Οι καταδικάσαντες αντικανονικώς και παρανόμως σε καθαίρεση τον επίσκοπο Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιο και οι οπαδοί τους ισχυρίζονται ότι η απόφαση της Συνόδου της Σερβικής Εκκλησίας είναι κανονική και νόμιμη. Στηρίζουν δε την κανονικότητα της απόφασης στο γεγονός ότι αυτή ελήφθη από τη Σύνοδο, παραβλέποντας το γεγονός ότι ούτε κατηγορίες απαγγέλθηκαν εναντίον του επισκόπου Αρτεμίου, ούτε εκκλησιαστικό δικαστήριο συγκροτήθηκε, ούτε απολογία του επισκόπου έγινε.
Πολλοί από τους οικουμενιστές, όταν κατορθώνουν να στηρίξουν τις απόψεις και τις μεθοδεύσεις τους σε συνοδικές αποφάσεις προβάλλουν τη Σύνοδο των επισκόπων ως όργανο έγκυρης λύσης όλων των ζητημάτων. Αποδίδουν σχεδόν αλάθητο στις Συνόδους, ίδιο με αυτό που οι Λατίνοι αναγνωρίζουν στον Πάπα.
Είναι όμως οι Σύνοδοι των επισκόπων αλάθητοι; Είναι όλες οι Εκκλησιαστικές Σύνοδοι έγκυρες; Την απάντηση μας δίνει παλαιότερη επιστημονική προσέγγιση του θέματος θεολογικά και πατερικά κατοχυρωμένη, που δημοσίευσε η Ιερά Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου. Την αναδημοσιεύουμε παρακάτω:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου