Οικουμενικό Πατριαρχείο Vs Πατριαρχείο Μόσχας
ή αλλιώς..Τα ατοπήματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Νέαρχος Παναγή
Ορθοδοντικός
Λεμεσός
Πόλεμος μεταξύ πατριαρχείων μαίνεται. Οι μεν Ρώσοι υπερασπίζονται μια μονή, ένα Γέροντα που δεν τους «ανήκει» και από την άλλη το Οικουμενικό υπερασπίζεται την τήρηση των κανόνων περί δήθεν μη εμπλοκής ξένων εκκλησιών σε αυτοκέφαλες εκκλησίες. Κοινώς δηλαδή, διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο.
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν, αλλά να μου πεις τον Χριστό τον υποστήριξαν μήπως οι ομόφυλοί του οι Εβραίοι; από αλλού ήρθε η αγάπη και η αποδοχή προς το πρόσωπό Του, από τους λεγόμενους εθνικούς, τους ξένους. Τα ίδια και εδώ με το Γέροντα Εφραίμ. Τα ίδια πράγματα επαναλαμβάνονται σε όλους τους αιώνες. Ουδείς προφήτης στον τόπο του.
1. Άργησε πολύ το Οικ. Πατριαρχείο να μιλήσει και φυσικά τι είπε, τα καλά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών, μόνο. Και ο νοών νοήτω. Αντίθετα οι Ρώσοι μίλησαν σχεδόν ταυτόγχρονα με τα γεγονότα, με αποφασιστικότητα προλαμβάνοντας το Οικ. Πατριαρχείο το οποίο αποκοιμήθηκε ακούσια ή ..εκούσια.
2. Όλο όλο το ανακοινωθέν δώδεκα γραμμές. Εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός, χωρίς να το αναφέρει (εμείς ξέρουμε..), για την κατάσταση κ.λ.π. Μου φαίνεται σαν τυποποιημένο έγγραφο-ανακοινωθέν το οποίο αποστέλλουν αλλάζοντας δυό-τρεις λέξεις κατά την περίσταση. Το πατρ. Mόσχας με θάρρος ζήτησε, ουσιαστικά απαίτησε την αποφυλάκιση του Γέροντα.
3. Η πάγια τακτική του Οικ. Πατριαρχείου, λένε, είναι να μην εμπλέκεται στη δικαιοσύνη. Μα ποιος σας είπε να εμπλακείτε. Το πρόβλημα δεν είναι η δίκη του γέροντα, αυτή ας γίνει. Το πρόβλημα είναι ότι
α. Προφυλακίστηκε γιατί δήθεν είναι ύποπτος διαφυγής (αυτός που έλειπε για ενάμισυ μήνα στη Ρωσία και ήρθε πίσω για τη δίκη) β. Εκδόθηκε η απόφαση φυλάκισης δύο παρά πέντε, πέντε λεπτά πριν κλείσει το εφετείο, για να μην προλάβουν να κάνουν έφεση οι δικηγόροι, γ. Έγινε παραμονές Χριστουγέννων, σάμπως δεν μπορούσαν να περιμένουν να περάσουν οι γιορτές. δ. αν είναι σκάνδαλο, που είναι οι πολιτικοί που τα υπέγραψαν, προφυλακίστηκαν;.Που είναι η δικαιοσύνη που διδάσκετε; Για αυτά έπρεπε να μιλήσετε. Τα υπόλοιπα είναι προφάσεις για να μην ασχοληθείτε. Αντίθετα το Πατριαρχείο Μόσχας μίλησε, όχι κρίνοντας την όποια δίκη αλλά τον τρόπο, το γιατί και το πως έγινε η προφυλάκιση.
4. Δεν γνωρίζετε λέτε την δικογραφία. Μα είναι δυνατόν, να το πιστέψουμε, ότι για μια μονή η οποία υπάγεται στο Πατριαρχείο σας δεν γνωρίζετε τι έγινε, τις λεπτομέρειες κ.λ.π. ;Τότε ποιός θα έπρεπε να γνωρίζει; Το Πατριαρχείο Μόσχας πως γνωρίζει, μήπως ενδιαφέρθηκε περισσότερο; Αν είναι έτσι τότε πρέπει να κάνετε την αυτοκριτική σας.
5. Πως γίνετε να μην αναφέρεσθε καθόλου στην παραβίαση των κανονισμών του Αγίου Όρους. Δεν ξέρω αν έχει ξαναγίνει ποτέ τα τελευταία χρόνια, αλλά χωρίς την άδεια του διοικητή του Αγίου Όρους (ο ίδιος σε τηλεοπτικά κανάλια το ανέφερε), χωρίς την άδεια του πρωτεπιστάτη εισήλθε αστυνομία και εισαγγελέας στο Άγιον Όρος. Ουσιαστικά παράβαση νόμων ,που το ίδιο το κράτος ψήφισε, καταπατήθηκαν από το ίδιο το κράτος χωρίς ΕΣΕΙΣ να διαμαρτυρηθήτε. Καλά την δικογραφία σε σχέση με τη μονή δεν τη γνωρίζετε, το νόμο που διέπει την είσοδο αστυνομίας στο Άγιον όρος δεν τη γνωρίζετε; Και το πρόβλημα δεν είναι η καταπάτηση του νόμου αλλά το ότι αυτό θα είναι προηγούμενο για μελλοντική πιθανή κατάπατηση και πάλι του νόμου. Σιγά σιγά θα γίνουν όλα ίσιωμα και ένα.
6. Δεν δέχεστε λέτε άλλη Ορθοδόξη εκκλησία να επεμβαίνει στα εσωτερικά της εκκλησίας μας. Μα όταν εσείς αδιαφορείτε δεν πρέπει κάποιος να αρθρώσει λόγο; Επειδή δυστυχώς νίψατε τας χείρας σας, άλλοι δεν μπορούν να μιλήσουν; Κόπτεστε για τους ιερούς κανόνες μη επέμβασης σε ζητήματα του Πατριαρχείου. Για την επέμβαση χωρίς άδεια στο Άγιον Όρος γιατί δεν βγάλατε ανακοίνωση; Με ποιούς μιλήσατε ή ποιούς φοβηθήκατε; Δεν χρειάζεται να φοβάστε το Πατριαρχείο Μόσχας. Τόσους εχθρούς έχουμε ας μην κάνουμε και τους λίγους φίλους που μας απέμειναν εχθρούς και αυτούς. Και στο κάτω-κάτω το Άγιον Όρος δεν μπορεί να σηκωθεί να πάει στη Ρωσία!! Τέτοια δύναμη η προσευχή τους δεν έχει.Εκεί θα μείνει εώς συντελείας του κόσμου!
Όταν χρειάστηκε να μιλήσετε εναντίον της Τουρκίας για το θέμα της θεολογικής σχολής της Χάλκης κ.α δεν σκεφτήκατε και μιλήσατε. Παρόλες τις απειλές από την Τουρκία δεν φοβηθήκατε. Εδώ με την υπόθεση του Γέροντα τι σας κρατά να πείτε αυτά, που γνωρίζω προσωπικά, ότι ξέρετε; Εδώ θα δώσετε εξετάσεις ,στο τι υπολογίζετε περισσότερο, την ανθρώπινη πεπερασμένη δικαιοσύνη ή τη Θεία δικαιοσύνη. Υπολογίζετε το «Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης ...»; Τα ίδια θα μου πείτε έκαναν και στον άγιο Νεκτάριο και κανείς Πατριάρχης δεν βγήκε να τον υποστηρίξει. Τώρα θα αλλάξει κάτι;
Περιμένουμε έστω και την υστάτη μια σωστή, δίκαιη ανακοίνωση προς αποκατάσταση της αλήθειας.
Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου