Ως μόνιμος κάτοικος Γερμανίας, ο διεθνούς φήμης 36χρονος αρχιμουσικός διαπιστώνει ότι υπάρχουν και εκεί προβλήματα
«Δεν θα ήθελα να σχολιάσω τα διάφορα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου που εν πολλοίς παρουσιάζουν μια εικόνα της Ελλάδας η οποία δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτική» απαντά ο μόνιμος κάτοικος Γερμανίας Κωνσταντίνος Καρύδης ερωτώμενος πώς βίωσε ο ίδιος το ζήτημα της ελληνικής κρίσης. «Ωστόσο, από συζητήσεις με φίλους αλλά και από αντιδράσεις άλλων, άγνωστων σε μένα, ανθρώπων, έχω μια εικόνα διαφορετική από αυτήν που προβλήθηκε στα μέσα:δεν ήταν εχθρικοί απέναντι στους Ελληνες, απλώς προσπαθούσαν να καταλάβουν πώς έχει η κατάσταση. Αλλωστε, γνωρίζουν και οι ίδιοι καλά πως ούτε η Γερμανία είναι μια χώρα χωρίς προβλήματα».
Λίγο μετά το ντεμπούτο του στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου, όπου διηύθηνε την όπερα «Κάρμεν» του Μπιζέ, ο 36χρονος αρχιμουσικός με την εντυπωσιακή διαδρομή στο εξωτερικό έρχεται στην Αθήνα για μία συναυλία στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών. Την Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ, την οποία θα διευθύνει σε μερικές ημέρες στο Μέγαρο, ο ίδιος θα τη γνωρίσει για πρώτη φορά εφέτος το καλοκαίρι.
Της κοινής αθηναϊκής εμφάνισής τους θα προηγηθεί μια συναυλία στο γερμανικό Φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν, ενώ για τον προσεχή Σεπτέμβριο έχει προγραμματιστεί μια «μίνι» περιοδεία σε Κολονία και Ρίμινι. Πρόκειται για την έναρξη μίας ακόμη έντονης σεζόν για τον Καρύδη, η οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει εμφανίσεις στην Κρατική Οπερα του Μονάχου, στην Οπερα του Αμστερνταμ, συναυλίες με την Ορχήστρα Τonhalle της Ζυρίχης, τη Συμφωνική της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας (όπου θα συμπράξει ως σολίστ ένας ακόμη διεθνούς φήμης Ελληνας, ο βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος ) αλλά και με τη Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου.
Γεννημένος στην Αθήνα το 1974, ο Κωνσταντίνος Καρύδης σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών, ενώ συνέχισε και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη διεύθυνση ορχήστρας στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών του Μονάχου. Η ζωή τα έφερε έτσι ώστε να παραμείνει στη Γερμανία, παρ΄ ότι, όπως λέει ο ίδιος, δεν ήταν μια προειλημμένη απόφαση. «Πήγα για σπουδές, άρχισαν να έρχονται οι δουλειές και κάπως έτσι τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους» λέει. «Η απόφασή μου δεν ήταν τόσο να μην επιστρέψω στην Ελλάδαόσο το να μείνω στη Γερμανία. Και αυτό για πολλούς λόγους,ευρύτερους των επαγγελματικών.Αλλωστε αυτήν τη στιγμή δεν έχω κάποια μόνιμη θέση,οπότε θα μπορούσα να ζω στην Ελλάδα και να ταξιδεύω για τις δουλειές μου στο εξωτερικό».
Το να μη δεσμεύεται σε αυτήν τη φάση της καριέρας του σε κάποια μόνιμη θέση υπήρξε συνειδητή επιλογή του: «Αφενός με βοηθά να οργανώνω καλύτερα το πρόγραμμά μου, αφετέρου, παραμένοντας ελεύθερος, έχω την ευκαιρία να συλλέγω εμπειρίες από διαφορετικές ορχήστρες, θέατρα και χώρες».
«Η Τέχνη είναι απαραίτητη σε καιρούς κρίσης»
Η άποψη του Κωνσταντίνου Καρύδη σχετικά με τον αντίκτυπο της κρίσης στον κόσμο της κουλτούρας είναι ρεαλιστική: «Σαφώς όταν έχει κανείς λιγότερα χρήματα, κατά πάσα πιθανότητα θα τα δαπανήσει πρωτίστως σε πιο πρακτικά και άμεσα πράγματα από το να πάει, για παράδειγμα, σε μια συναυλία. Ωστόσο, η Τέχνη επ΄ ουδενί πρέπει να εμφανιστεί ως κάτι περιττό. Ο ρόλος της είναι να κρατά σε πνευματική εγρήγορση τους ανθρώπους και από αυτήν την άποψη δεν χρειάζεται, νομίζω, να πει κανείς πολλά για να υποστηρίξει τη σημασία της».
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» Στις 14 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Ωρα έναρξης: 21.30
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει το Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν με σολίστ τον Φαζίλ Σάι, το έργο «Ιn Μemoriam» του Π. Κούκου, αφιερωμένο στον Γ. Α. Παπαϊωάννου, και την Εβδόμη Συμφωνία του Μπετόβεν
Σάββατο 3 Ιουλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου