Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

ΠΟΘΕΝ ΑΡΞΟΜΑΙ ΘΡΗΝΕΙΝ; Η ΝΕΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ




Του Παναγιώτη Τελεβάντου

Η συνέντευξη του Μακαριότατου που δημοσιεύθηκε στη σημερινή έκδοση του “Φιλελεύθερου” δείχνει πεντακάθαρα αυτό που λέγαμε από καιρό αναφορικά με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου. Ουκ οίδεν δυστυχώς ούτε α λέγει ούτε περί ών διαβεβαιείται! Είναι αδελφή Εκκλησία ο Παπιμός ισχυρίζεται!!! Οχι αίρεση γι’ αυτό κάνουμε διάλογο μαζί του!!!

ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ
ΚΑΙ ΜΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΗ
___________________________

Μακαριότατε μου, αν είναι αδελφή Εκκλησία και κάνουμε διάλογο για να βρούμε μαζί τους σε δογματικές διαφορές τότε πώς να το κάνουμε Δέσποτά μου; ΔΕΝ είναι Εκκλησία. Αίρεση είναι, έστω και αν το αρνείστε στη συνέντευξή σας. Γίνεται να πιστεύουμε διαφορετικά πράγματα σε θέματα δόγματος (πίστεως δηλαδή) και να ανήκουμε στην ίδια Εκκλησία; Δεν γίνεται, Μακαριότατε, να είναι και Εκκλησία και αίρεση. Δεν γίνεται ο τοίχος να είναι βαμμένος με άσπρη μπογιά και να είναι μαύρος. Δεν γίνεται να πάρει η ευχή.

ΠΟΣΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ;
_______________

Αλλωστε, αν όπως λέτε στη συνέντευξή σας, ο Παπισμός είναι Εκκλησία τότε πόσες Εκκλησίες υπάρχουν; Περισσότερες από Μία προφανώς. Στο Σύμβολο της πίστεως που απαγγέλλουμε τόσες φορές κάθε μέρα, όμως, γιατί ομολογούμε πίστη εις ΜΙΑΝ Εκκλησίαν;

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΔΩΣΕΤΕ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
_____________

Μακαριότατε, τι τις θέλετε τις συνεντεύξεις για θεολογικά θέματα; Αστε να χαρείτε τον Αγιο Πάφου που ξέρει θεολογία να τα λέγει για να μη γινόμαστε ρεζίλι κάθε φορά που μελωδείτε εναρμόνιο μέλος θεολογίας. Και εσείς; Εσείς να μη λέτε τίποτα; Πώς να μη λέτε; Ασφαλώς και να λέτε! Μην οξειδωθεί η γλώσσα σας, σε τελευταία ανάλυση, από την πολλή αχρησία. Να μιλάτε, Δέσποτά μου, για το χρηματιστήριο. Τις μετοχές της Ελληνικής Τράπεζας. Τη συμφωνία ανέγερσης πολυκαταστήματος με το Κατάρ, τη σταθμισμένη ψήφο των εποίκων, το νέο καθεδρικό που θέλετε να χτίσετε και τα τοιαύτα. Ούτε οι πιο πετυχημένοι χρηματιστές της Γουώλ στριτ δεν τολμούν να αντιπαραβληθούν με τις γνώσεις σας σ’ αυτούς τους τομείς. Αλλά τα θεολογικά “έασον τούτα” όπως λέγει ο Αριστοφάνης στους “Βατράχους” του. Αστε τα σε αυτούς που το τελευταίο θεολογικό βιβλίο που διάβασαν δεν ήταν αυτό που είχαν για τις πτυχιακές τους εξετάσεις.

Μη για το Θεό παίρνετε στο στόμα σας τα θεολογικά θέματα επειδή μια κουβέντα λέτε σείς (και να ήταν μόνον μία!) και μετά σινδόνες χάρτου και μελανιού πρέπει να καταλύονται από κόσμο και κοσμάκη για να τα μαζέψουν.

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ;
_______________

Αν δεν έχουμε με τους Παπικούς δογματικές διαφορές, Μακαριότατε, τι τους θέλουμε τους διαλόγους; Ακριβώς γι’ αυτό γίνονται οι διάλογοι επειδή είναι ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας (όχι Εκκλησία και μάλιστα Εκκλησία της “Πρεσβυτέρας Ρώμης” όπως διατείνεστε εσείς στη συνέντευξή σας και στην επιστολή πρόσκλησης που στείλατε στον Πάπα) αλλά αίρεση και γ’ αυτό οι διάλογοι γίνονται για να άρουμε τις διαφορές σε θέματα πίστεως με κοινή συμφωνία. Αυτό σημαίνει προφανώς ότι τώρα ΔΕΝ υπάρχει συμφωνία σε θέματα πίστεως. Επομένως πώς είναι “αδελφή Εκκλησία” “η πρεσβυτέρα Ρώμη”; Πριν χίλια τόσα χρόνια ήταν πράγματι Εκκλησία και ο Πάπας της Ρώμης ο επίσκοπος της πρεσβυτέρας Ρώμης αλλά σήμερα; Σήμερα είναι αίρεση, Μακαριότατε, ΟΧΙ Εκκλησία.

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΛΑΜΑΝΤ
______________

Ολα τα άστοχα που είπατε στη συνέντευξή σας τα διατύπωσε η συμφωνία του Μπαλαμάντ μια προδοτική συμφωνία που απεφάνθη ότι ο Παπισμός είναι “αδελφή Εκκλησία” με έγκυρα μυστήρια. Η σύνοδος αυτή, Δέσποτά μου, ΔΕΝ έγινε ποτέ δεκτή από την Ορθοδοξία. Ούτε και από την Εκκλησία της Κύπρου. Επειδή προφανώς οι επενδυτικές σας δραστηριότητες, ο πυρετός της ανέγερσης ξενοδοχείων, η δημιουργία εργοστασίων κατασκευής πλαστικών σωλήνων, η εξεύρεση φτηνής άμμου για τις οικοδομές σας και άλλα παρεμφερή με τα οποία γρηγορείτε αλλά δεν προσεύχεσθε και εισέρχεσθε εις πειρασμόν από ενωρίς πρωίας μέχρι το μέσον της νυχτός δεν σας αφήνουν πολύ καιρό για θεολογικά θέματα. Ετσι δεν πήρατε, όπως φαίνεται, χαμπάρι ότι με εισήγηση του Σεβασμιότατου Κιτίου πριν εικοσαετίαν ολάκερη η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου (ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΨΗΦΟ) καταδίκασε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ. Πώς γίνεται, λοιπόν, τώρα να την υιοθετείτε; Στο βαθμό που την υιοθετείτε βέβαια και που αντιλαμβάνεστε (για να ακριβολογούμε που ΔΕΝ αντιλαμβάνεστε) τις συνέπειες των λόγων σας.

ΑΛΛΑ ΛΕΤΕ ΣΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
_____________

Και να ήταν μόνον εδώ η ασυνέπεια σας; Θα λέγαμε στα κομμάτια! Πού να θυμάται, θα παρηγορούσαμε τον εαυτό μας, ο Μακαριότατος, τι υπέγραψε και τι δεν υπέγραψε, τι ψήφισε και τι δεν ψήφισε πριν είκοσι χρόνια;

Αλλά η εγκύκλιος που υπογράψατε πριν λίγες μέρες και εξαπολύσατε παντί τω πληρώματι της Αγιοτάτης Εκκλησίας της Κύπρου δεν λέγει τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που λέτε στη συνέντευξή σας; Πώς γίνεται να υπογράφετε εγκύκλιο που λέγει ότι μας χωρίζουν δογματικές διαφορές, δηλαδή διαφορές πίστεως, με τους Παπικούς και ύστερα να μας διαβεβαιώνετε ότι ο Παπισμός είναι Εκκλησία όχι αίρεση και ο Πάπας επίσκοπος της “πρεσβυτέρας Ρώμης”;

Και γιατί αποφάσισε η Σύνοδος να διαβαστεί η εγκύκλιος δύο φορές στους ναούς και χθές την Κυριακή και πριν δεκαπέντε μέρες; Για να το μάθουν οι πιστοί ότι οι Παπικοί είναι αιρετικοί ή για να το ακούσει ο Μακαριότατος δυο φορές μπας και το αντιληφθεί επιτέλους ότι η συνοδική εγκύκλιος που πρώτος και καλύτερος ο ίδιος υπέγραψε λέγει τα ακριβώς αντίθετα με τη συνέντευξη που έδωσε πριν λίγες ώρες;

ΟΥΔΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ!
___________________

Πατέρες και αδελφοί! Νομίζω ότι η ενασχόληση με τη θεολογική ανάλυση των δηλώσεων του Μακαριότατου είναι με τον επιεκέστερο δυνατόν χαρακτηρισμό ματαιοπονία. Εκείνο που μετρά, στο παρόν στάδιο, είναι να αντιληφθούν ΟΛΟΙ οι Αγιοι Συνοδικοί (του Αγίου Μόρφου και του Αγίου Νεαπόλεως μη εξαιρουμένων) ότι δεν είναι δυνατόν να συμμετάσχουν στην υποδοχή του Πάπα.

ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΟΥ
_______________

Εστω και αν ο Μακαριότατος δεν αντιλαμβάνεται (και είναι προφανές ότι ΔΕΝ αντιλαμβάνεται) τις συνέπειες των λόγων του, λόγω της ψηλαφητής θεολογικής ανεπάρκειας που τον διακρίνει, είναι ηλίου φαεινότερον ότι, με τις δημόσιες άστοχες δηλώσεις του, δέχεται (ανεπιγνώστως έστω δεν το διαμφισβητώ!) τη θεολογία των “αδελφών Εκκλησιών” και των “δύο πνευμόνων”, τη “χωρισμένη Εκκλησία” και τη “θεωρία των κλάδων”. Και ο μεν Μακαριότατος όλα τα πιο πάνω όχι μόνον τα αγνοεί αλλά θα διερωτάται για ποια ακριβώς θέματα μιλάμε.

ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΠΕΦΤΕΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΣΥΝΟΔΙΚΟΥΣ
_____________

Γι’ αυτό η ευθύνη των υπολοίπων συνοδικών καθίσταται, ως εικός, ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ βαρύτερο. Και η παραμικρή συμμετοχή στην υποδοχή του Πάπα σημαίνει πια απροκάλυπτη υιοθέτηση στην πράξη των κακοδοξιών που διατυπώνει ο Μακαριότατος στη συνέντευξή του. Ουδείς πια έχει το δικαίωμα ή τη δυνατότητα να κρυβεί πίσω από το φύλλο της συκής περί προσκλήσεως του Πάπα εκ μέρους του Προέδρου, ότι δεν θα γίνουν θεολογικές συνομιλίες, κτλ. κτλ. Ας προσέξουν ιδιαίτερα όσοι θα υποδεχθούν τον Πάπα στην Αρχιεπισκοπή, επειδή εκεί αν δεν κάνω λάθος θα παρατεθεί τράπεζα. Ποιος θα ευλογήσει τα εδέσματα; Προφανώς ο “επίσκοπος” κατά το Μακαριότατο της “Πρεσβυτέρας” Ρώμης. Μιλάμε δηλαδή για προχωρημένη συμπροσευχή.

Αναμένουμε από όλους τους συνοδικούς να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Αγιε Κιτίου! Πώς μπορείτε να συμμετάσχετε στην υποδοχή του Πάπα, μετά τη συνέντευξη του Μακαριότατου, αφού με δική σας εισήγηση κατεδικάσθη συνοδικά η συμφωνία του Μπαλαμάντ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: