Γουλιέλμος Όκκαμ δεν κατήργησε όμως την αναλογία της πίστεως, η οποία γι’ αυτόν είναι η Αγία Γραφή. Γι’ αυτόν δηλαδή στην Αγία Γραφή περιγράφονται τα του Θεού όπως είναι στην πραγματικότητα. Και μόνο μέσω της Αγίας Γραφής, λέγει, μπορεί κανείς να γνωρίση τον Θεόν.

Κατά την αναλογία της πίστεως υπάρχει αναλογία μεταξύ Θεού και κτισμάτων. Όχι όμως από την φιλοσοφική σκέψι (που είναι η αναλογία του όντος), αλλά από την αποκάλυψι του Θεού στους ανθρώπους, που είναι κατατεθειμένη μέσα στην Αγία Γραφή.

Δηλαδή λέγει η αναλογία της πίστεως ότι ο Θεός αποκαλύπτει στον άνθρωπο τα περί του εαυτού Του μέσα στην Αγία Γραφή και ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να γνωρίση τα περί Θεού σωστά από την φιλοσοφία. Εδώ βέβαια κάνει ο Όκκαμ μία επίθεση εναντίον της φιλοσοφικής μεθόδου του Αυγουστίνου, όχι όμως και εναντίον της θεολογικής μεθόδου, που βασίζεται στην Αγία Γραφή, δηλαδή της αναλογίας της πίστεως.

Αυτήν την αναλογία της πίστεως ακολουθεί και ο Λούθηρος, ο ιδρυτής του Προτεσταντισμού. Ο Λούθηρος βέβαια είχε διδάξει σωστά ότι υπάρχουν δύο πίστεις. Η μία πίστις είναι η εγκεφαλική πίστις, της λογικής αποδοχής. Κατ’ αυτήν ο άνθρωπος αποδέχεται κάτι με την λογική του και πιστεύει σ’ αυτό που αποδέχεται. Αυτή όμως δεν είναι η πίστις που δικαιώνει τον άνθρωπο. Όταν λέγη η Αγία Γραφή ότι ο άνθρωπος δια μόνης της πίστεως σώζεται, δεν εννοεί απλώς την πίστι της λογικής αποδοχής αλλά την ενδιάθετη πίστη.

Ο Λούθηρος παρετήρησε ότι στην Αγία Γραφή αναφέρεται ότι πράγματι υπάρχει μία άλλη πίστις, που είναι δώρο Θεού και ότι αυτή η πίστις ενεργείται στον χώρο της καρδιάς. Έφθασε όμως μέχρι αυτού του σημείου και δεν προχώρησε παραπέρα. Δεν ολοκλήρωσε δηλαδή το θέμα αυτό εμβαθύνοντας στην Πατερική αντίληψι περί της ενδιαθέτου πίστεως.

Στην Ορθόδοξη παράδοσι ούτε η αναλογία της πίστεως υπάρχει. Διότι μεταξύ της διδασκαλίας της Αγίας Γραφής και της αληθείας περί Θεού δεν υπάρχει αναλογία πίστεως. Γατί; Διότι μεταξύ Θεού και κτισμάτων δεν υπάρχει απολύτως καμμία ομοιότης. Γι’ αυτόν τον λόγο τα νοήματα της Αγίας Γραφής περί Θεού είναι καταργήσιμα νοήματα. Καταργούνται στην εμπειρία της θεώσεως. Πριν είναι απλώς βοηθητικά, απαραίτητα, σωστά και ορθά ως καθοδηγητικά μόνο προς τον Θεόν.

Η Αγία Γραφή είναι οδηγός προς τον Θεόν, αλλά δεν έχει η περιγραφή του Θεού στην Αγία Γραφή καμμία ομοιότητα με τον Θεόν. Μιλά για τον Θεόν, μιλά για την Αλήθεια, αλλά δεν είναι η Αλήθεια. Είναι οδηγός προς την Αλήθειαν και την Οδόν, που είναι ο Χριστός. Διότι οι λέξεις στην Αγία Γραφή είναι απλώς σύμβολα, τα οποία περιέχουν ωρισμένα νοήματα. Αυτά τα νοήματα είναι όλα ανθρώπινα και οδηγούν προς τον Θεόν, προς τον Χριστόν και τίποτε άλλο.

Οπότε διαβάζοντας απλώς κανείς την Αγία Γραφή δεν μπορεί να θεολογή σωστά μόνο βάσει της Αγίας Γραφής. Αν αυτό το κάνη, δεν μπορεί παρά να γίνη αιρετικός. Διότι σωστή ερμηνεία της Αγίας Γραφής μπορεί να γίνη μόνον, όταν η μελέτη ή η ανάγνωσις της Αγίας Γραφής συνοδεύεται από την εμπειρία του φωτισμού ή της θεώσεως. Χωρίς φωτισμό ή θέωσι δεν μπορεί η Αγία Γραφή να ερμηνευθή σωστά.

Όπως διαβάζοντας απλώς κάποιος βιβλία χειρουργικής δεν μπορεί να γίνη χειρουργός, αν δεν παρακολουθήση μαθήματα στην Ιατρική Σχολή και δεν εξασκηθή στην χειρουργική κοντά σε έμπειρο καθηγητή, έτσι και σε οποιαδήποτε άλλη θετική επιστήμη πρέπει κανείς να εξασκηθή, για να μπορή από την άσκηση και την εμπειρία να προχωρήση στην επαλήθευσι και διαπίστωσι της θεωρίας. Δηλαδή η θεωρία διαπιστώνεται, αν είναι αληθινή, από την εμπειρική πράξι, από την εμπειρική γνώσι.

Κατά τον ίδιο τρόπο ένας ο οποίος δεν προσεγγίζει την Αγία Γραφή μέσω εμπειρογνωμόνων, δηλαδή μέσω ανθρώπων που έχουν την ίδια εμπειρία με τους Προφήτες ή τους Αποστόλους, που είναι οι Πατέρες της Εκκλησίας, δεν μπορεί να βεβαιωθή για την αλήθεια της Αγίας Γραφής. Η βάσις, το θεμέλιο της εμπειρίας αυτής είναι ο φωτισμός και η θέωσις, δηλαδή ο δοξασμός.
Σημειώσεις

68. Ή η οντολογική θεώρησις της θεολογίας, διότι από την εποχή του Γαλλικού Διαφωτισμού οι όροι μεταφυσική και οντολογία ταυτίζονται.

Ρε τους "λεβέντες"

Με αφορμή την εκμπομπή – ρεκλάμα του «αντιμερκελιστή» Τράγκα , ξαναφέρνουμε στα μάτια ειδικά όσων είναι Ορθόδοξοι χριστιανοί , την αληθινή εικόνα του αντίχριστου «πολιτικού μορφώματος» της Χ.Α.
Όσοι λοιπόν  πίστεψαν ότι αυτοί  οι θεατρίνοι του Άδη , είναι οι προστάτες  ή οι υπερασπιστές της Ορθοδοξίας , ας δούν και αυτό το Video  και ας αναρωτηθούν  κυρίως  αν  είναι  έντιμοι με τον εαυτό τους όταν στέκονται  μπροστά  στην  εικόνα του Κυρίου  και Σωτήρος  μας Ιησού Χριστού.
Ας  αναρωτηθούν  αυτοί οι  λίγοι  (ευτυχώς) Αρχιερείς και Ιερείς , που  διστάζουν  να  καταδικάσουν αυτές τις  δαιμονοειδείς – αντίχριστες  θέσεις  και αντιλήψεις, όχι αν ομολογούν  Χριστό ( όπως άλλωστε θα έπρεπε να κάνουν  πρώτοι από όλους μας) αλλά  αν Τον  αρνούνται μέσω αυτής  της  «περίεργης» ανοχής  ή  κατά  περιπτώσεις ( φευ) «συναντίληψης».

η συνέχεια εδώ

Mercedes από τα παλιά

Σε αντίθεση με άλλες πτυχές της ιστορίας της Γερμανίας, η βιομηχανία της είχε πάντα λαμπρή πορεία, όπως επιβεβαιώνει η κατασκευασμένη μεταξύ 1930-1943 αντίκα «Grand Mercedes» που εκτίθεται στην Εση.

Συρτό Ρομά


"Μη ξεχνάτε πολέμαρχοι το σχοινί του Πατριάρχη" (Αριστοτέλης Βαλαωρίτης)

Στις 10.4.1821. ανήμερα του Πάσχα, οι Σελτζούκοι Τούρκοι σε συνεργασία με τους Εβραίους της Πόλης, της Πόλης των Ονείρων μας, της Βασιλεύουσας Κων/λεως, κρέμασαν τον Άγιο Πατριάρχη ΓΡΗΓΟΡΙΟ τον Ε΄τον ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ από την Αρκαδία, στην Πύλη του Πατριαρχείου. Η Πύλη αυτή παραμένει κλειστή από τότε. Οι ένοχοι Τούρκοι φοβούνται να την πειράξουν. Θα ανοίξει μια και καλή στην Μεγάλη Ώρα του Θεού για την Ελληνοορθοδοξία.
Ο Γρηγόριος ο Ε΄είχε προείπει τον θάνατό του την Κυριακή των Βαϊων, λέγοντας: "Σήμερα τρώμε εμείς τα ψάρια, την άλλη Κυριακή -το Πάσχα δηλαδή- θα μας τρώνε εκείνα".
Ο Πατριάρχης μας υπήρξε ένα από τα πρώτα θύματα του Αγώνα του 1821 και θυσίασε τον εαυτό του για να μη σφάξει ο Σουλτάνος τον άμαχο πληθυσμό της Πόλης. "Ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων" (Ιωάν. ι΄11). Είχε τη δυνατότητα να φύγει επιβιβαζόμενος σε ρώσικο πλοίο, αλλά είπε: "δεν θα γυρίζω εγώ στις αυλές της Ευρώπης σώος καί αβλαβής και πίσω για χάρη μου θα σφάζονται οι ραγιάδες και θα λέει ο κόσμος: <να ο φονιάς ο Πατριάρχης>.


Ο Γρηγόριος επίσης εικονικά και φαινομενικά καταδίκασε την επανάσταση του Υψηλάντη. Το κατάλαβαν αυτό οι Ιερολοχίτες και έλεγαν ότι "Ο Πατριάρχης μας πιεζόμενος υπό της Πύλης, δηλ. της τουρκικής Κυβέρνησης, έγραψε τα γράμματα αυτά". Μάλιστα το ίδιο βράδυ όλη η Ιερή Σύνοδος του Πατριαρχείου μετά δακρύων "ήρε τον αφορισμόν". Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Είναι άγιος και Ιερομάρτυρας ο Γρηγόριος. Αυτός ήταν η ψυχή του αγώνα. Αυτός με τον ανδριάντα του, το τίμιο λείψανό του και τις προσευχές του, μαζί με την Αγία Φιλοθέη, την Αθηναία, κρατάνε ακόμη ασύλητο το ελληνικό φρόνημα στην Αθήνα.
Οι Τούρκοι τότε τον κατάλαβαν, γι αυτό και τον κρέμασαν.
Οι Εβραίοι τον κατάλαβαν, γι αυτό και τον έπνιξαν.
Οι Ρώσοι τον κατάλαβαν, γι αυτό και τον τίμησαν.
Οι ελεύθεροι Έλληνες τον κατάλαβαν, γι αυτό και τον δόξασαν.
Οι ποιητές τον κατάλαβαν, γι αυτό και τον ύμνησαν.
Οι ζωγράφοι τον κατάλαβαν, γι αυτό και τον ζωγράφισαν και αγιογράφησαν.
Οι κλέφτες και οι αρματολοί τον κατάλαβαν, γι αυτό και πολέμησαν στο όνομά του.
Η Εκκλησία τον αναγνώρισε, γι αυτό και τον αγιοκατάταξε.
Ο λαός μας τον κατάλαβε, γι αυτό και τον προσκυνά σαν άγιο Ιερομάρτυρα και εθνομάρτυρα, πρότυπο για κάθε Ορθόδοξο κληρικό.
Δυστυχώς μόνο κάποιοι ευνουχισμένοι ιδεολογικά ιστορικοί της αριστερής διανόησης, δεν τον κατάλαβαν... Μια ζωή αντίθετοι με το Έθνος και την Εκκλησία του. Αξιολύπητα μόνοι και δυστυχείς. Ο Άγιος τους έχει από ψηλά συγχωρέσει. Μένει κι ο Θεός να τους λυπηθεί. Το ευχόμαστε!
πηγή 

Οργή Καλαβρυτινών για τις υβριστικές επιστολές του Μητρ. Ηλείας Γερμανού για τον όσιο Χριστοφόρο Παπουλάκο.


Πλήρεις οργής και αγανακτήσεως διαβάζουμε τις τελευταίες ημέρες επιστολές του Μητρ. Ηλείας κ. Γερμανού προς κάθε κατεύθυνση, οι οποίες διακρίνονται για την πρωτοφανή επιθετικότητά τους.
Προσβάλλουν βάναυσα την ιστορική αλήθεια, που διεκδικεί ως άλλος πάπας, και βάλλει ευθέως εναντίον προσώπου, προς το οποίον θα ώφειλε τουλάχιστον ευγνωμοσύνην, αν μη τι άλλο.
Επειδή δε το θρησκευτικό μας συναίσθημα προσβάλλεται και αυτό, και πολλοί από εμάς είμεθα και συντοπίτες ή και απόγονοι του μακαρίου ανδρός δηλώνουμε ευθαρσώς ότι, αν δεν αναιρέσει τα διαλαλούμενα περί του Χριστοφόρου Παπουλάκου, προτιθέμεθα να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για τη βάναυση σπίλωση της μνήμης του.
Ότι όχι μόνο έχουμε συνείδηση της αγιότητός του διαχρονικά, αλλά και ότι είμεθα αποφασισμένοι να αναδείξουμε πλέον όλα τα σχετικά με τον βίον, την δράση του και κυρίως τις διώξεις του υπό των κρατούντων της εποχής του, καταφαίνετε και από τα πλείστα ψηφίσματα των όχι ευάριθμων συλλόγων μας.
Η αλήθεια πλέον δεν θα φιμωθεί, όσο και αν κάποιοι δήθεν υποστηρικτές της πίστεως και μεριμνούντες για τη σωτηρία του ποιμνίου τους πεισματικά αντιδρούν.
Δημοσιεύονται ενδεικτικά Ψηφίσματα περί του oσίου Χριστοφόρου Παπουλάκου και έπεται συνέχεια!
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων
«Ο Αρχαίος Κλείτωρ»
Κωνσταντίνος Κατσιάρης
Η συνέχεια εδώ

Η εκπληκτική «κοιλάδα των κρίνων»!

Στην κεντρική ακτή της Καλιφόρνιας η οροσειρά Santa Lucia δημιουργεί ένα μεγάλο φαράγγι ανάμεσα στα βουνά, δύσκολο στην πρόσβαση αλλά παρόλα αυτά εκπληκτικό στη θέα. Ειδικά την άνοιξη! Όταν οι λευκοί κρίνοι κάνουν την εμφάνισή τους και πλημμυρίζουν την κοιλάδα. Η ονομαστή Calla Lily Valley στο Big Sur προσφέρει μοναδικό θέαμα μετατρέποντας ολόκληρη την περιοχή σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Καλιφόρνιας.
perierga.gr - Η εκπληκτική "κοιλάδα των κρίνων"!
Η καλύτερη ώρα για να θαυμάσει κάποιος το τοπίο είναι με τη δύση του ήλιου, όταν τα πορτοκαλί χρώματα του ουρανού χρωματίζουν με τον τρόπο τους το έδαφος και το λευκό των κρίνων δημιουργεί μια εξαιρετική αντίθεση. Οι τυχεροί δεν έχουν παρά να απολαύσουν το ανθισμένο τοπίο και να γεμίσουν το δίχως άλλο τη φωτογραφική μηχανή τους…
perierga.gr - Η εκπληκτική "κοιλάδα των κρίνων"!
perierga.gr - Η εκπληκτική "κοιλάδα των κρίνων"!
perierga.gr - Η εκπληκτική "κοιλάδα των κρίνων"!
perierga.gr - Η εκπληκτική "κοιλάδα των κρίνων"!
perierga.gr - Η εκπληκτική "κοιλάδα των κρίνων"!
perierga.gr - Η εκπληκτική "κοιλάδα των κρίνων"!
πηγή

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΧΑΡΒΑΡΝΤ:"Οι μικροκαταθέτες πληρώνουν την παγκόσμια κρίση"






Την άποψη πως η οικονομική κρίση δεν έχει ακόμη τελειώσει ούτε στην Ευρώπη, ούτε στις ΗΠΑ, εκφράζει σε συνέντευξη της στο γερμανικό Spiegel η Κάρμεν Ράινχαρτ, καθηγήτρια οικονομικών του πανεπιστημίου Χάρβαρντ.
Όσον αφορά στα «βουνά» των δημοσιονομικών χρεών, η Ράινχαρτ θεωρεί πως «κάποια στιγμή θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε ριζικά τα χρέη, επειδή αυτά δημιουργούν εμπόδια στην ανάπτυξη κάθε κράτους και παραλύουν την οικονομία. Ενας από τους τρόπους είναι να διαγράψουμε ένα μέρος τους. Ωστόσο, βρισκόμαστε σ' ένα περιβάλλον όπου οι πολιτικοί εμφανίζονται διστακτικοί να προχωρήσουν σε «κούρεμα» του χρέους, οπότε αυτό που συμβαίνει είναι χρήματα να μεταφέρονται από καταθέτες σε δανειζόμενους. Φυσικά, αυτό έχει ένα αρνητικό αποτέλεσμα: ότι οι μικροκαταθέτες θα πληρώσουν από την τσέπη τους για την κρίση».
Σύμφωνα με την έγκριτη οικονομολόγο, αυτό ακριβώς ονομάζεται «οικονομική καταστολή» (financial repression), μια τακτική η οποία επιτρέπει στα κράτη να χρηματοδοτήσουν το δανεισμό τους μέσω της μεταφοράς του κόστους σε άλλους και εφαρμόστηκε κυρίως σε χρεωμένες χώρες μετα τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. «Ωστόσο, σήμερα έχουμε κι άλλα, πιο εξεζητημένα, μέσα για να αντιμετωπίσουμε την ύφεση, όπως, λόγου χάρη, τη νομισματική πολιτική που αποδίδει καρπούς», τονίζει η Ράινχαρτ, προσθέτοντας με νόημα πως «ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις ένα χρέος είναι να… μην το αποκτήσεις ποτέ σου. Αλλιώς, μετά πρέπει να προσεύχεσαι για μεγαλύτερη ανάπτυξη, κάτι το οποίο ιστορικά δεν προκύπτει πάντα. Απαιτείται ένας συνδυασμός λιτότητας (ώστε να μην διογκωθεί περαιτέρω το χρέος) και υψηλού πληθωρισμού, που αποτελεί μια πιο διακριτική μορφή φορολογίας».
Στην ερώτηση του γερμανικού περιοδικού αν η λύση είναι οι κεντρικές τράπεζες να ρίχνουν «φθηνό» χρήμα στις αγορές για να τονώσουν τις οικονομίες και να υποστηρίξουν τις κυβερνήσεις, η συντηρητική οικονομολόγος επισημαίνει: «Οι κεντρικές τράπεζες κάθε χώρας σταδιακά χάνουν την ανεξαρτησία τους, ως αποτέλεσμα της οικονομικής ύφεσης. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, περάσαμε μια φάση όπου οι τράπεζες υπόκεινταν στις εκάστοτε κυβερνήσεις, κάτι το οποίο ίσχυσε μέχρι τη δεκαετία του 1970, οπότε οι τράπεζες άρχισαν να γίνονται πολιτικά πιο ανεξάρτητες. Πλέον το εκκρεμές αυτό ξαναγυρίζει στην κατάσταση της πολιτικής εξάρτησης, κάτι το οποίο συμβαίνει και με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Και το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι φυσικά ένα: υψηλός πληθωρισμός».
Τέλος, όσον αφορά στον ευρωπαϊκό Νότο, η καθηγήτρια του Χάρβαρντ επισημαίνει: «η Ελλάδα υπέστη αναδιάρθρωση του χρέους της κι αυτό πλέον ανήκει στην ιστορία. Η Ισπανία και η Ιρλανδία συνεχίζουν να τελούν υπό το φόβο της οικονομικής κατάρρευσης και θεωρώ ότι το μεγαλύτερο λάθος των ευρωπαίων οικονομολόγων είναι το ότι δεν τονίζουν ακόμη πιο επιτακτικά την ανάγκη για αναδιαρθρώσεις χρέους και σε αυτές τις δύο χώρες».

Φεύγοντας από το Άγιον Όρος

chalkidiki_axio9
Έφυγα νιος κι ας ήρθα γέρος
έτσι οι καρδιές κι ο θείος έρως.
Ήταν Χριστέ μου η χάρις μεγάλη
Παντάνασσα,κάνε να έρθει πάλι
Όλοι μαζί μέσα στο πλοίο
είχαμε πλέον, κοινό σημείο.
Αδέλφια τώρα, στο ίδιο ποτήρι
στο ίδιο δακρύβρεκτο το πετραχήλι.
Η καρδιά φτερουγίζει, πίσω γυρνάει
τη Δέσποινα βλέπει και προσκυνάει.
Τα πλούτη όλα της γης χαρίζει
κομποσκοινάκι να ψιθυρίζει
το έλεός σου πλάστη, να αναβλύζει.


Μνάσων ο αρχαίος μαθητής

Το ‘SLEEP OUT’ από την ματιά των αστέγων

afisa_sleepout_2013Συνεχίζοντας τη μακρόχρονη προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος των αστέγων, η «ΚΛΙΜΑΚΑ» διοργανώνει για 8η συνεχή χρονιά, την Παρασκευή 12 Απριλίου 2013, από τις 06:00 μ.μ. έως 08:00 π.μ (Σάββατο 13 Απριλίου). στην Πλατεία Κλαυθμώνος, βραδιά «Sleep Out» και καλεί τους πολίτες να περάσουν μια νύχτα στο δρόμο.

Πρόκειται για εκδήλωση συμβολικής συμπαράστασης στους αστέγους που πραγματοποιείται μαζί με τους αστέγους, με στόχο την αφύπνιση και την κινητοποίηση της πολιτείας και των πολιτών, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των αστέγων ως ένα ιδιαίτερο κοινωνικό ζήτημα που απαιτεί πολιτικό σχεδιασμό και οργανωμένη δράση.
Αναμφίβολα η προσπάθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος των αστέγων δεν αφορά μόνο μια νύχτα συμβολικής συμπαράστασης. Αφορά όμως όλους μας να διεκδικήσουμε την ουσιαστική εφαρμογή του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στη στέγη.

Το ‘SLEEP OUT’ από την ματιά των αστέγων
Το SLEEP OUT είναι η ευκαιρία του καθενός να αναλάβει δράση για να κοινοποιήσει στον
κόσμο ότι, όσο υπάρχουν άστεγοι και πεινασμένοι δεν πρέπει να μένει θεατής.
Με τη δέσμευση να κοιμηθείτε συμβολικά έξω, μαζί μας, μόνο για μία νύχτα, συμμετέχετε
ενεργά στον αγώνα για τον τερματισμό της έλλειψης στέγης στην Ελλάδα. Πρώτο και
σπουδαιότερο, το Sleep Out, είναι μία ευκαιρία να σταθούμε αλληλέγγυοι στους χιλιάδες
άστεγους που αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Αυτή είναι μία μοναδική ευκαιρία να κάνετε
ένα ταξίδι εθελοντικά στη ζωή ενός αστέγου, μαζί με χιλιάδες άλλους , σε μία ένδειξη
υποστήριξης.
Τα λόγια είναι φθηνά. Χρειάζονται ‘μοναδικά’ και ‘αφοσιωμένα’ άτομα για να δείξουν
στους αστέγους ότι υπάρχουν κάποιοι που νοιάζονται. H συμμετοχή στο Sleep Out είναι η
απόδειξη ότι ενδιαφέρεστε και με αυτόν τον τρόπο δείχνετε στην κοινωνία και στους
πολιτικούς ότι η ευθύνη για την καταπολέμηση του φαινομένου των αστέγων είναι δικιά
σας και δικιά τους.
Κοιμηθείτε μαζί μας ΜΙΑ νύχτα έξω εθελοντικά…… για να μην
υπάρχουν οι άλλοι που κοιμούνται ΚΑΘΕ νύχτα έξω….
αναγκαστικά.
Εκ μέρους της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΣΤΕΓΩΝ
Λέων Χάνεν
ta_oxi_ton_astegon