O Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, έδωσε στις 4 Οκτωβρίου 2011 διάλεξη με θέμα «Θεία Ευχαριστία ως πυρήνας της ζωής του χριστιανού». Μετά το πέρας της διαλέξεως οι πολυπληθείς ακροατές έθεσαν ερωτήσεις επί του θέματος στον Ιεράρχη. Στην ερώτηση: «Ως Ορθόδοξοι πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε το Μυστήριο της Ευχαριστίας στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, την ενέργεια και τη χάρη του; Έχουμε τίποτε κοινό σε αυτό το σημείο;» ο Μητροπολίτης Ιλαρίων απάντησε: «Σε αυτό το θέμα δεν υπάρχει μια σαφή και γενικά αποδεκτή απάντηση στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις επί του θέματος σε διάφορες τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, εντός μίας Εκκλησίας ή ακόμα εντός μιας ενορίας, όπου δυο ιερείς δύναται να προσεγίσουν διαφορετικά την ενέργεια των Μυστηρίων στους Ρωμαιοκαθολικούς και άλλες χριστιανικές κοινότητες....Υπάρχουν όμως ορισμένοι κανόνες και θέσμια, τα οποία μπορούν να θεωρούνται ως επίσημη θέση του Πατριαρχείου Μόσχας και αναφέρονται στο κείμενο «Οι βασικές αρχές αντιμετώπισης των ετεροδόξων από τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία». Δεν γίνεται λόγος για την αποδοχή η μη της ενέργειας των Μυστηρίων, αλλά επισημαίνεται ότι στο διάλογο με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία πρέπει να βασιζόμαστε στο ότι αυτή η Εκκλησία έχει αποστολική διαδοχή. Επιπλέον, εκ των πραγμάτων τα μυστήρια της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας αναγνωρίζονται στην περίπτωση εάν ένας Καθολικός ασπάζεται π.χ. την Ορθοδοξία. Εδώ θέλει διάκριση μεταξύ αναγνωρίσεως του Μυστηρίου της Ευχαριστίας και αναγνωρίσεως άλλων Μυστηρίων. Δεχόμαστε ανθρώπους στην Ορθοδοξία χωρίς ωστόσο να τους αναβαπτίζουμε, έστω και αν έρχονται από προτεσταντικές ομολογίες, αλλά ταυτόχρονα, εάν ένας πάστορας ασπάζεται την Ορθοδοξίας, τον δεχόμαστε ως λαϊκό. Εάν ένας Ρωμαιοκαθολικός ιερέας ή Επίσκοπος εντάσσεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία, τον δεχόμαστε ως ιερέα και Επίσκοπο αντίστοιχα, δηλαδή εδώ εκ των πραγμάτων αναγνωρίζεται το μυστήριο της ιεροσύνης που τελέσθηκε εν προκειμένω.
Άλλο πράγμα είναι η ερμηνεία αυτού του Μυστηρίου. Εδώ υπάρχει μεγάλη απόκλιση απόψεων. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι δεν υπάρχει ευχαριστιακή κοινωνία μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών. Η ισχύουσα εκκλησιαστική τάξη δεν επιτρέπει στους πιστούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας να κοινωνούν στους Ρωμαιοκαθολικούς».
Σύντομη απάντηση στον Μητροπολίτη Ιλαρίωνα
Άλλο πράγμα είναι η ερμηνεία αυτού του Μυστηρίου. Εδώ υπάρχει μεγάλη απόκλιση απόψεων. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι δεν υπάρχει ευχαριστιακή κοινωνία μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών. Η ισχύουσα εκκλησιαστική τάξη δεν επιτρέπει στους πιστούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας να κοινωνούν στους Ρωμαιοκαθολικούς».
Σύντομη απάντηση στον Μητροπολίτη Ιλαρίωνα
Μισόλογα δεν χωρούν στην ορθόδοξη εκκλησιολογία και θεολογία. Ή έχουν τη Χάρη τα Μυστήρια των Παπικών ή όχι. Μισή Χάρη ή επιλεκτική Χάρη σε μερικά Μυστήρια δεν υπάρχει. Προφανές είναι ότι τα Μυστήρια των Παπικών δεν έχουν τη Θεία Χάρη.
Την δε «αποστολική διαδοχή» για την οποία ο Μητροπολίτης Ιλαρίων λέγει ότι έχουν οι Παπικοί, προφανώς δεν την έχουν. Αποστολική διαδοχή δεν είναι η «διαδοχή των θρόνων» αλλά και η «μετοχή των τρόπων». Οι Παπικοί δεν είναι μέτοχοι των τρόπων των Αγίων Αποστόλων και των μετά από εκείνους αγίων Πατέρων. Είναι αιρετικοί και επομένως μόνη η διαδοχή των θρόνων ουδέν εξασφαλίζει σε εκείνους. Αν δεχτούμε ότι οι Παπικοί έχουν «αποστολική διαδοχή», τότε θα πρέπει να δεχτούμε ότι και ο αιρετικός Νεστόριος, ως πατριάρχης, είχε αποστολική διαδοχή! Αν πάλι με τον όρο «αποστολική διαδοχή» εννοούμε μόνο τη διαδοχή των θρόνων, ποιό άρα όφελος υπάρχει από μια τέτοια διαδοχή και συνέχεια στις καθέδρες όταν η Πίστις αλλοιώνεται και το Άγιον Πνεύμα βλασφημείται, όπως τώρα πράττουν οι αιρετικοί Παπικοί με το filioque, για να αναφερθούμε σε μία μόνο από τις κακοδοξίες τους;
Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι οι Αγιορείτες αλλά και πολλοί άλλοι πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας βαπτίζουν ορθοδόξως όσους παπικούς επιθυμούν να εισέλθουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν αρκούνται σε μια απλή ένταξη χωρίς αναβάπτιση, όπως μας λέει ο Μητροπολίτης Ιλαρίων.
Ας πάψουν επιτέλους οι σύγχρονοι οικουμενιστές με νεανική απερισκεψία και ευκολία να μεταθέτουν τα όρια α έθεντο οι Πατέρες ημών. Σε αντίθετη περίπτωση αποκαλύπτουν διαρκώς το διακαή πόθο της καρδιάς τους που είναι ο εναγκαλισμός με τον Πάπα το συντομότερο δυνατόν.
Την δε «αποστολική διαδοχή» για την οποία ο Μητροπολίτης Ιλαρίων λέγει ότι έχουν οι Παπικοί, προφανώς δεν την έχουν. Αποστολική διαδοχή δεν είναι η «διαδοχή των θρόνων» αλλά και η «μετοχή των τρόπων». Οι Παπικοί δεν είναι μέτοχοι των τρόπων των Αγίων Αποστόλων και των μετά από εκείνους αγίων Πατέρων. Είναι αιρετικοί και επομένως μόνη η διαδοχή των θρόνων ουδέν εξασφαλίζει σε εκείνους. Αν δεχτούμε ότι οι Παπικοί έχουν «αποστολική διαδοχή», τότε θα πρέπει να δεχτούμε ότι και ο αιρετικός Νεστόριος, ως πατριάρχης, είχε αποστολική διαδοχή! Αν πάλι με τον όρο «αποστολική διαδοχή» εννοούμε μόνο τη διαδοχή των θρόνων, ποιό άρα όφελος υπάρχει από μια τέτοια διαδοχή και συνέχεια στις καθέδρες όταν η Πίστις αλλοιώνεται και το Άγιον Πνεύμα βλασφημείται, όπως τώρα πράττουν οι αιρετικοί Παπικοί με το filioque, για να αναφερθούμε σε μία μόνο από τις κακοδοξίες τους;
Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι οι Αγιορείτες αλλά και πολλοί άλλοι πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας βαπτίζουν ορθοδόξως όσους παπικούς επιθυμούν να εισέλθουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν αρκούνται σε μια απλή ένταξη χωρίς αναβάπτιση, όπως μας λέει ο Μητροπολίτης Ιλαρίων.
Ας πάψουν επιτέλους οι σύγχρονοι οικουμενιστές με νεανική απερισκεψία και ευκολία να μεταθέτουν τα όρια α έθεντο οι Πατέρες ημών. Σε αντίθετη περίπτωση αποκαλύπτουν διαρκώς το διακαή πόθο της καρδιάς τους που είναι ο εναγκαλισμός με τον Πάπα το συντομότερο δυνατόν.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου