Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Ειδησεογραφική νοημοσύνη…


Αγαπητό ημερολόγιο,

Είναι η δεύτερη εβδομάδα που κλειδώνουνε τον παππού στο σαλόνι την ώρα των ειδήσεων και δεν με αφήνουνε να μπω να τις δω μαζί του. Έβαλα ποτήρι στον τοίχο και έπιασα μόνο γενική εντύπωση από Τράγκα. Τον τόνο. Όχι τις ατάκες. Όπως όταν καταλαβαίνεις ότι κάποιοι στο διπλανό διαμέρισμα βρίζονται, αλλά δεν μπορείς να κρατήσεις σημείωση τις βρισιές. Δεν πειράζει. Εξάλλου, με τον Τράγκα, ο τόνος είναι που μετράει.

Δεν κατάλαβα ακριβώς γιατί μου απαγόρευσαν τόσο αυστηρά τις ειδήσεις. Κανείς δεν καπνίζει στα δελτία για να γίνω παθητική. Μάλλον έχει σχέση με το ότι πήρε η δασκάλα στο δεκαψήφιο κινητό του μπαμπά μου (που άμα του κάνει αναδιάρθρωση θα του βγούνε δυόμισι τετραψήφια και μπορεί να κρατήσει μόνο το ένα τετραψήφιο για να με καρφώνει η δασκάλα όποτε θέλει και το άλλο ενάμισι να αρνηθεί να το πληρώσει) και του είπε ότι το πολύ οικονομικό ρεπορτάζ έχει βλάψει σοβαρά τη μαθητική μου και τη μαθηματική μου σκέψη κι ότι πρέπει να με δει και ειδικός.

Ήταν ακριβώς μετά απ’ αυτό το τηλεφώνημα που ο μπαμπάς ήρθε στο δωμάτιό μου και με καλόπιασε, όπως τότε που τον είχα δει μαζί με τη φίλη της θείας Δέσποινας, τη Σοφία, στην καφετέρια του πάρκου. Μου έδωσε κίντερ - έκπληξη και με ρώτησε: «Γιατί δεν απαντάς πια με αριθμούς στις ασκήσεις αριθμητικής, Πένυ;». «Γιατί μου λείπουνε στοιχεία, μπαμπά. Οι ασκήσεις της κυρίας μπάζουνε από παντού, σαν το ΑΕΠ μας». «Τι θα πει σου λείπουνε στοιχεία; Στην αριθμητική τα πράγματα είναι συγκεκριμένα. Τρία και τρία κάνουνε έξι». «Ναι, αλλά πότε γίνεται η πρόσθεση; Επί Νέας Δημοκρατίας ή επί ΠΑΣΟΚ;» «Άμα η πρόσθεση έχει αρχίσει επί Νέας Δημοκρατίας και τελειώσει επί ΠΑΣΟΚ, μπορεί τρία και τρία να κάνει δεκάξι. Κι αν δεν κάνει ακριβώς δεκάξι, μπορεί το ΠΑΣΟΚ να σπρώξει όπως πρέπει για να φτάσει το άθροισμα εκεί που πρέπει». «Τι σημαίνει να φτάσει το άθροισμα εκεί που πρέπει;» «Σημαίνει να φτάνει το άθροισμα όπου χρειάζεται προκειμένου να επικακοκαιροποιηθεί το μνημόνιο. Ακραία καιρικά φαινόμενα και τέτοια. Και να σου πω και κάτι άλλο, μπαμπά; Πότε θα έρθει η Γιούροστατ; Πριν τη λύσω εγώ την άσκηση ή μετά; Μπορεί να πηγαίνω Στ’ Δημοτικού, αλλά γκρικ στατίστικς στα δικά μου τα τετράδια δεν θα αφήσω κανέναν να βρει»…

Ο μπαμπάς έβγαλε να ανάψει τσιγάρο, αλλά θυμήθηκε την άποψη που έχω για την αναδιάρθρωση των κινητών σε επιμέρους τετραψήφια κι έκρυψε ξανά το πακέτο του στην τσέπη… «Είναι αλήθεια ότι στο τελευταίο τεστ άφησες άλυτο το πρόβλημα με τις υποδιαιρέσεις του ευρώ;»

«Αυτό που έλεγε ότι ο παππούς μου έδωσε 55 ευρώ, 36 πενηντάλεπτα, 27 εικοσάλεπτα, 45 δεκάλεπτα, 19 πεντάλεπτα, 5 δίλεπτα και πάω να ψωνίσω 4 κιλά κιμά μοσχαρίσιο προς 13,6 ευρώ το κιλό, 5 κιλά αλεύρι προς 3 ευρώ τη σακούλα και μια δωδεκάδα κόκα κόλες προς 2,5 ευρώ το μπουκάλι;» «Ναι, μάλλον, αυτήν την άσκηση». «Δεν λύνω ασκήσεις επιστημονικής φαντασίας. Επιπλέον, δεν κάνω καμιά αγορά χωρίς απόδειξη. Να ’ρθει μετά ο κύριος Καπελέρης, να με σταματήσει έξω από την τάξη, να μου πει… “εδώ λέει, δις Ζουζούνη, με δικά σας γράμματα, που είναι και χαρακτηριστικά και αναγνωρίζονται, ότι κάνατε αυτές τις αγορές. Πού είναι τα παραστατικά;”… Έχω φορολογική συνείδηση εγώ. Θα είμαι η πρώτη που θα πάρω παιδική φοροκάρτα, μου είπε η κυρία που πήρα και σε κατέδωσα για τον ημιυπαίθριο. Και μην κάνεις κουβέντα στον παππού για το θέμα γιατί όσες φορές έχει διαβάσει στα τετράδιά μου ασκήσεις με τον ίδιο να δίνει λεφτά, κλαίει»…

Ο μπαμπάς έμεινε για λίγο σκεπτικός να κοιτάζει τις φωτογραφίες που έχω κολλήσει πάνω από το κρεβάτι μου. «Από πού τους έχεις κόψει όλους αυτούς;» ρώτησε. «Τους έχω κατεβάσει από το Ίντερνετ. Βλέπεις, δεν τους βγάζουνε σε αφίσες. Τελευταία φορά που πήρα το “Hello Kitty” είχε μέσα τη Βαλάντω και σιχάθηκα».

«Αυτός ο ξανθός ποιος είναι;»

«Ο Πολ Τόμσεν στα 25. Όταν μεγαλώσω θα γίνω κι εγώ Δανέζα του Νότου, σαν κι αυτόν…».

(αντί για δύο ατάκες, μία ενιαία)

Θα είναι μια μέρα σαν τις άλλες, λίγο μετά τις εκλογές, και θα έχει παλιόκαιρο. Το έλλειμμα θα έχει φτάσει στο μη περαιτέρω και, κρατώντας ομπρέλα, θα γίνουμε μάρτυρες της επικακοκαιροποίησης του μνημονίου…



ΤΖΕΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: