amos33.jpg

Όποιος έχει μια επαφή με την θρησκειολογική γραμματεία γνωρίζει καλά ότι σε διάφορα θρησκεύματα αναφέρονται παρόμοιες διηγήσεις υπερφυσικών φαινομένων.

Έτσι έχουμε διηγήσεις αορασίας σε όλες σχεδόν τις παραδόσεις.Έχουμε διηγήσεις αορασίας και στη Ορθόδοξη Παράδοση , ήδη από τα χρόνια του μοναχισμού της Νιτρίας μέχρι τους αόρατους ερημίτες του ιερού Άθωνα.

Έχουμε περιστατικά ακαΐας σε πολλούς λαούς από τους Ινδιάνους της Βόρειας Αμερικής μεχρι του Αβορίγινες της Ωκεανίας.Έχουμε όμως και περιστατικά ακαΐας τόσο σε βίους μοναχών του Γεροντικού όσο και σε πολλά μαρτυρολόγια.


Έχουμε περιστατικά ανθρώπων που περπατούν πάνω στο νερό ή ίπτανται , τόσο στην δική μας Παράδοση (γεροντικά, Λαυσαϊκό, Βίος οσ.ΜαξίμουΚαυσοκαλυβίτου κλπ) όσο και σε άλλες.παραδόσεις (ινδουισμό, ταοϊσμό, παγανισμό κλπ)

Υπάρχουν διηγήσεις αυτόματων θεραπειών πληγών σε αγίους , υπάρχουν τέτοια φαινόμενα και στους σούφι, σε ινδουιστές, σε ανιμιστές και παγανιστές.

Έχουμε περιστατικά γλωσσολαλίας στην Παράδοση μας , υπάρχουν φαινόμενα γλωσσολαλίας και σε άλλες παραδόσεις.

Ο π.Πορφύριος μιλούσε με τα βράχια ή άκουγε τα βράχια να τού μιλούν , κάτι φαινομενικά παρόμοιο κάνουν και οι σαμάνοι και κάποιοι βουδιστές μοναχοί.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι γέροντες της Ορθόδοξη Παράδοσης , οι άγιοι και οι μάρτυρες της έχουν την ίδια πηγή εμπειριών με τους μοναχούς, ιερείς ή πιστούς άλλων παραδόσεων;

Αν η αγία Παρασκευή ήταν απλωμένη πάνω σε καυτά σίδερα και δε καιγόιταν, σημαίνει ότι και ο αναστενάρης που δεν καίγεται μοιράζεται την ίδια εμπειρία με την μάρτυρα του Χριστού;

Αν η γερόντισσα Γαβριηλία βίωνε ένα θεραπευτικό χάρισμα του Αγίου Πνεύματος με τρόπο που μοιάζει με κάποιες μυστικιστικές εμπεριές απωανατολικής προέλευσης , αυτό σημαίνει ότι τα βιώματα της έχουν την ίδια πηγή με αυτή των απωανατολιτών και των μαθητών τους;

Καιγόταν η καρδιά των μαθητών από την παρουσία του Χριστού κατά την πορεία προς Εμμαούς. Καίγεται και η δική μας καρδιά μας από επίγειες αγάπες, και εμπαθείς επιθυμίες ή ακόμα και από νομιζόμενο θείο ζήλο.

Ο π.Πορφύριος όταν έλαβε τη Χάρη του Θεού έτρεχε σαν τρελός στα βουνά στα δάση, στις ερημιές.Παρόμοιες συμπεριφορές βρίσκει κανείς και σε νατουραλιστικές θρησκείες.

Η διάκριση των πνευματων είναι το υψηλότερο των χαρισμάτων κατά τους αγίους Πατέρες.

Γιατί έτσι διακρίνεται το κτιστό από το Άκτιστο, το θεϊκό από το ανθρώπινο ή το δαιμονικό.

Όταν δεν υπάρχει αυτή διάκριση, και ο άνθρωπος τη δεί κάπως ιεροεξεταστικά την ιστορία, τότε μπορεί να αποδοθούν ενέργειες της Χάριτος τού Θεού σε πονηρά πνεύματα και αυτό είναι η βλασφημία του Αγίου Πνεύματος. Αυτό έκαναν οι Ιουδαίοι εναντίον τού Χριστού.

Μπορεί να υπάρξει και το αντίθετο δηλαδή να αποδοθούν ενέργειες πλάνης στον Θεό από τους φορείς τους, όπως συμβαίνει με τους φωτισμένους, τους αναστενάρηδες κλπ οι οποίοι αν και τους επισημαίνεται το σφάλμα τους επιμένουν, και δε κάνουν υπακοή στην Εκκλησία και τους αγίους της.

Ή ακόμη να υπάρξουν μπερδέματα ανθρωπίνων ταλέντων ή χαρισμάτων με υπερβατικές καταστάσεις.

Για όλα αυτά οι πατέρες μάς προειδοποιούν , όπως γράφει ο π.Σωφρόνιος Σαχάρωφ, να ακολουθούμε την οδό «Μη δέχεσαι και μην απορρίπτης», γιατί ο κίνδυνος της βλασφημίας του αγίου Πνεύματος είναι τόσο σοβαρός όσο και ο κίνδυνος της «νέας εποχής».



(η φωτογραφία απεικονίζει τον στίχο 3 του τρίτου κεφαλαίου του προφήτη Αμώς, γραμμένο με κινεζικά καλλιγραφικά στοιχεία :

Αμ. γ,3; Ει πορεύσονται δύο επί το αυτό , εάν μη γνωρίσωσι εαυτούς;

Αμ. γ,3 Είναι δυνατόν να βαδίζoυν μαζή δύo άνθρωπoι, εάν πρoηγoυμένως δεν έχoυν γνωρισθή


πηγή