Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΦΙΛ

Facebook: Ἑκατομμύρια προφὶλ Ἀμερικανῶν διασταυρώνονται
μὲ τὶς καταναλωτικές τους συνήθειες

 Τοῦ Κώστα Δεληγιάννη

.           Τὸ κοινωνικὸ δίκτυο συνεργάζεται μὲ τὴν ἑταιρεία Datalogix, ἡ ὁποία μέσῳ τῶν ἐκπτωτικῶν καρτῶν παρακολουθεῖ τί ψωνίζουν περισσότερα ἀπὸ 70 ἑκατ. νοικοκυριὰ στὶς ΗΠΑ.
.           Νέες ἐπικρίσεις γιὰ τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο τὸ Facebook διαχειρίζεται τὰ προσωπικὰ δεδομένα τῶν μελῶν του προκάλεσε στὴν ἄλλη πλευρὰ τοῦ Ἀτλαντικοῦ πρόσφατο δημοσίευμα τῶν Financial Times. Τὸ δημοσίευμα ἀποκάλυψε πὼς τὸ κοινωνικὸ δίκτυο ἐδῶ καὶ μερικοὺς μῆνες ἔχει συνεργάζεται μὲ τὴν ἑταιρεία Datalogix, μὲ σκοπὸ νὰ μπορεῖ νὰ ὑπολογίζει ποιὸ ποσοστὸ ἀπὸ τοὺς χρῆστες του πείθονται ἀπὸ τὶς online καταχωρίσεις καί, ὅταν κάνουν τὰ ψώνια τους, προτιμοῦν τὰ προϊόντα ποὺ διαφημίζονται στὴν πλατφόρμα.
.           Ἡ Datalogix θεωρεῖται ἰδανικὴ γι’ αὐτὸ τὸν σκοπό, καθὼς καταγράφει τὶς ἀγορὲς ποὺ πραγματοποιοῦν 70 ἑκατ. νοικοκυριὰ στὶς ΗΠΑ, σὲ περισσότερες ἀπὸ 1.000 ἁλυσίδες καταστημάτων λιανικῆς – ὅπως σουπερμάρκετ, παντοπωλεῖα ἢ φαρμακεια. Ἡ ἑταιρεία ἀξιοποιεῖ τὶς πληροφορίες ἀπὸ τὶς ἐκπτωτικὲς κάρτες ποὺ προσφέρουν τὰ συγκεκριμένα καταστήματα, ἀποτυπώνοντας ποιὰ προϊόντα προμηθεύονται ὅσοι πολίτες τὶς χρησιμοποιοῦν.

.           Σύμφωνα μὲ τοὺς ὅρους τῆς συνεργασίας, ἡ Datalogix ἀναλαμβάνει νὰ ἀντιπαραβάλλει τὴ διεύθυνση e-mail ἢ κάποιο ἄλλο στοιχεῖο ποὺ ταυτοποιεῖ τοὺς κατόχους τῶν καρτῶν μὲ τὶς διευθύνσεις e-mail ἢ τὶς ὑπόλοιπες προσωπικὲς πληροφορίες ἀπὸ τοὺς λογαριασμοὺς τῶν χρηστῶν του Facebook. Ἔτσι, μπορεῖ νὰ προσδιορίσει ποιοὶ ἀπὸ τοὺς καταναλωτὲς ποὺ ἀγόρασαν κάποιο προϊὸν εἶναι μέλη τοῦ Facebook, καὶ ἑπομένως εἶχαν δεῖ προηγουμένως τὴν ἀντίστοιχη online διαφήμιση.
.           Ἡ ἀνταλλαγὴ τῶν στοιχείων μεταξὺ τοῦ Facebook καὶ τῆς Datalogix γίνεται μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε νὰ ἐξασφαλίζεται ἡ ἀνωνυμία τῶν χρηστῶν. Συνεπῶς, τὰ ἀποτελέσματα ἔχουν μόνο στατιστικὴ ἀξία –δείχνοντας γὰ παράδειγμα ὅτι τὸ 70% τῶν μελῶν τοῦ Facebook ἀγόρασαν τὸ διαφημιζόμενο προϊόν– χωρὶς νὰ ἀποκαλύπτονται οἱ ταυτότητες τῶν ἀγοραστῶν.
.           Ἀκόμη κι ἔτσι ὅμως, ὑποστηρίζει ἡ μὴ κυβερνητικὴ ὀργάνωση Center for Digital Democracy, τὸ κοινωνικὸ δίκτυο παραβιάζει τὴν συμφωνία, στὴν ὁποία μόλις πρὶν ἀπὸ ἕνα μήνα κατέληξε μὲ τὴν Ὁμοσπονδιακὴ Ἐπιτροπὴ Ἐμπορίου. Ὁ διακανονισμὸς αὐτὸς προβλέπει πὼς τὸ δίκτυο θὰ πρέπει πρῶτα νὰ «ἐξασφαλίζει τὴν συγκατάθεση» τῶν μελῶν του πρὶν ἀξιοποιήσει τὶς πληροφορίες τους γιὰ ὁποιονδήποτε λόγο καὶ νὰ «τοὺς προειδοποιεῖ ρητά», πρὶν μοιραστεῖ τὰ προσωπικὰ τους δεδομένα μὲ κάποια ἄλλη ἑταιρεία.
.           «Ἡ Ἐπιτροπὴ θὰ πρέπει νὰ ἐξετάσει ἄμεσα ἂν ἡ συνεργασία μὲ τὴν Datalogix ἀντιβαίνει στὴ συμφωνία», ἀνάφερε στὸ σάιτ CNET ὁ Jeff Chester, διευθυντὴς τῆς Center for Digital Democracy. «Κι αὐτὸ γιατί ὄχι μόνο ὅλοι οἱ χρῆστες θεωρεῖται ἐκ τῶν προτέρων ὅτι συναινοῦν, ἀλλὰ καὶ ἐπειδὴ δὲν τοὺς δίνεται ἡ δυνατότητα νὰ ἑξαιρεθοῦν, μέσα ἀπὸ τὶς ρυθμίσεις προστασίας τοῦ ἰδιωτικοῦ ἀπορρήτου ποὺ διαθέτει ἡ πλατφόρμα».

 

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: