Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

In front of the icon
- Χάνει κανείς τον ύπνο του ή από την επίσκεψη της Χάριτος ή από κόπωση. Έτσι αυτό είναι και ψυχολογικό φαινόμενο και πνευματική κατάσταση.

- Όταν δεν υπάρχη ώρα για ευχή με το κομποσχοίνι, τότε αυτή αντικαθίσταται με το πένθος και το κλάμα.

- Όταν κανείς προσεύχεται και αισθάνεται μια πνευματική παράλυση, τότε αυτό φανερώνει την ενέργεια της Χάριτος.- Όταν η ψυχή είναι άρρωστη και αυτό φαίνεται από το ότι συνεχώς ψάχνει ένα αντικείμενο, νομίζει ότι ξεχνά κάτι να κάνη κλπ. ή όταν δεν μπορή να κοιμηθή από υπερκόπωση και είναι ταραγμένος όλος ο οργανισμός, τότε θα πρέπη να προσεύχεται με την φράση: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ίασαι την ψυχή μου ότι ήμαρτόν σοι”. Αυτή η προσευχή έχει μεγάλη δύναμη. Τότε έρχεται μεγάλη γαλήνη.


Γεροντας Σωφρόνιος του έσσεξ

Απόσπασμα από το βιβλίο «Οίδα άνθρωπον εν Χριστώ»

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Όταν κανείς προσεύχεται και αισθάνεται μια πνευματική παράλυση, τότε αυτό φανερώνει την ενέργεια της Χάριτος".
............

Ρε ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗ, ΑΜΑΝ!
ΤΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΥΛΑ Ή ΣΑΣ ΞΕΦΕΥΓΟΥΝΕ;
ΑΚΟΥ ΛΕΕΙ "ΑΜΑ ΝΙΩΘΕΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ ΑΥΤΟ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ..."
ΕΧΕ ΧΑΡΙ ΠΟΥ ΣΕ ΣΕΒΟΜΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΕΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΓΕΡΟΠΑΡΑΛΥΜΕΝΟΥΣ!

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Τι δεν καταλαβαίνεις ;
Απλά αντιγράφουμε αποσπάσματα από τον εν λόγο βιβλίο ,προφανώς πρέπει κάποιος να διαβάσει τα πριν και τα μετά !

Ανώνυμος είπε...

Αυτά λέει ο Ιερόθεος πως τα είπε ο γέροντας Σωφρόνιος!! Είναι η δική του αντίληψη στα λεγόμενα του γέροντα. Μήπως, λοιπόν, να βάζατε πως τα λεγόμενα δεν είναι απευθείας από το γέροντα; Τα λεγόμενα του γέροντα είναι καταγεγραμμένα στα βιβλία του. Δικηγόρους δε νομίζω να χρειαζότανε κι ούτε η πνευματική κατάσταση των ακουόντων ήταν παρόμοια με του γέροντα για να χει και ανάλογη αντίληψη των λεγομένων. Ίσως θα ήταν προτιμότερο να μη μπαίνουν και καθόλου. Αν πάλι θέλετε να χρησιμοποιείται λεγόμενα του γέροντα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το βιβλίο της μονής Περί πνεύματος και ζωής. Εκεί γράφονται λόγια του γέροντα και αν υπάρχουν διαφωνούντες το λόγο έχει η μονή στην οποία ανήκε κι όχι ο Δεσπότης.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στον π. Ιερόθεο και στην μεταφορά των λόγων του Γέροντα Σωφρονίου και όπως οι λόγοι αυτοί μεταδίδονται με τα βιβλία του! Αυτό ζούμε εμείς και αυτό μεταδίδουμε σε όσους συμπορεύονται μαζί μας …Πρέπει να είναι κάποιος πολύ εμπαθής και κακόπιστος για να πιστεύει το αντίθετο, δικαίωμα του βέβαια, αλλά δεν εκφράζει την παράγκα μας .Σε όποιον λοιπόν αρέσει!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μου δεν είναι θέμα παράγκας η αυτούσια μεταφορά των λόγων ενός τόσο μεγάλου γέροντα. Ούτε ο Ιερόθεος, συμπαθής καθ όλα, είναι ο αλάνθαστος κι αυτός που μπορούσε να αντιληφθεί σε μήκος και σε πλάτος όλο το βάθος των λόγων του γέροντα. Είπαμε αλλά όχι τόσος θαυμασμός για ένα πρόσωπο, όποιο κι αν είναι αυτό. Δικαίωμά σου να αναρτάς αλλά ηθική υποχρέωση δική σου κι όλων να μη δημιουργούνται παρανοήσεις. Σε αυτό το σημείο λανθάνεις. Αλλά είπαμε...είναι η δική σου παράγκα! Το αιώνιο πρόβλημα των χριστιανών: καθείς κι η παράγκα του, νομίζω όμως πως ζούμε σε καιρούς ενδιαφέροντες ικανούς να δείξουν τι αντοχές έχει η παράγκα του καθενός και κυρίως σε τι θεμέλια στηρίζεται εγωιστικά ή πνευματικά.Οψόμεθα.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Η παράγκα μας δεν προσπαθεί ούτε να αποδείξει ούτε να αντικαταστήσει κάτι ,απλά υπάρχει ,και κεινα που για δική μας ωφέλεια μελετάμε ,μοιραζόμαστε!

Για πια ¨"διάρκεια" μιλάς και για πια "θεμέλια" ,μην αντικαθιστούμε την ζωή την αληθινή με ένα ιστολογιο μετρίου μεγέθους , αλλόκοτο και παλαβό! Ξέρεις που μπαίνεις και τι θα βρείς..

Για το δια ταύτα ,δεν μιλάμε για κείμενα θέσεις ή προσωπικές απόψεις του Επισκόπου Ιεροθέου που σε κάποια ακόμη και εμείς θα μπορούσαμε να διαφωνήσουμε (εδώ καταρρίπτετε η προσωπολατρία για την οποία μιλάς)! μιλάμε ,για μεταφορά λόγων , για τα οποία υπάρχει ένσταση από σχόλια σου ότι Δεν είναι και καλά αυθεντικά ! Αν δεν είναι ο παρορμητική ματιά της στιγμής-ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ- δεν θα μπορούσε κάποιος να πει για κακοπιστία;

Τέλος πάντων αρκετά γι αυτό.