Του Παναγιώτη Τελεβάντου
Ευχαριστούμε
θερμά το ιστολόγιο του Ιερού Ναού Αγίας Βαρβάρας Πατρών, επειδή - σε
ανάρτησή του-, μας θύμισε ένα άλλο Χριστόδουλο από αυτόν που γνωρίζουμε.
Δηλαδή αυτόν που απηύθυνε πρόσκληση στον Πάπα Βοιτύλα -τον μετ’ ου
πολύ “Αγιο” του Βατικανού- να επισκεφθεί την Αθήνα. Ενα άλλο
Χριστόδουλο που ανταπέδωσε την επίσκεψη του Πάπα στη Ρώμη- παρά την περί
αντιθέτου θέση της Ιεραρχίας-, ένα άλλο Χριστόδουλο που προέβη σε
παντοειδείς οικουμενιστικές ασχημίες.
Ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, μας υπενθυμίζει η ανάρτηση του ιστολογίου του Ιερού Ναού Αγίας Βαρβάρας Πατρών, έκανε
τις ακόλουθες σαφώς ορθόδοξες δηλώσεις, στις 24 Μαίου του 1998, στο
Ραδιοσταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, τρία δηλαδή χρόνια πριν υποδεχτεί
τον Πάπα Βοιτύλα στην Αθήνα:
«Ο Οικουμενισμός, πραγματικά όπως έχει επικρατήσει
να σηματοδοτείται ο όρος αυτός, βεβαίως είναι αίρεση, γιατί σημαίνει
απάρνηση βασικών γνωρισμάτων της ορθοδόξου πίστεως, όπως είναι, φερ’
ειπείν, η αποδοχή της θεωρίας των κλάδων, ότι δηλ. η κάθε Εκκλησία έχει
ένα τμήμα αλήθειας και πρέπει να ενωθούμε όλες οι Εκκλησίες, να βάλουμε
στο τραπέζι τα τμήματα της αλήθειας για να απαρτισθεί το όλον.
Εμείς πιστεύουμε ότι η Ορθοδοξία είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.
Τέρμα, σ’ αυτό δε γίνεται συζήτηση και επομένως οποιοσδήποτε πρεσβεύει τα αντίθετα μπορεί να λέγεται οικουμενιστής και επομένως να είναι αιρετικός».
Εμείς πιστεύουμε ότι η Ορθοδοξία είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.
Τέρμα, σ’ αυτό δε γίνεται συζήτηση και επομένως οποιοσδήποτε πρεσβεύει τα αντίθετα μπορεί να λέγεται οικουμενιστής και επομένως να είναι αιρετικός».
Οι
δηλώσεις του κυρού Χριστόδουλου, που αναρτήθηκαν στο ιστολόγιο του
ιερού ναού της Αγίας Βαρβάρας Πατρών, περιέχονται σε φυλλάδιο της Ιεράς
Μονής Παρακλήτου Ωρωπού το οποίο συμπληρώνει τις δηλώσεις του
Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου με την εξής παρατήρηση:
“Η
εμμονή στην Ορθοδοξία, δηλ. στη γνησιότητα της ζωής και η εμμονή στην
αλήθεια που ελευθερώνει και σώζει, δεν είναι εγωισμός, φανατισμός ή
μισαλλοδοξία.
Εκφράζει την οικουμενική διάσταση, την αγάπη και τη φιλανθρωπία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Και αποτελεί την ύστατη δυνατότητα που αυτή προσκομίζει, για μία ριζοσπαστική πνευματική αλλαγή στο χώρο της Δύσεως, αλλά και για μια έξοδο της Ανατολής από την αιχμαλωσία των ψεύτικων θεών.”
Εκφράζει την οικουμενική διάσταση, την αγάπη και τη φιλανθρωπία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Και αποτελεί την ύστατη δυνατότητα που αυτή προσκομίζει, για μία ριζοσπαστική πνευματική αλλαγή στο χώρο της Δύσεως, αλλά και για μια έξοδο της Ανατολής από την αιχμαλωσία των ψεύτικων θεών.”
Τις εβάσκανε τον κυρό Αρχιεπίσκοπο αργότερα και έκανε και έλεγε εντελώς διαφορετικά πράγματα;
Κύριος οίδεν!
Ορισμένοι
θεωρούν ότι όλοι οι οικουμενιστικοί του ακροβατισμοί ήταν μέρος του
σχεδίου που εκπόνησε για να συγκρουστεί με το Φανάρι και να αποκτήσει
την πρωτοβουλία των κινήσεων για όλα τα θέματα σε πανορθόδοξο επίπεδο.
Εμείς φυσικά δεν είμαστε σε θέση να ελέγξουμε την ακρίβεια αυτού του ισχυρισμού.
Στεκόμαστε όμως με βαθύτατη θλίψη στο ανακόλουθο των δηλώσεων του κυρού Χριστόδουλου με την μετέπειτα θλιβερή οικουμενιστική πολιτεία του.
Στεκόμαστε όμως με βαθύτατη θλίψη στο ανακόλουθο των δηλώσεων του κυρού Χριστόδουλου με την μετέπειτα θλιβερή οικουμενιστική πολιτεία του.
Αν
ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος είχε μείνει πιστός στις δηλώσεις που έκανε
τον 1998, διαφορετική θα ήταν η θέση του στη συνείδησή μας, αλλά και
διαφορετική θα ήταν η ετυμηγορία της Εκκλησιαστικής Ιστορίας για τη
διακονία του.
πηγή
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου