Η I’ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων, που έγινε στην Αλίαρτο Βοιωτίας, ασχολήθηκε με την «Πρόκληση από την λεγομένη Νέα Εποχή». Πολλοί σύνεδροι, ιδίως από όλες σχεδόν τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, εξέφρασαν την ανησυχία τους για την σύνδεση του Οικουμενισμού με τη Νέα Εποχή. Κατέθεσαν δε και κείμενο, ορισμένοι σύνεδροι, στο οποίο αναφέρονται, τα εξής:
«Συγκριτιστικές απόψεις, ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Νέας Εποχής, έχουν εισχωρήσει από την Νέα Εποχή στην Οικουμενική Κίνηση, σε μερικούς αντιπροσώπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Π.χ. οι ιδέες ότι όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον Θεό και όλες οι πνευματικές πρακτικές είναι εξ ίσου καλές και γι' αυτό το λόγο πρέπει να τις σεβόμαστε και δεν πρέπει να τις συγκρίνουμε ούτε να τους ασκούμε κριτική. Μια άλλη άποψη, είναι ότι ο,τιδήποτε είναι καινούργιο είναι καλό και όλα τα παλαιά πρέπει να αλλάξουν σύμφωνα με τα καινούργια.
Τέτοια είναι π.χ. η Χαρισματική Αναγέννηση (Charismatic Revival) η οποία επεμβαίνει στους κύκλους της Νέας Εποχής και στις Προτεσταντικές και Καθολικές Εκκλησίες και με τον ίδιο τρόπο κινείται και ως προς την Ορθοδοξία.
Ομοίως, τέτοιου είδους Νεοεποχήτικη συγκριτιστική γνώμη αποκαλύπτεται, π.χ., σε μεγάλες Οικουμενικές συγκεντρώσεις όπου χριστιανικές προσευχές λέγονται ταυτόχρονα με μάντρας, ενώ τελούνται ινδουιστικές θυσίες και σαμανιστικοί χώροι, παρ’ όλον ότι αυτά απαγορεύονται ξεκάθαρα από την Αγία Γραφή.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, στο όνομα της ανοχής και σύμφωνα με την άποψη ότι όλοι οι δρόμοι εξ ίσου οδηγούν στον Θεό, πολλοί ανώτεροι αρχηγοί της Οικουμενικής Κινήσεως επιλέγουν να συνεργαστούν με τις αποκρυφιστικές ομάδες, όπως ο διαβόητος Μητροπολίτης από τις Ινδίες Mar Paulus Gregorius, ένας από τους προέδρους του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών, ο οποίος ήτο επίσης και πρόεδρος του Διεθνούς Θρησκευτικού Ιδρύματος του Μούν.
Έτσι λοιπόν, αντιστρόφως, πολλές αποκρυφιστικές οργανώσεις και αντιπρόσωποί τους διεισδύουν στην Οικουμενική Κίνηση και κατ' αυτόν τον τρόπο έχουν λόγο στις αποφάσεις μεγάλων Οικουμενικών σωμάτων».
Από τον ΔΙΑΛΟΓΟ τεύχος 16 (1999)
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου