Κάθε έτος λέμε " Θα φορεθεί αυτό το χρώμα στα ρούχα, θα είναι αυτά τα in στέκια, αυτές οι ταινίες θα προβληθούν...". Κάπως έτσι είναι και ο μαγικός κόσμος της μουσικής. Όσοι , λοιπόν, θέλουν να τονώσουν το όνομα τους, να πουν κάτι για να πουν, να γράψουν κάτι για να γράψουν , κοιτούν ανάλογα με το έτος που διανύουμε αν κάποιος συνθέτης έχει γενηθεί, πεθάνει , έδωσε μια πρώτη εκτέλεση και ό,τι άλλο μπορούμε να σκεφτούμε και του στείνουν ένα πανηγύρι. Ακους παντού , μόνον για αυτόν τον συνθέτη.
Φέτος είναι το έτος Chopin , αλλα και για πρώτη φορά "τιμάται" ο Δημήτρης Μητρόπουλος. Ποιος είναι αυτός; Ο μεγαλύτερος μαέστρος που μεγάλωσε στην Ελλάδα , αλλα επειδή αυτή η άμοιρη χώρα κανένα δεν κατάφερε να αναγνωρήσει, πήγε στην Νεα Υόρκη , οπου και θριάμβευσε. Πέρα απο μαέστρος ήταν πιανίστας, παιδαγωγός και συνθέτης. Και ήταν κορυφαίος . Πουθενά δεν το διάβασα και κανείς δάσκαλος δεν το είπε. Είχα την τύχη να πάω στο παζάρι βιβλίου , να πέσω στην γωνιά που υπήρχαν πάνω απο 100 αντίτυπα απο το βιβλίο που περιέχει τα κείμενα του απο ομηλίες και συνεντεύξεις. Και πήρα μια ιδέα απο το μέγεθος της προσωπικότητας του. Ένα βιβλίο που στάθηκε η αφορμή για έναν Γολγοθά.
Τα έργα του Μητρόπουλου βρίσκονται παρατημένα στην Γεννάδειο Βιβλιοθήκη. Αποφασίσαμε , μέσω του εκδοτικού Οίκου που εργάζομαι, να γίνει κάτι πιο πρακτικό μέσα σε αυτό το πανηγύρι.Ένα ενθύμιο, κάτι που θα μείνει. Ζητήσαμε απο την Γεννάδειο να βγάλουμε για πρώτη φορά κάποια απο τα έργα του.
Πολλές τυπικές διαδικασίες μέχρι να φτάσουν σε εμάς τα αρχεία. Σε κάποιο απο τα έργα, υπήρχε ένα μικρό διαμαντάκι. Υπήρχε το χειρόγραφο.Το θεωρήσαμε "πρεπον",στο πιανιστικό κομάτι να παραθέσουμε και το χειρόγραφο.
Ο Γολγοθάς συνεχίστηκε. Οι σελίδες του αρχείου έπρεπε να καθαριστούν μέτρο-μέτρο, νότα - νότα,πέρα απο το χειρόγραφο.
Τυπώνεται και τότε εμφανίζεται ένας γνωστός μουσικολόγος. Σε κατάσταση πολύ έξαλη σχολιάζει ότι το χειρόγραφο είναι άσχετο, πρέπει να φύγει, σε κανέναν δεν είναι χρήσιμο και τόνισε πως ο Μητρόπουλος στην τελική μορφή του έργου έχει αφαιρέσει ένα απόσπασμα.Επίσης, παρατήρησε πως αντι για Dimitris Mitropoulos , πρέπει να γράφει Dimitri Mitropoulos και τέλος στην άκρη - ακρη του βιβλίου η κοπή είναι λίγο στραβή. Κλείνοντας διαφήμισε την ομηλία που θα δώσει στο Μέγαρο Μουσικής για τον Μητρόπουλο.
Αγαπητέ κύριε Μουσικολόγε, προβληματίσατε μια σπουδάστρια μουσικής σήμερα. Δεν μπορώ ακόμα να καταλάβω για ποιο λόγο χάσατε την ψυχραιμία σας. Αυτήν που χτίζατε τόσα χρόνια , γιατί την γκρεμίζετε;
Εσείς , με τόσες σπουδές στο εσωτερικό και εξωτερικό της χώρας, δεν μάθατε πως το χειρόγραφο είναι ένα καθαρά ιστορικό στοιχείο; Ποτέ , κανείς , δεν θα συγκρίνει νότα-νότα το χειρόγραφο με την τελική μορφή.Μπορεί , όμως , να πάρει μια ιδέα στο πως ξεκίνησε αυτό το έργο και που κατέληξε.Να ζήσει για λίγο αυτό το ταξίδι.
Η ομηλία στο Μέγαρο μου ακούγεται πολύ ωραία, αλλα για ποιούς; Εφ' οσον ενδιαφέρεστε να μιλήσετε, γιατί δεν πάτε στα σχολεία , στα ωδεία . σε πανεπιστήμια , να μεταδώσετε αυτά που χρόνια διαβάζατε;
Απλά , αγαπητέ , κύριε μουσικολόγε, θα ήθελα αυτόν τον ζήλο να τον δω στο μάθημα που κάνετε και στις συμβουλές που δίνετε στους μαθητές σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου