Το Άγιον Όρος μέσα από το φακό του Γιώργου Μουσικίδη» είναι ο τίτλος της έκθεσης φωτογραφίας που εγκαινιάστηκε χθες στους εκθεσιακούς χώρους της Αγιορείτικης Εστίας, στο Μέγαρο Νεδέλκου (Εγνατία 109).
Η Αγιορείτικη Εστία και το Μουσείο Φωτογραφίας Καλαμαριάς «Χρήστος Καλεμκερής» τιμούν με την έκθεση αυτή και το λεύκωμα που εξέδωσαν το έργο του Γιώργου Μουσικίδη τόσο στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΑΠΘ, όσο και στην Αρχαιολογική Υπηρεσία του Αγίου Ορους.
Στην έκθεση παρουσιάζεται αντιπροσωπευτικό μέρος της φωτογραφικής δουλειάς του στο Άγιον Όρος, με σκηνές από τις μονές, την καθημερινή ζωή, τα εντυπωσιακά αρχιτεκτονικά συγκροτήματα και το μοναδικό περιβάλλον της Αθωνικής Πολιτείας.
Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, ο Γιώργος Μουσικίδης άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1948, όταν ξεκίνησε τη μαθητεία του δίπλα στον Γιώργο Λυκίδη. Στις αρχές της δεκαετίας του '60 έφτιαξε το δικό του φωτογραφικό εργαστήριο και εξειδικεύτηκε στην αρχαιολογική και ερευνητική φωτογραφία. Ταυτόχρονα, όλα αυτά τα χρόνια έκανε πολλά ταξίδια για τις ανάγκες των φωτογραφίσεών του στο Αγιον Ορος, ενώ ασχολήθηκε και με διάφορα άλλα θέματα.
Όπως σημειώνει ο αρχιτέκτονας της 10ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Μίλτος Πολυβίου, αναφερόμενος στη δουλειά του Γ. Μουσικίδη στο Αγιον Ορος, «η πολύχρονη συνεργασία του με το προσωπικό της τοπικής Εφορείας Αρχαιοτήτων έγινε η αφορμή για ένα πρώτο ταξίδι γνωριμίας με ένα χώρο που κέντρισε αμέσως το καλλιτεχνικό του αισθητήριο. Οι επισκέψεις που ακολούθησαν δεν ήταν ούτε πολλές, ούτε πολυήμερες, ούτε συστηματικές και οργανωμένες. Μόλις οι ανάγκες της δουλειάς και η έννοια να μην παραμελήσει κανέναν πελάτη του άφηναν κάποια μικρά περιθώρια, έπαιρνε τη μηχανή του, έκανε βιαστικά την επίσκεψή του σε κάποια μοναστήρια και γύριζε πίσω σε τρεις τέσσερις μέρες, φωτογραφίζοντας ευκαιριακά ό,τι προλάβαινε».
Οσο για το αποτέλεσμα της δουλειάς του φωτογράφου, «είναι τέτοιο που καταφέρνει αβίαστα να πείθει όποιον το βλέπει, ότι αξίζει πραγματικά τον κόπο οι λιτές αυτές εικόνες, οι τραβηγμένες χωρίς καμιά εκζήτηση ή εντυπωσιοθηρικά τεχνάσματα, να φτάσουν στο ενδιαφερόμενο κοινό, έστω και αν αφορούν έναν τόπο τόσο πολυφωτογραφημένο, όπως το Αγιον Ορος», τονίζει ο κ. Πολυβίου.
Η έκθεση στο Μέγαρο Νεδέλκου θα διαρκέσει ώς τις 31 Μαρτίου.
Στην έκθεση παρουσιάζεται αντιπροσωπευτικό μέρος της φωτογραφικής δουλειάς του στο Άγιον Όρος, με σκηνές από τις μονές, την καθημερινή ζωή, τα εντυπωσιακά αρχιτεκτονικά συγκροτήματα και το μοναδικό περιβάλλον της Αθωνικής Πολιτείας.
Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, ο Γιώργος Μουσικίδης άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία από το 1948, όταν ξεκίνησε τη μαθητεία του δίπλα στον Γιώργο Λυκίδη. Στις αρχές της δεκαετίας του '60 έφτιαξε το δικό του φωτογραφικό εργαστήριο και εξειδικεύτηκε στην αρχαιολογική και ερευνητική φωτογραφία. Ταυτόχρονα, όλα αυτά τα χρόνια έκανε πολλά ταξίδια για τις ανάγκες των φωτογραφίσεών του στο Αγιον Ορος, ενώ ασχολήθηκε και με διάφορα άλλα θέματα.
Όπως σημειώνει ο αρχιτέκτονας της 10ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Μίλτος Πολυβίου, αναφερόμενος στη δουλειά του Γ. Μουσικίδη στο Αγιον Ορος, «η πολύχρονη συνεργασία του με το προσωπικό της τοπικής Εφορείας Αρχαιοτήτων έγινε η αφορμή για ένα πρώτο ταξίδι γνωριμίας με ένα χώρο που κέντρισε αμέσως το καλλιτεχνικό του αισθητήριο. Οι επισκέψεις που ακολούθησαν δεν ήταν ούτε πολλές, ούτε πολυήμερες, ούτε συστηματικές και οργανωμένες. Μόλις οι ανάγκες της δουλειάς και η έννοια να μην παραμελήσει κανέναν πελάτη του άφηναν κάποια μικρά περιθώρια, έπαιρνε τη μηχανή του, έκανε βιαστικά την επίσκεψή του σε κάποια μοναστήρια και γύριζε πίσω σε τρεις τέσσερις μέρες, φωτογραφίζοντας ευκαιριακά ό,τι προλάβαινε».
Οσο για το αποτέλεσμα της δουλειάς του φωτογράφου, «είναι τέτοιο που καταφέρνει αβίαστα να πείθει όποιον το βλέπει, ότι αξίζει πραγματικά τον κόπο οι λιτές αυτές εικόνες, οι τραβηγμένες χωρίς καμιά εκζήτηση ή εντυπωσιοθηρικά τεχνάσματα, να φτάσουν στο ενδιαφερόμενο κοινό, έστω και αν αφορούν έναν τόπο τόσο πολυφωτογραφημένο, όπως το Αγιον Ορος», τονίζει ο κ. Πολυβίου.
Η έκθεση στο Μέγαρο Νεδέλκου θα διαρκέσει ώς τις 31 Μαρτίου.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου