Η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην Ελλάδα και με τη... βούλα.
Σύμφωνα με έρευνα της The Boston Consulting Group (BCG), οι Ελληνες έχουν επηρεαστεί περισσότερο από άλλους λαούς ενώ έχουν επέλθει και δραστικές αλλαγές στην καταναλωτική τους συμπεριφορά.
Πλέον καταγράφεται αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι, οι αγορές επικεντρώνονται σε προϊόντα όπως φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός, υπάρχει κοινωνική αποδοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενώ παράλληλα αξιοποιείται το διαδίκτυο για την εξεύρεση ευκαιριών αγοράς.
Σημειώνεται πως η ιδιωτική κατανάλωση ανέκαθεν ήταν παράμετρος κλειδί του εθνικού ΑΕΠ στην Ελλάδα και παρόλη τη μείωσή της, αντιστοιχεί στο 76% του παραγόμενου εισοδήματος.
Οπως επισημαίνεται στην έρευνα της The Boston Consulting Group, η κρίση επέφερε αλλαγές όχι μόνο στη καταναλωτική συμπεριφορά αλλά και στις βασικές αξίες, κάτι που αν γίνει αντιληπτό από τις επιχειρήσεις, μπορεί να υποδείξει τις ευκαιρίες που κρύβονται πίσω από τη νέα σκληρή πραγματικότητα.
Σύμφωνα με τον κ. Β. Αντωνιάδη, επικεφαλή της BCG στην Αθήνα, από την έρευνα προκύπτουν 5 σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
* Πρώτον, τα νέα δεδομένα στην κατανάλωση με μεγαλύτερη έμφαση και αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι με την οικογένεια και φίλους.
* Δεύτερον, η αξιοποίηση της πρόθεσης των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα υπό προϋποθέσεις και σε ορισμένες κατηγορίες (φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός κ.λπ). Επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν στον καταναλωτή σημαντική τεχνική διαφορά ή καλύτερο αποτέλεσμα.
* Τρίτον, άμεση και πρακτική προσαρμογή των καταναλωτών στη κύρια τάση να ξοδεύουν λιγότερα. Οι καταναλωτές κυνηγούν τις καλύτερες τιμές και νιώθουν ικανοποίηση όταν τις εντοπίζουν.
* Τέταρτον, εναρμόνιση της επικοινωνίας με τη σωστή σειρά αξιών. Η εξοικονόμηση, η υγεία και οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους είναι στη κορυφή της λίστας των καταναλωτικών αξιών.
* Τέλος, η «έξυπνη» αξιοποίηση του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτούς που μπορούν και το εκμεταλλεύονται καταλλήλως.
Η έρευνα διεξήχθη τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2011 παράλληλα σε 21 χώρες, όπου ερωτήθηκαν σχεδόν 25.000 καταναλωτές και για πρώτη φορά συμπεριλήφθη και η Ελλάδα με 800 συμμετέχοντες.
Συγκρίνει την συμπεριφορά του μέσου καταναλωτή στις συμμετέχουσες χώρες και υπογραμμίζει ενδιαφέρουσες ομοιότητες και σημαντικές διαφορές.
Η έρευνα με τίτλο «Πλοήγηση στα Νέα Δεδομένα των Καταναλωτών» παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε το Το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
Στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης, επεσήμανε την ανάγκη προσαρμογής των εταιρειών στα νέα δεδομένα της εποχής μας και κυριότερα στις ανάγκες των καταναλωτών.
Η ελληνική κοινωνία, είπε συγκεκριμένα ο κ. Γραμματίδης, πλήττεται βάναυσα από μια δομικού χαρακτήρα κρίση και αντίστοιχα δομικές πρέπει να είναι και οι αλλαγές στην εταιρική φιλοσοφία, ανανεώνοντας τη σχέση της αγοράς με τον καταναλωτή - πολίτη.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου