O ταν η κρίση κόβει «μαχαίρι» τις καταναλωτικές υπερβολές, παραδοσιακά επαγγέλματα και εναλλακτικές επιχειρήσεις επιβιώνουν ενάντια στα προγνωστικά.
«Ο Ελληνας ακόμη και σε περιόδους κρίσης θέλει να είναι καλοντυμένος!Και όταν τα χρήματα δεν φτάνουν για την αγορά καινούργιων ρούχων,αναλαμβάνουμε εμείς οι μοδίστρες» σχολιάζει η κυρία Αρτεμη Αρίφη, η οποία διατηρεί εδώ και δέκα χρόνια εργαστήριο επιδιόρθωσης ενδυμάτων στο Κουκάκι. Βέβαια είναι αυτονόητο ότι κανένα επάγγελμα δεν έχει μείνει αλώβητο από την κρίση και, όπως εξηγεί, η επιχείρησή της υπέστη, και αυτή, μείωση του τζίρου της, κυρίως σε ό,τι αφορά την επιδιόρθωση καινούργιων ρούχων.
Την απώλεια αυτής της πελατείας ωστόσο ήρθε να καλύψει μια νέα «τάση» που ξεπήδησε από τα σπάργανα της οικονομικής κρίσης: αντί να πετάξουν στο καλάθι των αχρήστων ρούχα που διατηρούνται σε καλή κατάσταση αλλά ανήκουν στη μόδα... άλλων εποχών, όλο και περισσότεροι επιλέγουν να τα «ανακαινίσουν» ώστε να συμβαδίζουν με τις επιταγές της εποχής! «Μου φέρνουν διαρκώς για στένεμα παντελόνια “καμπάνα” που έκαναν θραύση πριν από μία δεκαπενταετία, ενώ τα μακριά σακάκια που ήταν παλιά της μόδας, έρχονται για κόντεμα. Οι βάτες εξαφανίζονται ώστε ζακέτες και μπλούζες να μη δείχνουν αστείες και φυσικά τα δερμάτινα σακάκια είναι το ρούχο που δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα και πάντα επιστρέφει για μικρές επιδιορθώσεις» αναφέρει η κυρία Αρίφη.
«Οταν οι εποχές είναι δύσκολες, οι άνθρωποι περιορίζονται στις βασικές τους ανάγκες.Μπορείς να περπατήσεις αν το παπούτσι σου δεν είναι καινούργιο ή πολυτελείας. Αν το τακούνι σουόμωςείναι σπασμένο, μπορείς να περπατήσεις;» ρωτάει χαριτολογώντας ο κ. Ν.Μώρος, τσαγκάρης, ο οποίος διατηρεί εργαστήριο επιδιόρθωσης υποδημάτων στο κέντρο της Αθήνας. Και επειδή με σπασμένο τακούνι ή με ξεκολλημένη τη σόλα το περπάτημα... γίνεται ανυπόφορο ακόμη και εν μέσω κρίσης, οι τσαγκάρηδες κατορθώνουν να επιβιώνουν- έστω και με μείωση του τζίρου τους- τη στιγμή που πολλά καταστήματα υποδημάτων βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής.
«Το εμπόριο είναι του ύψους και του βάθους.Μπορεί κανείς να κερδίσει πολλά και να χάσει πολλά. Εμείς είμαστε χειρώνακτες και καλύπτουμε τις βασικές ανάγκες των καταναλωτών.Ετσι κατορθώνουμε να επιβιώνουμε ακόμη και όταν η πολυτέλεια έρχεται σε δεύτερη μοίρα» καταλήγει ο κ. Μώρος.
Ενας άλλος επαγγελματικός τομέας που αντιστέκεται αξιοπρεπώς στην κρίση είναι τα συνεργεία αυτοκινήτων, τη στιγμή μάλιστα που οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έχουν κατρακυλήσει σε χαμηλότατα επίπεδα εδώ και αρκετούς μήνες. «Ο κόσμος δεν αγοράζει νέο αυτοκίνητο,προτιμά να επισκευάσει αυτό που έχει- ή μάλλον...αυτά που έχει, διότι μην ξεχνάτε ότι κάθε οικογένεια έχει τουλάχιστον δύο αυτοκίνητα!» σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Βασίλης Μπιλαδέρης, ο οποίος διατηρεί συνεργείο αυτοκινήτων και φορτηγών στη Βέροια.
Αλλωστε ο κ. Μπιλαδέρης αναγνωρίζει ότι παρά το γεγονός πως η δουλειά έχει μειωθεί σημαντικά λόγω της κρίσης, τουλάχιστον συνέβη και... κάτι καλό: «Ο,τι κάνουμε το πληρωνόμαστε πλέον άμεσα και στο χέρι!».
Καλοκαιρινό αντίδοτο στην κρίση... το κάμπινγκ!
ποιος ισχυρίστηκε ότι όλες ανεξαιρέτως οι τουριστικές επιχειρήσεις χτυπήθηκαν από την κρίση μάλλον αγνόησε την ανερχόμενη «δύναμη» στον τομέα του τουρισμού, τα κάμπινγκ. «Ο αριθμός των πελατών μας το 2009 αυξήθηκε κατά 20% και το εφετινό καλοκαίρι αναμένουμε να υπάρξει επίσης αύξηση» σχολιάζει η κυρία Ελισάβετ Γαβριηλίδου, οικονομική διευθύντρια του κάμπινγκ «Θάλαττα» στη Σιθωνία Χαλκιδικής. Αν και το κάμπινγκ είχε αγνοηθεί σε μεγάλο βαθμό από τους Ελληνες τις τελευταίες δεκαετίες, με αφορμή την κρίση επέστρεψε δυναμικά, φανερώνοντας ότι δεν είναι απλώς ένας «φτηνός τόπος διαμονής» αλλά ολόκληρη καλοκαιρινή φιλοσοφία. «Εν μέσω κρίσης διατηρήσαμε σταθερές τις τιμές μας και αυξήσαμε τις παροχές και το επίπεδο των υπηρεσιών μας. Ετσι έχουμε κατορθώσει να παρέχουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για τις διακοπές, η οποία βασίζεται σε ένα εναλλακτικό μοντέλο και εν τέλει εκτιμήθηκε από τους καταναλωτές» καταλήγει η κυρία Γαβριηλίδου.
πηγή:Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου