Η σχέση του παγκόσμιου πρωταθλητή με το ιδιόμορφο ιστιοπλοϊκό ξεκίνησε στη μακρινή Αυστραλία, την εποχή που στη χώρα μας τα Ιnternational Μoth αποτελούσαν ακόμη... σενάρια επιστημονικής φαντασίας. «Είχα δει τυχαία στο εξώφυλλο ενός ξένου περιοδικού το παράξενο αυτό σκάφος και εκστασιάστηκα.Αργότερα έτυχε να συναντήσω σε μια διεθνή απονομή τον Αυστραλό Ρόαν Βίαλ, παγκόσμιο πρωταθλητή του “Ιnternational Μoth΄΄, ο οποίος με μια λακωνική φράσηκέντρισε το ενδιαφέρον μου:“Φίλε μου, θα είναι σαν να πετάς”» θυμάται ο κ. Κοσματόπουλος. Τότε ήταν που ο έλληνας ολυμπιονίκης αποφάσισε να φέρει στη χώρα μας τη «Formula 1 των υδάτων», με την ελπίδα να δημιουργηθεί σταδιακά μια κοινότητα ιστιοπλόων γύρω από το σκάφος και να οργανωθούν αγώνες και πρωταθλήματα. «Τα πρωταθλήματα του ΄΄Ιnternational Μoth΄΄ στο εξωτερικό προσελκύουν χιλιάδες φανατικούς θεατές- ακριβώς όπως η Formula 1 ή το Μoto GΡ.Είναι λογικό αν αναλογιστούμε πόσο εντυπωσιακές και ακραίες είναι οι επιδόσεις του» σχολιάζει ο κ. Κοσματόπουλος.
Βασική προϋπόθεση, ωστόσο, για την εκτενέστερη χρήση του «Ιnternational Μoth» στα ελληνικά ύδατα είναι η κατάλληλη εκπαίδευση των ιστιοπλόων, μιας και απαιτούνται ιδιαίτερες δεξιότητες για τον χειρισμό του. «Χρειάζεται ειδική προπόνηση για την αύξηση της ισορροπίας του αναβάτη και την εξάσκηση στη λήψη ταχύτατων αποφάσεων.Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το εν λόγω σκάφος απαιτεί από το σώμα αντίδραση... προ της σκέψης,γι΄ αυτό και οι αρχάριοι συχνά “τουμπάρουν” ως και 30 φορές στην πρώτη προσπάθεια!» σχολιάζει ο έμπειρος ιστιοπλόος.
Γνωρίστε τη Formula 1 των υδάτων
Τεχνικές προδιαγραφές
Η γάστρα του είναι κατασκευασμένη σε στενή γραμμή, μήκους 3,3 μετρων, ώστε να πετυχαίνει την ελάχιστη αντίσταση τριβής, ενώ ο όγκος έχει διατηρηθεί στην πρύμνη για να εξασφαλίζει νωρίτερα την «απογείωση». Είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα (όπως ένα μονοθέσιο της Formula 1), που ελαχιστοποιούν το βάρος (δεν υπερβαίνει τα 30 κιλά), και έχει δύο «τραμπολίνα» στα πλάγια όπου ισορροπεί ο ιστιοπλόος. Κόστος
Κυμαίνεται στις €10.000-15.000. Προϋποθέσεις «απογείωσης»
Αρχίζει να ίπταται με μόλις 4-6 κόμβους έντασης ανέμου, ενώ επιτυγχάνει ταχύτητες άνω των 20 κόμβων με ένταση ανέμου 12-15 κόμβους.
Το απόλυτο ρεκόρ
Η μέγιστη ταχύτητα έχει επιτευχθεί από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Ρόαν Βίαλ, με το μοντέλο Ιnternational Μoth Class και ταχύτητα 27,9 κόμβους σε 20-22 κόμβους έντασης ανέμου.
Ο τύπος του ιστιοπλόου
Είναι ιδανικό για άνδρες ή γυναίκες βάρους από 50 ως 90 κιλά. Απαιτείται ο ιστιοπλόος να έχει αναπτυγμένη ισορροπία, καλή φυσική κατάσταση και αποφασιστικότητα, ενώ έχει αποδειχθεί ότι άτομα που έχουν εμπειρία σε σκάφη τύπου 29er ή 49er εξοικειώνονται γρηγορότερα.
Συμβουλές, πληροφορίες και διεθνή νέα στις ιστοσελίδες:
www.mach2boats.com foilborne.blogspot.com www.moth-sailing.org www.kosmatopoulos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου