Κωστούλας Βασίλειος
Έχουμε περάσει σε άλλη
εποχή. Στην εποχή που ο κόσμος κλείνει την τηλεόραση σιγά σιγά και για
την ενημέρωση του καθημερινά «μπαίνει» σε κάποιο ή κάποια ιστολόγια που
βρίσκει ο ίδιος πιο αντικειμενικά ή πιο κοντά σε εκείνο που πιστεύει.
Με θεματολογία από πολιτική, θρησκευτικότητα, αθλητικά, κοινωνικά, τα blogs έχουνε καλύψει όλο το φάσμα της ενημέρωσης και αρθρογραφίας και διαμορφώνουν τις τάσεις στην Ελληνική κοινωνία. Αυτό δεν είναι απαραίτητα και κακό όταν απαιτείται μια αλλαγή πορείας από μια λιμνάζουσα κατάσταση. Ωστόσο παρόλο που η ενημέρωση από ανώνυμα ιστολόγια μπορεί να είναι έγκυρη, θα σταθώ κυρίως στα ιστολόγια που αντλούν τη θεματολογία τους από την Ορθοδοξία και μιλούν πατριωτικά.
Σίγουρα υπάρχει πλειάδα ιστολογίων που στις αρχειοθήκες τους μπορεί να βρει κάποιος Ορθόδοξα πατερικά κείμενα, φωτογραφίες ακόμα και βίντεο, ομιλίες από Γέροντες και πνευματικούς ποιμένες που δεν φοβούνται και βγαίνουν επώνυμα να ομολογήσουν τα πιστεύω τους, μέσα στην τρικυμία της σύγχυσης της εποχής μας.
Σε εποχή κρίσιμη για το Έθνος ωστόσο αρκετά από τα ιστολόγια αυτής της θεματολογίας χρησιμοποιούν την ανωνυμία για να περάσουν στον κόσμο μια ανούσια και ατέρμονη προφητολογία, χρησιμοποιώντας προρρήσεις Αγίων και για να επιβεβαιώσουν την επισκεψιμότητά τους περάσανε στις ανώνυμες τουφεκιές από ανώνυμους, που "προβλέπουν" σύντομα γεγονότα.
Σίγουρα βρισκόμαστε σε εποχή μεγάλων ανατροπών και αλλαγών και όσοι έχουν λίγο ασχοληθεί με τους Προφήτες και τους Αγίους καταλαβαίνουν σε ποια κρίσιμη περίοδο βρισκόμαστε.
Ωστόσο υπάρχει και ένα σαράκι που μας τρώει να θέλουμε να μάθουμε το μέλλον κοιτώντας από την κλειδαρότρυπα. Εκεί βρίσκουν κάποιοι το πάτημα.
Χωρίς να θέλω να κάνω τον κριτή απλά να επισημάνω με μορφή διαπίστωσης.
Διαβάζω σε ιστολόγιο «Εκείνος ο γέροντας από εκεί, είπε εκείνο, αλλά είπε να μην πούμε το όνομά του, λόγω ταπεινοφροσύνης».
Και αναρωτιέμαι. Δεν θυμάμαι περίπτωση Αγίου ανθρώπου μέσα από την εκκλησία να προειδοποιεί ανώνυμα. Έιτε πρόκειται για Προφήτες, είτε πρόκειται για Αγίους γέροντες του βεληνεκούς του Παϊσίου, Πορφυρίου, Ιακώβου και Ιωσήφ, είτε από τον Άγιο Κοσμά και τις προφητείες του για την εποχή μας, όλοι τους ήταν επώνυμοι, συγκεκριμένοι, μεστοί και το κυριότερο αναλάμβαναν την ευθύνη των λόγων τους .
"Θα πέσει πείνα σύντομα"
Διαβάζω σε ιστολόγιο «Εκείνος ο γέροντας από εκεί, είπε εκείνο, αλλά είπε να μην πούμε το όνομά του, λόγω ταπεινοφροσύνης».
Και αναρωτιέμαι. Δεν θυμάμαι περίπτωση Αγίου ανθρώπου μέσα από την εκκλησία να προειδοποιεί ανώνυμα. Έιτε πρόκειται για Προφήτες, είτε πρόκειται για Αγίους γέροντες του βεληνεκούς του Παϊσίου, Πορφυρίου, Ιακώβου και Ιωσήφ, είτε από τον Άγιο Κοσμά και τις προφητείες του για την εποχή μας, όλοι τους ήταν επώνυμοι, συγκεκριμένοι, μεστοί και το κυριότερο αναλάμβαναν την ευθύνη των λόγων τους .
"Θα πέσει πείνα σύντομα"
είπε κάποια
μοναχή διαβάζω αλλού. Φυσικά όνομα δεν γράφει. Για να μπορούμε να το
πάρουμε και πίσω αν αργήσει η πείνα λίγο παραπάνω. Εύκολο να το γράφει
κάποιος αυτό του οποίου η πείνα δεν του άγγιξε ακόμα την πόρτα.
Αλλά δεν πιστεύουμε τον γ. Παϊσιο που μίλησε για αυτά. Ναι, να έχουμε την καλή ανησυχία, τόνιζε ο γ.Παϊσιος .Εμείς όμως μάλλον περάσαμε σε άλλο επίπεδο. Θέλουμε και την επιβεβαίωσή μας από «έγκυρους» σύγχρονους ασκητές. Λες και δεν μας δόθηκαν αρκετά να ξέρουμε. Θέλουμε να σπείρουμε και λίγο το φόβο που φυλάει τα έρμα. Δυστυχώς. Και «ξύπνησαν» και οι φυλλάδες με τα ένθετα τους να συνεπικουρούν σε αυτό.
Υπάρχει η διάκριση για να έχουμε την καλή η κακή ανησυχία από όλα όσα συμβαίνουν; Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία διάκριση. Γιατί αυτοί οι Άγιοι Γέροντες πρωτίστως μιλούσαν με διάκριση, με ευθύνη. Ήρθαν σε συγκεκριμένη εποχή για συγκεκριμένο λόγο. Προειδοποίησαν όχι τόσο για αυτά που θα συμβούν όσο για τα αίτια της κρίσης. Τελικά μια κρίση που οφείλεται στην αδιακρισία μας.
Διαβάζω αλλού πριν τις εκλογές.
Ουδέν σχόλιον επ’αυτού.
Θα αναθερθώ ελαχίστως με το θέμα της Χρυσής Αυγής που προβάλλεται από κάποια ιστολόγια που έχουν και την Ορθοδοξία στον τίτλο τους και πολλά ιστολόγια στη θεματολογία τους.
Παρακολούθησα τις θέσεις τους σε εκπομπή στην τηλεόραση και συμφώνησα στο ότι ζητούν επιτακτικά να εφαρμόζονται οι Νόμοι. Διαφώνησα στο «είμαστε Εθνικιστές γιατί αγαπούμε την πατρίδα» γιατί από όσο γνωρίζω υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στον Εθνισμό και τον Εθνοφυλετισμό, ο οποίος έχει καταδικαστεί ως αίρεση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1872. Ο εθνοφυλετισμός είτε είναι ελληνικός, είτε τουρκικός , είτε βαλκανικός, είτε και ευρωπαϊκός είναι διάσπαση της Ρωμηοσύνης και αίρεση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν είναι δυνατόν η φυλή να τίθεται υπεράνω της ενότητος την οποία διασφαλίζει η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία.
Αυτή η ενότητα είναι που είχε δημιουργήσει τη Ρωμιοσύνη και είναι το ζητούμενο για το οποίο πολλοί «κόπτονται» στις μέρες μας.
Θέλει προσπάθεια τελικά όσοι επώνυμοι ή ανώνυμοι διαχειρίζονται κάποιο ιστολόγιο, να μην καταλήξουν σαν τα μέχρι πρότινος γνωστά ΜΜΕ που είναι μέρη του συστήματος. Γιατί αν γίνουν και αυτά, που είναι η τελευταία μορφή ενημέρωσης, μέρος του συστήματος, τότε θα γίνουν το ίδιο και αυτοί που τα διαβάζουν.
Κλείνοντας θα τονίσω για άλλη μία φορά τις προτροπές του Γέροντα Πορφυρίου προς όλους μας.
Όλοι πίσω. Όλοι πίσω. Πλανηθήκαμε, έλεγε ο Γέροντας
Και όσο συγχέουμε τα πάντα τόσο περισσότερο καταλαβαίνω τι εννοούσε ο Γέροντας.
Αλλά δεν πιστεύουμε τον γ. Παϊσιο που μίλησε για αυτά. Ναι, να έχουμε την καλή ανησυχία, τόνιζε ο γ.Παϊσιος .Εμείς όμως μάλλον περάσαμε σε άλλο επίπεδο. Θέλουμε και την επιβεβαίωσή μας από «έγκυρους» σύγχρονους ασκητές. Λες και δεν μας δόθηκαν αρκετά να ξέρουμε. Θέλουμε να σπείρουμε και λίγο το φόβο που φυλάει τα έρμα. Δυστυχώς. Και «ξύπνησαν» και οι φυλλάδες με τα ένθετα τους να συνεπικουρούν σε αυτό.
Υπάρχει η διάκριση για να έχουμε την καλή η κακή ανησυχία από όλα όσα συμβαίνουν; Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία διάκριση. Γιατί αυτοί οι Άγιοι Γέροντες πρωτίστως μιλούσαν με διάκριση, με ευθύνη. Ήρθαν σε συγκεκριμένη εποχή για συγκεκριμένο λόγο. Προειδοποίησαν όχι τόσο για αυτά που θα συμβούν όσο για τα αίτια της κρίσης. Τελικά μια κρίση που οφείλεται στην αδιακρισία μας.
Διαβάζω αλλού πριν τις εκλογές.
"Πολλοί γέροντες από το Άγιον Όρος μιλούν για τον Σύνδεσμο Εθνικής Ενότητας, ότι είναι καλοί και έχουν ευλογία".
0.6% στις εκλογές
ο ΣΕΕ και ξαφνικά το ξέχασαν αυτοί που το έγραφαν αυτό. Τι έγινε έπεσε
κάποιος «πνευματικός» έξω που τα λέει αυτά; Η μήπως συνεχίζουμε να
προβάλουμε την αδιακρισία μας;
Συνεχίζω να διαβάζω πάλι πριν τι εκλογές για "υποστήριξη" γνωστού χαρισματικού αγιορείτη γέροντα καθώς και πολλών αγιορειτών στην προσπάθεια του Πάνου Καμμένου.. "Ο Καμμένος και οι Ανεξ. Έλληνες δεν χρειάζονται προβολη λένε απ ΄το Όρος γιατί ο κόσμος θα τον ψηφίζει από μόνος του"….
Συνεχίζω να διαβάζω πάλι πριν τι εκλογές για "υποστήριξη" γνωστού χαρισματικού αγιορείτη γέροντα καθώς και πολλών αγιορειτών στην προσπάθεια του Πάνου Καμμένου.. "Ο Καμμένος και οι Ανεξ. Έλληνες δεν χρειάζονται προβολη λένε απ ΄το Όρος γιατί ο κόσμος θα τον ψηφίζει από μόνος του"….
Ποια τα κίνητρα να χρησιμοποιούν κάποιοι συνεχώς το Άγιον Όρος ως επιβεβαίωση;
Ουδέν σχόλιον επ’αυτού.
Θα αναθερθώ ελαχίστως με το θέμα της Χρυσής Αυγής που προβάλλεται από κάποια ιστολόγια που έχουν και την Ορθοδοξία στον τίτλο τους και πολλά ιστολόγια στη θεματολογία τους.
Παρακολούθησα τις θέσεις τους σε εκπομπή στην τηλεόραση και συμφώνησα στο ότι ζητούν επιτακτικά να εφαρμόζονται οι Νόμοι. Διαφώνησα στο «είμαστε Εθνικιστές γιατί αγαπούμε την πατρίδα» γιατί από όσο γνωρίζω υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στον Εθνισμό και τον Εθνοφυλετισμό, ο οποίος έχει καταδικαστεί ως αίρεση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1872. Ο εθνοφυλετισμός είτε είναι ελληνικός, είτε τουρκικός , είτε βαλκανικός, είτε και ευρωπαϊκός είναι διάσπαση της Ρωμηοσύνης και αίρεση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν είναι δυνατόν η φυλή να τίθεται υπεράνω της ενότητος την οποία διασφαλίζει η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία.
Αυτή η ενότητα είναι που είχε δημιουργήσει τη Ρωμιοσύνη και είναι το ζητούμενο για το οποίο πολλοί «κόπτονται» στις μέρες μας.
Θέλει προσπάθεια τελικά όσοι επώνυμοι ή ανώνυμοι διαχειρίζονται κάποιο ιστολόγιο, να μην καταλήξουν σαν τα μέχρι πρότινος γνωστά ΜΜΕ που είναι μέρη του συστήματος. Γιατί αν γίνουν και αυτά, που είναι η τελευταία μορφή ενημέρωσης, μέρος του συστήματος, τότε θα γίνουν το ίδιο και αυτοί που τα διαβάζουν.
Κλείνοντας θα τονίσω για άλλη μία φορά τις προτροπές του Γέροντα Πορφυρίου προς όλους μας.
Όλοι πίσω. Όλοι πίσω. Πλανηθήκαμε, έλεγε ο Γέροντας
Και όσο συγχέουμε τα πάντα τόσο περισσότερο καταλαβαίνω τι εννοούσε ο Γέροντας.
πηγή
2 σχόλια:
Είναι και οι "ευλαβείς με βλάβη" που κάνουνε ζημιά, όπως έλεγε ο π. Παΐσιος. Δεν ξέρω άν θεωρείται διαφἠμιση αλλά στο paterpaisios.blogspot.com αναφέρονται μόνον επώνυμες μαρτυρίες για τα εθνικά θέματα,του π. Παϊσίου, όπου φυσικά δεν υπάρχουν ημερομηνίες.
Αντέγραψε ένας Ρεπόρτερ :
"Διαφώνησα στο «είμαστε Εθνικιστές γιατί αγαπούμε την πατρίδα» γιατί από όσο γνωρίζω υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στον Εθνισμό και τον Εθνοφυλετισμό, ο οποίος έχει καταδικαστεί ως αίρεση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1872 ... Ο εθνοφυλετισμός είτε είναι ελληνικός, είτε τουρκικός, είτε βαλκανικός, είτε και ευρωπαϊκός είναι διάσπαση της Ρωμηοσύνης και αίρεση της Ορθοδόξου Εκκλησίας".
Και γράφουμε εμείς :
Για να βάλουμε σε τάξη κάποια πράγματα, και να συνεννοούμαστε όταν αναφερόμαστε σε εθνισμό και εθνοφυλετισμό, ταύτα.
Αμφότερα έχουν την κατάληξη -ισμός και κάθε τι σχετιζόμενο με -ισμούς αποτελεί παραχάραξη της χριστιανικής Διδασκαλίας. Η οποία ως γνωστόν καλλιεργείται εδώ και αιώνες στους βαλτώδεις βιότοπους - σε εισαγωγικά αυτό - της Δύσης.
Λοιπόν, εθνισμός, εθνοφυλετισμός και οι ποικίλης άλλης παραλλαγής ομοιοκατάλητες λέξεις συμπεριλαμβανομένου και του Χριστιανισμού, είναι τυπικά άκυρες καθ΄ ότι ουσιαστικά ανυπόστατες. Τυπικά υπαρκτή (λόγω των αιρέσεων), αλλά ουσιαστικά ενυπόστατη είναι μόνο η Χριστιανοσύνη και ο,τιδήποτε εξ αυτής αφορμάται. Βεβαίως υπάρχει η προς την πατρίδα αγάπη, την οποία απλουστευτικά συνοψίζουμε λέγοντας ή γράφοντας για πατριωτισμό, υπάρχει η φυλή, δηλαδή το γένος, των Ελλήνων, όπως υπάρχει και το έθνος αυτών. Αυτά όμως δεν συνιστούν και δεν συναρτώνται με -ισμούς. Η πατρίδα, η φυλή και το έθνος μας, αποτελούν πτυχές ενός όλου, το οποίο δεν είναι άλλο από αυτό της Χριστιανοσύνης.
Τώρα πάμε κι αυτό να το αλλάξουμε, να το ευπρεπίσουμε, και από Χριστιανοσύνη να το κάνουμε Ρωμηοσύνη. Πάντως, δυσκολεύομαι αφάνταστα να βρώ με βάση ποιο Δίκαιο - παράδειγμα φέρνω - ή άλλως περί "δικαίου αίσθημα", και ανάγνωθι δικαιοσύνη, θα μπορέσει του λοιπού η Ρωμηοσύνη να διδάξει (δια βίου μάθηση, για να μη ξεχνιόμαστε) τους Νεοέλληνες. Η Ρωμηοσύνη κάνει λόγο για το "ουκ ένι Έλλην και Ιουδαίος, περιτομή και ακροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος" ή μήπως η Χριστιανοσύνη, την οποία κάποιοι βλάκες με πατέντα, δηλαδή πανεπιστημιακή έδρα, την αποκάλεσαν και την αποκαλούν "ιουδαιοχριστιανισμό";
Βεβαίως, θα ισχυριστεί κάποιος, η Ρωμηοσύνη έχει βάση τη Χριστιανοσύνη. Γιατί όμως πρέπει να το αλλάξουμε; Μπορεί να μας απαντήσει; Έλληνες είμαστε και στα ελληνικά μιλάμε για Χριστό, για πατρίδα, για φυλή, για έθνος. Τι περισσότερο έχει να μας δώσει η Ρωμηοσύνη από τη Χριστιανοσύνη; Στο κάτω της γραφής, ποιο από αυτά τα δύο αποκλείει τον εθνοφυλετισμό; Για να δούμε τι έχει να μας πει.
Δημοσίευση σχολίου